Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zesiram schreef:Dan heb je wel geluk, ik heb jaarlijks minimaal een 10-rittenkaart voor het ziekenhuis (gelukkig niet allemaal met de ambulance). Dit jaar naast vaste controles bij o.a. cardioloog en longarts, o.a. een blindedarmoperatie en nog wat O.K-tijd via de kaakchirurg.
Ik heb een flink dure zorgverzekering (266 met 2 personen, kleine zit er gratis bij), maar vanwege chronische gezondheidsproblemen (en een flinke doses pech) haal ik dat er wel uit. Ik durf ook niet meer zomaar over te stappen, veel te bang dat ik niet meer geaccepteerd word ergens anders.
Fleurtje100 schreef:Dat vind ik ook heel weinig, dat zijn wij alleen al aan huur kwijt, voor een appartement van 85m2, zonder luxe keuken, badkamer of wat dan ook. Lang leve de particuliere sector. Ik vind het aanbod huurwoningen echt heel slecht geregeld in NL. Dat van ons was eigenlijk woningbouw en alles wat hier vrij komt wordt verkocht, en net als dat van ons wordt dan verkocht aan iemand die het weer voor 2 keer zoveel per maand particulier gaat verhuren. Terwijl er een wachtlijst is van rond de 7 jaar. Daar snap je toch niks van?
stef schreef:Voor de basis wordt je sowieso geaccepteerd, weigeren mag niet. Alleen voor de aanvullende verzekering mogen ze eisen stellen, maar dat gebeurt nauwelijks (ex medewerker bij twee verschillende zorgverzrkeringen)
Hier hoef je dus niet bang voor te zijn.