Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
margjuhhh
Berichten: 34
Geregistreerd: 17-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:04

Ik volg dit topic al een tijdje.
Erg leuk om te zien wat voor een sport het eigenlijk is om 'zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen! Hier kan ik nog veel van leren. :o Zit zelf meestal zo rond de 300 euro per maand (voor 2 personen). Zal dit topic ook zeker blijven volgen en zelf gaan proberen om elke maand lager uit te komen!

Ik heb wel het geluk dat wij een hele grote vrieskist (572 liter) hebben. Hier zit altijd heel veel vlees/groente/brood e.d. in.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:04

Phoeh, ik denk dat er hier gemiddeld wel zo'n 650+ euro doorheen gaat aan boodschappen. We zijn met zijn 6'en en in het weekend regelmatig met 8 of 9. Soms met meer. De ene keer doen we boodschappen bij de Dirk, dan weer de Aldi, Lidl, Appie. Wel altijd vers. Koken echt nooit uit een pakje. :)

Wij hebben 7 lades trouwens.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:07

Ik ben 600 euro in de maand kwijt (in mijn uppie), maar hoeveel daarvan puur boodschappen is, is denk ik max. 250 euro. De rest is diesel, auto wassen, bloemen, planten, accessoires voor in huis etc.

Gnome
Berichten: 8485
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:29

Wij geven gemiddeld 230 pm uit voor 2 personen + 2 katten. Daar zit dan ook alles bij in.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:38

Ik vind het heel knap hoe sommigen het hier doen, ik it zeker wel op 500 per maand met zijn 4 en

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:44

Voor boodschappen ben ik nu rond de 40/45euro per week kwijt. Alleen voor vriend en mij. Onze dochter begint nu mee te eten, maar dat zijn maar kleine hapjes. Auto tank ik 1x in de 2weken 20euro ongeveer. Bloemen en planten koop ik niet want die kan ik toch niet levend houden. :+

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:46

_Prisca_ schreef:
Is dat 50-60 euro per maand? Dat is ook super netjes, maar zit daar ook je wasmiddel en je shampoo en schoonmaak middelen etc bij in?

Nee,

maar schoonmaakspul gebruik je al snel teveel van. Mijn waspoeder heb ik in april gehaald, ik heb nu nog ruim 3/4de van het pak staan (van geloof ik1 kilo, moet ik thuis even kijken)

Schoonmaak idem, maar daar haal ik om de 3 á 4 maanden nieuwe voor (en nee, mijn huis is niet smerig ;) )

Shampoo: Lang leve de action en en daarnaast de kruidvat (en mijn kruidvatvoordeelpas ;) )

Bloemen en planten: zelfde probleem als bij sannert :))

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:49

Oh 300 euro voor 2 personen vind ik niet zo veel hoor, daar zit ik dus ook wel op.
Ik ga nu nog even snel kijken wat de aanbiedingen zijn en een nieuw lijstje maken voor volgende week :j
Ik hoef trouwens denk ik geen vlees voor volgende week. Alleen wat gehakt en dan ben ik voor de rest klaar, brood heb ik denk ik ook niet nodig, dus hoop dat dit echt een keer goedkoper is dan de andere keren

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:56

Oh gut de aanbiedingen zijn helemaal niet zo gunstig :n
We houden namelijk allebei niet echt van prei en dat is overal op de aanbieding :+ Wordt een lastige denk ik volgende week, hoewel er denk ik wel worteltjes en sperzieboontjes op het programma komen en ik denk ook maar een keer pangafilet (heb ik nog in de vriezer nmaar ben niet zo'n enorme viseten :o )

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:59

Fijn is dat he, als er nog vlees is _O- Scheelt zooooveel

Aanbiedingen van deze week vielen inderdaad ontzettend tegen. Zo jammer :+

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:06

Ja nou ja moet maar even kijken wat het wordt dan :j
In het weekend eten we trouwens altijd simpel, dus patat en de andere dag soep met stokbrood (heel soms maak ik er nog weleens vlees bij, als ik iets uit de vriezer op wil maken) En op vrijdag eten we vaak nog simpeler (lees: iets wat over is van eerder die week), maa rik heb nu echt moeite om voor 4 dagen te bedenken wat we moeten eten.
Er is nu trouwens ook een bloemkool op de aanbieding bij de c1000? Die pik ik dan nog wel even mee, want ik heb haast geen aardappels meer :+

