[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:00

appiesjappie schreef:
inderdaad 1 augustus dat duurt nog lang normaal is het toch ongeveer 6 weken?

er is geen normale termijn voor sleuteloverdracht, tis maar net wat de mogelijkheden zijn van koper en verkoper
soms kan het binnen een paar dagen , zodra je de papierhandel geregeld hebt etc , stel dat het huis al leeg staat, zal de verkoper graag zien dat de kopende partij zsm ook het huis heeft.
maar als de verkoper bijvoorbeeld over ene half jaar pas in het volgende huis kan, dan zal die proberen de overdracht dan pas plaats te laten vinden.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:51

Ik heb vrijdag de sleutel gekregen *\o/* . Met het voorlopig koopcontract tekenen nog vers in mijn hoofd had ik mijn handtekeningen-zet-snelheid goed geoefend, maar na heel wat gebabbel van de notaris was het na één krabbeltje meteen gedaan. Kreeg een bosje sleutels, een handdruk..en toen stond ik weer buiten...dat laatste ging dus wat snel...maar goed. Nou het huis schoonmaken, en sjongejonge: ik snap dat je de plintjes niet af hoeft te gaan likken voor een is-het-schoon-?-test, maar de keuken hebben ze >;) :\ :n achtergelaten, dat zet de vorige bewoners wel in een ander daglicht...maar goed onder die zwarte combi magnetron zit dus RVS *grapje*!
Verder is het helemaal super om er eindelijk rond te kunnen wandelen!

Georgette

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:54

Zo, een week geleden postte ik hier dat ze bij ons de volgende dag zouden beginnen aan onze badkamer. Morgen komen ze de douchecabine en het badmeubel plaatsen en alles afkitten en dergelijke, dus dan is ie zo goed als klaar! Lekker snel, in 6 dagen tijd een nieuwe badkamer. Zou blij zijn als ze klaar zijn, douchen bij anderen elke dag en al die stofbende ben ik nu al zat. Maar alles voor een goed doel, we hopen hiermee echt kijkers en uiteraard ook kopers aan te trekken.

Daarna eens contact opnemen met de makelaar, hoeveel kosten we nu bij haar gemaakt hebben en aan de hand daarvan overwegen over te stappen naar een andere. Ben hier echt helemaal klaar mee. De laatste kijker hebben we geloof ik in mei gehad, en dat was ook het laatste contactmoment met de makelaar. Ik snap dat een makelaar geen koper van straat kan plukken, maar een belletje of mailtje is het minste dat ze kan doen, met daarbij een nieuwe aanpak om meer kans te maken op verkoop.

Onderstaande link is trouwens van ons appartement.
http://www.funda.nl/koop/hilversum/appa ... straat-34/

Het wordt straks heel nodig tijd voor nieuwe foto's. Deze foto's zijn gemaakt toen m'n vriend er nog alleen in woonde, inmiddels is het totaal anders ;) Was toen echt een mannenhuis met bijbehorende inrichting. Deurposten en deuren hebben niet meer die vieze kleur (echt, ik snap nog steeds niet dat m'n vriend die kleur erop heeft gesmeerd toen ie het kocht), maar zijn nu wit. Gedeeltelijk andere meubels en niet meer dat spuuglelijke blauwe Ikea ding boven de bank. Inmiddels natuurlijk nieuwe badkamer. Op de vensterbank andere dingen, en ga zo maar door.

Als we overstappen naar een andere makelaar, willen we met behulp van een styliste nog eens het huis nalopen. We hebben namelijk nog een kleine kamer die niet op de foto's staat, en die fungeert nu eigenlijk als washok. Voor de nieuwe foto's willen we er echt een doel aan geven, met (geleende) meubeltjes. Ook het balkon aan de acherkant willen we opleuken, met een leuk klein zitje en wat plantjes. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:41

Ik vind het wel nette foto's eigenlijk :P

Blauw schilderijtje hangt mij daar prima, en ik moest nog een keer de foto's langs voordat die deurposten überhaupt opvielen. Vind het ook wel een lekker fris kleurtje eigenlijk nu ik er op let, geeft er nog een beetje warmte aan :P

Fijn dat de badkamer bijna klaar is, voor jullie zelf ook lekker denk ik?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:21

