Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:26

Earth schreef:
Grr, ik houd van projecten en ik wilde zo graag de hele badkamer doen, maar we hebben toch besloten dat we enkel een nieuwe wasbak en meubel doen en nieuwe douchekabine. :') Dan steek ik al mijn inspiratie wel in mijn toekomstige huis :')

Spoiler:
Jammer, ik was stiekem heel benieuwd. O:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:22

superpony schreef:
Earth schreef:
Grr, ik houd van projecten en ik wilde zo graag de hele badkamer doen, maar we hebben toch besloten dat we enkel een nieuwe wasbak en meubel doen en nieuwe douchekabine. :') Dan steek ik al mijn inspiratie wel in mijn toekomstige huis :')

Maar ook dat kan al een enorm verschil en fris en nieuw gevoel geven.

Ja dat is ook zo. Het plafond wordt ook vervangen, ik zit nu te kijken om bijv daar ook iets leuks mee te doen, zoals bijv hout :)

Afbeelding

@Silverapple, mijn tijd om los te gaan komt nog wel. Ik zal dan aan je denken :') :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:12

Wat moet daaraan verbouwd worden? Hij ziet er spiksplinternieuw uit := .

[Edit] Oh wacht, dit is je inspiratie, niet je huidige badkamer :') . Was even in de war, hahaha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:13

Rinske schreef:
Wat moet daaraan verbouwd worden? Hij ziet er spiksplinternieuw uit := .

Haha at is een voorbeeldfoto. :P

superpony

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:55

Ow, goede foto! Ik twijfel ook over het plafond, maar hen van nature weinig fantasie.

Zie weleens mooie voorbeelden dat plafonds mee gedaan zijn

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:47

Gave badkamer komen hier voorbij! Kunnen jullie helpen, ik zoek een leuke niet standaard tegel voor in de stoomdouche gaat om 2 wandjes, een wand is donker hout en 4e een glazen deur.

Niet te donker, niet te fel/flets liever geen kleine tegeltjes ivm veel voeg wat ik niet mooi vindt en niet te modern qua uitstraling. We komen er zelf helaas niet uit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:17

Nimmy schreef:
Gave badkamer komen hier voorbij! Kunnen jullie helpen, ik zoek een leuke niet standaard tegel voor in de stoomdouche gaat om 2 wandjes, een wand is donker hout en 4e een glazen deur.

Niet te donker, niet te fel/flets liever geen kleine tegeltjes ivm veel voeg wat ik niet mooi vindt en niet te modern qua uitstraling. We komen er zelf helaas niet uit.

Wat vind je van zoiets?
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:33

Earth schreef:
Nimmy schreef:

Wat vind je van zoiets?
[ [url=m/gHLA9l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goede richting maar net niet

Afbeelding
De bovenste vind ik bijvoorbeeld erg leuk. Maar onbetaalbaar

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:52

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:51

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:02

Wij hebben stiekem alvast een beetje besloten welke tegels we willen. De wandtegels zijn we echt al wel uit, de vloertegel is de richting die we op willen, maar liefst nog een fractie lichter.

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... oen/3/1292
Voor in onze geplande inloopdouche, en de wand die daaruit doorloopt.

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegels/ ... wit/3/1244
De rest van de muren.

https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegels ... erd/3/2424
Zoiets voor de vloer, maar zijn nog niet helemaal overtuigd van deze tint.

De tegels komen in zo'n zelfde combinatie dan ook in het toilet. Bijvoorbeeld de achterwand groen en dan de rest weer wit. En de groene tegels willen we ook heel erg graag als achterwand bij de keuken :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:41

Ik snap dat je lichter wilt voor de vloer, dat is denk ik ook wel mooier.

Je bent niet bang voor veel poetswerk met die wandtegels :P?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:47

veerledec schreef:
Ik snap dat je lichter wilt voor de vloer, dat is denk ik ook wel mooier.

Je bent niet bang voor veel poetswerk met die wandtegels :P?

