Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:20

Idd volgend jaar hopelijk beter. Al miste ik hem wel de afgelopen 2 weken naar vanaf woensdag stort het weer toch weer in helaas.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 17:53

Jullie zijn de kenners hier. ik heb een zout water systeem en nu een smoezelig. bad hij is nu bezig met een shock. maar kan het zijn dat de pomp te weinig aan staat?
het zwembad is 4 kub en de pomp is voor een zwembad van 6 kub. Hoeveel uur zetten jullie hem aan per dag?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:37

Ik had het altijd minstens 12 uur aan

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:44

Wat een leuk topic! Mag ik hier ook aanhaken met een opblaasbare jacuzzi? :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:47

Bij mijn ouders liep hij overdag altijd. Maar hij was ook aangesloten op de verwarming.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 21:35

Ik had mijn pomp zo'n 2 a 3 uur per dag aan. Was ook voldoende.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:24

Vandaag zo genoten van mn bad na het werk. Hele middag gezweet, hete auto in en uit. Pfff. Thuis lekker bikini aangedaan en op mn luchtbedje geploft. Toen de zon begon te zakken viel ik in slaap en stond de inkt van mn tijdschrift op mn voorhoofd :')

Helaas is de binnenkant van t bad gescheurd om mysterieuze redenen en dat hebben we provisorisch geplakt. Maar die red het niet nog n jaar. Nu kijken of we nieuwe binnenkant kunnen vinden maar weet het merk van het bad niet.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:57

Bij ons staat de pomp elke dag minimaal van 11 tot 15.30 uur aan, wij gebruiken daar zo'n slimme stekker voor, waar je een aan/uit schema aan kan hangen.

Ik vond het gisteren te warm om buiten te zijn, dus ook te warm voor in het zwembad. Niet te doen...

Hutcherson, balen van je zwembad, staat er nergens iets van een logo? En ik moest even lachen om je tijdschrift verhaal :+

Celebi, welkom!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:19

Ashleytjuhh schreef:
Jullie zijn de kenners hier. ik heb een zout water systeem en nu een smoezelig. bad hij is nu bezig met een shock. maar kan het zijn dat de pomp te weinig aan staat?
het zwembad is 4 kub en de pomp is voor een zwembad van 6 kub. Hoeveel uur zetten jullie hem aan per dag?

Ik heb een 3 x 2 bad. Filter staat 6 uur aan en zoutfilter 5 uur.
Met dit hete en zonnige weer laat ik hem tijdens de zonuren nog een paar uur extra lopen. Kraakhelder water.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:26

Wij hebben op zich ook helder water, maar heel veel pluis en vliegjes erin.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 09:01

JoT schreef:

Een skimmer werkt daar heel goed tegen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:54

Storm schreef:
JoT schreef:

Een skimmer werkt daar heel goed tegen.

Wat doet een skimmer dan, wat een filterpomp niet kan? Wij hebben trouwens wel zo'n roostertje/korfje voor de ingang van de pomp zitten.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:49

Ik heb de pomp echt alleen 2 uurtjes aan als er gezwommen is en 2 chloortabletten.
Water is altijd super helder en ook nog nooit verkleurt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 18:35

JoT schreef:
Wat doet een skimmer dan, wat een filterpomp niet kan? Wij hebben trouwens wel zo'n roostertje/korfje voor de ingang van de pomp zitten.

Bij mij zie je echt een soort draaikolkje bij de skimmer en alle vliegjes, pluisjes enz dat op het wateroppervlakte ligt en daar net onder, trekt de skimmer naar zich toe en het verdwijnt in de pomp.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:31

Afbeelding

Wij hebben afgelopen zondag het zwembad weggehaald. We zagen het geen zwembad-weer meer worden, we gaan nog een weekje op vakantie en zondag was het nog droog en kon het zwembad dus ook goed drogen, voordat alles de kist in ging. We hadden 'm wat later opgezet dit jaar, maar wat hebben we weer genoten :)

Wie heeft zijn zwembad nog wel staan?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 10:49

Hier staat hij nog. En blijft ook staan, wij ruimen het zwembad nooit op in de winter.
2/3 van het water blijft er in staan, koppelen de pomp af en volgend voorjaar maken we `m schoon en vullen weer.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:32

