Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 23:21

Ik heb dan weer niets met groente en fruit :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 00:30

Hier is lidl, jumbo en bakker favoriet. Ik vind het ook erg leuk om in het buitenland een box te halen, meestal bij de bakker. Tot nu toe echt veel dingen per box gehad daar, echt heel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 06:47

Wat houdt zo'n box in, allerlei verschillende soorten? Is dat voordeliger dan dat je losse producten koopt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:18

Je krijgt producten die anders weggegooid zouden zijn. Bij de supermarkt kan dat vlees, zuivel, groente en brood zijn. De Lidl heeft een groentebox met groente en fruit. En bij de bakker krijg je brood, harde broodjes, gebakjes, hartig enz enz. Maar je weet van tevoren nooit wat je krijgt. Je moet in ieder geval 3 X de waarde krijgen. Dus een pakket dat je koopt voor 5,- moet producten bevatten ter waarde van 15,-.
Soms valt het mee, soms tegen. Je kunt dus ook dingen krijgen die je niet lust.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 07:49

To good to go heb ik een tijdje geprobeerd toen ik nog in Amsterdam woonde. Super veel keuze maar alles was ook super snel weg. Ik was altijd te laat in ieder geval :P . Zeker gezien ik zelf vegetarisch eet dus de supermarktpakketten al achterwege liet. Ik ga eens kijken of er hier in de buurt ook gebruik van gemaakt wordt, zou wel leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:27

Fitzroy schreef:
Je krijgt producten die anders weggegooid zouden zijn. Bij de supermarkt kan dat vlees, zuivel, groente en brood zijn. De Lidl heeft een groentebox met groente en fruit. En bij de bakker krijg je brood, harde broodjes, gebakjes, hartig enz enz. Maar je weet van tevoren nooit wat je krijgt. Je moet in ieder geval 3 X de waarde krijgen. Dus een pakket dat je koopt voor 5,- moet producten bevatten ter waarde van 15,-.
Soms valt het mee, soms tegen. Je kunt dus ook dingen krijgen die je niet lust.

Dat is een mooie insteek.
Als ik niet zo'n moeilijke eter zou dat best wat voor mijn zijn :')

Ik dacht dat ik goed uit kwam deze maand, maar valt toch tegen.
Minder inkomsten natuurlijk, maar dacht dat ik het goed in kaart had.
Ik heb naast mijn vaste uitgaven:
200 euro aan kinderschoenen uitgegeven
60 euro paardenspullen agradi
30 euro supplementen paard
100 euro euro aan vlooienspul voor de dieren

En dan komt de hoefsmid nog komende woensdag, sinds ze op speciaal beslag staat ben ik van 30 euro bekappen naar 120 euro bekappen+achter speciaal beslag gegaan dus dat verschil merk je toch wel.

Enige voordeel is dat ik 1 paar schoenen a 55 euro terug naar de winkel moet brengen omdat ze niet passen, dus dat krijg ik dan weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:33

Ik heb €350 naar de spaarrekening kunnen overboeken gisteren en dan komt vakantiegeld er nog aan, dat gaat daar ook grotendeels naartoe kunnen.
And it feels soooooo good 8-)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:34

Varekaj schreef:
Ik heb €350 naar de spaarrekening kunnen overboeken gisteren en dan komt vakantiegeld er nog aan, dat gaat daar ook grotendeels naartoe kunnen.

Heerlijk hè!

Zag dat deze maand mijn loon wel erg vroeg komt, de 21e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:36

Het zou wel fijn zijn als ik maandelijks 200-350 kan overboeken :j Dan moet ik wat opletten met andere uitgaven maar dat houdt me dan ook weer kritisch en bedachtzaam in wat ik met mijn geld doe.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:43

O lekker is dat!
Ik krijg deze maand ook vakantiegeld en belastingteruggave. Maar deze maand word als het goed is ook m’n dak vervangen. Duur grapje.
O en over 2 weken halen we onze nieuwe kitten op, erg leuk maar ook niet gratis natuurlijk.

