[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:58

Te gek Karin, gefeliciteerd!!!

Wow Wendy, wat een idiote situatie zeg. Jullie zijn al een jaar ah wachten op de officiële overdracht? Maar jullie wonen er dus wel? Wat is bij de verkopers dan zo mis gegaan dat ze niet kunnen leveren?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:18

@ekmic: dat is idd netjes. Had nog nooit gehoord dat ze dat zo doen, qua bezichtigingen. Spannend nu!
@karin: gefeliciteerd! Dat heeft echt lang geduurd, fijn dat het nu duidelijk is!

Het geheel bestaat uit 4 percelen. Het tweede perceel (ligt dus letterlijk tussen het 1e perceel (huisperceel) en het derde perceel in) blijkt nog op naam van verkoopster en haar overleden man te staan door een fout van een notaris destijds. Daarmee is de helft van dat perceel onderdeel van een onverdeelde erfenis (erfenis met flinke schulden die door de direct betrokkenen is afgewezen en door de rest niet naar omgekeken).
Dit is vlak voor de geplande overdracht door onze notaris ontdekt.
Zonder dat perceel (waar ook een stuk van de schuur op staat) is het geheel gewoon veel minder waard en voor ons ook niet interessant. Dus zeggen: "oké, we nemen het zonder dat perceel" is geen optie. Ook omdat het vrij lastig dat er dan een denkbeeldige lijn door de schuur loopt en we te maken hebben met een onderbroken geheel waardoor we de achterste percelen ook niet kunnen bereiken.

Het afgelopen jaar is eerst geprobeerd de fout te herstellen, vervolgens is een rechtszaak aangespannen, daarna is erfgenamen onderzoek uitgevoerd (mislukt omdat een aantal onbereikbaar zijn) en nu ligt er dus een verzoek voor vereffening.

De reden dat wij er toch wonen is omdat wij braaf ons oude huis hadden verkocht. Ook zat de oude eigenaresse ook al in een ander huis.
En ik denk dat dit hun geluk is, anders hadden wij waarschijnlijk de stekker er al lang uit getrokken en zaten zij met én een onverkoopbaar huis én zonder koper.
Ondertussen willen wij hier ook niet meer weg, alleen is het wel frustrerend dat wij bijvoorbeeld allerlei verbeteringen die we willen doorvoeren aan o.a. het huis niet kunnen uitvoeren, omdat je dat soort bedragen niet investeert in iets wat niet van jou is. Eerst de overdracht, dan kunnen we allemaal verder.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:03

Jemig, wat een krankzinnige situatie zeg Wendy...

Gefeliciteerd Karin! :):)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:06

Jemig := Klinkt best als een slopend gebeuren.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:25

Maandag 16:00 uur naar de notaris. En dan minstens 20 jaar geen gezeik meer! !

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:23

Wat een rare situatie Wendy!

Wij hebben vanochtend alle gevraagde papieren ingeleverd voor de hypotheekofferte, als het goed is wordt deze week ook het taxatierapport opgemaakt en dan zou alles er zijn en volgens onze adviseur zou dan binnen een paar dagen goedkeuring kunnen komen dus hoop dat dat straks allemaal snel rond is. Dan zijn we echt zeker van alles

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:45

Wat een bizar verhaal Wendy! En vast ook niet zonder financiële gevolgen lijkt me als verkopers niet kunnen leveren. Hele vervelende situatie. Maar hopen dat het einde gauw in zicht komt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:00

Onvoorstelbaar Wendy, wat een bizarre situatie.

