Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:06

Deze week een hele rare week gehad i.v.m. een heel weekend Paard en Koets.
(fris)drank en wat lekkers meegenomen, maar verder niet veel kosten. Slapen is gratis in de caravan op de parkeerplaats. Eten doen we gezamenlijk (krijgen we aangeboden), wel een frietje, ijsje en op de terugweg Burger King.
Echt veel gewone boodschappen heb ik niet gedaan, we eten de hele week al uit de voorraadkast/vriezer.

Komende week weer volgens planning eten, zo maar eens zien wat er in de aanbieding is en dan een menu samenstellen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:34

Zo, 1 van mijn 2 katten is weer een slagje duurder geworden :D :D

We hebben waarschijnlijk EINDELIJK voer gevonden waar hij het op doet.......
Kost me alleen wel ruim 40 euro per maand :D

(en de andere kat met dieetvoer kost ruim 20 euro per maand := )

Mizora

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:37

Dat is duur kattenvoer, waar staat hij op?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:40

Kuipjes (zacht-voer) van Specific. Voedsel-allergie-voer.
Hij moet 1,25 kuipje per dag (a 1,10 euro).

Moet eens kijken of ik ze bij Zooplus goedkoper kan bestellen, al heb ik daar eerder een keer slechte ervaring mee gehad (veterinair voer van Hills via Specific wat niet helemaal ok was, maar wat ze niet konden controleren omdat het uit het buitenland kwam).
Edit: daar hebben ze het sowieso niet.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:44

Oei, dat is dan weer een tegenvaller. Al is het natuurlijk het belangrijkste, dat de kat het er goed op doet ;)

Wij hebben deze week een heel rare week. Hebben dit weekend een verjaardag in Friesland. We worden morgen opgehaald met de auto en slapen dan bij mijn schoonmoeder in Nieuwegein. Zondag gaan we met z'n allen in een busje op en neer naar Friesland omdat Marko's Beppe jarig is. Om vervolgens maandag met de trein weer terug te moeten komen. We kunnen blij zijn dat de Hema kaartjes van de NS in de aanbieding heeft, anders waren we nog duurder uit geweest!

Dus we hebben 2 dagen waar we niet naar eten om hoeven te kijken, maar wel die kosten van de trein erbij. Daarbij natuurlijk een cadeautje (gelukkig niet duur, van de fotoshoot van afgelopen donderdag laten we een mooie foto uitprinten :o ). En ik heb geluk dat a.s. extra geld binnenkomt. Eigenlijk is dat geld voor de spulletjes van de kleine, maar daar heb ik een groot deel al van. Dus dan kunnen we daar weer mooi boodschapjes van doen mocht het nodig zijn!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:51

Ik woon ook in Nieuwegein, wat leuk :)

Vandaag voor 2 weken boodschappen gedaan, 130 euro incl 2 pakken luier broekjes, groot pak wc papier, vaatwastabletten en 3 zakken grit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:52

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:55

Ik was vandaag veel kwijt. Maar moest nog spullen hebben om een surprise te maken, pasfoto's voor paspoort en paspoort betalen. Paardenvoer en hondenbotten kwamen er ook nog bij. + wat extra gourmetvlees meegenomen, dat hebben ze niet altijd en nu lag het er wel

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:03

Betaal omgerekend nu 7,30 per kg bij de Da.
1,10 per 150 gram

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:52

Aan boodschappen heb ik morgen niet veel nodig .
Volgende week moet ik eerst maar eens uit de vriezer eten :o .
Mijn 3 lades zitten namelijk proppe vol .

Wel van het weekend , of begin volgende weel tanken ...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:25

Ik wil ook proberen zoveel mogelijk uit de vriezer te gaan eten met een mogelijke verhuizing in het vooruitzicht en een vriezer die overvol zit en waar niks meer bij kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:51

Totaal niet herkenbaar juist! De mannen die ik ken kopen óf gewoon niks óf precies genoeg.

In het kader van bezuinigingen kan ik dit vast wel aan jullie vragen... vanavond geef ik een feestje in een café. Is het gierig als ik alleen het eerste drankje voor iedereen betaal? Er komen ongeveer 15 mensen. Verder betaal ik wel de hapjes.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:58

Sheran schreef:
Totaal niet herkenbaar juist! De mannen die ik ken kopen óf gewoon niks óf precies genoeg.

In het kader van bezuinigingen kan ik dit vast wel aan jullie vragen... vanavond geef ik een feestje in een café. Is het gierig als ik alleen het eerste drankje voor iedereen betaal? Er komen ongeveer 15 mensen. Verder betaal ik wel de hapjes.

Ik denk dat je dat prima kan vragen! Het is immers al duur genoeg vind je niet?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:59

Waarom vier je het dan niet thuis Sheran?

Nu jaag je wellicht mensen op kosten voor jou verjaardag?