Gnome
Berichten: 8485
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:15

Sannert schreef:
Voor boodschappen ben ik nu rond de 40/45euro per week kwijt. Alleen voor vriend en mij. Onze dochter begint nu mee te eten, maar dat zijn maar kleine hapjes. Auto tank ik 1x in de 2weken 20euro ongeveer. Bloemen en planten koop ik niet want die kan ik toch niet levend houden. :+


Als die katten hier een plant zien is ie al dood voordat ie in de pot staat.. krengetjes :P Ik wil heel graag een grote groene plant maar dat zit er niet in :')

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:17

SAKKIA schreef:
Oh gut de aanbiedingen zijn helemaal niet zo gunstig :n
We houden namelijk allebei niet echt van prei en dat is overal op de aanbieding :+ Wordt een lastige denk ik volgende week, hoewel er denk ik wel worteltjes en sperzieboontjes op het programma komen en ik denk ook maar een keer pangafilet (heb ik nog in de vriezer nmaar ben niet zo'n enorme viseten :o )

Als je weet hoe pangafilet gekweekt wordt, ben je meteen genezen. Wij kopen nooit meer pangafilet iig. :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:18

Sheran schreef:
3 lades lijkt me fijn (voor 2 personen) :)


ik presteer het om plek te kort te komen :=
moet echt heel regelmatig kijken wat er ook al weer in zit, ik weet het wel, maar moet het even zien om het te realiseren zge maar :+
iets met adhd en plannen/overzicht :P

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:33

Haha ik ken het met het vriezer probleem... Komt omdat er ook veel brood altijd in ligt. Zodat ik iedere dag vers brood kan eten. En verder restjes wat ik over heb gaan er ook in. Ik eet het vaak op als ik late dienst heb, en anders blijft het staan zoals nu haha
Verder haal ik ook wel eens shampoo etc bij de action. Maar ik vind vervelend dat ik dan elke keer iets anders moet nemen omdat er niet altijd dezelfde spullen zijn.. En mijn haar is gewoon het fijnste als ik het was met Niveau en die is gewoon iets van 3,50 per fles.. En aangezien ik bijna iedere dag mijn haar was, ( ivm sporten of paardrijden of mijn werk) vliegen die flessen er hier wel doorheen! Maar die had ik afgelopen maand niet hoeven te kopen omdat ik het nog op voorraad had, hopelijk volgende week weer mooie aanbieding van Niveau, nu niet zag ik in de folders..

Die bloemkool is alleen vandaag nog bij de c1000 voor 69 cent, die eten wij vanavond, en denk van de week nogmaals, omdat ik nog de helft over heb hihi.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:33

Julia schreef:
SAKKIA schreef:
Oh gut de aanbiedingen zijn helemaal niet zo gunstig :n
We houden namelijk allebei niet echt van prei en dat is overal op de aanbieding :+ Wordt een lastige denk ik volgende week, hoewel er denk ik wel worteltjes en sperzieboontjes op het programma komen en ik denk ook maar een keer pangafilet (heb ik nog in de vriezer nmaar ben niet zo'n enorme viseten :o )

Als je weet hoe pangafilet gekweekt wordt, ben je meteen genezen. Wij kopen nooit meer pangafilet iig. :D


Vertel :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:34

Zo klaar en heb idd niet heel erg veel meer nodig.
Heel fijn :j Met eenbeetje geluk ben ik voor 30 e wel klaar deze week. Ik hoop natuurlijk op nog minder.
Wel koop ik zo nog even een flink stuk kaas bij de C1000 want dat is thuis bijna op (heb nu van die voorgesneden plakken en die zijn niet te eten :n )
Dus ben zo nog wel weer 15euro kwijt denk ik, maar dat tel ik dan wel op bij de boodschappen die ik vrijdag ga doen.

