Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Nieuw oud huis gekocht. Indeling omgooien... of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 21:28

Dank jullie wel voor alle leuke reacties!

Nog eentje om de dag mee af te sluiten dan.. En dan lekker douchen (nog steeds samen staand in het zitbad :D) en dan lekker op tijd naar bed!
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:18

Mooi plaatje om deze dag mee af te sluiten :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:39

Inderdaad een prachtig plaatje ;) Als Gerard zo doorgaat hoeven jullie nog maar weinig van het dak te laten vervangen :D Hij kan het gewoon zelf :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 10:17

Zo zeg, even een paar dagen niet meegelezen en dan dit! Wat ontzettend mooi wordt het met die dakramen, wat een licht. Knap het hele huis van op!

Fijn dat de murenmeneer binnenkort komt, kan je weer een hele stap maken daarna.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:38

Wauw, wat een droomplek en droomhuis. Jullie leven mijn droom, haha! Best jaloers hoor. En wat een handige man heb je!
Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik blijf volgen :)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:41

Dat zit er heel netjes in zeg!! Heel mooi!! Ik heb gelukkig ook zo'n handige man, en ben zelf ook erg handig, maar jullie gaan super!!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 21:31

Pfff de euforie van het plaatsen van de ramen is nog maar net weg, als de zorgen van 'hoe gaan we dit nu weer oplossen?? alweer de kop op steekt..

De ramen zijn prachtig, maar hoe gaan we ze aftimmeren?? Het mooiste is met schuine kanten, zodat er zoveel mogelijk licht binnen komt... Maar dat wordt aftimmeren voor gevorderden..

En dan zit er eigenlijk ook nog een balk in de weg. Deze loopt boven de ramen langs, en zijn enige functie is het dragen van het laatste stukje van de vloer van de boven verdieping (dat achter de knieschotten zit). Oja en het plafond zit er natuurlijk aan vast. :D

Nu wil Gerard die balk een cm of 20 meer naar binnen verplaatsen, zodat het plafond schuin naar de ramen kan.. Snappen hoe het nog?

Een paar foto's die het hopelijk iets duidelijker maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben bang dat die balk misschien toch wel iets draagt, en dat het misschien handiger is om hem te laten zitten en desnoods de ramen maar gewoon recht af te timmeren..

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:36

Inderdaad, balk naar binnen en een koof maken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:48

Willen jullie die balken tussen de ramen in het zicht houden of aftimmeren?
Als je daar gipsplaat omheen zet is dat niet heel moeilijk door te trekken tot het raam.
Voor de onderkant zou ik even overleggen met "de muren man". Maar met wat latjes en een beetje gipsplaat is dat ook wel af te werken.

Maar als volgend jaar het dak eraf gaat, gaan de ramen er ook weer uit? In dat geval zou ik het nu zo dicht maken zodat je geen last hebt van tocht, en dan als het dak klaar is alles zo afwerken zoals je het wilt hebben.

Als jullie idd de balk wat terug willen leggen en bang zijn dat hij wel dragend is, dan kun je tussen de vloerbalk en de balken van het dak gewoon wat blokjes zetten zodat de dakbalken weer op de vloerbalk rusten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 23:46

De balken gaan we aftimmeren, en dit stuk dak waar de ramen nu zitten blijft bij de dakrenovatie waarschijnlijk gewoon zitten. Bedankt voor het meedenken!

Weer een mijlpaal vandaag!
De schoorsteenveger is vanmiddag geweest, en hij heeft het kanaal geveegd en vond het er goed uit zien.
Dus vanavond gauw nog even pijp gehaald in Orvelte :D en met wat passen en meten de boel aangesloten.. Gerard probeerde eerst de buis in te korten met een reciprozaag maar dat was niet echt een succes... Weet nu wel dat al mijn vullingen nog vast zitten, ik hield namelijk de buis vast haha. Daarna maar met een ijzerzaag verder gegaan, maar die was zo bot dat hij volgens mij meer met warmte werkte dan dat hij echt zaagde.. Maar het is gelukt, en nu is er vuur!!!!

Naar boven kijkend de pijp in..
Afbeelding

Zo zit hij verbonden. Straks komt er een stalen witte plaat voor en ik wil hem nog een cm of tien naar achteren hebben.
Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet het er uit vanaf de bank. Abby lag lekker te kluiven voor de kachel.:D
Afbeelding

De tijd op de klok klopt trouwens niet.. :D het is een is fabrieks klok en Gerard moet die even ombouwen zodat hij zonder moederklok loopt (hij moet elke minuut een pulse hebben)

Zo lijkt het bijna huiselijk..
Afbeelding

Totdat je naar de betonnen vloer kijkt, de kale inrichting, en het plafond..

Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:09

Waren de plannen van de nieuwe kruising al bekend toen jullie dit kochten?
Ik vind het best heftig wat er in jullie voortuin gebeurt... Jullie hadden in het dorp zelf zo'n mooi plekje (vind ik). :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 00:16

KarinvdM schreef:
Waren de plannen van de nieuwe kruising al bekend toen jullie dit kochten?
Ik vind het best heftig wat er in jullie voortuin gebeurt... Jullie hadden in het dorp zelf zo'n mooi plekje (vind ik). :)

Ja, daarom was dit huis ook te koop. Het is door de provincie opgekocht omdat het huis er af zou gaan. Omdat de plannen wijzigde kon het huis blijven staan en is de kavel, iets kleiner, inclusief huis weer te koop gezet.

In het oude huis woonde we zeker niet verkeerd, maar daar hadden we geen eigen grond en woonde we midden in het dorp. Nee, geef mijn dan maar dit huis. Dichtbij twee prachtige bossen, de paarden om het huis, en van de doorgaande weg heb je eigenlijk geen echte last.. Gerard en ik kunnen nog elke dag genieten van het feit dat we dit hebben kunnen kopen..

Edit: De houtkachel brand nu echt goed... Oooh het ruikt ook zooo lekker :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:00

Mijn oom en tante hadden vroeger een houtkachel. Ik vind dat zo gezellig. Goede herinneringen aan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 12:37

Ja, houtkachel geeft echt sfeer aan een huis..

En Karinvdm, de n34 is de ene kant van de kavel.. Maar dit de andere..
Hondjes lekker spelen, paardjes lekker eten... En ik genietend van het uitzicht..
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:53

Ja, het plekje is verder heerlijk! :j
Van de weg hadden wij ook geen last, wij woonden er ook heel dicht op met alleen de parallelweg er tussen. Alleen als we in de tuin zaten was het soms wat lawaaiig, maar daar wen je ook aan.
En de bossen daar zijn inderdaad geweldig! Dat mis ik hier wel.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:28

Ik woon ook aan een N-weg. Heb er totaal geen last van. Het is ook maar hoe erg je t zelf maakt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 13:50

Zo, net weer even een filmpje gemaakt... En misschien wel leuk om even een overzicht te laten zien van alle verbouwings filmpjes tot nu toe.. :D

Toen we het huis net hadden, met de oude indeling:

Bezig met het plastic zodat het beton gestort kon worden:

De schuimbetonlaag is klaar:

Toen de beton vloer erin lag:

Een zo ziet het er nu uit :D:
h

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:00

Wauw, wat hebben jullie al veel werk verricht!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:02

Wat een zee van licht als je de woonkeuken binnenkomt zeg. Ondanks dat het niet af is oogt het al wel heel huiselijk en gezellig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:22

Leuk om zo de voortgang te kunnen zien. Wat is die (nieuwe) keuken opgeknapt met die extra ramen, dat is echt een hele fijne verbetering zo te zien.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:09

Die kippen! Gaaf joh.

Dan hey huis, wat een licht joh. Echt mooi hoor.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 20:57

Siersma schreef:
Die kippen! Gaaf joh.

Dan hey huis, wat een licht joh. Echt mooi hoor.

Haha ja die kippen zijn erg grappig, al denkt Gerard daar anders over omdat ze overal schijten..:D

Dank jullie wel!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:43

Heel gaaf al zeg, en wat een licht inderdaad!
Wat gaan jullie met de ruimte van de oude keuken doen? Trekken jullie die nog bij de woonkamer aan?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:44

Mn buren hadden ook zulke kippen, echt gave beessies. Ik zou ze alleen momenteel wel opkomen met die vogelgriep.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:52

Liselot schreef:
Heel gaaf al zeg, en wat een licht inderdaad!
Wat gaan jullie met de ruimte van de oude keuken doen? Trekken jullie die nog bij de woonkamer aan?

Dat wordt Gerard zijn mancave..:D komt onder andere zijn ps4 te staan met een bank en tv, zodat hij kan gamen zonder dat ik last van hem heb hihi.. En onze flipperkast kan daar ook mooi staan.

Ik heb niet echt een ruimte om de kippen in op te hokken, en er is hier geen water in de buurt dus vliegen hier bijna geen trekvogels over.. Voor nu blijven ze eerst nog los, volgens mij mag dat ook als hobbyhouder.