Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:37

Leuk al die foto's <3

Hier mijn stekjes:
Afbeelding

Ondertussen wel het een en ander geruild. Zal ook eens foto's maken van al mijn planten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:44

Wat voor plant heb je linksvooraan staan? Die groene met lange stelen?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:01

syngonium podophyllum :j ondertussen geruild voor een syngonium neon robusta, maar die staat hier nog niet bij.

Zitten jullie ook bij de Facebook groepen 'kamerplanten en stekjes' & 'planten & stekjesruil NL'? Daar haal ik veel vandaan

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:04

Oeeh plantentopic <3 Ik heb ook een heel groot zwak voor plantjes op het moment :') Ben deze week 3x bij tuincentra geweest voor mn nieuwe huisje hahaha

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:15

Mag ik me hier ook melden? Hou van plantjes :):)

Epipremnum aureum, peperomia rotundifolia en pilea peperomioides
Afbeelding

Pannenkoeken :D ze heeft babies dus morgen even stekken.
Afbeelding

Begonia <3 hou ervan!
Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 18:27

Oehhh stippen begonia <3 die wil ik ook nog steeds

Maar moet Eerst even twee Albert heijn bonsai’s en wat vaderplant stekken het huis uit werken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:54

Leuk hoor al die stekjes :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:31

Amyyy schreef:
syngonium podophyllum :j ondertussen geruild voor een syngonium neon robusta, maar die staat hier nog niet bij.

Zitten jullie ook bij de Facebook groepen 'kamerplanten en stekjes' & 'planten & stekjesruil NL'? Daar haal ik veel vandaan

Hier ben ik ook lid van, maar meer om plantjes te zien dan werkelijk te ruilen. Wat heb je trouwens een goede verzameling stekjes :D Ziet er leuk uit zo!

Leuke plantjes Warboel! Wat ga je met de stekjes doen?

En herkenbaar xNavatu haha. Altijd als er iemand naar een tuincentra gaat wil ik ook mee :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:06

Iemand die weet wat er met mijn orchidee is? |( Was er opeens en het word ook niet groter. En wat kan ik er nu het beste aan doen?

Afbeelding

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:07

Ik kan nog steeds huilen om m’n alocasia zebrina. Vriendlief had haar van de standaard af laten vallen met stofzuigen. Pot kapot en plant flink beschadigd. Waardoor eigenlijk nog maar 2 bladeren het goed doen, de rest hangt er zielig bij.
Gelukkig dat ik afgelopen week ineens 2 nieuwe bladeren aan zie komen Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:08

Oh wat zonde! Ben hier altijd bang dat de plantenhanger ofzo naar beneden komt zetten..

Ik ben ook lid van de 2e fb pagina. Weleens wat geruild, helaas een erwtenplantje nooit aangekomen. Vind vooral leuk om plantjes te kijken, of wat te vragen als een plant iets heeft.

Super leuk al die foto's! Zal zo mijn verzameling eens op de foto zetten (en tellen).

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:48

Hier dan ook maar een paar foto's van een deel van mijn collectie. :D Heb nog niet alles op de foto staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:13

Weet iemand waar je het beste zaadjes kan bestellen voor kamerplanten zelf op te laten groeien?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:50

Spirit schreef:
Hier dan ook maar een paar foto's van een deel van mijn collectie. :D Heb nog niet alles op de foto staan.

[ [url=m/GTwNC6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een beauty <3

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:08

Prachtige planten Spirit! Hoe heten de tweede en de laatste?

Idinn, ik ben benieuwd naar jouw verzameling. Zeker hier neerzetten!

Sheehan: huh wat raar zo’n plotseling verdord stuk blad! Enige voor de hand liggende zou zijn dat het blad daar beschadigd is geraakt (iets erop gekomen?). Hopelijk heeft iemand anders een beter idee.. Plek niet groter geworden?