Ik ga vanaf 1 juni meer werken. Werk nu 34u, 32u betaald rest verlof. En ga naar 36 werken en 36 betaald. Komt dus neer op 2 keer uurtje langer, valt mee. Alleen dat verlof word nog wat vrees ik. Heb dan iets van 22 dagen. Alleen zomervakantie 3 weken is dan al bijna 14 dagen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:17

Varekaj schreef:

Ooh heerlijk!

Ik wacht nog op m’n Duo teruggave. Bellen is onmogelijk, ga geen uur in de wachtrij staan _O- .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:24

Varekaj schreef:

Heerlijk!

Ik krijg mijn salaris altijd op de 21e tenzij in het weekend dan ervoor. Ik moet nu helaas voor de tuin geld overboeken van mijn buffer, maar hoop deze eind vd maand na het vakantiegeld weer aan te vullen.

Hebben jullie dat ook? Een spaarrekening waar je eigenlijk niet aan mag komen ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:31

Ja ook bij een andere bank dus terugboeken is lastig. Heb er denk ik twee keer wat af gehaald de afgelopen 15 jaar.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:08

Mijn vriend heeft dat wel. Hij zette daar geld op voor schoolgeld enzo. Nu gaat er geld heen voor het huis :).
Ik ben krenterig, van m’n spaarrekening wil ik alleen wat afhalen als het moet. Maar niet voor een t-shirtje ofzo, dat kan dan wel wachten :+.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:27

Ik heb geen aparte spaarrekening waar ik niet aan mag komen, maar ik kom er sowieso zo niet graag aan en gebruik 'm alleen voor dingen waar ik actief voor spaar en die ik niet van mijn maandbudget kan kopen (bijv een paard, een nieuwe camera, of een reis). Ronduit het meeste koop ik gewoon binnen mijn maandelijkse budget. Het scheelt voor mij dat ik een huur huis en een lease auto heb, dat scheelt toch in de onvoorziene hoge kosten. Daarnaast hou ik erg van mooie spullen, maar de krenterigheid wint het meestal, dus dat helpt :D

Veder heb ik nu een spaarrekening voor mijn paard die echt uitsluitend is bedoeld voor dierenartskosten. Andere benodigdheden en standaarddingen als bekappen, ontwormen en enten heb ik meegerekend in wat ik apart hou voor stalgeld. Eventuele paardenspullen horen ook bij mijn gewone maandbudget en/of spaarrekening.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 13:11

Krenterigheid heeft zo zijn voordelen :))

Vandaag de honden naar het pension gebracht (kost ook altijd een godsvermogen maar ze worden er goed verzorgd) want paar dagen Vlieland en het kwam qua planning zo het beste uit (ga zondag pas maar goed :+ ). Onderweg bij prachtige boerderijwinkel geweest, asperges, aardbeien, en wat cake-mengsels plus erg mooie schaal gekocht. Was best prijzig maar het is volgens mij wel allemaal erg lekker :o en mooi. Kon het niet weerstaan. Vanavond mooi gedekte tafel :Y)

Heeft dus wel gevolgen voor mijn dagbudget want dat is gezakt naar 16 Euro per dag, t/m de 25e ^) :$

Ik heb wel een aparte spaarrekening maar dat is er wel een waar ik het ook direct vanaf kan halen. Heb een poos een gehad dat je 90 dagen moest wachten. Maar vond de minieme rente niet opwoog tegen het idee dat ik dan niet spontaan bij mijn geld kon }:0

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:18

Ik heb een aparte rekening bij leaseplan sparen, duurt 1 dag en ik zie hem niet in mijn overzicht van de bank. In excel hou ik bij welke portie van het bedrag dat daar op staat voor welk doel is. De tig spaarpotjes in de rabo app zijn meer voor korte termijn doelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:32

Hier ook in juni de belastingteruggave, wordt mijn spaarrekening weer een beetje aangevuld.

