Samsung Star S5230

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:50

Als je die naam gewoon hebt opgeslagen in het telefoonboek komt er gewoon een naam te staan :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:57

Ik heb een Samsung Star screenprotector bij de Mediamarkt gekocht. Speciaal gemaakt voor deze telefoon, dus past precies op het scherm. Kostte iets van 10 euro, kreeg je er wel twee voor in een pakje :)

LimaMambo schreef:
mijne gaat vaak vanzelf van toetsblokkering af.. ook met een teken die ik heb ingevoerd.. snap er geen bal van
want dan zet ik hem op blokkering, leg hem op tafel, en dan staat ie ineens op internet..
meer mensen last van?

Uit de beginpost:

Hij gaat snel van de toetsenblokkering af, help?
De toetsenblokkering zit aan de zijkant van de telefoon. Hierbij gebeurt het dus wel eens dat je telefoon in je zak automatisch van de blokkering af gaat. Daar valt niet veel aan te doen.
Iets wat kan helpen is het ‘slim ontgrendelen’ uitzetten (waarbij je dmv een letter op het scherm te schrijven de telefoon kunt ontgrendelen). Menu -> Instellingen -> Slim ontgrendelen -> uit.

ILoveMyHorse schreef:
Weten jullie hoe je de toetsenblokkering tijdens het bellen/gebeld worden snel kan uitzetten?
Want als ik nu gebeld word, dan neem ik op en als ik dan iets wil aantikken moet ik telkens eerst de toetsenblokkering eraf halen..
Kan je niet ergens instellen dat die automatisch uitgaat of iets dergelijks wanneer je hebt opgenomen?

Nee, dat kan niet voor zover ik weet.

MiiGurl schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen ik wil namelijk ook een Samsung star S-5230 (black) aanschaffen maar zit een beetje te twijfelen want ik wil hem gaan bestellen via gsm-track en daar hebben ze allemaal voorbeeld foto’s bij de telefoon maar ik wil graag weten welke kleur het randje heeft wat aan de zijkant zit want bij de ene foto lijkt het titanium en bij de andere zilver…
op deze foto lijkt het titanium achtig http://www.gsmtrack.nl/picturegroot.php ... =0&max=400
en op deze foto lijkt het zilver http://www.gsmtrack.nl/picturegroot.php ... =0&max=400

wie o wie kan mij helpen want ik hoop heel erg dat het de titanium achtige kleur is want dan ga ik hem bestellen... :)

Ook heb ik nog een vraagje, ik lees via internet dat als je gebeld wordt dat je dan alleen maar het nummer ziet en niet de naam erbij hebben jullie dit ook?

Over de kleur: het is maar net hoe je hem in het licht houdt. Het is niet zilver of titanium maar een soort donkergrijs. Lijkt denk nog het meest op dit plaatje: http://www.kiavu.be/pictures/Samsung-Star-6328.jpg

En als je gebeld wordt zie je alleen de naam in beeld staan, als de persoon in je telefoonboek staat. Zo niet, dan zie je alleen het nummer (of "onbekend" als het nummer niet bekend is) :)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:07

MissPromiss schreef:
Ik bedoelde er juist mee dat de vraag net gesteld was dus dat ik niet denk dat je andere antwoorden kreeg als gisteren.. Maar er zullen er via marktplaats vast meer te vinden zijn? Bedoel het helemaal niet rot hoor, kon zijn dat je het gemist had op de vorige pagina :)

Ik heb net via marktplaats gevonden €2.25 p.s.
Van mijn kant ook niet rot bedoeld, ik dacht dat je er over heen had gelezen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:22

Ik heb hem binnen! *\o/* Geloof het gewoon niet, haha, na zoveel weken. Maar echt geweldig..
Ga meteen dit topic doorneuzen, want ik heb wat vragen over de star waarvan ik weet dat ze hier ook al in staan :))

