Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. 

Naath86 schreef:Helaas hebben wij toch nog geen keus kunnen maken voor de tegelzetter.. Dan ben ik toch even benieuwd wat jullie zeggen, weet niet wie hier allemaal de badkamer heeft laten verbouwen? Onze badkamer is 22m2 wand en 5m2 vloer. Er komen tegels op de wand van 30 x 60 en 60 x 60 op de vloer. Hoelang zal zo'n tegelzetter hier mee bezig zijn? Heeft iemand van jullie een idee??
Miepie1980 schreef:Bij 'ons' in Twente is het heel normaal dat iedereen-iedereen helpt met klussen, verbouwen, beunhaasjes, zwart werken enz. Hoe is dat eigenlijk in de rest van NL geregeld. Net zo makkelijk of gaat er daar toch meer via de officiele weg?

!
. Op de één of andere manier ligt er een vloek op mijn voordeur. We gaan er een nieuwe in zetten. Maar dan ook één met een bovenlicht, zoals het orgineel was. Dus moest er ook een nieuw kozijn in (en een stuk uit de muur). Het kozijn laat ik maken door een bouwbedrijf, zij hebben het kozijn opgemeten en mij de maat van de nieuwe voordeur doorgegeven. Ik heb zelf een nieuwe voordeur besteld bij een andere firma (bouwbedrijf doet daar zelf niet in). Het duurde al langer dan de bedoeling was voordat de deur binnen was, en toen die éénmaal binnen was, bleek het de verkeerde maat
! Veel te klein
. De deur was niet goedkoop dus zomaar even een nieuwe bestellen zat er niet in. Oplossing; bouwbedrijf maakt het kozijn smaller en de firma de voordeur langer. Eind goed al goed.... dacht ik. De voordeur was binnen 14 dagen weer binnen en stond bij de firma. Ik heb dus het bouwbedrijf gebeld, of het kozijn al klaar was, ik kon het vrijdag (vandaag) op halen. Dus mijn broertje en een collega vrije dag opgenomen. Kom ik bij het bouwbedrijf is het kozijn gewoon niet klaar!!!!!
. Al met al hebben we er ontzettend veel werk mee gehad om het allemaal passend te maken, om 17.30 uur, waren ze klaar met het kozijn zetten. Nu zit er dus een grote houten plaat in mijn voordeur, om jan rap en zijn maat tegen te houden
. woest als ik was ben ik naar het bouwbedrijf gegaan. Daar houden ze vast dat het hun fout niet kan zijn. Nouja!!! Ik weet niet veel, maar ik kan toch echt wel zien dat dat kozijn gewoon te groot is
daar sta je dan als vrouw zonder enig bouwtechnisch inzicht
, mijn timmerman (collega) geeft het bouwbedrijf op zijn kop, en het bouwbedrijf denkt dat hij er geen verstand van heeft. De baas zelf komt deze week langs om de boel te bekijken.