Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pien_2010 schreef:Waarschijnlijk van het vocht. Ik zou ze goed wassen met een borsteltje en zo nodig nog met een raspje/ kaasschaaf over gaan totdat ze weer mooi oranje zijn en lekker snel opeten . Invriezen zou ik niet doen met worteltjes.
Citaat:Wortelen kan je ook bewaren in de diepvries. Snijd de groenten eerst in reepjes of plakjes. Blancheer ze daarna voor je ze in een gesloten (diepvries)zakje stopt. Op deze manier kan je wortelen bij een temperatuur van -18°C tot 12 maanden bewaren.

Zo opgelucht want mijn jam maak suiker uit Nederland was op (500 gram op 1250 fruit) dus moest het doen met de citroenen, natuurlijke pectine hier gekocht en gelei suiker (1 kg op 1 kg). Ik had 25 potten waaronder 700 grams potten en het leek nog te vloeibaar maar het is prima zo en de smaak ook heel erg lekker. Dus ik ben opgelucht.

) en wat leuk dat je nog zoveel uit de tuin hebt. Je spruitjes zien er goed uit. Die safraan krokusjes heb je die gekocht bij tuincentrum en oogst je die draadjes en heb je dan saffraan?

Snap nu wel waarom het zo duur is.