Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:06

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 16:58

Ik zocht nog naar een makkelijk en niet giftig hangplantje voor de kattenboom in de keuken, heel blij met deze Peperomia Pepperspot <3

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:45

Wat een snoezig plantje! <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:53

Die is leuk Jis! Ik kan Peperomia echt niet in leven houden dus ik koop ze niet meer :+

Ik heb deze week mijn raam eens een beetje opgeruimd, wat planten verpot en een raamkasje gehaald bij Ikea voor de stekjes. Die stonden in plastic bakken en dat is geen gezicht, al werkt het wel prima. Ik heb altijd een hele bende stekken van Scindapsus, Philodendron en dergelijke staan om terraria mee in te richten.

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:26

Mooie opstelling zo, BK! Je Hoya bloeit ook bijna, zie ik. :P

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:11

Ja leuk hè, die gaat al voor de 2e keer dit jaar, in mei ook al. De H. krohniana waarvan je helemaal rechts in het raam nog een puntje kunt zien bloeit ook <3

En als de H. linearis goed in bloei staat kun je hier 's avonds amper in de kamer zijn :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:45

Oh, die had ik nog niet eens gespot. :)) Die ruikt zo lekker!

Linearis heb ik niet, vind die niet zo bijzonder. :=

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 00:54

mooi ingericht black_kelpie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 16:10

Maanden geleden mijn calathea verpot, deed al heel lang niks meer. Ik keek de nieuwe scheuten er bijna uit van februari tot half juni.
Daarna gaf ik het op en dacht, als hij niks gaat doen koop ik van de winter wel wat anders.

Dat hielp...
Afbeelding

Al 5 nieuwe scheuten geteld waarvan een al heel groot. *\o/*

Dit was mijn gratis tip.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 16:29

@Jis: Thanks voor de info en de linkjes!

Leuk die Peperomia Pepperspot, ook eentje op mijn wishlist, maar ik moet keuzes maken en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er eventueel nog bij zal willen. Zoveel moois :D

Maar niet-giftig is wel één van de criteria i.v.m. mijn katten.

@black_kelpie: Leuk zo al die planten! Ik heb die Ikea kasjes op de vensterbank, staan die plantjes ook veilig voor de katten en lekker in het licht. In de winter even kijken hoe en wat als de cv aangaat...

@Janine1990: O gaaf dat hij toch weer wat gaat doen :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 17:34

@Black_kelpie, lekker vrij droog laten vallen en dan pas weer water maar ging met mijn Watermelon Peperomia een keer niet helemaal goed.

Wat een prachtige plek in je huis!

@Janine, :)) Leuk, eindelijk toch die nieuwe scheuten <3

@Dagmar, Ik heb iets van 8 bladstekjes ervan. Waren eraf gevallen tijdens vervoer, alleen nog even kijken of ze aanslaan, mocht je willen dan kan ik ze na aanslaan opsturen.
Is lastig kiezen ja :P

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:06

@Jis: Ja leuk! Uiteraard betaal ik dan de verzendkosten. Mocht je van mij ergens een stekje van willen kunnen we ook ruilen.

O ja die Peperomia Watermelon lijkt mij ook leuk, of de Disschidia Watermelon, weer een hangplantje dan haha, maar die zijn leuk.

Ja, keuzes, keuzes :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:27

Ik ben ivm katten juist overgegaan op giftige planten want anders blijven ze er niet van af. :') zeker die gras achtige dingen worden kaal gegeten.
Hier weten ze gelukkig heel goed dat ze van die planten af moeten blijven (al zijn het niet de meest slimme katten die ik ooit gehad heb _O- )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:35

Black_kelpie, wat leuk dat je dat kasje hebt!
Heb je nu alle stekken er gewoon los in liggen? Of lijkt dat maar zo?

