Even een vraagje, ik wil een lambrisering schilderen in de gang. Maar dan een balk op de muur ipv van van onder tot +- 120. Wat voor hoogte, breedte zouden jullie aanhouden? Ik kan het online zo niet vinden.
Ohja dat heb ik ook gedaan, ja. Bij mij zat die boven de helft qua hoogte. Dat was het mooiste vond ik in combinatie met lijsten enzo die er dan inhingen ipv half erbuiten.
Flying_Angel
Geplaatst: 13-08-21 12:24
Ik heb ook een vraagje.
Dit is nu onze inrichting. Die ‘schouw’ is best groot en totaal zonder functie. Ik zou hier graag iets mee doen, maar wat? Een wandrek? Foto’s? Een spiegel? Niks? Het moet daar ook niet te druk worden.
Ik zou er hele mooie foto’s en platen ophangen. Allemaal in dezelfde stijl. Bv allemaal zwart/wit
DubbelFun
Geplaatst: 13-08-21 12:31
Met alles wat je er voor gaat zetten wordt ie alleen maar 'groter' en nog duidelijk aanwezig. Ik zou er een muurvullende poster op plakken of het middenstuk een iets lichtere kleur geven (ton-sur-ton met de bestaande kleur of gewoon wit) en daar een hele lange hangplant op hangen
Je kan ook er een boekenkast oid van maken. Dan laat je de zijkanten met hout doorlopen tot aan de achterliggende muur en heb je niet zo'n diepe kast, maar dan lijkt het net of het zo hoort.
Ik had zoiets ermee gedaan denk ik. Met misschien een elektrische haard (niet zo sfeervol als een echt natuurlijk (a)) op de koof. Vind het nu erg rommelig ogen, veel open en verschillende decoratie spulletjes. Anders zou ik kiezen voor 1 grote zwart/wit foto, maar verder rustig laten…
Flying_Angel
Geplaatst: 13-08-21 17:03
Hmm ja, blijft lastig. De losse spulletjes moeten idd nog even opgeruimd. Het is een huurhuis, dus weghalen of zo’n haard erin vind ik wat een grote investering.
Bedankt voor het meedenken allemaal! Zitten leuke ideeën bij!
Anoniem
Geplaatst: 14-08-21 07:18
Ik zou er een behangetje op plakken, zo eentje met een oerwoud tafereel ofzo. Laat hem dan ook maar lekker aanwezig zijn..
karijn
@karijn: leuk geworden Overigens zou ik het laminaat over het marmer heen leggen, want jíj vind het dan misschien niet mooi, maar bij evt verkoop van het huis kan het wel iets zijn wat kopers kunnen waarderen.
Het kastje heb ik via Marktplaats hier bij mij in het dorp gevonden. Als je op marktplaats zoekt op buikkastje en dan in Made. Verkoopster heet Anouk. Ze heeft meerdere leuke kastjes te koop voor een leuke prijs.
Nee, het marmer ga ik er zeker niet uit halen. Dat ligt muurvast. Het laminaat gaat er overheen. Hebben we in de bijkeuken ook gedaan. Mijn smaak is het niet. Je hebt marmer en marmer. Deze vind ik gewoon niet mooi. De vorige eigenaar van ons huis (die het huis ook zelf heeft gebouwd). Heeft restpartijen opgekocht. Elke ruimte had zijn eigen vloer.