Fijn Karin! Je hebt er even op moeten wachten, maar uiteindelijk is het het waard!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:03

jaaa ik meld mij ook! wij hebben ons huis nu 4 jaar te koop staan.. ik ben naar een andere woonplaats op school gegaan toen ik van groep 8 naar de middelbare school hing(anderhalf uur met OV) maar inmiddels zit ik in mijn examenjaar.. het wil maar niet opschieten. inmiddels is ons huis verkocht onder voorbehoud van verkoop eigen huis.. maar ook dat laat nog op zich wachten.. mocht er in april nog niks veranderd zijn halen we het bord er uit en stoppen we er mee.

ik zou zelf hier graag blijven wonen.. mn ouders willen midden in het centrum van apeldoorn gaan wonen, en ik woon nu tussen de paarden koeien en andere boerderijdieren. (woon in een dorpje vlak naast het landelijke gedeelte in ons dorp) en zeker als mijn eigen paardje er komt als ik eindelijk 18 ben, dan kan hij mooi lekker dicht bij huis staan :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:23

donjalover13 schreef:
jaaa ik meld mij ook! wij hebben ons huis nu 4 jaar te koop staan.. ik ben naar een andere woonplaats op school gegaan toen ik van groep 8 naar de middelbare school hing(anderhalf uur met OV) maar inmiddels zit ik in mijn examenjaar.. het wil maar niet opschieten. inmiddels is ons huis verkocht onder voorbehoud van verkoop eigen huis.. maar ook dat laat nog op zich wachten.. mocht er in april nog niks veranderd zijn halen we het bord er uit en stoppen we er mee.

ik zou zelf hier graag blijven wonen.. mn ouders willen midden in het centrum van apeldoorn gaan wonen, en ik woon nu tussen de paarden koeien en andere boerderijdieren. (woon in een dorpje vlak naast het landelijke gedeelte in ons dorp) en zeker als mijn eigen paardje er komt als ik eindelijk 18 ben, dan kan hij mooi lekker dicht bij huis staan :)

wat ook wel wil helpen is drie maanden uit de verkoop halen of in de stille verkoop en dan opnieuw op funda en in de verkoop. Mensen denken nu, omdat hij al zo lang in de verkoop staat, dat er misschien iets mis mee is en kijken ze er niet naar.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:27

Ja het zinnetje "geduld word beloond" hebben we afgelopen maanden meermaals tegen elkaar gezegd.. Nu maar hopen dat dat ook echt zo is.. Ons geduld is in elk geval wel erg op de proef gesteld, maar makelaar en gemeente weten nu ook dat we wel echt serieus zijn. Weet alleen nog niet of dat nou een voordeel of nadeel is. :Y) Enigzijds voelt het ook wel goed, al die tijd blijft dit zo in ons achterhoofd spoken en voelen we ons hier toch eigenlijk wel echt goed bij.

We zullen het zien, ik vind het in elk geval rete spannend! Ons eerste koophuis, gaan dan het ouderlijk nest verlaten, samenwonen... Er komt een hoop op ons af nu in elk geval, gelukkig hebben we allebij hele lieve ouders die ons een heel eind op weg helpen en er ook achter staan (ook wel fijn toch :+ ). En we hebben al 2 jaar aan het idee kunnen wennen. :)

@ Haike wat tof! Laat de kijkers en koper nu maar snel komen. :D Kan me goed voorstellen dat het wel vreemd aan moet voelen als het dan toch echt op funda staat. :j
@ BridgetF ohh dat is wel balen, hopelijk snel nieuwe serieuze kijkers! :D
@ Bjarni oehh spannend! Hopelijk is het een koper!
@ Wendy klopt op het platteland hoor je er ook veel boeren over, die hebben te maken met grote schuren nog compleet met asbest daken. Opzich prima, zolang je er maar niet in gaat boren e.d. maar die moeten t.z.t. ook allemaal vervangen worden en je hoort dan toch wel dat ze daar nu al mee bezig zijn en langzaam aan alles aan het aanpakken zijn.