Ben trouwens ook gestopt met roken, dus dat geld hoop ik vanaf nu ook uit te sparen :j

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:40

DebGizmo schreef:
Julia schreef:
SAKKIA schreef:
Oh gut de aanbiedingen zijn helemaal niet zo gunstig :n
We houden namelijk allebei niet echt van prei en dat is overal op de aanbieding :+ Wordt een lastige denk ik volgende week, hoewel er denk ik wel worteltjes en sperzieboontjes op het programma komen en ik denk ook maar een keer pangafilet (heb ik nog in de vriezer nmaar ben niet zo'n enorme viseten :o )

Als je weet hoe pangafilet gekweekt wordt, ben je meteen genezen. Wij kopen nooit meer pangafilet iig. :D


Vertel :D

Lees dit maar eens: http://www.hln.be/hln/nl/6276/Overbevis ... svak.dhtml :Y)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:53

Bij de AH is de bloemkool t/m morgen in de bonus, 0,99 €. Iets duurder dan bij de C1000 maar daar moet ik met de auto heen. Dus morgen eet ik bloemkool met gehakt of zo.
Dat vind ik bij de AH wel een nadeel, je kan daar niet een goedkoop pakje gehakt kopen, alles weegt 300 gram of 500 g en heeft vaste prijzen.

Wat wordt die vis smerig gekweekt zeg, ik wist wel dat panga of talapia niet echt gezond gekweekt werd maar na het lezen van dit artikel zou het hier uit de winkels moeten met al die pesticiden, hormonen e.d.
Vissen die uitwerpselen eten, gedver.

Iemand hier was gestopt met roken, dat is natuurlijk een enorme bezuiniging, goedzo!

Schoonmaakazijn is een goedkope oplossing voor dure schoonmaakmiddelen, een scheutje in een emmer en je kan er alles mee schoonmaken. Ook heel goed voor glaswerk.

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:56

Onze AH heeft ook kleine verpakkingen van 150 ofzo.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:42

Hier bij mij niet, morgen ga ik naar een andere, kijken of ze het daar wel hebben. En anders ga ik eens naar een slager op woensdag gehaktdag, koop dan een kilo, maak er porties van en mik die in de vriezer.

Heb trouwens ook maar 2 lades onderin en de onderste is echt niet groot. Dus een klein vrieskistje erbij zou welkom zijn.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:56

Ik heb een heeele fijne koelvriescombi, heb 'm uitgezocht op energieverbruik, prijs en de grootte van het vriesvak. Kwam er namelijk achter dat er zo 30-40 verschil zit bij gelijk lijkende koelvriescombinaties: http://www.bobshop.nl/nl/huishoudelijke ... ast/p42186
Kan 'm iedereen aanraden, zeker de mensen die er wel een losse bij zouden willen, wij hadden eerst ook een losse koelkast en vriezer, beide vrij oud. Dit is veel goedkoper aan energie, er past meer in deze 3 lades dan in onze oude tafelmodelvriezer met vier lades, het neemt minder ruimte in en de aanschafprijs viel ook wel mee. En nee, ik heb geen aandelen in de fabrikant ;).

_Prisca_

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: Schijndel

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:06

Heeft er iemand nog een lekker recept voor bloemkool uit de oven? Ik heb namelijk nog een halve over en vind het sonde om hem weg te gooien!
Opzich wel mooie en fijne koelvriescombi, Alleen kan ik die hier totaal niet kwijt, ja dan zal ik hem in de schuur moeten neer zetten.. En ik heb er nu ook het geld niet voor haha! Ooit komt er nieuwe keuken in, en dan meteen een nieuwe koelkast etc! Nog even (jaren) wachten tot we het bij elkaar hebben gespaard :P

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:26

Bloemkool met veel ham en kaas, maar dat is denk een vrij standaard recept :)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:35

Ham en kaas inderdaad, of bloemkool met prei, of met gehakt en kaassaus en geraspte kaas... het heeft niet zoveel smaak van zichzelf dus je kunt er van alles mee :)