[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:06

Ik heb ook niets met baden. En ik weet niet of je er ook minder mobiele (oudere, kleinere of zwangere) mensen gebruik gaan maken van de douche, want dan is een bak om in te klimmen elke ochtend niet praktisch.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:08

Ik ook niet, liever een gave inloopdouche dan een bad :o

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:11

Ik zou ook liever een douche hebben, maar als je de mogelijkheid hebt voor beide zou ik dat doen. Mocht je je huis ooit weer verkopen dan wordt een bad meestal wel als een pluspunt gezien. Een luxe inloopdouche zou ook een optie zijn - met 'waterval', massagestralen aan de zijkant ed. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:42

Ruime genoeg; dan een bad :j .

Was hier ook niet tevreden over de adviseur, dus zelf aan de slag gegaan, gelukkig :j , zijn genoeg mensen waarbij je wat na kunt vragen en dan was het bij ons nog niet eens een standaard huis, maar ook boerenbedrijf, aankoop extra grond, etc.
Verkoop van ons vorige huis ook helemaal zelf gedaan (alleen makelaar die het op internet voor ons heeft gezet) en ook daar dolgelukkig mee :j .
Zijn toch zaken die we graag zelf regelen :D .

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:11

Wat betreft een bad of douche, wij willen in ieder geval pertinent niet douchen in bad. Vreselijk vinden we dat! Dus of alleen een aparte douche, óf allebei.

Wat ik me afvraag he, wat als jullie een woning gaan bekijken, en het is niet wat je zoekt, wat doe je dan qua contact met de makelaar die de bezichtiging deed? Is het dan vervelend als die makelaar je belt/een voicemail inspreekt?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:21

Lijkt mij vrij normaal georgette? Al ben ik tot nu toe zelf degene geweest die terug heeft gebeld om de bevindingen te delen. Verkoper en makelaar willen ook weten waar zij aan toe zijn toch?

1 keer zelfs tijdens de bezichtiging al verteld dat dit het niet ging worden. Het week zo af van de foto's en omschrijving.

Maar sommige makelaars zijn niet echt geïnteresseerd. Bij de vorige bezichtiging heeft de beste man geen enkele vraag gesteld, haalde hij twee huizen door elkaar en zou nog het een en ander nagaan. Niks meer van gehoord dus maar weer zelf gebeld maar nog niks wijzer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:34

Het lijkt mij ook heel normaal. Zowel eigenaren van het huis als de makelaar doen moeite voor je als kijker.

Helaas is het ons nu al drie keer overkomen dat een kijker niks meer laat weten, ook niet na een voicemailbericht van de makelaar. Zo ook onze laatste kijker, dat eigenlijk een soort van tweede bezichtiging was. Gaf zelf aan het snel te laten weten, maar de makelaar krijgt haar telefonisch niet te pakken en ze belt naar aanleiding van het voicemailbericht dus ook niet terug. Ik heb er echt de balen van.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:05

Ik heb niets laten weten achteraf, maar ik ben tijdens de bezichtiging duidelijk genoeg geweest dat het het niet zou worden.

Ik wil ook zeker geen douche in bad. We gaan eens kijken wat het kost allemaal en hoe het te plaatsen is.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:34

Uiteindelijk kan je er als verkoper vanuit gaan dat als iemand écht geïnteresseerd is, diegene wel contact op zou nemen. Krijg je geen reactie meer, dan kan je er wel vanuit gaan dat het hoe dan ook niks wordt. Als de kijker dan toch de moeite neemt een reactie te geven en aan te geven waarom hij/zij niet geïnteresseerd is, dan is dat natuurlijk te prijzen, maar het moet niet als plicht gezien worden. Als verkoper doe je moeite voor de kijker uit eigenbelang; jíj hoopt een huis te verkopen.

Het viel mij trouwens op dat makelaars vrijwel nooit terugbellen; het is bij onze bezichtigingen maar één keer gebeurd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:14

Ik heb even een mailtje naar de makelaar gestuurd dat het huis niet was wat ik zocht.
Wel zo netjes.

