Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:52

In lasagne of op een zelfgemaakte pizza is er lekker :) (voor beide eerst even voorkoken :) )

Ben een stille meelezer!
We hebben op dit moment voor 3 personen 60 euro per week voor eten. Is elke week wel een uitdaging :) Zeker omdat er 2 echte vleeseters zijn en geen rijst of aardappelen :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:52

Marley schreef:
Pasta met broccoli en knoflook roomsaus

Klinkt lekker!!!! Receptje??? :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:54

manzano schreef:
[***] schreef:
Pasta met broccoli en knoflook roomsaus

Ken je de pasta met spinazie en knoflook roomsaus (of bakje paturain)
Spinazie vervangen door broccoli :))

BienotjeJarig

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:57

Broccoliroosjes bijna gaar koken (pas in de pan als water kookt, blijven ze mooier groen) en daarna nog even bestrooien met een laag kaas en in de oven/ grill kaas laten smelten :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:58

Ik was net exact 30,- kwijt voor 6 dagen (2 pers), incl. 2liter melk, brood, druiven (damn, die zijn duur) en kiwi's. Wel wat dingen (meeste vlees) nog in de vriezer, dus dat scheelt. Aan de andere kant wel weer wc-papier gekocht, dus dat is altijd wat duurder (Page ;))

Menu:
zondag: Pilav (nog een portie over die de vriezer in gaat, eet ik vrijdag, vriendlief niet thuis)
maandag: spaghetti
dinsdag: sperziebonen, roomsaus, aardappels, vlees
woensdag: pita shoarma met ijsbergsla, tomaat, komkommer
donderdag: babi bangang met geroerbakte peultjes en champignons erbij
vrijdag: pilav van zondag

Zaterdag viert vriendlief zijn verjaardag, dan blijft familie eten enzo, dus dat is nooit heeeeel goedkoop. Maar dat zie ik zaterdag wel weer met boodschappen doen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:59

Marley schreef:
manzano schreef:

Ken je de pasta met spinazie en knoflook roomsaus (of bakje paturain)
Spinazie vervangen door broccoli :))

Hahaha nee...... vroeg me idd af hoe je de knoflook roomsaus maakt, de rest spreekt wel voor zich hahahaha.
De pasta met spinazie maak ik altijd met Iglo spinazie uit de vriezer (al dan niet met boursin er door).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:01

Voor een simpele ovenschotel doe ik: Brocolli in kleine roosjes snijden en even voorkoken. Wat gehakt rullen met gehaktkruiden (bijv. mexicaans of italiaans, maar iets anders kan natuurlijk ook) en dan bak je de broccoli eventueel nog even kort mee. Dit doe je dan in een ingevette ovenschaal, laagje aardappelpuree erover en daar weer een laagje kaas op. Lekker, simpel en niet al te duur! Als ik iets "uitgebreiders" wil doen, dan haal ik aardappelschijfjes en iets van een pakje met mix voor ovenschotels.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:02

Ovenschotel met broccoli: broccoli even voorkoken, kaassausje maken (melk + meel + kaas, niet te dik), mengen met prei, gehakt en pasta of aardappels. Laagje geraspte kaas eroverheen, eventueel nootjes erdoor en in de oven!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:03

Bienotje klinkt lekker :)
Hoelang kook je de broccoli en hoelang/hoog in de oven?
De rest ook bedankt voor alle tips en recpten

Verder nog sperziebonenrecepten?

BienotjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:08

Sorry, ik ken geen tijden :+ Koken tot je met een klein vorkje nog maar een beetje weerstand hebt als je in de broccoli prikt. En in de oven is alleen maar totdat de kaas naar jouw zin genoeg gesmolten is, heeft verder geen functie meer om de broccoli te garen. Alleen snotgekookte broccoli is sowieso geen aanrader vind ik ;)

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:09

Wat erg goed werkt tegen de aanslag in de wc is azijn.
Een nacht laten intrekken en de aanslag verdwijnt en azijn kost bijna niks.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:10

Hihi ok :)

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:26

Roselie schreef:
Bienotje klinkt lekker :)
Hoelang kook je de broccoli en hoelang/hoog in de oven?
De rest ook bedankt voor alle tips en recpten

Verder nog sperziebonenrecepten?

