Bij mij zit vnlk kamille, smalle weegbree, herderstasje, (véél) paardenbloem, muur, wikke, margriet (echt of niet, gn idee

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Schemerdier schreef:Maar wat ik dan niet snap ivm die uitheemse planten, Lavendel is toch ook niet inheems maar daar komen genoeg bijen op af?
Indy_Mouse_9 schreef:Solleke_Noah schreef:<knip>En stiekem vind ik het echt geweldig om mensen zo gepassioneerd bezig te zien
Dat is altijd zo, en dan maakt het niet uit of mensen gepassioneerd zijn over inheemse planten, paarden, bordspellen, (model)treinen of het maken van autobanden... Heerlijk om naar te luisteren/kijken
Recent kreeg ik van mijn schoonmoeder een artikel, dat het ondanks alle goede bedoelingen wat problematisch was dat mensen overal bijen- / insecten- / vlindermixen gaan zaaien. Kennelijk zitten daar vaak uitheemse planten in, waardoor de beestjes er net niets aan hebben en/of inheemse soorten worden verdreven.
Is dit een reëel probleem of valt het allemaal wel mee?
Fangio schreef:Op mijn wei probeer is zoveel mogelijk alle slechte dingen met de hand uit te trekken (JKK e.d.) maar ik snap eerlijk gezegd wel dat als je meerdere hectares hebt dat spuiten dan verleidelijk is, want wat een pokkewerk is het
Solleke_Noah schreef:@Hilary: jouw wei ziet er prachtig uitdat is hier nog het probleem, ze grazen het gras te kort af, tot onder het groeipunt (het heeft een naam, maar kom er even niet op). Hopelijk met de nieuwe paddock binnenkort verleden tijd!