E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:00

En het kan ook niet met een 2e emailaccount??
Want ik hoor toch wel dat sommige mensen dat doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:06

highwaykind schreef:
Je kan maar 1 dropbox acocunt hebben dus een tweede openen wil niet (en mag ook niet) - dan moeten we upgraden en dat is 100 dollar per jaar voor 50GB (gedeeld door 26 gebruikers is iedereen 4 euro en dan doneren we wat er over blijft aan Calibre...of gewoon zorgen dat de dropbox niet zo vol zit, er staan nu al meer boeken in dan je in een mensenleven lezen kan ;))

Een tweede emailadres maken om een 2e account aan te vragen is toch zo gedaan?
Voor mij is het heel simpel:
- ik ga niet betalen, want boeken gratis downloaden kan ik overal
- boeken verwijderen is prima, maar dan doe ik niet meer mee. Heb tot nu toe nog steeds niet de gelegenheid gehad om de boel eens door te kijken wat voor mij evt interessant is. Dan kan ik net zo goed elders downloaden.

De reden dat ik meedoe is niet zozeer omdat ik zelf boeken nodig heb, maar omdat ik het wel een leuk idee vind om samen een bibliotheekje op te bouwen, waarin ieder zijn aandeel levert.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:12

@Wendy - je kan niet met 2 accounts tegelijk inloggen bij dropbox. Dus nee - is niet simpel.

Ik ben zelf erg voor verwijderen - kan net als jij mijn boeken wel ergens anders halen en wil dus ook liever niet betalen. Hoewel 4 euro per jaar niet iets is waar ik over struikelen zal als de meerderheid dat wel wil.

Geef alleen aan dat betalen de enige andere optie is, zo laten kan niet - ik neem tenminste aan dat Dropbox zelf ook niet gewoon teveel ruimte laat gebruiken. (dus ik weet niet hoe je dat bedacht had, en niet verwijderen en niet betalen?)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:35

eerst eens afwachten tot de dubbelingen etc er uit zijn bijvoorbeeld.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:11

Kunnen we bijvoorbeeld geen dvd'tje samenstellen met allemaal boeken op? En die dan copieren en rondsturen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:42

b485 schreef:
Kunnen we bijvoorbeeld geen dvd'tje samenstellen met allemaal boeken op? En die dan copieren en rondsturen?

Lijkt mij ook een goeie. :D
Heeft er iemand tijd om mijn boeken ook door te spitten en erop te zetten?
Ik heb helaas echt geen tijd... :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:45

Euh.... hebben jullie dat ook? Dat je dropbox leeg is?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:48

Ben net even ingelogd, en bij mij zijn alle mappen leeg.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:33

Uhm ja hier ook....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:35

Ik denk dat iemand bezig is ze op haar computer te sorteren en te ontdubbelen en dat we ze vandaag of morgen weer keurig aangeleverd krijgen.... please... please.... please....

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:45

Ik heb nog wel een lading op me lap top staan denk ik ergens...
Al craschte deze vanmorgen wel stom ding!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:49

Volgens mij heb ik iig allle Nederlands boeken.... 1441 stuks.... zitten nog wel dubbele in :D

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:17

Ik heb ooit alles per ongeluk in mijn sony reader library gezet (lees: laten zetten door IT vrienden) omdat ik een beetje suf was en ja zei waar ik nee had moeten zeggen... Ik heb alleen nog nooit de moeite genomen ze te verwijderen... :')

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:22

slimmerik schreef:
Ik denk dat iemand bezig is ze op haar computer te sorteren en te ontdubbelen en dat we ze vandaag of morgen weer keurig aangeleverd krijgen.... please... please.... please....

Weet jij misschien ook hoe je de dubbele er uithaalt?

Wat misschien handiger is om meer ruimte te creëren, als er nieuwe mensen bij komen deze een invite sturen van de dropbox. Als deze mensen dan dropbox installeren krijgt de dropbox er 250mb bij. Je kan er zo 8gb bij krijgen. Ik heb het zo met mijn dropbox gedaan voor Dark Romance boeken en zo toch meer ruimte gekregen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 09:58

Zo te lezen was het ene E. Jacobs die alle boeken verwijderd heeft... :o en vier minuten daarna de dropbox verlaten heeft.
Of is de persoon nu alles netjes aan het ordenen?? (ik hoop ik hoop ik hoop)

Ik heb een complete backup gemaakt van (nederlandstalige) boeken.. (toevallig vd week gemaakt) dus als hij terug moet en niemand heeft een complete lijst....

