Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolynne

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:20

Wat is dan juist de 'nep' early dew?

Volledig wit willen we niet, bang dat het te kil aan zou voelen. Naast dat we in iedere ruimte in het huis wel een contrastmuur hebben.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:41

Ik bedoel dat je dat gewoon laat mengen met een huismerk verf :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 18:42

Zo'n soort blauw grijzige kleur vind ik erg mooi in een badkamer. Voorbeeldfoto:

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:26

als je toch graag je meubel wil veranderen, maar dan budgetvriendelijk, ik heb een massief teak set gekocht (lavabomeubel met twee kastjes) voor 100 euro tweedehands. Soms kan je echt koopjes doen. Kan er geen foto van tonen want we zijn nog bezig met verbouwen (beginfase dus huis is nu volledig gestript, juist de betonplaat zit al en enkele leidingen eronder) dus staat gestockeerd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:38

I’m kwam deze foto tegen op de site van little green. Blijf het prachtig vinden voor een badkamer.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:09

Dat is idd een hele mooie kleur.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:30

Ik zou gewoon voor wit gaan voor het plafon. Muur inderdaad een grijs of early.
En ik zou toch nog overwegen om de achterkant er uit te halen en het net als je toilet van spaanplaat te maken. Dan heb je er nog een lijn in. Of ga je daar overeen schilderen?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:47

Die foto van Jenny vind ik een heel mooi idee, daardoor blijft de badkamer groot lijken.
Ik zou de kleuren echt licht houden want zo op de foto ziet het er vrij donker uit.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:53

Ik zou dan weer eerder een heel lichte olijfgroene kleur nemen. Voorbeeldje van de kleur die ik bedoel, maar dan in een keuken:
Afbeelding

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:02

Iemand toevallig de kleur heartwood op de muur?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:35

Nog niet, dinsdag gaat er in onze slaapkamer Perenbloesem van Histor op, die zit er heel dicht bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:57

Hmm... ik dacht, neem ff een foto van mijn nieuw gezette tegels in de bijkeuken...
Afbeelding

Werkt niet :') Je ziet het niet goed :+
Links dus donkere tegels, rechts lichtgrijze tegels... Donkere tegels worden iets donkerder ingevoegd dan de lichte. En de vloer doen we hopelijk volgende week in dezelfde donkere kleur als op de achterwand. Maar goed... Zie je niets van :+

Meanwhile... heb ik misschien een teakhouten dressoirtje op de kop getikt... Het is de bedoeling dat het een verweerde look krijgt... Iemand een goed idee?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:27

Poosje buiten zetten :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:40

Nou niet echt dat weer :') Krijg je er waarschijnlijk ook niet in met de lak die er op zit :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:15

Verweerde houtlook of verweerde verflook ??

Tegels zijn mooi. ik denk dat je de kleurverschillen na het voegen beter gaat zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:54

Houtlook :j
En als het mislukt dan ga ik verven en misschien alsnog voor de verweerde verflook.. Of dit <<)
Afbeelding

Ik hoop van de week op een zonnige dag een foto van de tegels met voeg te kunnen laten zien :D Denk dat je gelijk heb DD, de tegelboer adviseerde ook specifiek verschillende voegkleuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:51

Janine1990 schreef:
Houtlook :j
En als het mislukt dan ga ik verven en misschien alsnog voor de verweerde verflook.. Of dit <<)
[ Afbeelding ]

Ik hoop van de week op een zonnige dag een foto van de tegels met voeg te kunnen laten zien :D Denk dat je gelijk heb DD, de tegelboer adviseerde ook specifiek verschillende voegkleuren.

Jezus wat gaaf :oo <3!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:54

Ja ik weet niet hoe het heet, maar ik heb nog veel gavere dingen op Pinterest gezien... <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:46

Dit is niet heel erg interieurwaardig denk ik, maar jullie zijn best wel geniën als het aankomt op slim inrichten...

Ik heb een reden gevonden om vrij te nemen binnenkort... Ik wil mijn zolder graag opknappen. De zolder is bereikbaar via een vlizotrap, waar ik een traphek omheen wil maken. Verder is de zolder nog geheel origineel, wat betekent dat het alleen maar beton is en hout... En het stinkt :+ En er komt op de een of andere manier altijd zand/rommel op de vloer te liggen. Goor :r

Nu wil ik ergens komende zomer een nieuwe keuken en moet ik misschien zelf eens laminaat gaan leggen. Dus ik dacht, één en één is twee... Ik ga de zolder sausen en laminaat leggen. Om het mezelf te leren. :')

Maar nu is mijn zolder echt een zolder, dat wil zeggen, het begint meteen onder de kap. Er zijn geen rechtopstaande wanden, waardoor het laminaat helemaal doorleggen best lastig is.
Wanden maken is een optie, zou dat ook een stukje isolatie opleveren? Ben ik dan van de rommel af? En hoe zouden jullie dit doen? Ik heb even gedacht aan rails om er schuifdeuren te maken. Of een heel klein stukje aftimmeren en er iets achter stoppen? Of gewoon niets er achter stoppen?
Of toch gewoon helemaal doorleggen?

