Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:36

Nee, als je het helemaal glad wil houden, dan moet het gefijnschuurd worden heb ik me door hem laten vertellen. Het is nu glad, maar niet spiegeltjeglad, omdat er toch sierpleister overheen komt. Hij raadde fijnschuren ook af, omdat je elk dingetje, putje of streepje meteen ziet op een dergelijk oppervlak.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:37

Mijn muur is wel spekglad :j Er zat sierpleister op bij aflevering, maar dat vond ik niet mooi :')

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:42

Nou ik kan me hier ook wel melden denk ik.
Afgelopen zomer hadden wij ons "jubileum" dat wij inmiddels al 5 jaar aan het verbouwen zijn :')

Maar het eind is wel in zicht nu.

(Daarna gaan we voor de tuin en een nieuwe schuur _O- )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:04

Wij zijn druk bezig nieuwe spullen te kopen voor ons nieuwe huisje :D Hebben inmiddels meubels en een vloer uitgezocht, leuk leuk leuk!! Ben helemaal benieuwd hoe het eruit gaat zien als alles in de kamer staat :D

Morgen een badkamer en tegels uitzoeken, dat vind ik wel heel erg spannend!!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:11

Wij hebben verschillende muren laten stucen, omdat dit moest aangezien wij glad vliesbehang wilde. Super strak en mooi... wij zijn er erg blij mee. Alleen het "trappenhuis" wordt gespachteld, in een hele fijne structuur.

Laura82: Badkamer uitgezocht? Wist je al een beetje wat je wilde? Wij zijn nu aan het tegelen en het wordt zooo mooi :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:26

Ja, hebben de badkamer uitgezocht! We hadden wel een hel aardig idee wat we wilden, maar ik vond het evengoed nog best ingewikkeld. Sanitair ging wel, maar de tegels... Pfff dat heeft wat stress bezorgd :o
De mevrouw die ons hielp luisterde niet echt naar wat wij wilden (hadden wij ook geen heel duidelijk beeld van, we hoopten eigenlijk dat zij met ideeen zou komen). We wilden een grijze, grote vloertegel (60x60) en een witte wandtegel (30x60 oid). Alleen wilden we iets om die witte muren te breken, we wisten alleen niet helemaal wat de mogelijkheden waren. Volgens haar was de enige mogelijkheid om dan de vloertegel op de muur te plaatsen op een aantal plaatsen (badombouw en voorzetwand van toilet). Ze maakte daar in zo'n programma een simulatie van, maar ik vond dat helemaal niet zo mooi, van die grote, donkergrijze vlakken op de muur. Volgens haar was alles wat je verder deed ontzettend lelijk en raadde ze sterk af. We schrokken daar best wel van, zou er dan niets zijn wat wij mooi vinden?? Uiteindelijk zelf even rond gaan kijken, en toen zagen we een soort sierstrips, in dezelfde kleur als de vloertegel. Leek ons mooi om op ooghoogte een band mee te vormen, door de hele badkamer. Toen we haar vroegen of dat mogelijk was: ja natuuuurlijk, dat is heel mooi! 8)7 Dus even laten simuleren, en inderdaad, dat was waar we naar op zoek waren!! Dus uiteindelijk zijn we helemaal blij, maar wat een doos was dat mens zeg!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:35

Ik lees nog steeds mee, maar Laura dat klinkt heel erg hetzelfde als onze badkamer!!

Afbeelding

Wij hebben ook een donkergrijze tegel op de vloer, 60 x 60. En dezelfde steen zit als een strook door de muur heen. Witte tegels op de muur zijn 30 x 60!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:42

Wij hebben idd ook antraciet 60x60 op de vloer en wit 30x60 op de wand.. wij hebben wel gekozen om de voorzetwand van het toilet te betegelen met de vloertegel.. tevens krijgen wij een "wandje" van 20 cm om de douche-opp te vergroten, dit wandje wordt ook met de vloertegel betegeld..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:43

Zoiets ja! Alleen is bij ons bestaat de strip bij ons uit meerdere smalle strips (moeilijk uit te leggen)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:49

Oke, bij ons is de strook geloof ik 15 x 60 ofzo.. iig net zo lang als de witte tegels. Wij wilde ook een strook om het witte te breken, maar het wel weer zo neutraal mogelijk te houden.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:57

Laura ik denk dat wij een beetje hebben wat jij bedoelt... Hij is in aanbouw maar zal is kijken of ik een foto kan uploaden... Ben er super trots op!! Wordt echt zoooo mooi!

