[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:46

Barmat schreef:
Patriciavt schreef:
Barmat, je link doet het niet :n

[EA-OV] [TK] Mooie woonboerderij in Noord-West DLD

Deze dan... Ik had een dubbeltopic geplaatst en nu hebben ze de link van het andere topic verwijderd... lekker slim :+

Prachtig huis :j echt een droom alleen ik krijg mijn vent nooit zo gek dat hij die kant op gaat :Y)
Succes met de verkoop!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:47

denz schreef:
Maar aan een starterslening heb je toch niet zoveel?
Volgens mij is het dan gewoon dat je de eerste periode wat minder hoeft te betalen, maar uiteindelijk dus juist meer, want hoe dan ook, betalen moet je het toch.

De 1ste periode betaal je id minder, groei je in salaris, dan moet je de lening terug betalen.....

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:48

Sjeem Barmat wat een prachtig plekkie :+:
Waarom gaan jullie daar weg als ik vragen mag?

Arabesk

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:48

Ik heb me teruggetrokken als koper, ik kon het niet rond krijgen zonder geld bij te lenen van mijn ouders en ik zag ook al aankomen dat ik nog heeeeel lang met dubbele lasten zou komen te zitten omdat de huizenmarkt zo goed als stilligt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:49

Mloei schreef:
Ik ben ook opzoek! :) Ik ben nog jong en ik heb sinds een paar maanden een vriend en we zijn langzaam aan opzoek naar een huisje. Het duurt nog wel even voordat we hem echt nodig hebben (jaartje ongeveer), maar als je nu lekker zoekt dan kom je nog eens wat moois tegen..

Alleen weet iemand wat we ongeveer zouden kunnen besteden? (je ziet,, we kijken echt alleen nog maar rond! nog geen gesprek met notaris of iets dergelijks gehad!)
Ik ben nog een student, maar studeer volgend jaar af en hoop dan een fulltime baan te vinden.
Mijn vriend is bouwvakker en verdient zo'n 1500 per maand.

Als je een vast contract hebt, wordt gekeken naar je inkomen van dat jaar.
Als je geen vast contract hebt, dan wordt er gekeken naar de jaarsalarissen van de laatste 3 jaar en daarvan het gemiddelde genomen.
Ws krijg je dus, dat je zal moeten kijken naar een huisje wat op 1 salaris te betalen is ;)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:50

Patriciavt schreef:
Nou serieus... Het is wel zo dat het een hele nette woning is, maar komop. Ons 1e bod was niet reeel, dat lag 11.500 onder de vraagprijs, maar onze aankoopmakelaar wilde dat bod doen. Ons 2e bod kwam meer in de richting, hopende op een tegenbod. Ik snap dat hij het maximale uit de woning wil halen, maar ja, wij het minimale :+

Verkopende partij gaat voor 140.000+
Aankopende partij gaat voor 140.000-

Voor ons maakt het eigenlijk niet uit, appartement ligt ver onder ons budget, maar toch, het liefste zo goedkoop mogelijk toch :P

Tja maar dat is natuurlijk ook het spel wat erbij komt kijken.
Waar zijn jullie aan het kijken, welke plaats :?
Ik vind de som voor een appartement nl laag gezien de bedragen die hier om je oren heen slingeren ;)

Mloei schreef:
Ik ben ook opzoek! :) Ik ben nog jong en ik heb sinds een paar maanden een vriend en we zijn langzaam aan opzoek naar een huisje. Het duurt nog wel even voordat we hem echt nodig hebben (jaartje ongeveer), maar als je nu lekker zoekt dan kom je nog eens wat moois tegen..

Alleen weet iemand wat we ongeveer zouden kunnen besteden? (je ziet,, we kijken echt alleen nog maar rond! nog geen gesprek met notaris of iets dergelijks gehad!)
Ik ben nog een student, maar studeer volgend jaar af en hoop dan een fulltime baan te vinden.

Even een vrijblijvend hypotheekadviesgesprek ergens aanvragen en dan weet je dat :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:50

Mloei, je kan het beste even dit stappenplan invullen: http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigenHuis/(Ver)Kopen/Hypotheek/Stappenplan+hypotheek/

Vereniging Eigen Huis geeft onpartijdig advies.