Ik postte hier een tijdje geleden dat wij voor 35.000 waren opgelicht met de import van een auto.
Helaas nog steeds geen geld en geen auto en politie kan weinig ivm het weinige bewijs. Mijn man gaat daarom wekelijks bij die man 'op visite' voor ons geld. Tot nu toe hebben we alleen maar loze beloften gehad.
Mijn man zit er inmiddels goed doorheen en staat stijf van de stress, ook niet echt bevordelijk voor je huwelijk zeg maar.
Hoop echt dat er aan deze ellende een keer een eind komt (we zijn al iets langer dan 2 maanden bezig).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:40

O, wat erg, zonnebloem. Ik was al zo ziek van 1300,- van twee vliegtickets toen de maatschappij failliet ging. En dat valt in het niet bij 35000,- .

Ik heb idd potjes bij Rabo voor korte termijndoelen. Maar ik mocht voor de tuin nog wat van mijn andere rekening halen. Moet ik het wel zo snel mogelijk weer aanvullen :+

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:45

Jeetje Zonnebloem, wat erg. Ik hoop echt dat het goed komt voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:10

Maar had je geen betaalbewijs dan? Overschrijving waar in de referentie opstaat -bestelde auto X- ofzo?

Mijn spaarrekening is een andere rekening dan waar mijn loon op komt, andere bank ook. Via de app kan ik iig wel binnen het uur vaak geld overmaken, maar ik heb de app niet :Y) en je kan er niet vanaf halen met bankkaart. Er hangt daarom dus wel een gewone rekening aan. Dat maakt dat ik eerst online moet, naar de zicht overboeken en dan naar mijn gewone betaalrekening eer ik kan afhalen. Dat maakt dat ik al niet zo snel van de spaar wat afhaal.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:25

Ik heb een tgtgo pakket van de lidl kunnen scoren weer, morgen ophalen.

En zojuist een mail gestuurd voor vakantie in juni naar Frankrijk, hopelijk gaat het door. 1,5 week met mijn man samen kamperen, en als het klikt met de eigenaren van de camping, wil ik nog 2 weken alleen daar blijven om te Wwoofen, dus vrijwilligerswerk doen voor kost en inwoning (kamperen in mijn geval dus). Hopelijk gaat dat door, dan hebben we voor 200 euro 1,5 week kamperen en dan heb ik nog 2 weken gratis 'vakantie' :)

Ik ben gisteren wezen shoppen! 75 euro ongeveer uitgegeven aan shirtjes en een paar korte broeken. Merk wel dat ik ook kleding al snel te duur vind. En dat mijn autistische hoofd het fantastisch vind als 1 shirtje prima zit en ze dat in 4 kleuren hebben :') Kan ik weer een tijdje vooruit, denk dat ik iets van 10 shirtjes en 2 korte broeken had. 30% korting was best leuk op de al lage prijzen :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:07

Pff, heftig zonnebloem... sterkte met de situatie.

Ik heb geen potjes, maar gewoon de ‘1 grote hoop’ rekening, de lopende rekening en twee beleggersrekeningen. Denk dat ik met potjes meer geld uit zou geven, maar anderszijds heb ik echt nieuwe kleding nodig en weet ik totaal niet meer wat normale prijzen zijn. Ik ben zo gewend aan niks behalve het hoognodige kopen, dat ik het moeilijk vind om mezelf te verwennen met iets moois/nieuws.

Klinkt als een mooie buit Prairy! Naar welke winkels ben je geweest?

Bij welke winkels halen jullie kleding? En als je gaat shoppen, heb je dan een lijstje en een budget? Of ga je gewoon maar heel af en toe?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:37

Ik koop niet zoveel kleding, alleen verleden jaar was ik een paar maten groter en had ik allemaal zomerkleding gehaald voor Griekenland in de uitverkoop. En toen werd het geannuleerd vanwege code oranje. Zonde dus, nooit gedragen en nu te groot :( Nu ben ik weer terug bij een maat die ik eerder ook had en daar heb ik nog kleding zat in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:39

Fitzroy.. maar de mussen vielen hier toch evengoed van het dak af om zomerkleding aan te kunnen?