Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:01

nee, qua prijs, je zei dat je sowieso duur uit bent voor die maat.. maar dan vind ik het nog wel een verschil tussen duur en duur..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:04

Ja ok, maar vind 160 euro voor mezelf niet waard.
Daarom zit ik vaak te kijken tot 50 euro ongeveer,want het ligt toch alleen maar op je bed waar je als het goed is niet heel de dag tegen aan kijkt:D

Natuurlijk is vaak de wat duurdere een mooie zware kwaliteit en gaat het langer mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:09

Ik heb ook een lits jumeaux :j
Mijn huidige Kardol en Verstraaten gaat al 4 jaar mee en ziet er nog als nieuw uit. Oja, ik heb er in totaal 5, dus 1x per 5 weken ligt hij op mijn bed. De rest is van Cinderella, wat iets stugger qua stof is, maar de helft van de K&K prijs. Ik heb er 1 van de Hema, maar die vind ik qua stof en kwaliteit niet fijn!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:05

Ik heb eens een beetje zitten knutselen met een planning voor het klussen/verhuizen.. volgens mij moeten we met 5 weken over kunnen :j

Hoe hebben mensen dat hier gedaan trouwens, op het moment dat de badkamer/vloeren/wanden door externen gedaan worden.. Waren jullie er altijd bij, of alleen bij aanvang van de opdracht? Ik kan natuurlijk geen 5 weken vrij nemen en ik zou ook niet weten wat ik al die tijd in huis moet, als ik zelf niets kan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:14

Nee, ik heb de sleutel gegeven en drie dagen later was mijn huis af :o
Ik heb trouwens alles door 1 interieurwinkel laten doen!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 15-07-12 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:14

Wauw, mooie dekbedovertrekken komen hier voorbij <3 (wel aardig aan de prijs := )

Wij hebben leuke dingen gevonden op de antiekmarkt. Zal morgen ofzo wel eens wat foto's maken :j

@Susem: M'n broertje heeft die dingen ook door externen laten doen, weet dat m'n vader soms in de gelegenheid was om erbij te zijn. Maar op dagen dat dat niet kon en hij zelf ook niet erbij was hadden zij volgens mij een sleutel. Zal 'm es vragen hoe ie dat precies geregeld heeft.
Weet wel dat ie sommigen na het werk nog heeft laten terugkomen omdat hij bij controle niet tevreden was over het geleverde werk, dus hij was er niet continu bij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:53

Pff, het tijk zit er weer omheen en was gelukkig niet gekrompen!
Maar wat een inspanning, het zweet staat op mijn rug... 38 kg matras in een hoes stoppen is een echte work-out :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:55

Hels karwei he.. ik kreeg het in mn uppie niet voor elkaar :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:57

Ja, inderdaad! Ik kijk ook altijd enorm op tegen het matras keren en zuigen onder het bed (matras eraf en de spiralen eraf...
Hihi, buurman(nen) zouden vast willen helpen als het me niet in mijn eentje lukt, maar ik wil ze niet te veel vragen om me te helpen met dingen O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:17

Voor je het weet verwachten ze er dingen voor terug....... }>

Ik gebruik maar een dekbedovertrek. Niets lekkerder als een overtrek dat net uit de was komt, weer op bed!

De vloer leggen duurt 2 dagen en daar is 1 van ons bij aanwezig. De keuken plaatsen een paar dagen en ook daar is iemand bij aanwezig.
De badkamer geloof ik 2 weken. Super aardig mannetje (hebben we in de tussentijd al regelmatig contact mee gehad :) ) en die gaat ook alleen zijn gang. De muren beneden behangen doet een neef en die is geloof ik 2 of 3 dagen bezig, maar dan is ook minimaal 1 van ons ook in het huis aan het klussen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:40

Ik ga zo even bijlezen, heb namelijk het hele weekend alleen maar geklust. Ben moe, heb spierpijn en zit onder het verf maar we zijn een stuk opgeschoten!

Kunnen jullie meedenken met mij? Heb een monstertje van onderstaand mozaiek gekregen en vroeg mij af wat jullie ervan vinden:
Afbeelding

Idee is om de achterwand in de keuken (tussen onderkastjes en bovenkastjes) met deze steentjes te doen.
Qua kleuren staat het erg goed, maar ben bang dat het te druk wordt in de keuken zoveel kleine steentjes.
Wat denken jullie?

Hier nog wat foto's (en gelijk een voorproefje van mijn keuken :+ ):
Afbeelding

de rest even in een linkje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7Z4W3GVT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ODM66YZT.jpg
(we zitten er overigens nog aan te denken om een plankje boven de beide halfhoge kasten te maken, zodat het meer een geheel wordt)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:42

Cardy, ik zeg doen :D
Je keuken en blad zijn heel rustig en het is geen megagroot oppervlak.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:50

Ik zou het niet doen denk ik..... ik zou er eerder een randje van doen dan denk ik ..... ben ook te bang dat het te druk wordt........

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:59

Goeie avond :wave: .

Lekker druk gekletst hier hahaha! Vloertjes, mozaiektegeltjes, matrassen, hulpzame buurmannen...
Ga zo even antwoorden.