Manjafiek, al iets gehoord over de financiering van de kopers van je appartement?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:54

denz schreef:
Miep, dat hebben wij ook gedaan, gratis op dinsdagochtend ;)

Heee Denies , dus nu heb je een moeilijke achternaam......? Gefeliciteerd hoor :D Wel nog een beetje een feestje eromheen gedraaid ? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:55

Patriciavt schreef:
Nou serieus... Het is wel zo dat het een hele nette woning is, maar komop. Ons 1e bod was niet reeel, dat lag 11.500 onder de vraagprijs, maar onze aankoopmakelaar wilde dat bod doen. Ons 2e bod kwam meer in de richting, hopende op een tegenbod. Ik snap dat hij het maximale uit de woning wil halen, maar ja, wij het minimale :+

Verkopende partij gaat voor 140.000+
Aankopende partij gaat voor 140.000-

Voor ons maakt het eigenlijk niet uit, appartement ligt ver onder ons budget, maar toch, het liefste zo goedkoop mogelijk toch :P

Maak je het toch af op 140.000 , simpel zat :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:55

Arabesk schreef:
Ik heb me teruggetrokken als koper, ik kon het niet rond krijgen zonder geld bij te lenen van mijn ouders en ik zag ook al aankomen dat ik nog heeeeel lang met dubbele lasten zou komen te zitten omdat de huizenmarkt zo goed als stilligt

Jeetje joh, dat is jammer om te horen..
Wel een heel verstandig besluit, een huis is leuk maar je moet wel nog ruimte houden om te kunnen leven..

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:57

pmarena schreef:
Maak je het toch af op 140.000 , simpel zat :)

Dat is ook simpel, maar kijk, als wij dat nu gelijk bieden, dan gaan zij daar niet mee akkoord, aangezien hun tegenbod 3.500 hoger ligt ;)
Het is nu eigenlijk tegen elkaar opbieden tot je rond die prijs uitkomt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:00

Tja , ik doe daar niet aan mee hoor , zulke onzin :P

Zeg gewoon dat je er 140.000 voor over hebt , graag of niet , binnen een paar dagen beslissen en anders kun je weer kijken voor wat anders :P

Voor iedereen makkelijk en duidelijk :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:00

Patriciavt schreef:
Sjeem Barmat wat een prachtig plekkie :+:
Waarom gaan jullie daar weg als ik vragen mag?

Diverse redenen

1.) Er is een kleine op komst waarvoor we eigenlijk een andere woonomgeving zoeken, of eigenlijk een huis met andere indeling.
2.) Mijn man moet momenteel behoorlijk ver rijden voor zijn werk en daarom willen we dichterbij gaan zitten.
3.) We hebben eigenlijk te veel grond (klinkt wel heel luxe he) en hebben ons daar gewoon op verkeken, het vergt te veel onderhoud voor de twee paarden die we hebben.

Het ligt niet aan het huis of wat dan ook, want feitelijk is het idd een super plek, maar net even te ver van het werk en net te veel grond.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:05

Barmat, Blijf je in Duitsland of ga je de grens weer over?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:07

We willen niet kijken voor wat anders :o

miep1979, appartement is in Almere. Dat is een heel behoorlijke prijs voor het appartement, de buurt alles. Het hoogste bedrag van verkochte appartementen daar ligt op 139.500.- en aangezien dit appartement ook echt supernetjes is mag daar best iets bij.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:07

Barmat een kleine op komst!! Wat leuk gefeliciteerd!!
Snap je keuze, succes met verkoop en zoeken naar een fijn nieuw stekkie! Blijven jullie wel net over de grens?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:09

Bedankt voor het advies :) Ik ga het direct even invullen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:16

We hebben nog niets nieuws op het oog, dus gaan ook pas kijken op het moment dat dit verkocht is. Kans bestaat dat we hier in DLD blijven, maar ook kans dat we naar NL terug gaan. Ligt er aan waar we iets vinden naar onze smaak en zin. :)

Keus zat wat dat betreft :j

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:47

Als dit t appartement is wat je wilt, waarom dan niet gewoon doen? Het zit nog ver onder je budget en je wilt het graag, nou mooi toch?