Jaaaaaaaaaaaa, mijn huis is weer verhuurd gelukkig *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:22

wat fijn! Ook nog voor een beetje een langere periode?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:23

gefeliciteerd pmarena!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:25

En ik wacht al vanaf begin oktober tot ze eindelijk gaan bouwen. Samen met mn vriend een huis gekocht maar dat gaan ze pas bouwen als 8 van de 11 woningen verkocht zijn en we zitten nu op 6 :(
Wachten duurt lang, zeker met zoiets... Pfff

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:44

pmarena schreef:
Jaaaaaaaaaaaa, mijn huis is weer verhuurd gelukkig *\o/*

Yeah, super! :)

Ons huis...
Is onder voorbehoud verkocht! *\o/* *\o/* *\o/*
Wow, wij gaan een spannende tijd tegemoet whoehoeeee :D
joletjuh schreef:
En ik wacht al vanaf begin oktober tot ze eindelijk gaan bouwen. Samen met mn vriend een huis gekocht maar dat gaan ze pas bouwen als 8 van de 11 woningen verkocht zijn en we zitten nu op 6 :(
ohww da's wel vet balen.. En jouw huis? Moeten jouw kopers nou ook zo lang wachten? Of ben je een starter?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:54

Gefeliciteerd Dabo record tijd zeg!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:07

Pmarena, gefeliciteerd! Dat is fijn. Voor een bepaalde periode?

Dabo, wat geweldig. Ook gefeliciteerd. Wat snel zeg!! Ben je nu niet bang dat je toch te laag in prijs hebt gezeten??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:36

gefeliciteerd dabo... ik zal proberen niet jaloers te zijn :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:28

pmarena schreef:

Blauw schilderijtje hangt mij daar prima, en ik moest nog een keer de foto's langs voordat die deurposten überhaupt opvielen. Vind het ook wel een lekker fris kleurtje eigenlijk nu ik er op let, geeft er nog een beetje warmte aan :P

Zo zie je maar, smaken verschillen ;) Maar ik denk dat het voor de verkoop beter is dat de deurposten en deuren nu wit geverfd zijn. Helaas hebben ze de badkamer vandaag niet af kunnen krijgen, maar morgen of woensdag aan de eind van de dag hopelijk wel. Zou heerlijk zijn als alles af is, we zijn nu een soort van kamperen in eigen huis, met echt overal stof.

Fijn dat je huis verhuurd is zeg!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:20

Wow dabo, dat is snel! Gefeliciteerd!

Mijn huis stond bij de makelaar al een tijdje "onder voorbehoud verkocht" maar nu ook op funda. Voelt toch wel lekker :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:47

Ja zal ook blij zijn als het definitief verkocht is :) Nee we zaten zeker niet te laag hoor! Nu kunnen wij ook snel actie ondernemen. Spannend, morgen de makelaar in Apeldoorn bellen voor een 2e bezichtiging, en dan waarschijnlijk een bod uitbrengen. (onder voorbehoud dus ook haha) :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:02

Super leuk op welk huis is jullie oog ou gevallen? Vaassen toch?

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:20

joletjuh schreef:

Ik heb ook in oktober nieuwbouw gekocht ze zijn bij ons gelukkig gaan bouwen toen de helft was verkocht.
Bouwgaat alleen niet zo snel. Succes met wachten hopelijk beginnen ze snel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:26

Georgette schreef:
pmarena schreef:

Zo zie je maar, smaken verschillen ;) Maar ik denk dat het voor de verkoop beter is dat de deurposten en deuren nu wit geverfd zijn. Helaas hebben ze de badkamer vandaag niet af kunnen krijgen, maar morgen of woensdag aan de eind van de dag hopelijk wel. Zou heerlijk zijn als alles af is, we zijn nu een soort van kamperen in eigen huis, met echt overal stof.

Fijn dat je huis verhuurd is zeg!

Ja, kans is groot dat het voor de verkoop wel beter is inderdaad :j

Ik zit hier al 3,5 jaar in het stof, nog even doorbijten, waardeloos is dat hè als je niet gewoon "thuis" kunt zijn -O-

Ja echt super! Deze man zit er nu meteen in en heeft voor 2 maanden gehuurd met de mogelijkheid om steeds voor een maand te verlengen.
Kan dus zijn dat hij er al over 2 maanden uit gaat, maar kunnen ook nog wat maanden aan vast geplakt worden, is nog helemaal onbekend.