Hier na een druk weekend eindelijk ff lekker langzuit op de bank met de laptop op schoot.
Zag RM voorbij komen.. Love it <3! Heb zelf toevallig gister het sleutelkastje gehaald bij de intratuin, nadat we vrijdag een akkefietje met sleutels hadden en ik daardoor dus geen sleutels voor mijn werk had :=. Meteen een oplossing voor gezocht haha.
Het is deze, vind 'm zoo ontzettend gaaf. Die hele lijn is echt zo perfect voor mijn huis haha. Alleen de eurootjes niet helemaal :=.
Afbeelding

Ook nog stad en land afgezocht voor een kast in mijn gang (meterkast is verplaatst, maar de oude gemeentemeter kon niet en ergerde me dus groen en geel aan dat lelijke ding in de gang). Maar dat is nog niet zo makkelijk, want met een gang van 1 meter breed, is een kast al snel te breed. Had wel een heeeeeele gave gezien van RM, maar ga echt geen 700 euro voor een gangkast uitgeven. Uiteindelijk met tegenzin naar de Ikea gereden en geslaagd voor het model Besta ofzoiets. Met veel pijn en moeite récht in elkaar gekregen :'), maar.... hij hangt :). Helemaal netjes en ben er blij mee. Lelijk ding verstopt achter het linkerdeurtje, rechterkastje is nog leeg maar komen vast allemaal prullaria in haha.

Mooi die mozaiektegels :j. Vriendin van mij heeft het ook als achterwand bij haar keuken, maar voor mezelf vind ik het toch net te druk. Vind het echt súpergaaf hoor, daar niet van, en het staat ook ontzettend gaaf bij haar verder heel rustige keuken, maar het is toch wel boem, in your face zeg maar. Ik zou zelf voor een paar stroken gaan, of inderdaad een rand.

Oewww.. En dat ene kussen van Miss Blackbirdy... Daar loop ik al een paar maanden op te azen, maar het past echt niet in het interieur. Maar... Zodra de slaapkamer klaar is, komen er 2 van die kussens voor op bed, daar passen ze perfect :D.

Iemand nog tips voor leuke knalroze kussens of kussenhoezen voor op de bank? Heb nu wel ontzettend leuke, maar ze zijn niet leuk met 2 katten... heb al wat gezocht op internet, maar vind ze allemaal vrij saai. Superleuke gevonden op ebay, veiling ook gewonnen, krijg ik een mail dat ze niet naar NL verzenden -O- ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:23

Heb je zelf geen naaimachine?
Ik maak altijd veel kussenhoesjes zelf, met een beetje hulp van mams want ik ben niet zo handig met de naaimachine

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:29

@ Yv_ : wat een leuk sleutelkastje! Ikea kastjes hihi... Drama soms met in elkaar zetten.
Anders kijken bij de woonexpress voor kussens? Daar hebben ze echt heel veel!

Jullie maken het mij overigens niet makkelijk hoor met de mozaiek hihi... Nu twijfel ik nog meer.
Aan de ene kant vind ik helemaal mozaiek erg mooi, maar dus bang dat het te druk wordt.
Anderzijds een strook horizontaal of verticaal (achter kraan) een strook mozaiek en de rest een grote tegel. Maar wordt dan wel mooi? En welke kleur?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:31

Cardy, hebben ze in die serie van het mozaïek geen gewone tegels, net als met behang?
Yv, schattig sleutelkastje!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:33

ik weet even niet hoe ik verticaal voor me moet zien eigenlijk......

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:35

Ik ga even kijken Mootje, ga sowieso even de webwinkel mailen.

Sakkia ik bedoel van boven naar beneden een baan i.p.v. links naar rechts een baan. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:36

Oh, dat is wel mooi Cardy, als je dat in lijn met de gootsteen doet :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:59

Vind die mozaïektegels heel erg mooi, ook de kleur :j
Maar ik vraag me af of het praktisch is in een keuken, i.v.m. afnemen met een nat doekje. Het oppervlak is nogal ruw.
Denk wel dat het heel mooi zou staan, zo'n baan :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:33

Vind een plankje boven de kasten wel een heel goed idee!
persoonlijk vind ik je keuken rustig genoeg om voor de mozaik tegeltjes op de achterwand te gaan! (vind de kleur ook heel mooi!)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:45

Cardy schreef:
@ Yv_ : wat een leuk sleutelkastje! Ikea kastjes hihi... Drama soms met in elkaar zetten.
Anders kijken bij de woonexpress voor kussens? Daar hebben ze echt heel veel!

Jullie maken het mij overigens niet makkelijk hoor met de mozaiek hihi... Nu twijfel ik nog meer.
Aan de ene kant vind ik helemaal mozaiek erg mooi, maar dus bang dat het te druk wordt.
Anderzijds een strook horizontaal of verticaal (achter kraan) een strook mozaiek en de rest een grote tegel. Maar wordt dan wel mooi? En welke kleur?

ik zou het doen hoor!
Het oppervlak is niet heel groot en de kleuren zijn mooi op elkaar afgestemd!
En zoals al eerder gezegt....de rest is mooi rustig van kleur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:50

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:58

Zo, ik heb voor het eerst wat besteld bij Dalani :D
Ben benieuwd!!!

Hoop alleen dat de levertijd niet echt zolang is als ze aangeven :o :=