Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:29

Dan zou ik echt niet voor vloerbedekking gaan, ook niet voor de prijs!! Daar blijf je je gewoon aan ergeren!
Wij hebben laminaat (boven) van de bouwmarkt. Je hebt daar ook allerlei soorten en klasses. Werkt prima, alleen hebben wij geen kinderen en/of huisdieren boven :P
Of eens kijken bij de Makro!?

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:33

Ik heb jaren bouwmarkt kwaliteit gehad en dat was echt super. Volgens mij heeft ons nieuwe (duurdere) laminaat al meer deuken/butsen dan die ander in jaren heeft gehad :=

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:54

Als je huisdieren hebt zou ik niet aan tapijt beginnen.
Zelf vind ik tapijt ook niet erg prettig aanvoelen aan mijn voeten :o Op tegels, hout, linoleum en laminaat kan ik prima lopen zonder iets aan mijn voeten, maar tapijt... brr... (zo is een badmat uitzoeken voor mij ook zo'n gedoe)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:57

Ja, zo hebben wij nu Quickstep perspective 2 liggen... 3 jaar oud en écht ontzettend veel te voortduren gehad, niets aan de hand. Met dat we ons in zaten te lezen over nieuwe vloeren ontdekte we dat de Quickstep perspective nieuw gebruiksklasse 32 heeft, terwijl zijn broertje de Classic zich in dezelfde gebruiksklasse bevind (Enkel dunner) maar wel ruim 10,00 goedkoper is p/m2. Overweeg toch de goedkopere classic boven neer te leggen dan. :)

Heb in mijn oude appartement IKEA Tundra gehad (8,50 p/m2) en zelfs na 5 of 6 jaar zag deze er nog prima uit. Ga morgen toch eens langs bij de formido e.d. om te zien wat zij aan goedkopere vloeren hebben, misschien kunnen we dan goedkoop laminaat boven doen en het duurdere alleen beneden. We waren in eerste instantie helemaal verliefd op PVC vloeren, totdat ik ging rekenen voor ons gehele huis; 11.000 euro (!) excl. egaliseren. :') -O- Snelle tapijtberekening bracht ons ook al op +- 2.500 euro voor de trappen + bovenetages, en dat is ongeveer break-even met laminaat... Met laminaat heb ik toch het idee dat de levensduur net wat langer is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:03

Ja ik zou boven Ikea laminaat leggen. Mochten wij ooit een huisje toegewezen krijgen dan willen we dat ook gewoon voor beneden want hoor er alleen maar positieve dingen over!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:19

ook een aanrader voor laminaat is om, als je weet wat je mooi vind en van welk merk je zoekt etc, om naar outlet winkels en fabrieks leegverkopen etc te gaan. Dat kan echt ontzettend schelen in kosten.

edit: vaak moet je het dan wel zelf leggen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:45

er zijn verschillende laminaten uit de bouwmarkt welke echt goed zijn, zwager en vriendin hebben met huisdieren een cando vloer, blijft mooi, ook met de adhd hond.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

Zo kan ik je ook aanraden om bij Hornbach te kijken voor laminaat.
Die zijn ook niet al te duur ,maar wel goeie kwaliteit.
En ik zou bij de bouwmarkten uitkijken als je voor plinten gaat, want dat is hard karton wat op hout lijkt.
Maar met een jaar ongeveer merk je het wel.
Ik heb via mijn laminaat legger hier dit over gehad om het bij hun te halen omdat zij wel echt hout gebruiken.

En als je dacht ik 10 plinten haalt krijg je korting (dacht dat het zo zat)

En ik zou sowieso niet voor vloerbedekking gaan, al die haren van de beesten gaan er tussen zitten krijg je er lang zal ze leven niet meer uit (ook niet met een goeie stofzuiger).
En vooral met kids niet echt hygienisch,en er broeien dan lekker bacterienen tussen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:50

Sowieso hebben laminaten gewoon een kwaliteitscode. Bij de bouwmarkt verkopen ze ook veel met de hoogste gradatie (32??), dus dan mag je daar ook best op vertrouwen lijkt me.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:01

Het lijkt mij wel, maar als ik dan de persoon moet geloven die het al geruime 12 jaar legt en met verschillende materialen werkt (omdat de klant het zelf vaak aanschaft) en die het mij verteld omdat hij geen verkoop praatje hoeft te houden.

I.p.v van iemand die een verkoop praatje moet houden om het artikel goed te prijzen, en er (zelf) niet mee werkt.

