Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:20

Netjes hoor! Ik ben bang dat ik met zo'n lijst bij de COOP 100 euro kwijt zal zijn :+

Ik vind het zo jammer dat ik de folders van de hele week pas op dinsdagavond krijg. Wil graag weten waar wat op de folder is als ik op maandag al boodschappen ga doen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:21

verootjoo schreef:
Ik weet niet of deze tip er al staat maar ik heb onlangs de ultieme bezuiningstip ontdekt.
Bij de Jumbo kun je namelijk gratis boodschappen doen. Elk artikel met de datum van vandaag of morgen kun je gratis meekrijgen. Kost wat moeite om elke dag naar de winkel te gaan, maar kan een hoop schelen. Vooral de zuivel, verpakte groenten (macaronigroenten/roerbakgroente e.d.), vlees en verse sappen doen het goed. Elke keer raak :j

Echt joh? Daar ga ik echt meer mee doen! Want ik ben al blij dat het bij de PLUS dan voor de helft van de prijs is, maar gratis is helemaal mooi. Moet je er dan naar vragen ofzo?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:22

ad0rey0u schreef:
Krijg je die gratis mee? Niet met 50% korting fzo? Ik struun wel altijd voor de 35% bij de AH haha :P

jup, gratis, is 1 van de zeven zekerheden van Jumbo :D. Je moet het wel even melden bij de kassa dat het gratis is, want anders 'vergeten' ze het.

Vlees is trouwens alleen van op de datum en niet de datum van morgen, de rest is wel de datum van morgen.

En als er iets in het schap staat dat al over de datum is, mag je gratis een andere pakken :j

Jiskaa

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:27

Wajoow.. dan moet ik toch maar eens vaker richting Jumbo geloof ik.. Ook die hebben we hier in de buurt :') Supermarkten genoeg.. ga er alleen geen 4 afvliegen, vond 3 vandaag wel genoeg :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:29

Dan ga ik eens goed op zoek bij de Jumbo! Want dat vlees kan dan makkelijk in de vriezer :+

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:34

Hier is sinds woensdag de Lidl geopend. Gisteravond maar even gaan buurten. Merk dat het vooral op de vers (groente en fruit) spullen erg veel scheelt met wat ik anders bij de ah kwijt zou zijn. Ik weet alleen niet of dit zo blijft, of alleen een reclame is geweest? Vroeger ging ik vaak naar de markt, maar dat is niet meer zo goedkoop helaas.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:02

Ben vandaag even bij de Aldi geweest, daar vind ik de kaas echt zoveeeel goedkoper dan ergens anders, scheelt meer dan de helft (ik heb dan een stuk belegen kaas van bijna 1 kg voor 4 euro), verder roomboter crossants meegenomen......volgens mij kosten ze 69 cent terwijl ik hiet bij ons in de Dekamarkt 1.49 betaal voor 4.
Ook de sauzijnen broodjes scheelt bijna 50 ct, kipfilet een kg 5 euro......scheelt echt wel op veel artikelen.
Het scheelt dat het hier in de buurt zit want ik kan niet alle boodschappen daar doen en moet daarvoor weer naar een andere supermarkt, koffie enzo moet ik van Kannis hebben, even als de melkpoeder dat vind ik echt niet lekker van een goedkoop merk.

Jumbo ken ik trouwens niet, dus ben heel benieuwd als die hier in de buurt komt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:09

steenbok1980 schreef:
Hier is sinds woensdag de Lidl geopend. Gisteravond maar even gaan buurten. Merk dat het vooral op de vers (groente en fruit) spullen erg veel scheelt met wat ik anders bij de ah kwijt zou zijn. Ik weet alleen niet of dit zo blijft, of alleen een reclame is geweest? Vroeger ging ik vaak naar de markt, maar dat is niet meer zo goedkoop helaas.

Ja hoor , dat blijft. Lidl is altijd de goedkoopste met groente/fruit en de beste kwaliteit, is zelfs door de consumentenbod bepaald.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:44

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:57

Nou, heb niet het idee dat de aldi nou goedkoper is dan euroshopper of een ander eigen merk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:05

Wat die zekerheden van de Jumbo betreft, vlees hoort daar officieel niet bij, en wordt hier ook niet geaccepteerd, ook niet op de datum van vandaag. Vleeswaren wel. Kaas ook, zuivelproducten, slaatjes etc ook. Maar brood en gekoeld brood dan weer niet. Je moet het even weten, gewoon meenemen naar de kassa en daar aangeven dat het om 'tht producten' gaat, soms regelen ze het dan bij de kassa en soms moet je ermee langs de servicebalie. Let wel op: Jumbo heeft een regel over dat ze het mogen weigeren indien je misbruik maakt en uitsluitend komt om gratis producten te verwerven. Dus als je niks gewoon koopt zullen ze je het waarschijnlijk weigeren mee te geven :)

Ik ben vandaag eens bij de Nettorama in Hoogeveen wezen kijken. Ik vind het qua drukte en inrichting echt een drama máár ze zijn wel goedkoop. Prijzen liggen in de buurt van die van de Jumbo denk ik, maar ze hebben op heel veel dingen een extra korting van 10% als je er 2 of 3 van koopt. Dat schiet wel lekker op, en mijn dure koffie (dolce gusto) was daar al het goedkoopste, maar daar ging nog 10% vanaf bij 3 dozen en dat spul gaat hier hard zat. Betaalde nu 4,19 per doos in plaats van 4,69 bij de Jumbo.
Jammer dat we geen Nettorama in Zwolle hebben. Hoogeveen is zelfs met een LPG auto een beetje te ver weg om lonend te zijn. Van mij mogen ze hier de Coop eruit gooien en een Nettorama voor terug zetten :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:07

benangelique schreef:
Nou, heb niet het idee dat de aldi nou goedkoper is dan euroshopper of een ander eigen merk