Hierbij: Wij hebben dan een hele muur zo gedaan en krijgen de rest wit en dan op de vloer dezelfde grijs maar in de 30x60 maat

Afbeelding

Zien jullie hem?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:17

Zoiets inderdaad, maar dan die stukjes veel smaller, en 4 van die stukjes boven elkaar vormen een strip, die qua plaats verspringen. Ik ga eens kijken of ik een plaatje kan vinden op internet.

edit: deze Afbeelding

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:29

OwJa.... die heb ik ook gezien... Maar wij wilde 1 hele wand anders en dan niet te smal, anders heb je meer voeg dan tegel...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:23

Klopt :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:55

Zooo, eindelijk een paar update foto's. Er moet nog wel het eea gebeuren hoor! De stopcontacten moeten nog teruggeplaatst worden, er komt nog een plint onderlangs. De vloer moet ook opnieuw geschuurd en geolied worden, maar dat wordt denk ik voorjaar, zodat we alle meubels naar buiten kunnen gooien. Deuren moeten ook nog geplaatst worden, maar daar heb ik papa voor nodig :') Maar de stucer is klaar! Alles is gesierpleisterd!

Nu van het weekend de deuren schilderen en inhangen, overloop structuurverven, 2 muurtjes in de woonkamer nog 9010 verven. Lampen moeten we ook nog scoren, maar daar zijn we nog niet helemaal uit :D Genoeg geluld, de foto's!

De uitbouw, gestucd, gesierpleisterd en plafond opnieuw gespact!
https://lh5.googleusercontent.com/-HnzqsgtRnak/TtOboy26zsI/AAAAAAAAABk/dgN82RCBaLk/s576/IMAG0223.jpg

Nisje in de uitbouw waar vroeger de buitendeur zat en we nu verwarming hebben geplaatst. Komt nog een ombouw omheen, zie je straks niks meer van :D
https://lh5.googleusercontent.com/-o3QjnyWucmM/TtObnelkRjI/AAAAAAAAABc/BcKzQ7TpV-k/s576/IMAG0224.jpg

Zijkant keuken, ingang naar trap, deur moet nog wit geschilderd worden evenals het kozijn en de deur in de verpakking komt in ons halletje.
https://lh3.googleusercontent.com/-eE8WhwmNasM/TtObprU99KI/AAAAAAAAABs/r5fYtxA4HA8/s576/IMAG0222.jpg

Hoekje bij de bank, was beige gesierpleisterd, maar was een stuk uit, dus moest opnieuw. Rechts om de hoek komt dus die nieuwe deur.
https://lh3.googleusercontent.com/-fELBjDPJt6w/TtObqsNpWbI/AAAAAAAAAB0/0uJGjbi6FT4/s576/IMAG0221.jpg

Trapopgang geheel gesierpleisterd. Ik zie nu net dat de poes naar beneden liep _O- Trap wordt nog wit geschilderd en komen halve maantjes op. De gaatjes die je ziet, daar zaten de 'tralies'. Hier komt een plint overheen.
https://lh3.googleusercontent.com/-aLup82Jlmcs/TtOd9UFq-bI/AAAAAAAAACA/ZBwz0Wvh0sQ/s912/IMAG0226.jpg

Deel overloop, ook helemaal gesierpleisterd, hier zat behang wat de poes onder nagels had genomen _-:( Nu helemaal netjes! Voor zover je er wat van kunt zien op de foto ;)
https://lh4.googleusercontent.com/-8qzAJwJySAc/TtOd-fc_4yI/AAAAAAAAACI/ILBWILXBT6A/s576/IMAG0225.jpg