Ik heb sperziebonen uit de diepvries die zijn van de zomer van het land afgekomen en meteen schoongemaakt en voor gekookt. Ik doe klein beetje boter in de wok, daar doe ik aardappels bij van de vorige dag kleine blokjes van maken. Beetje bruin bakken, sperziebonen erbij, gehakbal of schnitzel die over is stukjes snijden en erbij doen. Regelmatig omscheppen en met 30 min kun je eten. Zo maak ik de restjes op. Meestal gaat er nog een uitje en champignon doorheen. Bijna alle boodschappen komen bij de aldi vandaan.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:25

Sperciebonen gaan bij mij rauw de vriezer in, voorkoken is niet nodig imo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:05

Broccoli koken tot je hem lekker vindt, zo simpel is het :P. Zelf vind ik het lekker als het nog net wel een beetje structuur heeft, maar niet meer keihard is. Rauwe broccoli met een saladedressing vind ik ook heel erg lekker als rauwkost!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:10

pimmetje222 schreef:
Zap, voor hoeveel personen is dat?

Ik heb net een lijstje zitten maken voor de komende week. Nu zal ik niet zoveel geld kwijt zijn na mijn grote inkoop van vorige week.

Voor twee personen. Naja, eigenlijk anderhalf, want ik ben echt maar een kleine eter. En het scheelt dat mijn vriend ook geen enorme eter is :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:40

De Lidl heeft nu wel leuke aanbiedingen! Roma tomaten een half kilo voor 99ct, 4 gehakt cordonbleu's voor 2 euro nogwat, tortilla chips XXL verpakkingen voor 99ct, kreukelfriet zak van 750gr voor 69ct. Dat was net erg leuk boodschappen doen :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:58

Lieke, de muscle werkt ook tegen kalk! :j

Ik zie lekkere recepten voorbij komen. Ovenschotel ook erg lekker.

Wat ik met broccoli ook wel doe is een quiche maken. Krijgt iedereen toch zijn groente binnen :Y) En vaak maak ik die een dag van te voren (op drukke dagen met zwemles etc) en dan is opwarmen genoeg.

Morgen ook maar even langs de Lidl voor wat schappies.

Kom net van de Action, koop daar altijd meer dan nodig is......... O:) Heb nu een stijltang gekocht voor 7 euro. Bij de kapper wilde ze me er eentje aansmeren van 120 euro. Eerst dit maar proberen.

MZ, hoe ziet jouw recept voor pilav eruit?

Schoonmaakmiddel bij Action (A merk) zijn zoooooooooooo veel voordeliger, niet normaal hoor. Koop ik mooi niet meer in de supermarkt.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:05

Jaaa, de roma tomaten heb ik ook meegenomen bij de Lidl. Vanmorgen heb ik voor 13,75 euro aan boodschappen gehaald bij de Lidl en de AH, maar ik heb ook nog aardig wat in de koelkast en vriezer liggen. Alleen voor zaterdag heb ik nog niks in huis, zondag eet ik vermoedelijk buiten de deur. Vind het dus best netjes van mezelf. Voor dat geld heb ik:

- 500g roma tomaten;
- 2kg sinaasappelen;
- 1kg appels;
- 500g volkoren penne;
- 450g diepvries spinazie;
- wasverzachter;
- 36 koffiepads;
- pak rijstwafels;
- 2L melk;
- kookroom;
- Liefde & Passie brood (AH);
- 1 mango.

Aan groente heb ik nog tuinerwten, paprika en soepgroenten in de diepvries liggen. Verder heb ik nog kipfilet, koolvis, eieren en Danish Blue kaas over van vorige week, dus daar kan ik best wat lekkers van maken. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:31

Ik heb net voor €15,25 boodschappen gedaan:

- Vuilniszakken
- Keukenrollen
- 2 XXL zakken tortilla chips
- 500 gr. Roma tomaten
- Doosje champignons
- Kipfilet met tuinkruiden voor op brood
- Een pot chocopasta
- Half kilo gehakt
- 4 gehakt cordonbleu's
- Verpakking afbakstokbrood
- Verpakking afbak pistolets
- 2 zakken kreukelfriet

Sommige dingen zijn aanvulling van de voorraad. Chips had ik namelijk niet perse nodig, maar dit was een mooie aanbiedingen en ze zijn lang houdbaar, dus dan kunnen we daar weer een tijd mee vooruit. Idem met de kreukelfrieten, altijd makkelijk om even in de oven te gooien als je een keer geen zin hebt om aardappels te schillen :D 1 pakje cordonbleu's heb ik in de vriezer gedaan, de andere eten we van de week. Vanavond maak ik Boboti, daar had ik het gehakt en de champignons voor nodig (rest hadden we al in huis). Van de week maak ik ook een keer pasta of wraps, want ik heb nog een groene paprika liggen en dan kan ik mooi het restje champignons en een deel van de tomaten gebruiken. Alleen dan moet ik er nog wat groente bijhalen, want ik wil dan graag gelijk voor 2 dagen maken. Maar goed, aangezien we geen weekmenu's maken, kan het ook maar zo weer anders lopen ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:39

Netjes gedaan! En die dingen bij de Lidl klinken heel lekker! Misschien kan ik ook een zak chips kopen voor als ik eens een feestje heb, dan scheelt het me weer :). Want als ik het nu ga kopen voor 'gewoon' is het wel goedkoop, maar geen besparing, want anders had ik helemaal geen chips gekocht :P.

