We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:38

øke en kun je het er weer afhalen of staat het lang vast?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:39

Je kan het er altijd afhalen.
Alle info staat op de site. :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:40

Ik was even aan het kijken maar ik zag alleen een “join now” button …?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:53

Misschien omdat het een referentie link is.
Als ik er op klik kom ik op m’n eigen pagina dus zie niet wat jullie zien.
Maar alle info is uiteraard op www.bondora.com te vinden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:58

Ja inderdaad, thanks!
Zit daar nog iets van garantie of wat als ze failliet gaan- bescherming of iets?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:01

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:11

Ik heb net mijn zorgverzekering afgesloten via Scoupy. Afhankelijk van welke site/zorgverzekering je vervolgens kiest krijg je een bedrag. Ik krijg €20,25. Via Independer heb ik mijn zorgverzekering afgesloten, daar krijg je een €10 Decathlon-bon en een gratis tandongevallenverzekering bij.
Daarnaast betaal ik in 1x, dat levert me +- €16 op waardoor mijn aanvullende verzekering mij “niets” kost. Die is namelijk ook +- €16.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:18

Cer schreef:
Ja inderdaad, thanks!
Zit daar nog iets van garantie of wat als ze failliet gaan- bescherming of iets?

Volgens mij niet.
Maar ze zijn super open over alles. Ze hebben ook vaak q&a’s en elke maand laten ze zien hoeveel er is geïnvesteerd en teruggehaald.
Ze zijn ook altijd snel met antwoorden op vragen die je hebt.

Maar beleggen is net zo risicovol natuurlijk. Daar kan je ook alles kwijtraken.
Maar ik heb niet het gevoel dat ik m’n geld kwijt raak bij hun.
Only time will tell.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:44

Needje schreef:
Cer schreef:
Ja inderdaad, thanks!

Volgens mij niet.
Maar ze zijn super open over alles. Ze hebben ook vaak q&a’s en elke maand laten ze zien hoeveel er is geïnvesteerd en teruggehaald.
Ze zijn ook altijd snel met antwoorden op vragen die je hebt.

Maar beleggen is net zo risicovol natuurlijk. Daar kan je ook alles kwijtraken.
Maar ik heb niet het gevoel dat ik m’n geld kwijt raak bij hun.
Only time will tell.

Vind het wel knap dat je het durft, zou veel te bang zijn mijn geld te verliezen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 20:24

Ik ben daar ook totaal geen held mee :+ word daarom ook nooit echt rijk of heb nooit echt veel winst.
Behalve, qua winst, onroerend goed dan, daar ben ik wel goed in blijkbaar :o?

Nou net mijn mooi bank op marktplaats en whoppa gezet en hoppa direct mooi bod.
Doe het daar nog niet voor, want staat er net op, maar toch leuk.
Zo jammer, is zo'n mooie bank maar vriend en ik hebben afgesproken dat we allebei de bank erop zouden zetten, we hebben beiden een mooie goede bank maar ja, om met twee banken verder te gaan is ook zoiets (en waar laat je het :7 ). Stiekem hoopte ik dat die van mij niet verkocht zou worden maar vrees dat het toch gaat gebeuren }:0

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:36

Afbeelding
Dit staat wel in die link van moonsparkle.
Ik heb er wel vertrouwen in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:16

Ik ben ook te bang hiervoor, haha. Ik heb zowel het DSB als het IceSave debacle meegemaakt, dus ik spaar alleen nog onder het garantiedepositostelsel.

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 22:50

Een fijn en mooi 2024 gewenst allemaal!

Ik kreeg vandaag de rente van mijn Triodos spaarrekening, dat wordt 1x per jaar uitbetaald. Fijn begin van dit nieuwe jaar!

Ik ben benieuwd of jullie ook voornemens hebben qua financiën? Bv bepaald spaarbedrag/uit schulden komen/met budgetten werken/enz.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:16

Wij hadden ook inderdaad rente. Toch weer lekker.
Ik heb weer een spaardoel opgezet waarvan ik denk dat het te behalen is.
Verwacht geen hele grote kosten dit jaar. Die hebben we de afgelopen twee jaar wel gehad met de grote uitbouw aan het huis en de brief tuin haha.

Ik wil wel nog het dak van de schuur 1,5 meter omhoog en daar zonnepanelen op maar dat hoeft niet deze zomer. Daar wil ik nu een spaarpotje voor aanmaken.

Mijn budgetten moet ik misschien wat aanpassen. De boodschappen denk ik omdat alles zeker nog niet goedkoper wordt.

Jij?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:22

Ik had hier wat gedoe met de hockeyclub. Er is daar al jaren gedoe met de contributie. Hebben een zeer matige financiële administratie en al jaren gedoe met contributie innen.

Nu hadden ze wat aanpassingen gedaan en werd er op 5 december contributie afgeschreven. 2x €230 voor de kinderen, €170 van mij en €380 van mijn man. Een goede €1000 euro.
Ik zeg tegen mijn man, dat is wel een hele rare datum om contributie af te schrijven? Zo net voor de feestmaand en aan het einde van het jaar, volgens mij had ik dit jaar al een keer betaald?

