Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:06

Mooiste stukje Nederland!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:53

Appelmoose schreef:
Ik heb al even meegelezen, maar wil me toch melden in dit topic. Ik wil graag met mijn gezin (inclusief man, dochter, 2 katten, 3 kippen en een paard) de stap maken om van de randstad naar het oosten te verhuizen (voorkeur voor de Achterhoek; komt mijn man vandaan). En dan een vrijstaand huis/boerderij met ruimte voor ons paard (inclusief een maatje).
Onze eerste stap is het inschakelen van een aankoopmakelaar; alhoewel het ons derde koophuis zal worden, zijn we niet bekend met de markt in het oosten. En dan de maar hopen dat die ene boerderij met een stukje grond binnen ons budget te vinden is.

In welke prijsklasse zoek je?

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:08

Nikass We gaan niet hoger dan 5 ton (tenzij..)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:12

Zoek je echt een bestaande boerderij, of gewoon een huis/kavel met mogelijkheid zelf huis erop zetten?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:23

wij zijn vandaag bij een huis wezen kijken.
1 woord. Vreselijk. Eigenlijk alles moet vernieuwd worden en ontzettend vies en niet geïsoleerd. Enkel glas enzovoort. Kapotte deuren en ga maar door. Zelfs vele gele vlekken op plafond en veel schimmel achtiige plekken in de keuken.

Nu woensdag als het de verkopers uitkomt kijken bij en ander huis. Is wel 20.000 duurder maar op de fotos ziet het er al velen malen beter uit. Ook een nieuwer huis. We gaan het zien woensdag :)

Appelmoose

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:29

Nikass We houden alle opties open. Er is (gelukkig) geen haast bij!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:41

Hmmm, ik wilde zeggen dat er genoeg mogelijkheden zijn in de Achterhoek met dat budget, maar zelfs in de Achterhoek gaat dat niet helemaal meer op :n
Een tijdje geleden heb ik een bokker wel geholpen met haar zoektocht, dat was leuk omdat ik inderdaad de lokale kennis heb. Dus mocht je ooit hulp nodig hebben...

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:01

Mag ik me hier ook melden?

Hier zijn we het vanmiddag eens geworden over de prijs. Half januari krijg ik de sleutel *\o/*

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:11

Ohh super. Gefeliciteerd Ynskek :D

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:24

Gefeliciteerd Ynskek!

@ Iloveiswan; kun je aan de advertentie niet zien hoe het huis is? Op het laatst weet je wel een beetje als het huis stuk goedkoper is, dat er dan ook heel veel aan moet gebeuren. Vaak staat in de advertentie wel of er enkelglas is etc en of het een klushuis is. Anders inderdaad budget bijschaven, als je wel een huis wilt wat eigenlijk meer af is.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:05

DanielleB schreef:
Gefeliciteerd Ynskek!

@ Iloveiswan; kun je aan de advertentie niet zien hoe het huis is? Op het laatst weet je wel een beetje als het huis stuk goedkoper is, dat er dan ook heel veel aan moet gebeuren. Vaak staat in de advertentie wel of er enkelglas is etc en of het een klushuis is. Anders inderdaad budget bijschaven, als je wel een huis wilt wat eigenlijk meer af is.

Er was helaas geen advertentie nog. Dus ook geen foto`s of uitleg. Bugdet bijschaven hoeft niet. Dit huis was 160.000 en 10.000 euro minder voor volledig instapklaar.
Nu gaan we volgende week woensdag dus kijken bij een huis die nog weer 10.000 boven die instapklaar ligt. Maar ook weer zonder foto`s en uitleg. dus we laten ons verrassen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:48

Waar zoek je? Want als je die prijs hier in de omgeving (Randstad, Groene Hart) tegenkomt is het of een wat ouder en klein appartement of inderdaad een bouwval (aka kluswoning).

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:46

Noordoostpolder. Daar zijn de prijzen niet zo hoog gelukkig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:56

Moet naar jullie mening een huis helemaal naar je zin zijn als je het koopt of vinden jullie dat je concessies moet doen en zo ja, waaraan?

