Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:19

Mijn ouders hadden een speciaal soort stucwerk in de badkamer. Na 2 jaar toch getegeld. Ze vonden het niet schoon genoeg, vlug wat vettig.

Jammer want was mooi en behoorlijk prijzig.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:20

Cardy schreef:
We willen nog steeds zo'n moderne gashaard, maar dan tegen de muur waar nu de huidige allesbrander staat.

Zouden we dan toch beter:
- de bank bij de haard zetten? De ruimte hier Is van muur tot paal 3 meter nog iets. Meer ruimte voor een grotere bank (op huidige plek kan maat een vaak van 2,30 breed). Tevens zou dan het lounge gedeelte tegen de steunpilaar gezet worden.
- een grote eettafel plaatsen waar nu de bank staat

Nadeel voor mij Is dat je dus met de bank in de donkerdere gedeelte gaat zitten. En wat doe je met de rest van de ruimte (waar nu de buffetkasten staan)?

Afbeelding

Ik denk dat je bij de tweede, met de bank naar de haard, het meeste licht vangt in je zithoek.
O ja: Hoi, ik lees af en toe mee. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:25

Kentaro schreef:
nee, wij hebben juist wel tegels.... :+ :D

Oh :') _O-

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:40

@ Cer: haha :p
@ karin1985: komt wel zon op inderdaad
@ Sybelle: bedankt voor je tekeningen! Ik heb ook even wat gekrabbeld incl. Afmetingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bank kijkt uit naar een haard van 1,70 m breed en 0,50 m diep met zijkanten ook 0,5 m diep zodat ie gelijk getrokken is. Met boven de haard onze tv.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:44

Dat zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben, je eethoek juist aan de andere kant van de kamer t.o.v. je keuken :o
En als er mensen aan de tafel zitten en jij staat in de keuken heb je juist in de oude situatie meer contact. Plus je loopt steeds heen en weer met je eten/vuile vaat :P

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:46

Dat ziet er goed uit. Heb je ook gelijk minder tocht in je nek als je de deuren open hebt doordat je er verder vanaf zit. En je kan in 1 streep van de keuken naar de tuin.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:04

Cer schreef:
oh is er hier al iemand die ervaring heeft met het compleet stucken van een badkamer (douchecel)? Dus helemaal geen tegels meer? Lijkt mij als schimmelfoob ideaal, maar of dat in de praktijk ook zo werkt...

Ik kom even binnenvallen hoor :P
Onze badkamer is een jaar of 4 geleden compleet verbouwd. En daarmee ook volledig gestuukt, met een speciale waterdichte stucsubstantie. En dit ziet er nog altijd supermooi uit! Ik vind het persoonlijk mooier dan tegels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:05

Voor mijn gevoel is dat ook niet helemaal logisch met de zithoek naast de keuken :o

Afbeelding

Kwam bij het boodschappen doen deze muursticker tegen :)) , prima tijdelijke oplossing tot ik de ware ben tegengekomen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:09

Ik moet ook elke dag tig keer 15 meter naar de keuken lopen met de pannen en vaat :')
Ik persoonlijk vind dat geen probleem.
ik denk dat je indeling op de laatste plattegrond wel het handigste is hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:14

Kentaro schreef:
Dat zou persoonlijk niet mijn voorkeur hebben, je eethoek juist aan de andere kant van de kamer t.o.v. je keuken :o
En als er mensen aan de tafel zitten en jij staat in de keuken heb je juist in de oude situatie meer contact. Plus je loopt steeds heen en weer met je eten/vuile vaat :P

Daar zat ik net naar te kijken.

Zou eetkamer en keuken bij elkaar houden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:18

Leuke (tijdelijke) oplossing Rebecca!! (alleen lijkt het nu zo dat je scheiding 'golft'....)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:29

vonneke schreef:
Kentaro schreef:

Daar zat ik net naar te kijken.

Zou eetkamer en keuken bij elkaar houden.

Ik ook.. Maar soms moet je keuzes maken. Zelf zitten we minder bij de eettafel, dus qua bezoek is dat minder erg.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:30

Ik zou het lopen ook niet erg vinden, vooral omdat het heerlijk zitten is aan de eettafel en je lekker naar buiten kan kijken. Denk ook dat je de ruimte zo het meest efficiënt benut en je zitgedeelte is zo ruimer dan wanneer die in de serre moet staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:45

Cardy schreef:
@ Cer: haha :p
@ karin1985: komt wel zon op inderdaad
@ Sybelle: bedankt voor je tekeningen! Ik heb ook even wat gekrabbeld incl. Afmetingen:
[ [url=m/UNKdkR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9uroeg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/waztXW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bank kijkt uit naar een haard van 1,70 m breed en 0,50 m diep met zijkanten ook 0,5 m diep zodat ie gelijk getrokken is. Met boven de haard onze tv.

Het is echt de moeilijkste manier van inrichten, een grote vierkante kamer.

Wij hebben nu ook de keuken voor en daarachter een grote open ruimte. Hebben er bijna 6 jaar gewoond en hebben inrichting 4 keer totaal veranderd qua opzet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:56

@Marjan: dat denk ik ook, en qua kosten ook beter. Zo hoeft de haard niet verplaatst te worden (incl. Luchtkanaal helemaal tot zolder). Huiskamer heeft de grootste "hoek" en staat dus bij de haard.