Ik sla dat soort 'verjaardagen' altijd over eerlijk gezegd :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:01

Vind dat het best kan Sheran. Mensen kunnen helemaal zelf bepalen hoeveel ze drinken en dus hoeveel kosten ze maken. EVt ter afsluiting ook het laatste rondje doen. Vele mensen zijn dan al weg ;)
En als je veel dorst hebt en weinig geld, regel je een glas en vul je die bij de kraan. Ik zie het probleem niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:09

@Wendy: omdat ik een kamer van 8 vierkante meter heb kan ik het niet thuis vieren. Normaal gesproken vier ik het altijd thuis, maar de enige andere optie in deze tijd van het jaar is toch een gelegenheid binnen :).

Aan een laatste rondje zat ik inderdaad ook al te denken :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:25

Ah ja das idd lastiger dan :j

Ik zelf zou dan na 1 drankje weg zijn
(Of bij voorbaat al niet gaan)
Maar das heel persoonlijk zie ik al :))
Dus ik ben niet 'meetbaar' voor dat soort dingen :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:31

Jij bent ook waarschijnlijk geen student meer, misschien scheelt dat :). Maar misschien ook niet.
Ik zou graag alle drankjes voor iedereen betalen maar dan word ik echt blut, ben ik bang. Maar hey, je komt ook voor iemands verjaardag, en niet voor de drankjes, toch? :))

Ikzelf zou wel gewon gaan, maar ik merk vaak dat ik geen goede maatstaf ben voor dat soort dingen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:04

Toen ik nog studeerde gingen wel meestal gewoon 'stappen' om iemands verjaardag te vieren. Iedereen betaalde dan eigen drank. Jarige kreeg meestal ook wel minder kado's dan tijdens een verjaardag die thuis gevierd werd kun je ook allemaal niet meeslepen), mensen deden dan op een cocktail trakteren als kado ofzo. Ik vind het in ieder geval helemaal niet karig als student zijnde.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:06

Ik vind dat soort dingen altijd lastig en kan me wel in Wendy vinden. Moet ik dan ook nog een kado kopen als ik al een 'verplicht' avondje uit met kosten heb? dan ga ik er zo moeilijk over denken dat ik al niet meer zou gaan denk ik.

Ik heb mijn verjaardag een paar keer op de bowlingbaan gevierd ivm ruimte tekort bij mij thuis :)) de drankjes en hapjes waren ook voor mijn kosten mits het fris/wijn/bier was. De sterkere drankjes waren voor eigen kosten.
Het bowlen duurde 2 uur geloof ik en tsja, hoeveel kan iemand in 2 uur op..... die kosten had ik ingecalculeerd en bleef er altijd onder.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:10

Ja idd mar
Dat kado dilemma zou ik dus idd ook hebben :))

Bowlen is dan idd netjes opgelost :))

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:20

Ik vind het niet zo gek eigenlijk, 1e en laatste drankje en de hapjes.
Maar ik zou het er wel gezegd hebben bij de uitnodiging.

Gisteren nog wat boodschappen gedaan, viel tegen weer 26 euro - toch weer 52 euro uitgegeven deze week. -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:39

Cadeaus vind ik ook niet belangrijk hoor :). En men geeft toch al voor max 5 euro hier, dus dat zijn de enorme kosten ook niet.
Aan 2 drankjes op een avond zou je in principe voldoende moeten hebben, toch? En als je meer wil drinken dan kan dat natuurlijk, maar voor eigen kosten. Net zoals Fleurtje dus :). Ik wil ze wel wat geven op mijn verjaardag, maar het is toch ook niet de bedoeling dat de jarige er helemaal blut van wordt? Ik verdien niets en krijg ook geen stufi meer, dus tsja...

Hoeveel van jullie zouden daadwerkelijk niet komen als je alleen je eerste drankje gratis krijgt?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:53

Ligt eraan wat de gewoonte bij de groep is sheran, maar iedereen gaat vast niet tegelijk weg dus laatste rondje lijkt me erg onpraktisch. Gewoon 1e twee drankjes van jouw en verder iedereen laten weten dat je geen cadeautjes hoeft maar ze zelf verder biertjes kunnen drinken die avond daarvoor. Maar zou ik wel van te voren aangeven :j

Verjaardagen vieren kost gewoon geld, anders moet je het gewoon niet vieren of een keer als je toch al weg bent met de groep een rondje geven en daarbij laten ofzo ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:01

Wat wij als groep altijd deden was (ok, ik woonde toen nog thuis dus plek was er wel, betalen moest ik het zelf), bij de persoon thuis een drankje (gewoon fris) en een stukje taart oid, en daarna zoals gewoonlijk eigenlijk op stap.

Als iemand me van te voren aangeeft dat ze een rondje betalen en de rest is voor eigen rekening, vind ik dat prima hoor. Ik zou denk ik al niet er vanuit gaan dat je heel de avond vrij gehouden wordt. Of iig zou ik even vragen of het een besloten avond is of niet. Zou het minder leuk vinden als je voor de verrassing komt te staan en dan zelf net krap zit.