Donkey366: zonde dat je plant zo’n optater heeft gehad. Maar blijkt maar weer dat ze best wat kunnen hebben :) Hopelijk groeien de nieuwe bladeren snel bij! Waar je zaadjes kan bestellen weet ik niet trouwens.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:36

Plek word inderdaad niet groter en de plant doet het gewoon goed.. Zo raar

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:55

Mooi al die foto's, hier dan ook maar groot deel van onze planten :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:09

Mooi!

Een aanrader: http://www.onszaden.nl , ze hebben hier in Wageningen een winkel (met planten ook, levensgevaarlijk). Van makkelijkere tot hele moeilijke zaden.

De enige plant hier met een naam.. Jimmy.. geadopteerd uit het plantenasiel afgelopen najaar.
Afbeelding
Ecosysteem.. gedoe om te maken, wel leuk om te zien hoe goed het groeit!
Afbeelding
En de rest (min wat cactussen en graslelies en nog een tweede kokospalm).
Afbeelding
(Die siernetel middenboven is dezelfde als die rechtsonder als soort boompje in de vensterbank staat :') )

Vrees dat binnenkort nog een lading grote planten naar binnen gesleept worden. Wil calathea's in de slaapkamer en varens en/of papyrus in de badkamer. We wonen sinds kort naast ons favoriete tuincentrum. Hebben al ingesteld maar 1x per maand max. heen te mogen. Iets met telkens €100 uitgeven aan potten/hangers/planten :')

Qua aantal zit ik heel beschaafd rond de 30. Dat is exclusief alle dubbele planten. Die tel ik maar 1x mee. Voor liefhebbers in de buurt. Ik heb nog 25 mother of thousand stekjes die uit huis mogen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:27

Superleuk al die foto’s :D

En 25 stekjes Idinn?! Dat is een serieuze productie, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik denk dat ik accuut blut zou zijn als ik naast een tuincentra zou wonen :')

Sheehan: gelukkig!

Hier krijgen een aantal stekjes die op water staan wortels (al na 1 week!). Voor het eerst dat dit is gelukt. Hoeveel weken laten jullie de stekjes meestal wortelen voordat je ze in de grond stopt?

Mijn trots haha:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:34

Ik heb het als stekje gehaald bij het asiel een spriet met 2 blaadjes. En toen zaten er al 30 babies aan de bladranden. En nu is het zo..

Afbeelding
Nog paar aan de mama en de rest rondom. Zie dat mijn vriend er al wat heeft weggegeven ook.. er staan er nog 16 rond. Mama moet ook overgepot.. dit is nog steeds tijdelijk in een beker haha.

Ik laat stekjes op water altijd staan tot ze echt een mooie kluwen aan wortels hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:38

Donkey366 schreef:
Weet iemand waar je het beste zaadjes kan bestellen voor kamerplanten zelf op te laten groeien?

De sierasperge laat zich prima vermeerderen door besjes. (Na de bloei)
Heb nu helaas niets aan de plant, anders zou ik ze wel willen toesturen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:44

Hier ook weer nieuw begin gespot:
Afbeelding
Afbeelding

Ik laat het wortelnet ook echt flink worden voordat ik ze in de aarde zet inderdaad.

^^ jij herinnert mij er aan dat ik bij de MoT de steentjes ik de pot moet halen voor de baby's. Bedankt.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:50

Bedankt allebei! Laat ik ze voorlopig nog even mooi op water staan.

Geweldig al die baby’s in die beker. En wat lief zo’n klein Chinees lantaarnblaadje dat omhoog komt <3

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:39

Oh den winkel in Wageningen, dat is nog beter, en bovendien lekker dichtbij! Dankjewel!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:57

Iemand verstand van cactussen?
De mijne worden bruin/zwart. Kan ik die slechte delen er gewoon afsnijden of gaat de cactus dan bloeden?
Ze krijgen eens per drie weken een scheutje water.