[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:44

Daar is geen eenduidige antwoord op te geven.

is het huis realistisch, scherp of te hoog geprijst. Rekening houdend met staat van odnerhoud etc.
Hoe doen vergelijkbare huizen in de buurt/regio het?
Welke prijsklasse maakt ook nog uit.

Er speelt zoveel mee wat dat betreft dat je echt niet een standaard percentage kan pakken .

Selina

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:03

Uit nieuwsgierigheid voor degene die al een huis hebben: hoelang duurde jullie zoektocht? :)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:06

Selina schreef:
Uit nieuwsgierigheid voor degene die al een huis hebben: hoelang duurde jullie zoektocht? :)

:') sinds vorige week begonnen met zoeken, droomhuis vandaag gevonden morgen beginnen met onderhandelen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 22:07

Op het moment dat we gekozen hebben voor de nieuwbouw denk ik ruim een half jaar. We hadden twee huizen bezichtigd, zelfs een bod gedaan, een ander nieuwbouwproject bekeken en hier liepen we eigenlijk zo tegenaan. We waren dan ook weer niet echt heel dringend opzoek dat we zo nodig een ander huis moesten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:56

Wij zijn ruim een jaar bezig geweest.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:06

Onze zoektocht duurde 3 maanden. Daarvoor wel veel op Funda gekeken, maar toen was mijn appartement nog niet verkocht en zijn we nog niet gaan bezichtigen. In de 3 maanden zoeken best veel huizen bekeken.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:40

Wij zijn sinds februari serieus aan het bezichtigen.
Daarvoor wel al rond gekeken en in maart op een huis voor het eerst geboden wat fout liep en nu dan weer een bod gedaan, en na een eind voorstel gaan wij dat bod accepteren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:57

Eerste huis zoektocht van bijna een half jaar. Tweede huis nieuwbouw redelijk snel. Derde huis (waar ik nu woon) ruim 3/4 jaar. En ik ben nu al vanaf november ongeveer aan het zoeken al.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:11

Selina schreef:

Wij hebben in etappes gezocht. Toen mijn vriend uit huis ging, hebben we ongeveer een half jaar gezocht naar een koopwoning en dan is hij toch maar gaan huren, bij gebrek aan iets leuks om te kopen. Hij heeft drie jaar gehuurd en toen zijn we gaan samenwonen in een huurwoning. In de tussentijd bleef 'k altijd wel rondkijken, maar niet erg intensief.

Na enkele maanden samenwonen wilden we toch eigenlijk wel graag gaan kopen. Dus de zoektocht een standje hoger gezet.

Ik denk dat we al bij al 1,5 echt intensief gezocht hebben, en zeker een 40-tal huizen zijn gaan bekijken. Maar van twee huizen echt overwogen een bod te doen, waarvan één van de twee het geworden is :D maar we zochten wel iets voor de paarden aan huis en da's niet zo dik gezaaid.

Tijdens onze zoektocht wel de vreemdste huizen tegengekomen. Eentje zonder badkamer/wc, oud vrouwtje waste zich in een ijzeren teil en poepte in de tuin (gat in de grond met plank over) :') Ook een huis zonder aansluiting op de waterleiding of riolering. Daarom wel extra blij met ons mooie huisje nu :D

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:41

*\%/* wij hebben net ons bod gedaan bij de makelaar
*\%/* kan niet wachten tot we iets horen
huis valt eigenlijk qua vraagprijs prima in budget maar een beetje minder is altijd meegenomen

hoe lang duurt het gebruikelijk tot je antwoord krijgt op een bod??

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:44

Solleke_Noah schreef:
Selina schreef:

Wij hebben in etappes gezocht. Toen mijn vriend uit huis ging, hebben we ongeveer een half jaar gezocht naar een koopwoning en dan is hij toch maar gaan huren, bij gebrek aan iets leuks om te kopen. Hij heeft drie jaar gehuurd en toen zijn we gaan samenwonen in een huurwoning. In de tussentijd bleef 'k altijd wel rondkijken, maar niet erg intensief.

Na enkele maanden samenwonen wilden we toch eigenlijk wel graag gaan kopen. Dus de zoektocht een standje hoger gezet.

Ik denk dat we al bij al 1,5 echt intensief gezocht hebben, en zeker een 40-tal huizen zijn gaan bekijken. Maar van twee huizen echt overwogen een bod te doen, waarvan één van de twee het geworden is :D maar we zochten wel iets voor de paarden aan huis en da's niet zo dik gezaaid.

Tijdens onze zoektocht wel de vreemdste huizen tegengekomen. Eentje zonder badkamer/wc, oud vrouwtje waste zich in een ijzeren teil en poepte in de tuin (gat in de grond met plank over) :') Ook een huis zonder aansluiting op de waterleiding of riolering. Daarom wel extra blij met ons mooie huisje nu :D

Oh help :')

Spannend Dodyg! Zou wat zijn, als je na een week een huis hebt :+

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:49

dodyg schreef:
*\%/* wij hebben net ons bod gedaan bij de makelaar
*\%/* kan niet wachten tot we iets horen
huis valt eigenlijk qua vraagprijs prima in budget maar een beetje minder is altijd meegenomen

hoe lang duurt het gebruikelijk tot je antwoord krijgt op een bod??

Hangt vd situatie af vd verkopers.
Wij hadden beide keren pech nu ook.
Vorige keer heeft het een week geduurd.

Deze keer hebben we 2e pinksterdag een bod gedaan en schriftelijk nog niks gekregen maar mondeling wel al eerder.(en gister telefonisch alles rond gekregen) wachten is nu op de mail met het bod daarna gaan we tekenen.

