Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:17

O dat is jammer....misschien is het rapport rechtstreeks op gestuurd naar oxxio.
Vind het niet echt netjes van een elektricien, hij is toch in opdracht van de klant. (jij dus)?
Nou ja...we lezen het wel, ik neem aan dat je ons op de hoogte houd?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:37

Nee lijkt mij niet dat hij het naar oxxio stuurt. Ik ben de contactpersoon.
Als er veranderingen zijn post ik dat hier ja

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:14

En even bellen? De beller is sneller zeg maar ;)!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:17

Ik zou ook even bellen, mailtjes worden vaak gelezen, maar als het druk is, schiet dat er ook nog wel eens bij in. Gewoon even bellen, niet zeurend waarom het zo lang duurt, haha, maar gewoon even vrolijk vriendelijk "Was toevallig mijn rapport al onderweg of weet je hoe lang dat ongeveer nog duurt ivm willen laten ijken" :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:24

Hij heeft mijn mailtje gelezen en gereageerd dat hij het zsm zou opsturen. Mocht ik woensdag nog niets hebben dan zal ik wel even bellen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:07

O dan zal het wel eerdaags verschijnen, de post doet er meestal maar 1-2 werkdagen over.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 01:57

Ik heb zojuist even voor de lol mijn waterstand gecheckt. Bij intrekken was het 357 Nu is het 393. Is dat niet ontzettend weinig qua verbruik? Dus 36m3 verbruik in meer dan een jaar? Best ironisch... Mijn water en gas zijn behoorlijk aan de lage kant en mijn elektriciteit is alsof ik het hele jaar door een wietplantage aan het kweken ben :7

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:28

ohhh, dat rook ik, als de wind richting uit Leiden kwam, je doucht te weinig :P

grapje natuurlijk.

Water gaat per kuub, een kuub is best veel hoor. Als je alleen wat water pakt voor thee, koken, wc, afwasje en kort doucht zou dat nog wel kunnen hoor voor jou alleen.

De wasmachine lust het water wel en die heb je niet. Ook een bad tikt aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:21

Je waterverbruik is niet afwijkend. Doe het zelf met 38 kuub per jaar. Heb geen afwasturk oid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:50

Ts, hoe staat het er nu voor, inmiddels zes weken geleden dat je dit topic opende dus wel benieuwd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 15:52

Als er iets veranderde in de situatie zou ik het melden. Dit is niet het geval dus vandaar dat er niet meer gepost is :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:01

TS, ik zie jou nergens zeggen dat je het zou melden als er een verandering was. Wij bokkers zijn gewoon geïnteresseerd in hoe het gaat aflopen, maar hoe jij erop reageert komt erg geïrriteerd over. Natuurlijk is dit echt een rot situatie, maar we leven met je mee :-)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:24

Dan zou ik nog maar eens goed lezen hihi

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:29

Tanya schreef:
TS, ik zie jou nergens zeggen dat je het zou melden als er een verandering was. Wij bokkers zijn gewoon geïnteresseerd in hoe het gaat aflopen, maar hoe jij erop reageert komt erg geïrriteerd over. Natuurlijk is dit echt een rot situatie, maar we leven met je mee :-)

Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-15 15:37
Zie hierboven.. :z

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 15:49

Ik heb idd gezegt dat als er veranderingen zijn ik het hier zou posten. Ik ben geen bokker die van de aardbodem opeens zal verdwijnen maar als ik niks te melden heb, heb ik niks te melden :')

Meterstand is btw nu 88447

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:02

Ben je niet bang dat , omdat het nogal lang duurt allemaal. Dat je weer een maand (of 2 inmiddels) een verhoogde rekening zal krijgen? Ik weet dat je uitstel heb gekregen van je mega rekening, maar de maanden na die afrekening moet je ook betalen. Ik zou toch een beetje meer haast maken, want als de meter doordraaid op zijn eigen tempo, en je geen gelijk heb... kost t meer en meer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:33

De rekening is bevroren en zou verlengd worden zolang het niet opgelost is. Ik neem aan dat ik wel gewoon mijn voorschot bedrag maandelijks blijf betalen?

Edit, enige maand die niet betaald is is april. Dit omdat dit bij die grote rekening inbegrepen zat. Mei is wel gewoon betaald en juni zal straks ook wel gewoon van mijn rekening worden gehaald, ik heb het nog steeds op 120 staan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:46

Ja dat begrijp ik, maar het verhoogde verbruik gaat door, dus ondanks je betaalde voorschotten is je verbruik hoger dan normaal. Als je dus geen gelijk krijgt, moet je ook de megastanden van april, mei en juni erbij afrekenen. Een beetje haast is dus wel geboden. Want uitstel/bevriezen is wat anders dan kwijtschelden. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 18:52

Ja maar het verbruik wat ik sinds ik het controleer heb verbruikt is niet vergelijkbaar met het verbruik wat ik zou moeten hebben volgens de meterstand ;) dus dan zou het voorschotbedrag gewoon voldoende zijn. Ik ga sowieso naar de geschillencommissie stappen (als ik het goed zeg?) mocht er helemaal niks uit kommen, maar er moet wel iets uit komen, kan niet anders. Ik heb gewoon weg niet zoveel verbruikt, dat is net zo onmogelijk als dat ik nu de straat oversteek en word aangereden door mijn prins op het witte paard :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:57

lifaya schreef:
Ja maar het verbruik wat ik sinds ik het controleer heb verbruikt is niet vergelijkbaar met het verbruik wat ik zou moeten hebben volgens de meterstand ;) dus dan zou het voorschotbedrag gewoon voldoende zijn. Ik ga sowieso naar de geschillencommissie stappen (als ik het goed zeg?) mocht er helemaal niks uit kommen, maar er moet wel iets uit komen, kan niet anders. Ik heb gewoon weg niet zoveel verbruikt, dat is net zo onmogelijk als dat ik nu de straat oversteek en word aangereden door mijn prins op het witte paard :+

Geschillencommissie zal je terugsturen dat je eerst de meter maar moet laten ijken (mocht je dat niet van plan zijn) als er geen verklaring komt uit onderzoeken dan komt de geschillencommissie in beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:59

Zodra het rapport van de electricien er was zou TS laten ijken :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:00

bigone schreef:
lifaya schreef:

Geschillencommissie zal je terugsturen dat je eerst de meter maar moet laten ijken (mocht je dat niet van plan zijn) als er geen verklaring komt uit onderzoeken dan komt de geschillencommissie in beeld.

No offence maar ik heb echt al minstens 3 x aangegeven dat de meter geijkt word :Y) ik doe het alleen in de juiste volgorde. Als er niks uit de ijking komt dan pas ga ik naar de geschillencommissie.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:08

Als je verbruik niet is zoals de afgelopen maanden dan ga je echte pech hebben, Dus zaak dat je zo snel mogenlijk een ijking heb en dus zekerheid, Ook aangifte heb je geloof ik niet gedaan, dus als je verbruik nu "normaal is" dan heb je dus een probleem. Niet wachten met dingen, want het is of uitstel van executie of een kwestie van ze heeft er geen haast bij , dus wij ook niet. Het is geen aanval hoor meis, het is gewoon dat als het mijn meter was ik het zeker geen 3 maanden liet duren. Geld kan je maar 1 X uitgeven. En schulden zijn niet gaaf, ongeacht voor wat.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:16

Ze is toch bezig met een ijking en ze heeft toch al 10 of 20 keer gezegd dat ze niet zit te wachten op iedereen die zegt dat ze maar op moet schieten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:22

Inderdaad. Let it goooo! Straks krijgen we helemaal geen updates meer.