Ben benieuwd naar jullie input!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:54

Ik zou er knieschotten plaatsen. Bedenk, als het schuine gedeelte helemaal tot de vloer komt, is het ook onhandig om iets tegenaan te zetten. Of je wel of geen opbergruimte achter de knieschotten zou willen, is denk ik afhankelijk hoeveel opbergruimte je meer nodig hebt. Wij hebben ook een vliering, dat volstaat prima als opbergruimte. Is de zolder verder geisoleerd? Hoe groot is de zolder eigenlijk? Je zou eventueel kunnen overwegen om een vaste trap te plaatsen, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:01

Nee vaste trap gaat er niet komen. Ik heb in mijn eentje 3 slaapkamers tot mijn beschikking, dat zou meer dan genoeg zijn :') Er staat ook maar weinig op de zolder, maar mede doordat ik er niet graag kom. :o

Knieschotten, dat bedoel ik dus inderdaad! Bedankt! Ik denk dat die dan ongeveer een halve meter uit de kant komen.

De zolder ligt gewoon over het hele huis, dus ongeveer 5,5 bij 7,5m denk ik?

Of de boel geïsoleerd is weet ik niet :') Ik vind het er in de winter niet koud, maar in de zomer wel redelijk warm. Huis is van 1974.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:41

Ik zou idd eerst kijken of er geïsoleerd is c.q. dat de overgang dak/muur goed is dichtgemaakt. Dat is meestal de reden dat er veel zand/stof binnenwaaid.
Het onderste/laagste stuk zou ik idd ook dichtmaken, maar wel zo dat het makkelijk te verwijderen is. Hier liggen er bijv. alle kabels achter weggewerkt die van het voor- naar het achterhuis gaan.
Verder heb je bestaande opbergsystemen voor onder schuine daken, maar ik zag laatst ergens hele handige verrijdbare bakken, waarbij de achterkant open was, maar de voorkant was een aparte 'kast' die zowel open kon zijn als een deur hebben. De hele kastwand naast elkaar sloot aan als een komplete kast, maar elk deel was dus afzonderlijk naar voren te trekken.

Qua verweerde houtlook kun je met diverse middelen (al dan niet agressief ) een verweerde look krijgen. Schuren geeft vaak ook al een andere kleur, maar je moet wel uitkijken dat je niet door een evt. fineerlaag heen gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:55

DubbelDun schreef:
Ik zou idd eerst kijken of er geïsoleerd is c.q. dat de overgang dak/muur goed is dichtgemaakt. Dat is meestal de reden dat er veel zand/stof binnenwaaid.
Het onderste/laagste stuk zou ik idd ook dichtmaken, maar wel zo dat het makkelijk te verwijderen is. Hier liggen er bijv. alle kabels achter weggewerkt die van het voor- naar het achterhuis gaan.
Verder heb je bestaande opbergsystemen voor onder schuine daken, maar ik zag laatst ergens hele handige verrijdbare bakken, waarbij de achterkant open was, maar de voorkant was een aparte 'kast' die zowel open kon zijn als een deur hebben. De hele kastwand naast elkaar sloot aan als een komplete kast, maar elk deel was dus afzonderlijk naar voren te trekken.

Qua verweerde houtlook kun je met diverse middelen (al dan niet agressief ) een verweerde look krijgen. Schuren geeft vaak ook al een andere kleur, maar je moet wel uitkijken dat je niet door een evt. fineerlaag heen gaat.

Overgang dak/muur is zeer zeker goed dicht hoor. Ik denk dat de rommel bij het raampje weg komt. Die is uit het stenen tijdperk, maar ben niet bepaald voornemens om die te vervangen :o

Of zal ik voor de zekerheid alles nog een beetje dichtpurren?

Kabels heb ik niet gelukkig. Maar je hebt wel een punt met makkelijk verwijderen, ik was in mijn hoofd alle schroefgaten al aan het dichtsmeren. Misschien beter van niet.
Opbergsystemen heb ik niet zoveel behoefte aan eerlijk gezegd. Ik zet alleen dozen op zolder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:14

Als je geen schroefgaten wilt is misschien klittenband nog een optie ??

Mijn laatste knutseltje is ook klaar (kersenhout van een oude/gesloopte piano en geverfd MDF body)

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:12

Mooi DD, beetje sixties :D

Hoezee voor MP:
4 "nieuwe" eetkamer stoelen gescoord:
Afbeelding