[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:11

Tja.. als we hier geen paarden mogen houden, of het max. aan paarden nadat het een woonbestemming heeft gekregen, en we dus de schuren moeten slopen.. heeft het voor ons weinig nut meer om daar te gaan wonen.. -O-

Wat je zegt klinkt inderdaad wel érg aannemelijk.. Nu is het met dit specifieke object het voordeel dat er een schuur is, die perfect als binnenbak kan dienen.. dus mochten we het kunnen kopen, en de schuren mogen blijven staan.. heb ik geen vergunning nodig voorlopig voor het aanleggen van een buitenbak.. :D Maar een paddock is toch ook wel fijn... Is er eigenlijk ook een vergunning nodig, als je een stal hebt, maar hier uitlopen aan wil creëren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:21

Zo heb ik ook een paar keer zitten denken. Huizen gezien met een deel die groot genoeg was om er een iets kleinere binnenbak van te maken en niemand last zou hebben van een buitenbak. Maar zat met die oude gebinten en dat mag je niet zomaar verbouwen schijnt.

Ik wil een pp, dus bomen en bosjes kunnen aanleggen en dat wordt soms gestimuleerd, maar soms ook absoluut niet geaccepteerd, dus erg opletten.

Heb aan huis bij mensen les gegeven en ben zoveel gezeur tegen gekomen, dat het wel afschrikt. Echt meerdere keren dat er al jaren een buitenbak of rijdbare paddock lag en nieuwe buren gingen zeiken over stof, uitzicht etc etc. Dan kom je weg met een onzin regel als hij niet aan de officiele afmetingen voldoet, dat het dan geen rijbak is.....Echt, die paar m2 zullen echt uitmaken. 19 bij 39 is echt anders.

Maar ik heb ook twijfels bij huizen waar alles al voor paarden ingericht is. Zag er nu eentje te koop, die nog geen jaar geleden ook al te koop stond. Er zijn altijd gegronde redenen om weg te gaan, maar ik denk dat er vaak ook wel wat dingetjes zijn die je pas hoort en tegenkomt als je er woont, oa gezeur van de buurt dus.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:30

Voor zover ik weet mogen er bij mij in de gemeente, in het buitengebied, buitenrijbakken aangelegd worden, maar wel op het bouwvlak, dus niet ergens in de wei. Hoe het zit met verlichting weet ik niet. Ik weet ook dat je voor een schuilstal in de wei ontheffing kunt aanvragen in onze gemeente en dat hij aan 1 kant open moet zijn, maar dat verschilt ook weer per gemeente.

Op www.ruimtelijkeplannen.nl kun je de bestemmingsplannen vinden voor jouw perceel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:36

Jaa dat lijkt me ook echt helemaal niets idd.. buren die moeilijk gaan lopen doen... :\
Aan deze schuur hoef je gelukkig echt helemaal niets te verbouwen om een binnenrijbak van te maken. Lagen vroeger aardappels in opgeslagen, dus muren ook extra versterkt. Dus de paarden zullen ook de bodem niet langzaam naar buiten lopen.. Alleen erg donker... Misschien wat steenschotten langs de rand om een mooie bakrand te creëren..

Maargoed.. dat is in mijn geval wel heel ver op de zaken vooruit lopen haha

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:38

Is dat die schuur met die opudinges platen? Die kun je volgens mij best makkelijk vervangen voor transparante platen, heb je daglicht binnen. Scheelt weer verlichting ophangen.

Moeilijke buren is altijd k*t, waar je ook woont.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 16:57

Nee, is een schuur die niet op de website vermeld stond :') 600m2
Die schuur met die opudinges platen ( :') ) willen we ooit weer mooi met riet bedekken <3

Liefst een plekje met in een straal van 1km niemand om je heen :D Of kunnen mensen vanuit de verte dan nog klagen over lichten enzo :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:00

Succes met dat zoeken, Noord-Oost Groningen is dat vast wel te vinden :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 17:04

Hahaha ja... da's dan weer iets te ver van m'n werk in R'dam af :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:31

Denise_Storm schreef:
De nieuwbouw waar wij momenteel op wachten zou gelukkig niet heel grootschalig zijn, waardoor de realisatie wat sneller is dan de grote projecten. De verwachting is eind dit jaar in de verkoop en oplevering dan najaar 2020. Dat duurt natuurlijk nog behoorlijk lang, maar we zitten momenteel prima en we hebben het er wel voor over als het in hetzelfde dorp is en we er de komende jaren dan kunnen blijven. Voordeel is natuurlijk dat je gelijk alles naar je eigen smaak kan maken. En ik moet zeggen dat de prijzen gewoon best aantrekkelijk zijn, mede omdat het all-electric woningen worden! :D