Bij een stalgenootje was het binnen 3 dagen rond en bij een collega waa het binnen 24uur rond

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:10

Als je geluk hebt hoor je vandaag nog iets. Als je pech hebt duurt het een week

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:22

Wij hebben volgende week een tweede bezichtiging gepland.. Benieuwd of die wel doorgaat :+
Huis dat we als allereerste bezocht hebben, maar die viel tegen. Moest veel meer aan gebeuren dan dat je zou denken aan de foto's. Onlangs zijn ze in prijs gezakt dus nu is er ruimte om gewoon iemand in te huren en het allemaal mooi te maken dus nu gaan we nog een keer kijken en kijken of we dat gaan doen :) Ligging van het huis is opzich prima en ik vond het best een leuk huis, baalde toen dat er nog zoveel onderhoud in zat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:34

Selina schreef:
Solleke_Noah schreef:

Oh help :')

Spannend Dodyg! Zou wat zijn, als je na een week een huis hebt :+

Te erg eigenlijk he :') we zijn waarschijnlijk erg verwend/luxe gewend, maar van sommige huizen denk je echt, hoe kan het dat hier nog mensen wonen :wow:

Dat huis zonder waterleiding ook, de verkoper kookte met flessenwater :')

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:46

Selina schreef:
Wij hebben volgende week een tweede bezichtiging gepland.. Benieuwd of die wel doorgaat :+
Huis dat we als allereerste bezocht hebben, maar die viel tegen. Moest veel meer aan gebeuren dan dat je zou denken aan de foto's. Onlangs zijn ze in prijs gezakt dus nu is er ruimte om gewoon iemand in te huren en het allemaal mooi te maken dus nu gaan we nog een keer kijken en kijken of we dat gaan doen :) Ligging van het huis is opzich prima en ik vond het best een leuk huis, baalde toen dat er nog zoveel onderhoud in zat.

Oh spannend selina, hopelijk vinden jullie snel iets naar jullie zin. ik zag dat jullie toch al een flink aantal keren hebben mis gegrepen..

wij waren er ook snel bij, net op site van makelaar meteen gebeld en dag erna gaan kijken.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:49

Wij waren eigenlijk niet op zoek nog. Kopen stond pas over een jaar of 2 op de planning. Maar ik kwam dit huis via via op fb tegen. Huis staat hier in het dorp, wel te koop zien staan, maar ik dacht altijd dat het buiten budget zou vallen. En we waren nog niet op zoek. Toen ik de prijs zag icm de foto's was ik al verkocht. :')
Wel nog naar een ander huis gaan kijken wat de baas van vriend geregeld had, maar dat zou echt heel veel werk worden. En met 2 kleine kindjes ..
Dus zijn we voor het eerste huis gegaan.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:22

Ik ben ongeveer al een half jaar aan het zoeken.. Vandaag eerste keer een bod doen... Ze verkopen het zonder makelaar, dus ik stiekem om dit weekend ook meteen een reactie te hebben. :=

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:39

Wij hebben officieel nog steeds niks op papier/mail :( alleen mondeling.
Ga straks maar weer eens bellen denk ik

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:30

De dag na .... de fotoreportage :\
HELP! Ik ben al mijn spullen kwijt :D
Het huis moest ontdaan worden van alle losliggende spulletjes zodat er mooie foto's gemaakt minder worden.
De hond borstelen : waar is dat kistje met o.a. de borstels van de hond ( vond ik terug in de voorraadkast )
De was ophangen : waar is het mandje met knijpers ( vond ik terug onder de zonnehemel )
De iPad ( vond ik terug in de slaapkamer in een kast )
Dit is nog maar een kleine greep.
Handig was wel om de trailer achter huis te hebben staan. Joh, je weet niet hoeveel daar in past :))

Huis staat op de foto is ook ingemeten.
De meneer van het inmeten was 2,5 uur bezig.
De fotografe was 4 uur bezig.
Beiden maakten dik overuren!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:59

maar het staat er op! Wat een klus he :)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:15

-O- wachten duurt zoo lang.. zouden vandaag reactie krijgen op ons bod..
heb ook geen geduld!! ben in staat om te bellen dat ik de vraagprijs wel betaal whaaa.. :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:23

dodyg schreef:
-O- wachten duurt zoo lang.. zouden vandaag reactie krijgen op ons bod..
heb ook geen geduld!! ben in staat om te bellen dat ik de vraagprijs wel betaal whaaa.. :')

Ik ken het haha me vriend heeft wel geduld maar ik totaal niet.

Ik heb vanmorgen weer gebeld en we krijgen als het goed is vandaag het eindvoorstel via mail met bijbehorende afsprake en dan volgende week tekenen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:32

dodyg :(:) ik snap je zo.....

Zo ben ik ook zo woest := .... er staat zo een leuk huis te koop, zijn wezen kijken, verliefd geworden en een bod gedaan.

Vorige keer dat wij overboden waren was een zelfde type huis, alleen met overburen, bovenstaand huis heeft vrij uitzicht aan de voorkant. Bod waar we overboden waren had een VP van 259000 en deze waar we nu zo verliefd op zijn 289000, maar het is echt precies hetzelfde en ook in precies dezelfde staat .... een niet zo beste :+

Voel me net een klein kind, want ik vind het zo oneerlijk ... hahahhaa en die 30K verschil is zo niet logisch ..... :n

^)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:59

Ik ga voortaan hier niks meer zeggen totdat ik daadwerkelijk een huis heb, want waar er gister nog geen geïnteresseerden en biedingen waren, is dat ene huis ineens verkocht. :=

Hoop dat jullie biedingen geaccepteerd worden! ^