appiesjappie schreef:inderdaad 1 augustus dat duurt nog lang normaal is het toch ongeveer 6 weken?
er is geen normale termijn voor sleuteloverdracht, tis maar net wat de mogelijkheden zijn van koper en verkoper
soms kan het binnen een paar dagen , zodra je de papierhandel geregeld hebt etc , stel dat het huis al leeg staat, zal de verkoper graag zien dat de kopende partij zsm ook het huis heeft.
maar als de verkoper bijvoorbeeld over ene half jaar pas in het volgende huis kan, dan zal die proberen de overdracht dan pas plaats te laten vinden.
. Met het voorlopig koopcontract tekenen nog vers in mijn hoofd had ik mijn handtekeningen-zet-snelheid goed geoefend, maar na heel wat gebabbel van de notaris was het na één krabbeltje meteen gedaan. Kreeg een bosje sleutels, een handdruk..en toen stond ik weer buiten...dat laatste ging dus wat snel...maar goed. Nou het huis schoonmaken, en sjongejonge: ik snap dat je de plintjes niet af hoeft te gaan likken voor een is-het-schoon-?-test, maar de keuken hebben ze
achtergelaten, dat zet de vorige bewoners wel in een ander daglicht...maar goed onder die zwarte combi magnetron zit dus RVS
Was toen echt een mannenhuis met bijbehorende inrichting. Deurposten en deuren hebben niet meer die vieze kleur (echt, ik snap nog steeds niet dat m'n vriend die kleur erop heeft gesmeerd toen ie het kocht), maar zijn nu wit. Gedeeltelijk andere meubels en niet meer dat spuuglelijke blauwe Ikea ding boven de bank. Inmiddels natuurlijk nieuwe badkamer. Op de vensterbank andere dingen, en ga zo maar door.

Ik heb zelf alle foto's gemaakt voor op Funda en de tekst geschreven. Ik had ook de bezichtegingen willen doen, maar op advies van de makelaar maar aan hem overgelaten