Wij zijn er blij mee! En blij dat we er vanaf zijn, we hebben daaaagenlang in de rotzooi gezeten met meubels middenin de kamer, alles afgeplakt en stucloper door het hele huis. Honden die constant gips door het hele huis liepen...de keuken stond zo vol klerezooi dat de koelkast niet meer open wilde :\ Maar we zijn ook enooorm blij met de kleur die we gekozen hebben! Toch moeilijk om dat vanaf een ministaaltje te doen, maar hij is perfect! Grijs met een soort bruinig gloedje, niet echt leem...kan het moeilijk omschrijven...:D

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:54

Texas; dat is precies wat wij ook graag wilden! Alleen de prijs kwam bij ons uit op €300 per m2!!! Toen hebben we besloten om toch de vloertegel tegen de achterwand te plaatsen. Was het bij jou ook zo duur? Wel erg mooi hoor!

XoNo; Mooi geworden zeg! Maar een hoop werk! En dan moet er nog veel gebeuren zo te horen! Pff heb nu al geen zin meer in mn eigen huis ;)

Ik heb overigens afgelopen weekend de badkamer uitgezocht incl tegels :) En ook voor de bijkeuken en de keuken tegels gekocht. Nu nog meubels en dan de verf nog en dan zijn we een heel eind :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:56

Ik wil ook weer alles uitzoeken en vergelijken O:)
Jammer dat er nog geen ander huis in de pijpleiding zit...

XoNo, inderdaad, wat een werk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:58

Oh ik ben er wel beetje klaar mee juist. Alle echt mooie dingen zijn zo duur dat het niet leuk meer is :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:00

Manzano, dat is ook wel weer waar :j
Ik heb een mooi opknappertje gezien in het dorp waar ik tijdens mijn studententijd heb gewoond, alleen dan wordt mijn hypotheek een factor 3 hoger. Daar zit ik ook niet zo op te wachten :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:52

Ja, het is echt veel werk. Dit hebben we dan gelukkig uitbesteed (het stucen en sierpleisteren), normaal doen mijn ouders altijd heel veel, die zijn heel handig. Ik kan ook wel redelijk wat, maar inzicht, daar ontbreekt het aan :D Ik heb echt iemand nodig die me stap voor stap verteld wat ik moet doen :')

En ik ben ook wel aardig klaar hoor met opknappen/inrichten...we zijn nu nog aan het zoeken naar lampen en dat is helemaal verschrikkelijk, alleen al om hoe idioot duur die dingen zijn. Ik vind het gewoonweg niet in verhouding allemaal.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:08

Emm.... Ja, duur was t zeker, Bij ons eerst 150 per m2. Maar ik heb goed onderhandelt... En een goede prijs gekregen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:20

Ik zou best een huis willen opknappen, maaaarrrrrrrr dan wil ik ook wel tijdens het klussen in mijn huidige woning kunnen blijven wonen (dus niet in die zooi al wonen) en ik wil zodanig veel budget hebben dat alles ook gewoon kan := blijven dromen dus maar en in mijn appartementje blijven hihi

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 18:01

Het is al een tijd geleden dat ik in het topic heb gekeken. Ik geloof dat ik op pagina 25 zat. Maarja, ik woon nog steeds in een huis waar ontzettend veel aan moet gebeuren dus dan toch maar weer eens mee kijken. Jullie hebben leuke dingen gedaan. Echt heel leuk om zo te kunnen zien wat andere mensen doen en te lezen waarom.

Zelf ben ik aan het denken over een soort buitenkeuken voor in huis. Grof hout dus en als blad misschien wel grote (bijvoorbeeld 60x60cm) hardstenen tegels in een houten frame. Het aanrecht wat dieper en hoger dan standaard, het gasfornuis wat laten verzinken en een mooie grote spoelbak. Als kleuraccenten wil ik glanzend en geoxideerd rood koper. Ik zie het al helemaal voor me... nu nog realiseren. :z

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:13

Nieuwe lampen. :)
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:17

Marley, (helaas) een heel goed idee van jou!
Margriet, leuk :j hoeveel heb je er?