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:13

haha jij helemaal blij of course :D Super toch ! Bij mij staat ie nu op de track en trace site en hij is klaar met 'In sortering'. hoop dat ie vandaag ook binnenkomt, of anders is ie er zeker weten morgen ;) Maar ze komen toch pas om 5 uur hier meestal dus heb nog kans :Y)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:32

Haha fijn dat hij binnen is joh :D En StillAngel ik hoop dat die van jou ook vandaag komt!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:39

YES heb net weer gekeken en de chaffeur is onderweg :D Dat betekent volgens mij dat ie vandaag komt :Y)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:58

Heb even vraagje.. Werd net gebeld door een nummer dat hij niet herkende. Nu was ik dus aan het 'spelen' en drukte op 'Toevoegen aan weigerlijst' om te zien wat er dus gebeurde.
Het nummer werd er dus aan toegevoegd, maar ik vind nergens de 'Weigerlijst' meer??
Ik weet dat je berichten van nummers kan weigeren, maar daar staat hij dus niet tussen.
Weet iemand hoe je deze weigerlijst kan veranderen of waar deze staat?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:52

Heb hem net gekocht! :D Samsung Star pink. Heb hem wel simlock vrij laten maken omdat ik persé T-mobile wil omdat het ongelofelijk veel geld scheeld met mijn tariefplan nu. (Bonus sms-300 gratis smsjes p.m) Ik ben dus wel mijn garantie kwijt maar het scheeld me wel ongelofelijk veel beltegoed (10,- pm.)
Heb er een roze klaphoesje bij. :)

Maar nu een probleem. Ik wil mijn geheugenkaart erin doen alleen mijn geheugenkaartje heeft aan een kant een soort uitsteekseltje.
Het gleufje bij de star is recht en dat dingetje van dat kaartje blijft dan hangen. Kan ik hem er nu niet in doen? :(

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:29

xkimmx schreef:
Maar nu een probleem. Ik wil mijn geheugenkaart erin doen alleen mijn geheugenkaartje heeft aan een kant een soort uitsteekseltje.
Het gleufje bij de star is recht en dat dingetje van dat kaartje blijft dan hangen. Kan ik hem er nu niet in doen? :(

Je hebt MicroSD? Misschien eens omdraaien?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:30

Ik heb hem en ik vind hem helemaal fantastisch!!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:37

LauEef schreef:
xkimmx schreef:

Je hebt MicroSD? Misschien eens omdraaien?

Jeeej, hij doet het ! Er stond bovenop een pijltje dus dacht dat het zo wel moest. Had hem wel omgedraaid maar niet de onderkant geprobeerd. Thanks!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:44

'waar kan je je IMAI code vinden? (15cijfers)

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:51

Is dat niet je simkaart nummer? :+

Staat op je simkaart, maar ik weet het niet zeker! Het zal wel niet..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:52

IMEI bedoel je denk ik? Dat is het nummer wat in je telefoon staat.. onder de batterij :) Of anders als je je telefoon aan hebt staan *#06# dan komt hij ook te voorschijn op je scherm :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:08

Ja dankjewel. :)
En ik heb mijn oude simkaart en geheugenkaart in de star gedaan alleen de nummers staan er niet in? Moet je dat nog synchroniseren oid?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:17

pff ik word moe van de star.. :P Als ik 1 nieuw bericht heb zegt hij dat ik er 2 heb. Hij word sloom.. en het irritantste is nog wel dat het geheugenkaartje loslaat, dan kan ik dus geen fotos meer zien, geen muziek meer luisteren. Dan moet ik hem uitzetten, batterij eruit, kaartje weer vastdrukken, batterij er weer in, aanzetten. Ondertussen laat ie al weer los. dus nu heb ik hem vastgeplakt met plakband en nou doet ie het wel weer.. Maar.. hierna word het geen samsung star meer.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:24

xkimmx schreef:
En ik heb mijn oude simkaart en geheugenkaart in de star gedaan alleen de nummers staan er niet in? Moet je dat nog synchroniseren oid?

