Maar ze zijn blij dat het huis verkocht is, is toch altijd weer afwachten hoe alles loopt natuurlijk.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:Het huis van mijn oma is vandaag bij de notaris gepasseerd. Nou, over die makelaar waren de kinderen echt niet te spreken. Ik vraag me echt af of dat een gecertificeerd iemand was, die heeft echt heel veel fouten gemaakt en het van communicatie ook echt geen kaas gegeten. De betreffende notaris ook niet trouwens![]()
Maar ze zijn blij dat het huis verkocht is, is toch altijd weer afwachten hoe alles loopt natuurlijk.
mavantos schreef:linda2008 schreef:Ioriene, spannend!!!
Mavantos, klopt, maar soms betreft het ook vragen over de buurt, omgeving of bijvoorbeeld waarom de verkopers gaan verhuizen...
Buurt en omgeving is natuurlijk belangrijk om te weten als makelaar, maar uiteindelijk is dat ook altijd nog een mening. Ik zou dus zeker (zoals al vaker hier aangeraden) zelf de buurt bekijken en eens goed Google gebruiken.
De reden waarom verkopers gaan verhuizen is natuurlijk privé, dus kan mij voorstellen dat dit niet altijd vermeld wordt.
@MirandaMalik
Uiteraard moet een makelaar eerlijk zijn en op de hoogte zijn van de bouwkundige staat. Maar zoals al eerder gezegd is een makelaar geen bouwkundige en kan niet altijd weten waar er bijvoorbeeld asbest zit. Uiteraard weten ze wel in welke bouwperiode asbest is gebruikt. Wil je exact weten hoe het bouwkundig ervoor staat? Dan moet je echt een bouwkundige keuring laten doen.
idinn schreef:Nou er zat er weer eentje bij hoor.. hoger bod zonder voorwaarden. Mensen zijn helemaal gek
idinn schreef:Nou er zat er weer eentje bij hoor.. hoger bod zonder voorwaarden. Mensen zijn helemaal gek
Urona447 schreef:Als een huis getaxeerd is voor 3 ton en er word 4,5 ton voor betaald dan snap ik dat je mensen gek vind.
Het is helaas wel zo dat sommige mensen een enorm risico nemen door zonder voorwaarden te bieden terwijl zij dit bedrag niet zo hebben liggen . Dan vind ik je ook in zekere mate gek al zal een ander dat misschien zien als lef tonen.
idinn schreef:Ik vraag me alleen af of mensen met alles zo zouden redeneren.. dan betaal ik wel een x bedrag extra voor product y en garantie hoef ik er niet op.
Ik vind de huizenmarkt gewoon heel bijzonder. In meerdere opzichten. Zo kreeg je nog een badkamer bij een huis, omdat men ze niet kwijt kon. En zo is er een schreeuwend tekort en mikken mensen een ton extra geld er bovenop.
Wij zoeken datgene wat we nu als huurhuis hebben. Dus buitenruimte en niet in een woonwijk. En dat kan van rijtjeshuis tot vrijstaand wezen. Speld in de hooiberg, maar we hebben tijd. Najah mits we niet ons huis uit worden gezet, omdat de gemeente vindt dat er niet verhuurd mag worden (wat al 40 jaar zo is, iedereen altijd netjes ingeschreven bij gemeente)
idinn schreef:Ik vraag me alleen af of mensen met alles zo zouden redeneren.. dan betaal ik wel een x bedrag extra voor product y en garantie hoef ik er niet op.
idinn schreef:Ik vind de huizenmarkt gewoon heel bijzonder. In meerdere opzichten. Zo kreeg je nog een badkamer bij een huis, omdat men ze niet kwijt kon. En zo is er een schreeuwend tekort en mikken mensen een ton extra geld er bovenop.
Wij zoeken datgene wat we nu als huurhuis hebben. Dus buitenruimte en niet in een woonwijk. En dat kan van rijtjeshuis tot vrijstaand wezen. Speld in de hooiberg, maar we hebben tijd. Najah mits we niet ons huis uit worden gezet, omdat de gemeente vindt dat er niet verhuurd mag worden (wat al 40 jaar zo is, iedereen altijd netjes ingeschreven bij gemeente)