Dan geloof ik toch iemand eerder die het al geruime tijd legt.
Maar zo blijf je altijd wel houden dat je posi en negatieve verhalen blijft horen.
De een vind dit beter dan de andere, maar ligt er ook wel aan hoe je ermee om gaat en wat het te verduren heeft. :)

Maar voor ieder blijft het eigen keus waar je het koopt, en wat je buget is.
Maar daarbij kan ieder wel een mening geven hoe hij/zij het product vind. ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:07

Ik heb ook laminaat van IKEA in huis liggen en ben er super super te vrede mee! Ligt nu een ruime 2 jaar en nergens is iets op aan te merken!

Zeker een aanrader dus, plus ook nog eens betaalbaar. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:08

Ik heb het over het laminaat niet de plinten.....
Plinten heb ik overigens wel van de bouwmarkt, maar dan gewoon rechtopstaande plinten in het wit. Plakplinten het liefst zo min mogelijk.... lelijke dingen :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:28

Ik had het zowel over laminaat als plinten.

Ok kijk aan gelukkig maar dat het wel goed ligt en niks op aan te merken. (Y) ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:24

Zelf lijkt mij tapijt ook niet handig, zeker in combi met huisdieren en kids.
Mijn laminaat heb ik besteld bij: http://www.laminaatoutlet.nl

Netjes gesprijsd, veel keuze en goede service. Ben overigens naar de winkel geweest en niet via de site besteld.

edit: Tijdje terug had ik advies gevraagd aan jullie om welke kleur ik op de wand zou doen (en welke wand) en jullie raadden mij aan om niet voor een bruintint te gaan (i.v.m. bruine meubels, laminaat en keukenblad). Wat vinden jullie van deze kleur:

Long Island Midden Kiezel
http://www.flexa.nl/#/collection0/subco ... /roomset0/ (pagina moet even laden)
Is volgens mij de tint die op de muur zit (rechts van de deur)

Of:
Afbeelding

edit 2 :o : Wij hebben rechtopstaande plinten (7cm hoog) besteld, wat is mooier bij de muur die de kleur "Long Island Midden Kiezel" krijgt: wit (net zoals de plinten in de rest van het huis) of in dezelfde kleur als de muur?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 31-05-12 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:31

Kijk ook eens bij beboparket...hebben vaak gigantische aanbiedingen. Eikenhouten vloeren voor 19,95 eur. m2.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:30

Bij beboparket krijg ik altijd het 'addertje onder het gras' idee.

Manlief wil heel graag overal weer plakplinten (lelijke dingen!) heb zelf ook het liefste opstaande plinten. :') Ik heb echter de kleur laminaat al bepaald, dus dan moet ik hem de credit van de lelijke plakplint maar geven.
Heb gisteren mijn schoonvader gevraagd het laminaat te leggen, dan weet ik in ieder geval zeker dat het er snel en netjes in komt te liggen + scheelt bijna 1000 euro aan legkosten, hetgeen we weer kunnen spenderen aan de vloer... Probeer vandaag even contact te zoeken met quickstep zelf, of zij mij het specifieke verschil uit kunnen leggen tussen 2 type laminaat dat zij aanbieden. Voornamelijk qua slijtage e.d. Maar vermoed dat we voor de classic vloer door het gehele huis gaan <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:50

Cardy, vind de kleur Nepal puur taupe erg mooi!
Wat vind je van een plint in de kleur van je meubels?!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:00

Had de nepal kleur ook in kleurstalen besteld (je kan bij flexa voor 0,70 grote kleurstalen bestellen) en die werd te bruin en kwam niet zo mooi uit.

Vriendlief wilt witte plinten (vind ik zelf ook het mooist), maar twijfel bij de wand die een andere kleur krijgt.
Zelf denk ik gewoon overal witte plinten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:04

Ik zou wel overal dezelfde kleur plint nemen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:24

Oke top!
(zo fijn dit topic! hihi)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:06

Kentaro schreef:
Cardy, vind de kleur Nepal puur taupe erg mooi!
Wat vind je van een plint in de kleur van je meubels?!

Wow das idd een mooie kleur zeg..... zoiets zou ik in ons huisje ook wel willen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:09

Volgens mij is het zacht kiezel.
Die vind ik heel mooi trouwens.

Nepal puur taupe vind ik dan weer veel te donker (althans op het plaatje hierboven).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:11

Ligt eraan waar je het gebruikt. Wij gaan waarsch alleen de ombouw van de gashaard denk een kleur geven en dan vind ik het niet te donker. Een hele muur zou ik ook minder snel doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:13

Ik twijfel er nog over om die een kleur te geven. Vind hem nu al groot zat en ben bang dat hij met een kleur nog "massiever" wordt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:14

Hoe breed is die van jullie?

Wij gaan overigens zaterdag nog langs de 'gashaard-boer' om te praten over de offerte. Ingebouwd tvmeubel kost 2350 euro :oo Moet dus nog maar ff wat vanaf :+