Neuh, ik poets de badkamer toch niet super super regelmatig. Maar als ik dan poets, dan gaat alles van boven tot onder. Dus dat vertrouw ik ook wel weer. Er zitten niet echt richels oid in, dus ik denk dat het mee zal vallen :-)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:53

Afbeelding

Wat grappig Amethist, wij hebben exact die bovenste tegel ook gekozen voor de inloop douche en de rest bijna dezelfde kleurstelling. Ik denk dat je juist niet veel lichter moet gaan met je vloertegel voor het contrast. De wit mat marmer komt bij ons op de muren en de grijze op de vloer.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:09

Mooi gekozen!! Heel leuk om ze even 'in het echt' te zien, is via een verkoopsite altijd anders. Vriendlief is bang dat het met een dergelijke grijze kleur (mijn eerste keuze) te donker wordt. Maar uiteindelijk moeten ook wij het naast elkaar gaan leggen om echt een keuze te maken.

Heb jij ook online besteld, of was er ergens een winkel die die tegels had liggen? Ik vind de prijzen van tegelsinhuis wel erg fijn..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:23

Ik heb die tegels ook amthyst! Langs de badrand, bij Hornbach besteld. Volgens mij iets goedkoper als die van jou site, als je veel meter nodig hebt scheelt dat misschien wel, afhankelijk van bezorgkosten uiteraard... Als je wilt kan ik je wel een foto pb-en hoe het eruitziet, wij hebben houtlook op de vloer maar zo’n grijze betonlook op de muren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:25

Zoiets heb ik ook gekozen :D De donkere voor alles wat uit steekt (bad, muurtje in douche), de lichte op de muur. Met een houtlook vloer :)
En nu komt er onderin dit topic opeens tegel reclame _O-

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:28

ontherun schreef:
Ik heb die tegels ook amthyst! Langs de badrand, bij Hornbach besteld. Volgens mij iets goedkoper als die van jou site, als je veel meter nodig hebt scheelt dat misschien wel, afhankelijk van bezorgkosten uiteraard... Als je wilt kan ik je wel een foto pb-en hoe het eruitziet, wij hebben houtlook op de vloer maar zo’n grijze betonlook op de muren.

Als het niet te veel moeite is; heel graag!! Het is zo vreselijk moeilijk visualiseren, dan is alles welkom :-)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:29

Scum schreef:
Zoiets heb ik ook gekozen :D De donkere voor alles wat uit steekt (bad, muurtje in douche), de lichte op de muur. Met een houtlook vloer :)
En nu komt er onderin dit topic opeens tegel reclame _O-

Ik heb nog steeds stug een banner van X2O :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:30

Ik nu van Coolblue, wasmachines?? Dan zal het gepersonaliseerd zijn?

Overigens, die tegels vond ik in de winkel ook niet te doen. Hangen allemaal van die valse felle lampen boven waardoor ze een andere kleur krijgen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:36

Scum schreef:

Overigens, die tegels vond ik in de winkel ook niet te doen. Hangen allemaal van die valse felle lampen boven waardoor ze een andere kleur krijgen.

Ik loop met dat soort kleurkeuzes altijd even de winkel uit als ik ergens een losse kleurstaal kan vinden. Pas bij daglicht is het echt goed te beoordelen is mijn ervaring.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:48

Amethyst_ schreef:
Scum schreef:

Ik loop met dat soort kleurkeuzes altijd even de winkel uit als ik ergens een losse kleurstaal kan vinden. Pas bij daglicht is het echt goed te beoordelen is mijn ervaring.

En bij voorkeur mee naar huis om te beoordelen met de lichtval in de ruimte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:54

Scum schreef:

Nou ik een traplift reclame en heb daar echt nooit op gezocht hoor! _O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:09

MizzMontana schreef:
Wat grappig Amethist, wij hebben exact die bovenste tegel ook gekozen voor de inloop douche en de rest bijna dezelfde kleurstelling. Ik denk dat je juist niet veel lichter moet gaan met je vloertegel voor het contrast. De wit mat marmer komt bij ons op de muren en de grijze op de vloer.

Die kleurstelling is helemaal in momenteel. Erg grappig want dan kun je over 20 jaar precies zien welke badkamers verouderd zijn :D