Ik herken wel veel in jullie ervaringen: je hebt momenteel gewoon niet de tijd om nog een tweede bezichtiging bijvoorbeeld te doen. Lijkt me zo lastig om met zoveel druk een beslissing te maken. Kijken jullie toevallig ''kijken zonder kopen''? Bizar om te zien dat alles zo snel verkocht wordt! En wat ik heel leuk vindt is het opknappen van woningen waar je echt wel even doorheen moet kijken bij bezichtigen.

Reken nog wel op flink nog wat geld wat erbij komt. Vaak moet er nog een badkamer en keuken in. Als t toch nog nieuw gebouwd wordt wil je daar een muurtje anders of een dakkapel of uitbouw erbij. Stuken, schilderen, woonklaar opleveren. Wil je de keuken ergens anders situeren komen er omlegkosten bij enz. zomaar even een kleine opsomming. Wij kwamen op zeker 50.000-60.000 meer uit en ik ken verhalen van een ton :P
Maar het is natuurlijk maar net hoe gek je het zelf wil maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:46

Je moet inderdaad eerst weten waar je gaat kopen, voor je naar de regels kan zoeken.

Zo een grote schuur is wel ideaal. Onze buitenbak nu is ook geen 20x40 en voor mij alleen of met mn man samen wel goed te doen.

Verlichting kunnen mensen ook echt vreselijk over zeuren. Maar er zijn natuurlijk ook lampen die echt fel ver weg stralen. En op pensionstallen zijn mensen echt makkelijk met hoelang ze branden en vaak vergeten worden. 's winters heb je ze wel flink nodig misschien, maar als je een beetje goed terecht komt, kan je misschien wat tijden overleggen met buren. Ze tegemoet komen werkt vaak beter dan je hak in het zand zetten.

Queleens, dat is als je het laat doen ja. Mijn moeder woont in nieuwbouw en een extra stopcontact was 200 euro. Wij hebben de keuken zelf gedaan hier en extra stopcontacten gemaakt voor misschien 10 euro per stuk. Muurtje verplaatst van wc en badkamer ook niet te vergelijken met wat tijdens de bouw wordt gerekend.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:53

Ik hoef ook niet zo'n enorme bak idd.. plan is om jonge dieren in te gaan rijden, dan zit ik liever wat krapper dan dat ie het flink op een lopen kan zetten! En we zullen inderdaad ook geen pensionklanten hebben, dus ook alleen voor mij en m'n vriend of een vriendin een keertje...

Jaa, sommige lampen komen wel aardig ver idd! Goed neerzetten en afstellen zal ook al flink helpen denk 'k!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:54

superpony schreef:
Je moet inderdaad eerst weten waar je gaat kopen, voor je naar de regels kan zoeken.

Zo een grote schuur is wel ideaal. Onze buitenbak nu is ook geen 20x40 en voor mij alleen of met mn man samen wel goed te doen.

Verlichting kunnen mensen ook echt vreselijk over zeuren. Maar er zijn natuurlijk ook lampen die echt fel ver weg stralen. En op pensionstallen zijn mensen echt makkelijk met hoelang ze branden en vaak vergeten worden. 's winters heb je ze wel flink nodig misschien, maar als je een beetje goed terecht komt, kan je misschien wat tijden overleggen met buren. Ze tegemoet komen werkt vaak beter dan je hak in het zand zetten.

Queleens, dat is als je het laat doen ja. Mijn moeder woont in nieuwbouw en een extra stopcontact was 200 euro. Wij hebben de keuken zelf gedaan hier en extra stopcontacten gemaakt voor misschien 10 euro per stuk. Muurtje verplaatst van wc en badkamer ook niet te vergelijken met wat tijdens de bouw wordt gerekend.

Maar er zit een verschil tussen een extra stopcontact of de leidingen en afzuigsysteem anders of omleggen. Een extra stopcontact of lamp betaal je vaak ook niet dramatisch extra voor vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:55

Wij gaan maandag definitief tekenen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:21

Pffff veel woningen waar ik op reageer zijn binnen een week al verkocht... morgen ga ik kijken in een woning in Rijswijk welke ik echt heel graag wil. Perfecte locatie, wel een kluswoning...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:25

Spannend lifaya en robijn.