Ik wil 'm namelijk ook voor wat stekken :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:10

J0anieke schreef:
Ik ben ivm katten juist overgegaan op giftige planten want anders blijven ze er niet van af. :') zeker die gras achtige dingen worden kaal gegeten.
Hier weten ze gelukkig heel goed dat ze van die planten af moeten blijven (al zijn het niet de meest slimme katten die ik ooit gehad heb _O- )

Een kat van een familielid knaagde wel aan giftige planten en ik denk dat dat uit verveling was. Zat veel alleen in een appartement. Toen ik haar gelukkig weg kon halen daar bleef ze hier, op de Graslelie na, wel van de planten af. Het zijn ook wel vooral kittens waar men mee uit moet kijken :j En een paar hele giftige planten zoals de Dieffenbachia. Verder heb ik wel een paar licht giftige beneden staan maar niet in de kattenbomen.

Het wisselt hier nogal hoe slim ik ze vind. Soms denk ik wauw en andere momenten sjonge jonge :))

Dagmar80 schreef:
@Jis: Ja leuk! Uiteraard betaal ik dan de verzendkosten. Mocht je van mij ergens een stekje van willen kunnen we ook ruilen.

O ja die Peperomia Watermelon lijkt mij ook leuk, of de Disschidia Watermelon, weer een hangplantje dan haha, maar die zijn leuk.

Ja, keuzes, keuzes :D

Leuk! Ik wacht af tot er nieuwe groei is en dan pb ik je.

Disschidia Watermelon ook een leukerd <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:54

Mijn kat blijft over het algemeen overal wel van af, maar dieffenbachia's etc staan wel buiten knaagbereik :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:39

:D

Ik had mijn Alocasia Jacklyn eigenlijk al afgeschreven maar wel laten staan en meer water gaan geven, kon voor een leuke prijs weer één aanschaffen een paar weken geleden, voor een laatste poging want ik vind hem geweldig! <3 En dan nu dit en heb ik er 2 :D Wellicht iets meer hoop en geduld hebben :P

Meer water nodig dan ik durfde te geven. Geldt ook voor mijn Loco. Geef nu wat meer en het gaat ook met de Loco beter.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:44

Gaaaf! *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:07

Janine1990 schreef:
Black_kelpie, wat leuk dat je dat kasje hebt!
Heb je nu alle stekken er gewoon los in liggen? Of lijkt dat maar zo?

Ik wil 'm namelijk ook voor wat stekken :)

Ja klopt, een laag sphagnummos direct in het kasje en daar liggen de stekken op. Dat ging in de plastic bakken altijd prima, hopelijk hierin ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:12

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:18

Ik had een andere verwacht, maar deze is wel heel speciaal! Wat bijzonder!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:44

Wat apart! Bijzonder om te zien :j

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:50

@J0anieke: Nou, ik waag het er niet op, wil graag dat mijn katten allemaal een respectabele leeftijd bereiken... Met de pootjes omhoog naast een giftige plant... Liever niet :D
@Jis: Leuk! :) Ben benieuwd! Fijn dat je Alocasia het toch weer doet *\o/*

Leuk dat skeletbloempje, grappig die blaadjes die doorzichtig worden.

Ik heb gisteren dan toch de Senecio Rowleyanus Variegated besteld *\o/* Was al veel aan het rondkijken geweest waar ik hem wilde kopen enzo en nu toch maar gewoon weer voor de Nederlandse webshop gegaan waar ik een deel van mijn andere plantjes vandaan heb. Ik ga geen 5 euro betalen voor 1 ongeworteld strengetje... En waar ze hem wel betaalbaar als plantje verkochten met nog een aantal plantjes die ik ook graag wilde verzonden ze weer niet naar Nederland... Helaas...

En uiteraard niet alleen het erwtenplantje besteld, beetje zonde met de verzendkosten dus nog wat leuks bijbesteld wat ook op de wishlist stond :D Plus nog twee plantjes voor in de tuin. Kwam ik tegen al met snuffelen en leken mij ook wel leuk. Én ik krijg een Mysterie plant... Ik ben benieuwd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 15:26

Haha klinkt alsof je bedoeld dat mijn katten nu allemaal dood gaan aan de planten, maar die leven nog hoor, en worden ook oud.. :')

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 16:26

Haha, nou dat bedoel ik niet hoor :P Het is meer dat ik mijn katten niet vertrouw met mijn planten...