Deze week ben ik net onder een tientje qua boodschappen gebleven, maar dat komt ook omdat ik 2 dagen met mijn huisgenootje mee kon eten. Aan niet-boodschappendingen heb ik helaas wel meer uitgegeven (olie voor in het haar, bioskaartje, OV, vioolles... in totaal zo'n 55 euro). Deze week zal wat zuiniger worden qua niet-boodschappen, en ik hoop qua boodschappen weer redelijk goedkoop uit te zijn, maar minder dan een tientje ga ik niet halen. Ik ben net bij de Appie alweer 5 euro kwijt voor fruit, brood, beleg en een zak eierkoeken (voor onderweg) en vanavond ga ik nog eten op de VU (2 euro 30).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:48

Ik denk dat ik deze week goed onder de 15 euro kan blijven. (bijna) alles hebben we al in huis en ik vind de aanbiedingen tegen vallen waardoor ik sneller geneigd ben om "uit de vriezer" te eten :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:56

Wij proberen nu juist wat meer gebruik te maken van de vriezer, omdat we voorheen altijd de hele maaltijd in de supermarkt samenstelden en de vriezer "voor het gemak" hielden (als we geen zin hadden om de deur uit te gaan ofzo).

Vorige week zaten we aan de €25,- aan boodschappen, dus dat is voor ons doen echt super goed. Deze week zullen we iets duurder uit zijn, want we hebben zaterdag een "familie dag" bij ons thuis. Maar ik werd net gebeld of ik morgen ook 's avonds op wou passen (normaal pas ik van 15:00u tot 18:00u op) en aangezien ze mij vanaf 19:00u weer nodig hebben, eet ik daar voor het gemak even mee. Dan doen we vanavond zuinig met de Boboti en dan kan mijn vriend het restje morgen eten. Dat scheelt weer een dag avondeten kopen ;)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:06

Vijf dagen eten voor een tientje vind ik spotgoedkoop! Ik red dat nog steeds niet. Voor de komende vijf dagen had ik het grootste deel van de ingrediënten al in huis. Oké, de wasverzachter en koffiepads zijn geen wekelijks terugkerende kosten, de mango is extra omdat ie in de aanbieding was en het brood had goedkoper gekund. Zonder die dingen was ik waarschijnlijk een euro of 9 kwijt geweest, maar dan eet ik dus grotendeels uit mijn voorraad. Hoe doen jullie dat toch?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:22

Ik eet nu uit mn voorraad. Maar brood is 1 euro voor een heel brood.
Hier gaat 1,5 brood per week doorheen.
1 brood wordt op zaterdag geheel gesmeerd voor vriendje om mee naar werk te nemen. Beleg kost ongeveer 2 euro per week. Het andere halve brood wordt het weekend gegeten en wat over is gaat d vriezerin en eet ik door de weeks
Boter voor op brood doen we 3 weken mee en kost iets minder dan 90 cent, 30 cent per week.

Aardappels koop ik 1 keer in de maand/2 maanden ongeveer. Bijna altijd wel in de aanbieding (laatste keer had ik 5 kilo voor 2 euro)
Groente en fruit koop ik meestal op de markt (afgelopen vrijdag: 3 komkommers voor 50 cent, 5 paprika's voor 1 euro, 1,7 kilo tomaten 1 euro, 2 kilo bananen voor 2 euro).
Soms is de broccoli erg goedkoop, tijdje terug had ik 8 stronken voor 1,50. Die zijn dus gesneden de vriezer in gegaan. Maar op een ander moment is prei goedkoop, dan gaat dat de vriezer in. Of Paprika (in stukjes). Mango's is standaard 3 voor 1 euro hier op de markt
Als de bonduelle diepvries groente in de aanbieding is koop ik die ook regelmatig.

Vlees koop ik meestal ook in de aanbieding.
verder let ik gewoon goed op wat waar in de aanbieding is. Pasta hoef ik niet van Honig, eigen merk van 30 cent voor 500 gram vind ik ook prima.