Aan de ene kant jammer dat het niet voor een jaar ofzo is want dan ben je echt weer even een tijd min of meer uit de zorgen, aan de andere kant is het misschien wel fijn voor het geval er toch ineens een koper komt...je weet het niet :P Maar deze man betaalt tenminste goed, die andere die het hele jaar had willen huren, zou 500 euro minder betaald hebben per maand en dat werd toch wel een beetje te gek hoor. Dan maar weer nieuwe ronde nieuwe kansen als deze man er uit gaat :)

Dabo!!!! Gaaf man!!!!!

Goed bod gekregen, nog boven jullie minimum? :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:34

Themba schreef:
Super leuk op welk huis is jullie oog ou gevallen? Vaassen toch?

Jep, Vaassen! :) Vrijdag gaan we er weer heen.

Jahoor, goed bod gekregen wel! :) :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:44

Nou helemaal top +:)+

Heb je ook een indruk gekregen hoe haalbaar het is voor de bieders, zijn ze al behoorlijk zeker van het rondkrijgen van de financiëring? Dat is wel zo lekker natuurlijk :P

En nu maar hopen dat jullie nieuwe huis snel gaat lukken, spannend joh!!!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:14

Ons appartement gaat deze week de verkoop in *\o/* Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het verkocht is, ik reken op een jaar of 2, kan het alleen maar meevallen _O- _O- _O- We hebben een huis op het oog, maar gaan pas echte stappen ondernemen als ons huis verkocht is. En is die weg... dan pech... komen er nog wel meer huizen langs :+ Ik heb zelf alle foto's gemaakt voor op Funda en de tekst geschreven. Ik had ook de bezichtegingen willen doen, maar op advies van de makelaar maar aan hem overgelaten :P We willen geen bord op het raam, we zijn van mening dat mensen die willen kopen via Funda zoeken en daarnaast hangt het hele appartementencomplex al vol met te koop borden :D :D :D

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:53

@ Dabo nee ik woon nu nog bij mn vader... We hadden verwacht dat de verkoop sneller zou gaan omdat er heel veel animo was voor dit project.. Maar veel mensen zijn toch afgehaakt om financiële redenen...
En dan zijn er ook nog die pas willen kopen als de bouwdatum bekend wordt, en dat is het het nou net :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:36

Zunzuncito en Dabo gefeliciteerd!!!
Dabo dat is allemaal echt snel gegaan!!

jolet..dat is ook een lastige situatie..

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:46

Jaa Cyrina is echt lastig.. En die laatste 2 huizen verkopen schiet niet echt op :( Hoop deze week meer te horen van de makelaar... Wachten duurt altijd wel lang... En als ze aan het bouwen zijn dan duurt het ook nog wel een tijd maar dan gebeurt er tenminste wat :)

Jij hebt ook alleen maar mensen die willen huren he?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:14

soms kan het heel lang duren ja voor dat ze beginnen met de nieuwbouw omdat ze zoveel huizen moeten verkopen maar het kan ook in eens heel snel gaan.
het leuk is als ze gaan beginnen met bouwen dat je soms langs kan rijden en kijken van hier komen wij te wonen.
maar schrik niet als alleen de fundering ligt dat je denkt dit is net een kippenhok. dit hebben mijn ouders namelijk ook gehad dit leek zo klein dat ze zelf maar alles na gingen meten maar het klopten wel toen de muren enzo kwamen werd het een stuk groter heel raar (terwijl het een groot huis was).

maar lees wel een aantal goede berichten in dit topic.
leuk voor iedereen dat het huis zo goed als verkocht is of een nieuwe woning aan hebben gekocht.

ik moet nog 2 nachtjes wachten dat ik bij de notaris zit maar zit al een bord verkocht op.
dit huis wat wij willen kopen was onder voorbehoud verkocht tot dat ze hun eigen huis hadden verkocht,
maar omdat wij belang hadden kregen deze mensen 48 uur de tijd om te beslissen wat ze deden. maar deze mensen durfden het niet aan om met 2 huizen te zitten.