Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:56

Nu ben ik wel benieuwd, Dorus! :D

Zelden zo'n sfeerloos en kil huis voorbij zien komen op Funda als dit huis in Hengelo :=
Daar hebben ze niet eens geprobeerd om het gezellig te maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:38

Cayenne schreef:

Zelden zo'n sfeerloos en kil huis voorbij zien komen op Funda als dit huis in Hengelo :=
Daar hebben ze niet eens geprobeerd om het gezellig te maken.

Waarschijnlijk omdat oorspronkelijk die stenen niet gewit zijn en daarmee grijzer en met een duidelijke voeg. Feitelijk een stukje schoonmetselwerk maar dan anders.
Zoals vaker wil men met zo'n stijl nog weleens doorschieten en dan wordt het erg veel van hetzelfde.

https://www.funda.nl/koop/heeze/huis-42 ... aurora-11/
Deze huizen hadden dat van oorsprong ook. Als je goed kijkt, zie je het op enkele plekken nog terug.
Dit zijn van die grijze, open stenen. Tel daarbij op dat de eerste huizen gebouwd werden in de tijd dat spouwmuurisolatie nog geen standaard was in de nieuwbouw en je kunt raden wat de klachten van deze huizen waren: tochten als een windtunnel en in de winter niet warm te stoken.

In de loop van de jaren heeft ieder op z'n eigen wijze dat aangepakt en opgelost maar een bouwkundige blunder kun je het wel noemen.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:53

Bij die huizen zie ik het idd ook! Al is het daar wel een stuk minder en veel huiselijker qua sfeer.
Maar idd moet ik er niet aan denken om in zo'n huis te wonen! :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:58

Een huis om een compleet gezin 20 jaar aan de buitenwereld te onttrekken, en waar de omgeving dan bij ontdekking van zegt: goh, nooit iets van gemerkt...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:25

Cayenne schreef:

Als je “huis Naalden” in Google gooit komen er genoeg afbeeldingen voorbij.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:25

Wat een vreselijk naar huis. Zo kil.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 06:48

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:04

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:54

Van die in Hengelo krijg ik nu gevangenis-vibes. Maar het zou me wel een leuke uitdaging lijken om daar een fijn huis van te maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:00

Wij hebben ooit een weekje in een huisje van Roompot gezeten wat er ook zo uit zag. Ik vond het vreselijk daar. Geen aanrader voor een ontspannen vakantie, idd net een gevangenis.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:08

Marie111 schreef:

Stond al op de vorige pagina

Suzanne F. schreef:
eenitraM schreef:
https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-8 ... nterweg-8/

Ik kwam deze tegen maar ik geloof dat dit nog steeds een rijtjeshuis is met gewoon een diepe tuin. := :roll: maar met veel fantasie is alles een kasteel en een paleisje, toch?

Lijkt mij te klein om pony’s te houden maar goed. Ik denk dat je best voor wat overlast zorgt in zo’n woonwijk. Wat een nare foto’s trouwens op het laatst. Kijkt heel vervelend.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:29

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:48

Wat een rotplek voor een huis :D
Als je er van uit gaat dat de deuren overal de standaard 2.01 zijn, is het plafond hier en daar max 2.10 hoog, idd. Woonkamer lijkt gewoon 2.40 te zijn (wat tegenwoordig ook laag is, uiteraard)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:51

2.10m valt me dan nog mee :+ Ik dacht zelfs hier en daar lager _O-

De plek is idd niet heel fijn :D Volgens mij echt een drukke weg?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:25

Lief huis om te zien maar ligging niet fijn, rieten kap vervangen, binnen helemaal verbouwen. Woonkamer zou ik naar achter verplaatsen met kap tot bovenaan open.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:54

Cayenne schreef:
Nou, dit is ook bijzonder smaakvol ingericht hoor! _O- _O-
https://www.funda.nl/koop/hengelo-ov/hu ... ensweg-98/

gevalletje; het geld was op nadat het huis casco was opgeleverd, dus er is een goedkope vloer in geflikkerd, dito keuken en toilet ect.
Althans; zo komt het huis op mij over, met die kale muren. Helemaal die kale cementblokken; is toch geen porum zo. Zelfs met de slechtste stucadoor ter wereld had het er nog beter uit gezien dan dit; casco muren.

Om het over de plafonds maar niet te hebben. En de vloeren. Eigenlijk alles doet aan alsof het geld op was bij oplevering van de woning in casco staat.
En blijkbaar al die jaren nooit de behoefte gevoeld om het huis wat beter aan te kleden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:14

De kale cementblokken waren helemaal hip in de jaren 70. Ouders van een vriendin van mij hadden ook zo'n huis.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:30

Inderdaad, dat huis is bewust zo ontworpen.l med die grijze blokken. Mijn basisschool (gebouwd begin jaren tachtig) had ook zulke muren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:24

Ibbel schreef:
De kale cementblokken waren helemaal hip in de jaren 70. Ouders van een vriendin van mij hadden ook zo'n huis.

Yep, men had wel meer bijzondere ideeën in die tijd, waarvan sommige jammer genoeg gesneuveld zijn en andere goddank overgewaaid zijn :D

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:40

Bijzonder ongezellig dat huis, die slaapkamers lijken wel gevangenissen :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:51

ikke schreef:
Ibbel schreef:

Yep, men had wel meer bijzondere ideeën in die tijd, waarvan sommige jammer genoeg gesneuveld zijn en andere goddank overgewaaid zijn :D

nou, zeg dat wel ja :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:57

Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:05

hihi, hij neemt een huis zonder te bezichtigen in de verkoop en de gemaakte foto's kwamen ook zo maar ineens op funda.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:39

Cayenne schreef:
Zijn deze foto's nou zo slecht genomen of is het plafond nou overal echt zo laag?
https://www.funda.nl/koop/lettele/huis- ... erweg-129/
Verder best een charmante boerderij, maar ik denk dat er wel echt veel aan moet gebeuren.
Dat ga je niet met een ton redden :P

Haha, nee. Overigens lijken de plafonds me zeker heel erg laag (2,10 is het beslist niet, en de deuren zijn ook geen 2m.)

Maar als je echt veel geld hebt: het achterhuis tot woning maken, de schuren die het uitzicht belemmeren slopen en verplaatsen naar de zijkant, voorhuis vooral inrichten als entree, bergruimte en logeerkamer. Aangezien er een mogelijkheid is dat het pand van de monumentenlijst afgaat, zou je zelfs kunnen kijken of je een zijvleugel aan kunt bouwen een beetje terug van de weg, die het verkeersgeluid verder afschermt van het woondeel en de tuin, en het oppervlak vergroot.

En dan zou ik toch denken dat je het huis ook wel een paar ton in waarde moet kunnen laten stijgen.
En dan ligt het welliswaar dicht bij een drukke weg, maar ook dicht bij de A1 en de treinen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:06

dit staat in de tekst: De boerderij is in 2011 als gemeentelijk monument aangemerkt en is door de afdeling Erfgoed team Ondernemingen en Vergunningen in aprill 2022 beoordeeld of dit pand voldoende monumentale waarden heeft om deze op de lijst te houden. In het document ‘advies inhoudelijk gemeentelijk monument’ inzake Holterweg 129, Lettele van 2 mei 2022 valt te lezen dat zij geen medewerking willen verlenen om het pand van de monumentenlijst af te halen.

Dan lijkt mij niet dat er een mogelijkheid is om het pand van de monumentenlijst af te krijgen