Wij hebben gister de sleutels van ons huur huis in geleverd.
Nu nog aardig aan de klus in onze nieuwe woning.

Maar pony's zijn over <3

We slapen er zelf nu ook bijna een week.
En het is nog heel erg wennen. Heb meer een vakantie huis gevoel :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:53

Queeleens, ik geef even een makkelijk voorbeeld. Wij hebben in onze eigen keuken de gehele voorbereiding ook zelf gedaan. En bij badkamer toilet ook muur verplaats, afvoer verplaatst, stopcontact erbij etc etc. Dat kost als je het zelf doet amper wat.

Robijntjah, spannend!!

lifaya, ook spannend. Wel jammer dat je dan iets onder druk staat om snel te beslissen. Succes!!

Saul, ja dat kan ik me voorstellen. Als het zonnetje weer terug komt, is het dubbel vakantie.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:39

Leeeuk jolijn gefeliciteerd!!!
Jep thats how it is helaas Lifaya.. hier zelfs al meerdere keren binnen een dag gehad. Gisteren ook weer. Eergisteren op funda, aangemeld voor bezichtiging, kreeg gisteren al de afketsing dat t verkocht was. Een geluk; voor mijn vriend ook eindelijk de druppel die aankoopmakelaar te nemen :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:25

Spannend Robijn, fijn om het rond te hebben dan lijkt me!
Veel plezier met kijken vandaag lifaya!
Heerlijk Saul, zal vast steeds meer als thuis gaan voelen ook!
Jeetje Queelens, ik had dat soort verhalen eerder gelezen hier, dus was er bij ons ook een beetje bang voor. Maar alles wat we gepland hadden is tot nu toe blijven staan. Ik hoop dat een aankoopmakelaar helpt voor jullie!

Wij hebben nu 4 woningen gezien, 3 zijn afgevallen. De 4e gaan we maandag voor de tweede keer kijken. Mijn vriend is erg enthousiast. Ik kan veel goede punten op noemen die het een heel leuk huis maken, maar ik voel het nog niet echt. Kennen jullie dat?

Vanmiddag ook nog kijken bij een huis wat er heel leuk uit ziet, ben benieuwd hoe die in het echt is!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:46

Misschien dat een 2e bezichtiging al anders voelt. En met je eigen kleuren spullen etc voelt het ook al anders hoe bevalt de buurt en komt het overeen met de wensen die je hebt?

Heeft iemand ervaring met een tijdelijk contract wat een maand voor overdracht niet verlengt wordt maar er wel al akkoord van de hypotheek is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:13

queeleens, jammer zeg! Maar met een aankoop makelaar komt het straks vast goed dan.

imd, ik ken dat heel goed. Ik moet echt mn verstand gebruiken en ga alles afwegen etc. Echt verliefd worden kan ik niet.
Mijn man kan veel sneller enthousiast worden en denkt niet aan de nadelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:29

Kennissen van mij hadden zoiets Lynn_Nikita
1 van de twee opeens baanloos vlak voor overdracht
Maar zij wilden niet afzien van oid
Dus gewoon verder gegaan zoals Gepland

Geen idee of er mogelijkheden zijn tot er consequentieloos vanaf zien
Als de financiering gewoon rond is etc denk ik van niet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:33

Nou stopzetten wil ik absoluut niet, mijn droomhuis en huidige huis is verkocht, maar ik vraag mij af of een bank niet alsnog vragen gaat stellen een maand van te voren ondanks dat alles al rond is en dat de bank dan een stekker eruit trekt. Erom vragen doe ik zeker niet en betalen is ook geen probleem. Grote kans dat ik zelfs al een andere baan heb dan maar dan zit ik dus in de proeftijd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:36

Zolang alles gewoon rond is , heb je als het goed is verder ook geen enkel contact meer met bank en aanverwanten
Dus gewoon recht zo die gaat richting de overdracht lijkt mij en tekenen straks

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:03

We krijgen over 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis.
Straks nog even langs de makelaar om het verkoopcontract van ons eigen huis te tekenen, kopers hebben gister getekend.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:19

Hier in ieder geval zo vet dat Vriend nu ook eens is met verhuizen

Betekend niet dat we per direct de kiet te koop zetten
Maar wel dat we een kluslijstje gaan maken specifiek gericht op verkoop
Dus verkoop komt in zicht (ik ga serieus zo blij zijn als het zover is :') )