Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Houtlook![]()
En als het mislukt dan ga ik verven en misschien alsnog voor de verweerde verflook.. Of dit![]()
[ Afbeelding ]
Ik hoop van de week op een zonnige dag een foto van de tegels met voeg te kunnen laten zienDenk dat je gelijk heb DD, de tegelboer adviseerde ook specifiek verschillende voegkleuren.
DubbelDun schreef:Ik zou idd eerst kijken of er geïsoleerd is c.q. dat de overgang dak/muur goed is dichtgemaakt. Dat is meestal de reden dat er veel zand/stof binnenwaaid.
Het onderste/laagste stuk zou ik idd ook dichtmaken, maar wel zo dat het makkelijk te verwijderen is. Hier liggen er bijv. alle kabels achter weggewerkt die van het voor- naar het achterhuis gaan.
Verder heb je bestaande opbergsystemen voor onder schuine daken, maar ik zag laatst ergens hele handige verrijdbare bakken, waarbij de achterkant open was, maar de voorkant was een aparte 'kast' die zowel open kon zijn als een deur hebben. De hele kastwand naast elkaar sloot aan als een komplete kast, maar elk deel was dus afzonderlijk naar voren te trekken.
Qua verweerde houtlook kun je met diverse middelen (al dan niet agressief ) een verweerde look krijgen. Schuren geeft vaak ook al een andere kleur, maar je moet wel uitkijken dat je niet door een evt. fineerlaag heen gaat.