Ik eens terug gaan zoeken en de laatste contributie was afgeschreven april 2023, en de voorgaande in juli 2022. Heb het toch eens gestorneerd en er een mailtje aan gewaagd. 3x contributie in 1,5 jaar vind ik toch wel een beetje ruig.
Of ik het dan in januari wil betalen, ja doei met jullie, gewoon in april, zoals het in de statuten staat.

Snap dat ze allemaal gedoe hebben, maar dat ze het gewoon op orde houden ipv deze onzin.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:29

Slecht zeg, van zo'n club.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 07:33

Dat had ik met mijn internet provider ( nieuw) per 2 weken gingen er verschillende bedragen af. Ook gestorneerd. Blij dat ik ff scherp er naar keek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:44

PSvanLot schreef:
Ik had hier wat gedoe met de hockeyclub. Er is daar al jaren gedoe met de contributie. Hebben een zeer matige financiële administratie en al jaren gedoe met contributie innen.

Nu hadden ze wat aanpassingen gedaan en werd er op 5 december contributie afgeschreven. 2x €230 voor de kinderen, €170 van mij en €380 van mijn man. Een goede €1000 euro.
Ik zeg tegen mijn man, dat is wel een hele rare datum om contributie af te schrijven? Zo net voor de feestmaand en aan het einde van het jaar, volgens mij had ik dit jaar al een keer betaald?

Ik eens terug gaan zoeken en de laatste contributie was afgeschreven april 2023, en de voorgaande in juli 2022. Heb het toch eens gestorneerd en er een mailtje aan gewaagd. 3x contributie in 1,5 jaar vind ik toch wel een beetje ruig.
Of ik het dan in januari wil betalen, ja doei met jullie, gewoon in april, zoals het in de statuten staat.

Snap dat ze allemaal gedoe hebben, maar dat ze het gewoon op orde houden ipv deze onzin.

Zo wat een geld ook! Of is dat per jaar? Hier wordt de turncontributie per kwartaal afgeschreven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:59

Per zomerseizoen. Van maart tot november. In de winter is er zaalhockey, dat is voor de kinderen €80 pp, maar dat doen ze dit jaar voor het eerst niet. Zijn ook altijd zulke rottijden.
Ze judoën nu allebei, dat kost €90 per half jaar.

Maar de hockey valt me iedere keer weer tegen qua contributie, stick, kleding, schoenen etc wat ze ieder jaar daarvoor nodig hebben

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:02

Maar het staat denk ik nog steeds in geen verhouding tot paardensport :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:15

PSvanLot schreef:
Per zomerseizoen. Van maart tot november. In de winter is er zaalhockey, dat is voor de kinderen €80 pp, maar dat doen ze dit jaar voor het eerst niet. Zijn ook altijd zulke rottijden.

Maar de hockey valt me iedere keer weer tegen qua contributie, stick, kleding, schoenen etc wat ze ieder jaar daarvoor nodig hebben

Tja ik schrok van turnen mijn kind kost 125€ per kwartaal gaat dit jaar 8% omhoog
Moet minimaal 6 wedstrijden (15€ per keer) doen en dat is dan bixie niveau
Dit jaar mei horen we of ze door gaat naar divisie niveau

Reddingszwemmen kost 105€ per jaar <3

Paardrijden vind ik achterlijk duur en dan elke les dat ik niet kan is jammer…. Zoals vandaag mijn kind is naar oma want wij moeten werken mag je niet inhalen.
Vind dat zo naar

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:17

Fitzroy schreef:

Nee maar daar heb ik wel iedere dag plezier van

Hier mogen ze 2x in de week 1,5 uur over het veld rennen. En in verhouding met voetbal vind ik het een in verhouding rete dure sport.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:20

tita schreef:
PSvanLot schreef:

Tja ik schrok van turnen mijn kind kost 125€ per kwartaal gaat dit jaar 8% omhoog
Moet minimaal 6 wedstrijden (15€ per keer) doen en dat is dan bixie niveau
Dit jaar mei horen we of ze door gaat naar divisie niveau

Reddingszwemmen kost 105€ per jaar <3

Paardrijden vind ik achterlijk duur en dan elke les dat ik niet kan is jammer…. Zoals vandaag mijn kind is naar oma want wij moeten werken mag je niet inhalen.
Vind dat zo naar

Achterlijke regel dat je het niet in mag halen. Vind ik zulke rare dingen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:22

Zit net te rekenen, als we zouden stoppen met paarden/sporten zou dat bijna 10k per jaar schelen!

Wat een achterlijk geld….

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:24

PSvanLot schreef:
Fitzroy schreef:

Nee maar daar heb ik wel iedere dag plezier van

Hier mogen ze 2x in de week 1,5 uur over het veld rennen. En in verhouding met voetbal vind ik het een in verhouding rete dure sport.

Hockey is idd een relatief hele dure veldsport. Heeft onder andere te maken met het type veld waar het op gespeeld wordt, die zijn veel duurder dan bijvoorbeeld voetbalvelden in aanleg en onderhoud. Maar dat neemt 100% niet weg dat het heel duur is. En de verplichting tot clubkleding etc. maakt het allemaal nog duurder ook...