Wij zijn afgelopen weekend ook aan de afbraak begonnen.
De laatste 10cm zitten hier natuurlijk boven de stop, en wij hebben geen dompelpomp. Vorig jaar heb ik de andere kant opgehoogd onder een tafeltje geloof ik, en de laatste centimeter opgedweild - mijn vriend had daar dit jaar geen geduld voor, die dacht dat het een beter idee was om het frame eruit te halen en het water er zo te laten uitlopen.
Ja, dat water liep op die manier natuurlijk heel snel weg - maar hoe kan ik de boel nu netjes opdweilen en afdrogen? :')
Voorlopig hangt het zwembad ondersteboven over tafel en stoelen. Ze geven morgen zon, dus dan droog ik alles af, en kan het zwembad weer in zijn kist in het tuinhuis. Het frame is al helemaal afgedroogd en opgeborgen, de watten van de pomp gaan morgen de was in (dan kunnen ze drogen in de zon).
De dals en het zeil liggen er nog - ik kan daar helaas niet bij helpen, ik ben ruim 3 maanden geleden door mijn rug gegaan en blijf daar erg mee sukkelen, no way dat ik 90 dals ga lopen verslepen.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:52

Wij hebben het zo gedaan LWDaisy:

* Wij gebruiken de filterpomp om het zwembad leeg te pompen.
* Komt het waterniveau onder het uitlaatgat, dan de poten van de kant waar het pompgat zit weghalen, waarmee die kant inzakt.
* Eventueel de andere kant iets optillen om het water zoveel mogelijk naar het gat toe te krijgen.
* Voor echt het allerlaatste restje hebben we de pomp afgekoppeld en het zwembad met z'n tweeën gekanteld.
* Daarna poten er weer onder en de boel laten drogen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:31

JoT schreef:
Wij hebben het zo gedaan LWDaisy:

* Wij gebruiken de filterpomp om het zwembad leeg te pompen.
* Komt het waterniveau onder het uitlaatgat, dan de poten van de kant waar het pompgat zit weghalen, waarmee die kant inzakt.
* Eventueel de andere kant iets optillen om het water zoveel mogelijk naar het gat toe te krijgen.
* Voor echt het allerlaatste restje hebben we de pomp afgekoppeld en het zwembad met z'n tweeën gekanteld.
* Daarna poten er weer onder en de boel laten drogen.

Zo deed ik het vorig jaar ook ongeveer! Veel handiger om alles droog te krijgen.
Maarja, vriend had geen geduld, dus het zwembad ligt nog steeds op zijn kop over tafel&stoelen, want het blijft hier maar regenen :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:56

Ik heb vorige week een slang erin gelegd, aangezogen, uit einde op het putje gelegd.
Toen indd het gat open gemaakt en de poten daar laten zakken, toen 1 dag zo laten staan.
De dag erna was er volle zon, toen de buizen eruit en iets versleept met zeil eronder en toen elk uur beetje open gelegd en gedraaid.
Matjes ondertussen laten drogen en toen manlief thuis was konden we hem opvouwen. Ondertussen de pomp op een karretje gereden en nog een keer gespoeld en onder de overkapping gereden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:02

Ik haal de invoerslang van de pomp van het bad af en leg die op de bodem van het bad. Yiteinde van de afvoerslang haal ik ook van het bad af en leg ik in de put.
Pomp aan en binnen 1.5 uur was het bad zo goed als leeg. Laatste 10 cm red de pomp niet omdat hij dan lucht erbij krijgt.
Haal het frame eruit en laatste deel spoelt weg in de tuin.
Afdekzeil droog ik aan de waslijn. De liner van het Bad over de tuintafel/tuinstoelen icm een paar handdoeken.
Pomp laat ik leeg lopen en filtermateriaal de wasmachine in.
Rubber tegels hang ik ook aan de waslijn te drogen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:18

Ik doe het ook altijd paar dagen over een paar tuinstoelen hangen. Dit jaar hoef gelukkig niet al die moeite te doen := . Blij dat ik hem niet op heb gezet voor die paar mooie dagen. Al miste ik hem wel op die paar warme dagen. Volgende jaar hopelijk beter.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:20

Hoi,

Sorry voor het binnen vallen. Maar we zijn t zwembad aan t opruimen maar kunnen niets vinden over het schoon krijgen van vilt onder het zwembad.

We hadden dus zo'n vilten tapijt onder het zwembad liggen.

Maar hoe krijg je dat weer schoon?
Iemand enig idee? :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:26

Wij doen alles met de hogedrukspuit

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:34

Even een berichtje om de stoflaag van dit topic af te halen :)

Nu het weer wat beter wordt en de dagen wat langer, kan ik echt weer verlangen naar mooie warme dagen en het zwembad weer in de tuin. We gaan in mei nog op vakantie, dus waarschijnlijk gaan we 'm daarna weer opzetten. Zijn er al enthousiastelingen die het bad al hebben staan?