@ Vonneke: daar kom ik nu ook achter haha. Lastiger dan ik dacht.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:02

Tja, ik vind op zich dat de keuken en eetkamer nog steeds met elkaar verbonden zijn (en de afstand is ook niet enorm). Er staat namelijk niks in de weg. Je kan zo in 1 lijn van de keuken naar de tafel lopen. Je loopt dan achter de bank langs.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:02

Cer schreef:
oh is er hier al iemand die ervaring heeft met het compleet stucken van een badkamer (douchecel)? Dus helemaal geen tegels meer? Lijkt mij als schimmelfoob ideaal, maar of dat in de praktijk ook zo werkt...

Ja helaas heb ik dat, ben er totaal niet gelukkig mee. Wordt juist erg vies en sneller schimmel, en ziet er na verloop van tijd ook echt niet mooi meer uit
Met wat het gestuckt is kan ik je niet vertellen, is een huurhuis

@Cardy: zithoek dichter bij de keuken dan eethoek vind ik juist altijd wel leuk, eens even wat anders. Belangrijkste blijft in mijn ogen een goede fijne zithoek, daar zit je toch vaak (althans, ik :o )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:09

Ik heb even een vraagje. Zijn hier mensen geïnteresseerd in muurschilderingen?
Aangezien ik er aan zit te denken om hier iets mee te doen.

Zoals bijvoorbeeld een wereldkaart:
Afbeelding

Afbeelding

Of zoiets:
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:20

Mooi zeg Maanlicht! Ik wil na de verhuizing graag een mooie wereldkaart maar ben er nog niet uit of ik het op hout, fotobehang of geschilderd wil. Wil je dit bij anderen gaan doen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:27

Kentaro schreef:
Leuke (tijdelijke) oplossing [naam]!! (alleen lijkt het nu zo dat je scheiding 'golft'....)

Ssst :P , hij is ook slagje golvend . Wil de muur binnekort in 1 kleur verven maar ben er nog niet uit of het deze grijs word of een lichtgrijs . Heb ook nog een pot groene verf maar dat gaat vast teveel worden

Maanlicht dat hert is best gaaf :j , als het aan mij lag kwam er een tekening op de muur maar kost klauwen met geld :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:39

Cardy schreef:
@Marjan: dat denk ik ook, en qua kosten ook beter. Zo hoeft de haard niet verplaatst te worden (incl. Luchtkanaal helemaal tot zolder). Huiskamer heeft de grootste "hoek" en staat dus bij de haard.

@ [naam]: daar kom ik nu ook achter haha. Lastiger dan ik dacht.

Hadden wij onszelf een beetje in vergist. Maar wij zijn er over 4 weken vanaf hihi

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:34

Cer schreef:

Je hebt speciaal stucwerk voor badkamers "duikt op Pinterest" Betonstuc heet het.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 526ff6.jpg

Zoooo mooi! *\o/* vriendin van mij heeft en is heel makkelijk schoon te houden.
Wel even na het douchen drogen met een trekker inderdaad.

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:56

Maanlicht schreef:
Nevadaboy schreef:
Leuk topic!
Ik doe de opleiding tot interieur designer dus echt wat voor mij dit! ;)

Vinden jullie het alleen geen raar idee om hier foto's van je eigen huizen te plaatsen? Voelt voor mij althans een beetje tegenstrijdig omdat je nooit weet wie het ziet natuurlijk!
Maar ondertussen geniet ik mee van jullie leuke ideetjes :Y)

Hoezo is dat raar dan? :Y)
Maakt mij niet uit wie mijn huis ziet, ben er super trots op! :D

Ja dat snap ik! ik bedoel alleen omdat je niet weet wie het ziet in de zin van iemand met verkeerde bedoelingen kan dit ook zien ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:24

knabbelgirl schreef:
Mooi zeg Maanlicht! Ik wil na de verhuizing graag een mooie wereldkaart maar ben er nog niet uit of ik het op hout, fotobehang of geschilderd wil. Wil je dit bij anderen gaan doen? :)

Ja ik wil dit bij anderen gaan doen. Ik moet alleen nog even nadenken over een prijs. Bij mijn schoonbroer en -zus heeft er ook iemand een wereldkaart geschilderd, maar dat was in kwaliteit zo matig.. Buiten de lijntjes en een soort eigen interpretatie van hoe de wereld eruit ziet. :Y) Daar hebben ze 250 euro voor betaald.
Aangezien ik weet dat ik dit netter kan lijkt het me wel heel leuk om dit bij anderen te gaan aanbieden :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:15

keeyzie schreef:
Cer schreef:

Je hebt speciaal stucwerk voor badkamers "duikt op Pinterest" Betonstuc heet het.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 526ff6.jpg

Zoooo mooi! *\o/* vriendin van mij heeft en is heel makkelijk schoon te houden.
Wel even na het douchen drogen met een trekker inderdaad.

Dit is wel heel erg mooi! Ik ga er ook meer over opzoeken, lijkt me enorm gaaf in onze badkamer. Onder dak met 2 punten als grote wanden, tot boven tegelen lijkt me niet mooi en halverwege stoppen breekt weer..