En jeetje ik kan me dat inderdaad nog herinneren! Je had het al eens eerder gepost in het topic, dat er nog steeds geen oplossing is gevonden zeg.. :oo Als we het dan toch over geduld hebben, jullie hebben ook enorm veel geduld dan zeg! Maar ik denk dat je net (als wij) echt van periode / taak naar periode / taak kijkt i.p.v. in dagen, weken of maanden? Hopelijk gaat er nu dan eindelijk een oplossing komen en kunnen jullie allemaal door! Voor de verkopers ook alles behalve fijn natuurlijk...

Wauw netjes EkmiC! Ik was zelf ook al een beetje huiverig geworden voor makelaars na een aantal ervaringen hier in het topic maar onze eigen ervaring is tot nog toe heel prima en als ik dan jou berichtje lees, dikke pluim voor die makelaar! Nette gang van zaken doen zeg! +:)+
WHIEHOOOE! Karin wat fijn!! *\o/*
@ QueenE toch wel even weer een mijlpaaltje, spannend dat wachten op goedkeuring ik denk dat ik zelf gek word van de spanning. Wat lichten ze dan eigenlijk allemaal precies door??
@ Donjalover13 wow dat is best wel heel erg lang, ik zou het dan inderdaad ook even uit de verkoop gaan halen. Als het dan weer nieuw op de markt komt en nieuwe huizenzoekers kijken dan naar die woning dan klikken ze het inderdaad niet gelijk weg omdat het al zo lang te koop staa. Het is het huis van je ouders begrijp ik? Jij geeft aan dat je wilt blijven waar je nu zit, geen mogelijkheid voor jou om in die omgeving t.z.t. wat te gaan huren o.i.d.??

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:20

bridgetF schreef:
donjalover13 schreef:

wat ook wel wil helpen is drie maanden uit de verkoop halen of in de stille verkoop en dan opnieuw op funda en in de verkoop. Mensen denken nu, omdat hij al zo lang in de verkoop staat, dat er misschien iets mis mee is en kijken ze er niet naar.

ja klopt... hebben we ook al 2 keer gedaan.. de startprijs was 315 000 en we zitten nu op 239 000 geloof ik.. we hebben dus echt al bijna alles geprobeerd..

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:26

Dat is toch ook wel spannend eerste koophuis en samenwonen. Ik vind het nu al super spannend en wij huren al 3 jaar samen dus dan weet je iig wel dat dat goed bevalt :+

Tot nu toe kijken ze naar inkomen, schulden, eigen middelen en het huis wat we willen kopen natuurlijk.

Dit is m trouwens

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:02

mooi hoor. Is het het hele gebouw of is het 2 onder 1 kap?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:21

Das een 2 onder 1 kap. (Dat zie je ook aan de voorgevels. Die zijn gespiegeld).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:25

wow, dat ziet er mooi uit.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:29

Wauw mooi huisje!! :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:43

2 onder 1 kap inderdaad!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:47

Wauw wat een mooi plaatje zeg! Daar zie je je zelf idd wel wonen denk ik.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:01

Prachtig huis QueenE!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:19

[quote="Sammie":oliebol]
[/quote:oliebol]

De rede dat ik twijfelde is omdat er zo`n lichte vlek te zien is in het rechter raam. Het leek daardoor net of je door het huis heen kon kijken. Zal wel gewoon ene lichte muur zijn dan. Vond het al een enorm huis anders ...

Is er weer een (oliebol) grapje gaande op het forum?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:50

karin1985 schreef:
Is er weer een (oliebol) grapje gaande op het forum?

test

Sammie schreef:

test

karin1985 schreef:
Sammie schreef:

Test

Hahaha ik heb het niet.. Grappig als ik jouw oliebolquote quote ik het dan ook niet zie?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:46

als ik op wijzigen druk, zie edit* zag ik het ook niet staan

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:51

en toen....kreeg ik net een telefoontje dat ze nog een tweede keer willen kijken. Dat had ik niet meer verwacht.....spannend.....

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:25

Marcato schreef:
Wauw wat een mooi plaatje zeg! Daar zie je je zelf idd wel wonen denk ik.

Zeker wel :D

Spannend bridgetF!