Nummers als in gsm nummers of muziek nummers?
Muziek nummers moet je nog importeren, gebeurt door je mp3-speler te openen..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:25

Telefoonnummers. :)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:28

Hmm normaal komen die er vanzelf in? Ben je zeker dat ze op je sim-kaart opgeslagen stonden?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:39

Ben nu ook aan het kijken voor een samsung qwerty, ik heb echter nog een vraagje die ik niet beantwoord zie na het lezen van dit topic (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb).

- Is het makkelijk om beltonen te downloaden? (ben gewend dit met de oude nokia via beltonen.nl te doen).

Ow ja en ik ben een keer ergens tegengekomen dat je het sms beltoon niet kan vervangen???

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 08:32

xkimmx schreef:
Telefoonnummers. :)

Die moet je wel van je oude telefoon nog op je simkaart zetten! Dit probleem had ik ook, want het bleek dus dat een deel van mijn nummers wél op mijn simkaart stond en een deel van mijn nummers in mijn oude telefoon. Dus die simkaart moet je dan nog even terugdoen en met een bepaalde optie in het telefoonboek je nummers naar je sim kopiëren :)

joyce83 schreef:
Ben nu ook aan het kijken voor een samsung qwerty, ik heb echter nog een vraagje die ik niet beantwoord zie na het lezen van dit topic (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb).

- Is het makkelijk om beltonen te downloaden? (ben gewend dit met de oude nokia via beltonen.nl te doen).

Ow ja en ik ben een keer ergens tegengekomen dat je het sms beltoon niet kan vervangen???

Uit de beginpost:

Kun je je sms melodie aanpassen?
Ja. Menu -> Instellingen -> Telefoonprofielen -> dan de >> pijltjes bij je telefoonprofiel naar keuze. Dan klik je rechtsboven op het pijltje naar beneden waar je kunt kiezen uit "Inkomende oproepen", "nieuwe berichten" en "telefoongeluiden". Daar kies je uit "nieuwe berichten". Bij "berichttoon" kun je het geluid wijzigen wat je telefoon afspeelt als je gesmst wordt. Klik dan op "geluiden" rechtsonder en selecteer een melodie van je geheugenkaart. Klik dan op "voeg toe" en "opslaan".
Let wel: hij speelt de hele melodie af! Als je dus een liedje hebt van twee minuten, hoor je dat dus twee minuten lang als je een smsje krijgt, tenzij je hem eerder wegklikt. Met een programma als "Audacity" kun je in muziekbestanden knippen, waardoor je bijvoorbeeld een paar seconden uit een liedje kunt knippen en deze kan gebruiken.

En beltonen downloaden: download gewoon de mp3tjes die je leuk vindt naar je computer. En zet die mp3tjes dan op je mobiel via je geheugenkaartje (zie hieronder). Dan hoef je geen dure ringtones te downloaden op je mobiel via dubieuze sites.

Kan je ook muziek van je computer op je mobiel zetten?
Ja. Hiervoor kun je de datakabel gebruiken die bij je mobiel geleverd is. Sluit de kabel aan en haal je Star van vergrendelen af. Je krijgt nu drie keuzes “PC studio” / “Mediaspeler”/ “Massaopslag”. Kies hier voor massaopslag en je krijgt een mapje te zien waar je bestanden kunt toevoegen (dus muziek op je mobiel kunt zetten) en kunt weghalen (dus gemaakte foto’s naar je PC kopiëren).

koosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:42

xkimmx schreef:
En ik heb mijn oude simkaart en geheugenkaart in de star gedaan alleen de nummers staan er niet in?
Moet je dat nog synchroniseren oid?

dan heb je waarschijnlijk je nummer op je oude telefoon opgeslagen je dan je nummers naar je simkaart kopieren
ciska

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:15

Nog tips voor het opdoen van de screenprotector?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:29

Goed vetvrij maken met het doekje wat er bij zit en dan héél langzaam er op doen, met het kaartje gladstrijken en dan zo steeds iets verder plakken