Ik heb nu een aantal huizen bezichtigd maar overal is wel wat mee. En we moeten over 2 maanden ons huis uit := Ik denk dat het een brug wordt waar ik onder mag :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:59

@Fitzroy: dat ligt er aan hoe realistisch je wensen zijn in kombinatie met de vraagprijs.
Zeker in deze tijd van schaarste in bepaalde gebieden zul je waarschijnlijk hier of daar een veer moeten laten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:01

Locatie was voor ons een must dat dat volledig naar wens was. Bij het huis was volume en een aantal bijgebouwen wel van belang, maar de indeling daarvan hebben we wel wat op toegegeven. Dit en het uiterlijk van het huis kan je altijd nog naar wens aanpassen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:03

Het is inderdaad maar net wat je wensen zijn en eisen. Als een muurtje niet mooi is of een vloer, kun je dat altijd later nog aanpassen en eerst in wonen.
Als er op voorhand al te weinig slaapkamers oid zijn en dat niet in het budget te creëren valt, daar verander je niks aan.

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:05

@Achterom Bedankt voor je aanbod! Ik houd het zeker in mijn achterhoofd. Het wordt zeker geen gemakkelijke opgave, maar we gaan het proberen. Mocht de Achterhoek niet lukken, dan kijken we verder naar het noorden van Nederland.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:17

Bij mij hing t geheel af van de prijs.

Voor een lager bedrag vond ik een en ander aan werk niet erg. Voor de bovenkant van t budget moest t ook wel echt af zijn en in een stijl die mij beviel

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:51

Is het gebruikelijk om meerdere makelaars te laten komen om de waarde (vraagprijs) van je woning vast te laten stellen? (als in: second opinion) Of ga je gewoon voor 1 makelaar? Heb je kans dat de makelaars onderling informatie uitwisselen en dat het dan raar overkomt dat je er twee hebt geraadpleegd? Hoe werkt zoiets?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:00

Ik heb 3 makelaars langs laten komen voor een 1e gratis gesprek.
2 zaten op dezelfde vraagprijs, de andere dik 10.000 lager. Uiteindelijk heb ik het zelf voor €500 meer dan de vraagprijs van de 2 makelaars verkocht.

Ik zou dus gewoon een paar langs laten komen, horen wat hun bieden en hoe hun strategie is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:13

Zeker meerdere langs laten komen, dat is echt niet raar. Je moet immers niet alleen informatie hebben omtrent de verwachte opbrengst van je woning, maar ook over de werkwijze van de makelaar én wat hij er voor rekent!

Ik heb destijds twee makelaars langs laten komen. Met de eerste direct een klik, de tweede kwam voorrijden in een enorm dure auto, stampte vol poeha door het huis en vroeg me een bedrag voor de verkoop.. En dat terwijl deze woning waarschijnlijk verkocht is voor hij op Funda staat := :') Uiteindelijk heb ik het huis niet verkocht maar verbouwd, en heeft de eerste makelaar de woning voor mij getaxeerd. Heb daar vanuit mijn werk nog regelmatig contact mee, hij taxeert regelmatig woningen voor klanten van mij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:35

Wij hebben ook 3 makelaars laten komen. Er zat bij ons zelfs 2 ton tussen de waardebepalingen :wow:
Toch met de duurste en hoogste in zee gegaan en dat betaalt zich uiteindelijk toch uit. Die andere makelaars zaten met hun vraagprijs al veel lager dan wij er nu voor gekregen hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:42

De makelaar die ik in 1e instantie benaderde voor de verkoop van mijn huis, die had een wachttijd van 4 weken en kon niet 's avonds of in het weekeind.
Via een kennis heb ik toen een andere makelaar gevonden, die binnen 3 dagen langs kon komen
's avonds. Huis was direct verkocht met een behoorlijk bedrag boven de vraagprijs.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:54

Fitzroy schreef:
Wij hebben ook 3 makelaars laten komen. Er zat bij ons zelfs 2 ton tussen de waardebepalingen :wow:
Toch met de duurste en hoogste in zee gegaan en dat betaalt zich uiteindelijk toch uit. Die andere makelaars zaten met hun vraagprijs al veel lager dan wij er nu voor gekregen hebben.

Jeetje hoe kan dat nou, zo'n verschil??