Bianca: Heb m'n eigen naam aangehouden ;) haha (Duister - Kavvada)

Patriciavt schreef:
We willen niet kijken voor wat anders :o

miep1979, appartement is in Almere. Dat is een heel behoorlijke prijs voor het appartement, de buurt alles. Het hoogste bedrag van verkochte appartementen daar ligt op 139.500.- en aangezien dit appartement ook echt supernetjes is mag daar best iets bij.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:51

Mloei schreef:

Is dat 1500 netto of bruto?
Verder ligt het er maar helemaal aan wat jij gaat verdienen en of jullie een vast contract hebben.(en anders een werkgeversverklaring)
Even grof gezegd ongeveer: 4,5 x je jaarsalaris

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:52

denz, we gaan het sowiezo doen, wat er ook uitkomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:57

Inderdaad een vast contract of een jaarcontract met intentieverklaring heb je nodig voor een hypotheek.
En @Mloei, je hebt nog geen notaris nodig voorlopig hoor :P pas tegen de tijd dat je het voorlopig koopcontract gaat tekenen moet je daar eens gaan praten. Maar met een makelaar (als je ong. 2000 euro extra wil besteden bij de aankoop dus dat iemand met je meezoekt en je helpt bij het onderhandelen) kan je dat best doen als je op zoek gaat.

Barmat, wat een prachtig huis zeg. En leuk dat je zegt dat zo'n lap grond eigenlijk heel veel werk met zich meebrengt, daar verkijken echt zoveel mensen zich op!

Wij zijn net de buurt wezen verkennen bij ons nieuwe huis, en hebben handjes geschud bij de buren. Het is echt zo'n leuk en gezellig buurtje, we werden meteen uitgenodigd voor de buurt BBQ eind deze zomer :) en ze vonden het ook erg leuk dat we zelf bij ze aanbelden om even hallo te zeggen (en te waarschuwen dat we vanaf a.s. zaterdag gaan verbouwen :+ ). Dat geeft echt een supergoed gevoel :D

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:11

Iedereen druk in de weer lees ik.

Ik kom net terug uit Duitsland van een vakantie met vrienden...resultaat...ben moeier dan toen ik er heen ging.
Wat is de omgeving daar mooi...vooral als je in de Randstad woont. Ik kan me echter ook voorstellen dat je ook teveel land kunt hebben (onderhoud...ik moet er niet aan denken).

Betreft vraagprijs en uiteindelijk wat je betaalt zit een erg groot verschil per regio. Het eerste bod wat wij deden op het huis wat we graag wilden hebben (schrik niet) was 60.000 onder de vraagprijs. Uiteindelijk hebben we er dus ook best behoorlijk wat af kunnen halen maar je moet stevig in je schoenen staan met onderhandelingen. Ik ben ehcter blij dat het over is want het is niks voor mij dat onzekere gedoe :o .

De koper van ons huis heeft inmiddels de maten opgenomen. Hij kan officieel nog zonder boetes te betalen onder de koop uit tot eind deze week. Wij hebben zelf vorige week de hyptoheek getekend (voorlopig koopcontarct was al getekend). Het taxatierapport afgelopen weet ook ontvangen. Alles gaat zo z'n gangetje maar er komt veel kijken bij het kopen van een huis. Had ik niet verwacht. Ga vandaag eens een afspraak maken op mijn werk over arbeidsongeschiktheid. Even kijken wat er nu al allemaal is geregeld. Volgende week naar de notaris om samenlevingscontract op te stellen (hadden we nog niet :o ). etcetc.

Ik verwaarloos mijn studie momenteel een beetje en daar ga ik denk ik wel spijt van krijgen. Ik werk daarnaast nog fulltime dus ik verveel me niet hoor :z .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:16

Same here... heb een 80% baan, een studie erbij, en nu dus huis/verbouwing/etc. en verder probeer ik ook nog af en toe wat leuks te doen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:18

Manja, spannend allemaal! Als de koper al maten heeft opgenomen zal hij er heus niet meer onderuit willen :D Pff, Voordat je aan je studie begon vond ik het al bijna een onmogelijke opgave....

Ffortuna, wat een geweldig onderschrift :j