Ik heb qua terugbellen van makelaars meerdere ervaringen.
1 belde na 1,5 week terug. 1 na 3 dagen en heeft er constant eigenlijk bovenop gezeten (dat huis heb ik nu gekocht). Hij deed echt zijn best voor de koper. En 1 waar ik nooit meer wat van gehoord heb. Maar die laatste staat sowieso niet zo best bekend hier in de omgeving :x

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:10

Even een ego berichtje tussendoor....
Gister bij een huis wezen kijken en ook een eerste bod uitgebracht. :D

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:05

Wij gaan vanmiddag tekenen! Leuk, zarena, wat voor huis?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:06

Spannend Zarena! Leuk!
Wat is het voor huis?

Kieffertje: voorlopige akte of bij de notaris? Ook erg leuk :D

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:19

Bij de notaris. Daarvoor nog laatste inspectie (heet dat zo?). Toch wel spannend nog :D

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:21

Spannend hoor! :D
Zerena.... Jeetje, wat gaaf! Heb je al wat gehoord? :):)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:22

Ja, spannend! Dan ga je kijken of alles conform afspraken is achter gelaten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:44

Spannend Kieffertje :D

Ik ben ook lichtelijk in de stuiter modus.
Het is een gewone tussenwoning, waar nog wel wat aan moet gebeuren.

Ik verwacht einde van de week wat te horen aangezien we nog met vakantie's enz zitten.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:03

Maar Kieffertje, als jij een huis hebt bezichtigd en de makelaar probeert te bellen, en nog eens, spreekt een voicemail in. Bel je dan ook niet terug? Ik snap dat het voor de verkopers en de makelaar eigen belang is om er tijd en moeite in te steken, maar terugbellen lijkt me toch het minste wat je kunt doen.

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:15

Ja, dan zou ik wel terugbellen, al ben ik het wel een keer vergeten.

Alles goed gegaan vandaag :) . We hebben nog een tijd door ons nieuwe appartement gedwaald, wát een ruimte opeens (wonen nu op 35 m2)! Moet wel echt nog een hoop gebeuren...

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:33

Gefeliciteerd kieffertje! En spannende tijden beginnen voor Zerena, leuk!

Klinkt ook raar Georgette, wij hebben altijd zelf binnen een paar dagen contact opgenomen met de makelaar.

Fantastische timing hier, vriendlief is voor bijna 3 weken naar Canada vertrokken dus ik zit gezellig al de hele week in druk mailverkeer met makelaar en hypotheekadviseur om alle contracten e.d. op te stellen. Zodat vriendlief de dag na zijn thuiskomst alleen nog maar hoeft te tekenen :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:21

@Georgette, desnoods stuur je een sms-je met geen interesse oid. Even reageren is wel zo netjes.

@Kieffertje. fijn zoveel ruimte erbij.
@Miekelien, dat heeft je vriend goed geregeld :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:59

Nog even over zelf offertes en je hypotheek regelen: dat kan. Maar dan moet je wel verstrekkers vinden die zonder advies = advieskosten werken en op basis van execution only. Want er zijn meerdere banken die pas offertes gaan verstrekken na advies, of in ieder geval na een aantal uren werk = advieskosten. Wil je dus meerdere offertes/adviezen en die zelf opvragen, dan betaal je je al gauw scheel.

Waar je wél zelf heel scherp op kunt zijn, zijn de aanvullende voorwaarden van de hypotheek. Hoe zit het bijvoorbeeld met extra aflossen? Mag je dat gewoon tot een bepaald percentage boetevrij per jaar zelf doen, of moet je dat aanvragen bij de bank? Hoe flexibel is de bank daarin? En hoe zit het met je rentevervaldatum, het eventueel eerder openbreken van de rente etc? Kun je altijd rechtstreeks contact opnemen met je verstrekker of moet dat altijd via de tussenpersoon ( = kostbaar). Niet iedereen let daarop, en als je er later achterkomt dat het toch niet zo is als je gehoopt had... Mweh.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:59

Bedankt voor de info Berdien! Nemen we zeker mee!! :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:50

*\o/* *\o/* *\o/* de hypotheek is rond! Dinsdag gaan we tekenen!
Kostte nog heel wat moeite en vooral veel telefoontjes maar gelukkig alles net op tijd geregeld.

Kieffertje bij jou alles goed gegaan?
Zerena al wat van je bod gehoord?

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:59

Fijn WillemYntjee! Gefeliciteerd!

Wij zijn nog steeds in afwachting..... :(