En de groenten en het fruit?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:08

Maar vaak wel lekkerder, ofja ik ga dan naar de lidl. En daar vind ik dan heel veel dingen die qua prijs gelijk zijn aan euroshopper maar wel beter van kwaliteit.
En de chips is ook goedkoper net als groente en fruit. Ben totaal altijd zo een tientje minder kwijt dan bij de AH, maar ze hebben ook een aantal dingen niet waardoor ik dan toch weer naar de AH ga en op hetzelfde bedrag uit kom.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:13

Marije_jiplover schreef:
zonnebloem18 schreef:
Fijne supermarkten hebben het trouwens gewoon op de kaartjes staan.
Ze hebben bij ons o.a. per rol, kilo, liter enz er op, alleen bij de aanbiedingen niet.
Zo zijn de zakjes hagelslag hier duurder als een pak hagelslag van het eigen merk.
Je moet niet kijken naar de prijs per verpakking maar op gewicht want de ene verpakking is 500gram terwijl een ander 450 of 350 gram is.

Dan ga je bij de Jumbo dus ook nat, als je die kaartjes geloofd.
Ik ging laatst witte boontjes halen, bij het Jumbo huismerk was de prijs per kilo uitgerekend op het totale gewicht, bij die van de Hak op het uitlekgewicht. Leek dus enorm te schelen, omdat je dus van Hak veel minder kreeg, immers het uitlekgewicht bij potgroente is het gewicht zonder het vocht, dus minder.
Heb het zelf uitgerekend voor beiden het uitlekgewicht en het scheelde net 2 of 3 cent. Dus beter altijd zelf narekenen.

Hetzelfde geldt overigens ook voor toiletpapier, daar moet je niet alleen per rol, maar eigenlijk zelfs per velletje narekenen, omdat in het ene pak rollen zitten met 300 vel en in het andere van 200 vel, bijv.
Dan hoop ik dus wel dat het pak met 200 vel per rol goedkoper uit is...
Dat per vel keek ik wel eens na maar uitlek gewicht niet... handig zon bezuinigings topic..

volgens mij kun je ook veel voor oktober inkopen dan is het nog 19 procent btw.. dat word 21 procent.. ze zeggen tijdelijk maar dat geloof ik niet.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:24

Nee daar geloof ik ook niks van, ik ga dit weekend naar duitsland, zal daar eens een lidl opzoeken. Volgens mijn moeder was het daar veel beter en goedkoper allemaal. Zo ver woon ik ook niet van de Belgische grens af, misschien maar dingen als flessen wijn in slaan eens in de zoveel tijd de grens over straks.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:02

Groenten en fruit hadden ze hier bij de aldi niet veel. De turkse groenteboer heeft meer en is voordeliger

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:09

Dat is bij de lidl bij ons zo, amper vers voedsel.... Ik zag gisteren een meneer de aldi uitlopen met twee boodschappentassen vol afgetopt met groenten, dus ik ben benieuwd :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:28

De aldi gaat blijkbaar pas om 8.30 open :+
Sommige groenten en fruit verschillen wel 25 tot 40% tov de C1000.
Ik heb op asperges na al mijn groenten en fruit bij de aldi gehaald. Qua vlees en vis (diepvries) heb ik niet het idee dat de aldi goedkoper is. De rest van de boodschappen heb ik bij de C1000 gehaald.
Ik was 50 euro kwijt incl. 8 euro aan gevroren vis, 2 bossen tulpen en 3 potchrysanten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:27

OMG het is vakantie en dan is het hier zoooooo druk! Bah! Allemaal mensen die met zijn 10-en boodschappen moeten doen en dan ín de winkel hun hele weekmenu nog samen moeten stellen :( Woon in een mooi dorp, maar die toeristen wordt je echt niet goed van :n Gelukkig gebruiken al die toeristen niet de zelfscankassa, want daar kon ik gewoon doorlopen ;) Was voor 45 euro klaar :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:32

Toeristen zijn altijd balen idd... Heb jaren in Delft gestudeerd en dat is een supermooie stad, maar al die toeristen en studenten :+
Hip dat ze dan zelfscanners in het dorp hebben! Hier hebben ze dat (helaas) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:40

Ja sinds een half jaartje, toen is de hele winkel verbouwd.. Kan aan de indeling nog niet erg wennen (de pakken en flessen drinken staan aan het einde van de route.. :roll: ) maar die zelfscan ben ik al vanaf dag 1 fan van :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:49

Hebben jullie ook veel voorraad? Of valt dat mee?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:50

Laatst bijgewerkt door Mootje op 28-04-12 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:52

Ja, leuk :)
Sinds ik ben gaan samenwonen en m'n eigen eten moet koken vind ik het heel leuk om allerlei recepten uit te proberen. Helaas kost dat ook veel meer geld aan alles ipv standaard aardappelen, groenten en vlees :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:54

Ik zou graag nog wat meer voorraad willen hebben maar ze hebben hier de laatste tijd niet echt hele geweldige aanbiedingen dus ik ben er een beetje doorheen.