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:04

ik ben bang dat de boeken niet terugkomen:
elena jacobs left the shared folder Bokt Boeken Yesterday 2:30 PM
In Bokt Boeken, elena jacobs deleted 7827 files. Yesterday 2:26 PM

ik heb alle boeken die er een week ofzo geleden opstonden op mijn iphone staan. Dus ik kan alles zo weer terugroepen. Vanaf dinsdagmiddag heb ik de tijd om ze terug te zetten. Maar als iemand anders het wil doen is het ook goed, ik heb er nog niet al te veel ervaring mee.

edit : volgens mij was het langer dan een week geleden dat ik de ebooks op de iphone gezet heb. DE tijd vliegt voorbij

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:18

Hmmm vreemd, die Elena Jacobs is helemaal geen member...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:29

Of ze is een nieuwe?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:41

Misschien dat iedereen even na moet gaan of ze een kennis hebben die zo heet en die ze de wachtwoorden gegeven heeft.

Ik heb ook alle Nederlandse boeken in callibre zitten. Kan ze ook zo terugzetten. Maar laten we even afwachten. Highawaykind is onze deskundige.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:02

Maar dat kan je toch niet zomaar zonder overleg doen?

Kan het wachtwoord niet gewijzigd worden?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 11:20

Ja, het was misschien niet zo handig om iedereen het ww te geven :o
Maar goed, je handeld in goed vertrouwen....

De boeken zouden toch niet met opzet verwijderd zijn??

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:52

Net pas gelezen, zo'n beetje alles weg.. Ik hoop dat die mevrouw te traceren is..
En anders iedereen vragen de boeken die ze hebben in te sturen? Volgens eens vast protocol? Zijnde eerst controleren of de auteur er al tussen staan. Zo nee dan: auteurnaam:voornaam (volledig)-achternaam (dat was toch het meest praktsich met calibre geloof ik?)en dan subfolder met boektitel; als de auteur er al tussen staat controleren of het boek er tussen staat zo nee die als subfolder onder de auteur toevoegen? Dan zouden we toch vrij rap de meeste spullen weer moeten hebben?
Desnoods een weekje wachten? Omdat de kans er is dat degene die het gedelete heeft het ontdekt en alles terugzet met excuses.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 11:57

Ben er ook voor nog even te wachten en dan het wachtwoord te veranderen en slechts 2 of 3 mensen die kenbaar te maken. Mensen die weten wat ze doen als ze er in gaan rommelen dus.

CalvinM was er altijd erg goed in en druk mee. Maar die heeft sinds 17 december niet meer gepost. Highawaykind en Veulentje84(?) zijn ook wel zo technisch.

Mij is het denk ik ook wel te leren.... maar voor de rest moet iedereen gewoon uitgenodigd worden en hun eigen dropbox aanmaken lijkt me. Als iemand een eigen dropboxaccount aanmaakt en uitgenodigd wordt in de dropbox, krijgt de box er ook ruimte bij heb ik begrepen.

Maar eerst maar even afwachten en wachten op onze "deskundigen"

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:07

Helemaal mee eens! Voorkomt dit soort foutjes.

Verder zat ik nog na te denken over ons ruimtegebrek. Er zijn naast dropbox veel meer sites waar je online bestanden kunt opslag, zie deze link http://www.optelsom.nl/online-backup-28 ... uimte.html

Even snel bij een aantal gekeken en ik zie bij file dropper al een 5 gig ruimte staan en bij A drive zelfs 50 gig. De rest heb ik nog niet bekeken.

Heeft iemand ervaring met de genoemde sites?

Nu ik trouwens toch bezig ben, ik kwam ook deze lijst tegen, allemaal sites met gratis e-books:
http://www.optelsom.nl/21-websites-waar ... oaden.html
Kan ook nuttig zijn

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:23

Ik heb geen tijd om wat te beheren..

We kunnen eventueel met sendspace/andere uploadservive gaan werken en een besloten Yahoo group opzetten - members only en niet in de yahoo index zodat we lastiger te vinden zijn. Gegevens alleen via PB.. (ik ken 2 andere groups die het zo doen).

Er is geen centrale 'library' meer dan, dus iedereen moet zelf ontdubbelen en invoeren in Calibre, maar dan kan iedereen wel wissen en houden wat hij wil zonder dat alles ineens weg is.

Volgens mij heb ik alle NL nog, en ik heb nog 212 MB Engelse folder, weet niet of dat alles is (leek me wat weinig, heb net een nieuwe harddisk dus denk dat hij nog niet klaar was met downloaden toen alles gewist werd).