Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:14

_San87_ schreef:
Heeft iemand misschien een tip waar ik mooie betaalbare plaids kan vinden?

Ik heb geen zin om 100 - 150 euro voor zo'n ding neer te leggen :').

Leen Bakker heeft volgensmij ook (mooie) betaalbare plaids!

Frummels

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:13

Hier weer eens een update. We hebben zaterdag een nieuwe keuken besteld voor in ons nieuwe huis! *\o/* Ik ben echt helemaal verliefd, want wat is ie gaaf <3
Helaas nog geen foto's omdat we het zelf hebben samengesteld. Eind september wordt ie geleverd. Oh ik ben zo blij als een kind!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:23

Ben benieuwd Frummels!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:39

Ik ook karijn! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:04

Spannend Frummels, ik ben ook zó blij met de keuken hier!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:32

Hier als in NL of Spanje?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:36

Nederland Hoewel ik in Spanje ook een fijne keuken heb. Maar deze is veel moderner.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:43

Ik plaats even een reactie maar wat tips zouden al geweldig zijn, ga straks het hele topic doorlopen.

Over een paar weken ga ik "uit huis" en ga ik samen met mijn vriend de bovenverdieping van zijn ouderlijk huis bewonen. Dit wordt een apart gedeelte, niet heel groot maar als tussenoplossing tot we genoeg gespaard hebben zeker redelijk.

Het gaat om een combi woonkamer/slaapkamer en dan een keuken die deels ook als washok dient(keuken is van ons, washok/overloop naar dakterras is gedeeld. Badkamer is ook gedeeld helaas).
Ik zoek tips om onze ruimte zo handig mogelijk in te richten. Exacte maten heb ik niet helaas, gok dat woon/slaapkamer zo'n 4 bij 8(misschien iets ruimer) is met twee grote ramen aan de voorkant. Mijn idee was een nieuw bed(daar zijn we sowieso aan toe, het oude is kapot haha) met veel opbergruimte(lades etc) en deze aan één kant tegen de muur te zetten met een kamerscherm óf vakkenkast tegen het voeteind, zodat je een klein beetje privacy hebt als er iemand binnen komt, of in verband met bezoek etc.
Aan de kant zonder ramen komt er een grote schuifkast voor kleding en ander spul. Hierdoor hebben we gelukkig niet heel veel extra opbergruimte nodig.

Ik twijfel nog ivm de vakkenkast en het kamerscherm omdat de kast natuurlijk opbergruimte bied maar het kamerscherm minder ruimte in neemt.

Dus tips voor kleine ruimtes: Graag!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:54

Murphy-bed... neemt ingeklapt weinig ruimte in en ziet er ook netjes uit.
Anders kun je ook een gescheiden slaapgedeelte maken door een kast met een dichte achterwand tegen het voeteneind te plaatsen en aan beide zijden de openingen 'afsluiten' met een half-doorzichtig gordijn. Dan ben je maar 2 meter kwijt en hou je 6 meter over voor je woonruimte.

Als dit achterste 'slaapstuk' ook grenst aan het washok/keuken zou ik kijken of er in de slaapkamer een aparte douche/wasbak gemaakt zou kunnen worden. Dit hoeft niet meer dan 1 mtr breed te kosten en dan heb je wel veel meer privacy.
Je hebt douchekabines die uit één stuk zijn, dus meteen waterdicht en doortrekken van waterleiding en afvoer hoeft niet veel te kosten omdat die al dichtbij aanwezig zijn.

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:03

Helaas grenst "slaapstuk" niet aan badkamer en zal er behoorlijk veel leiding omgelegd moeten worden om dat te realiseren. Dus die vlieger gaat niet op helaas. We zullen er wel wat in investeren maar liever niet te veel omdat het maar een tijdelijke oplossing is en de badkamer verder echt prima is.

Zo'n opklapbed had mijn vriend het ook over, ben er zelf niet zo'n fan van aangezien het me veel werk lijkt om elke keer je bed weer in en uit te klappen haha, maar dat is misschien een beetje gemakzucht van mezelf.

Zo'n vakkenkast wilde ik dan wel dicht maken aan de achterkant ja, zodat je toch het idee van "privacy" hebt. Van die eenvoudige gordijnen is nog wel een goed idee ja! Ga ik onthouden. Moet sowieso nog gaan gordijnen shoppen :')

Edit je tekening is erg fijn! Thanks. Dat is inderdaad de plek die ik voor het bed in gedachten had. Al had ik het idee de grote kast(die zeker wel 3m breed is en makkelijk 2,5m hoog) langs de "onderkant" van het bed te zetten, dus in de rechterhoek zeg maar. Links onder is/komt namelijk de deur.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:21

Heb je een tekening waar de ramen/deur/keuken en dergelijke op te zien zijn? Dan is het iets makkelijker nadenken over de inrichting :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:24

Bij een opklapbed moet je wel elke keer je bed opmaken en de kussens 'vast'leggen, maar het open klappen vergt weinig kracht en is zo gebeurd.
Nadeel vind ik dat je vaak vanalles in de ruimte zet die het bed nodig heeft als het is uitgeklapt en je dus altijd met meubilair aan het verslepen bent.

Met 4x8 is de ruimte ook groot genoeg om een kleine afgesloten slaapplek te maken. Bijv. door met de grote kast als een 'gang' te maken waarachter de slaapruimte is. De gangruimte heb je toch al nodig om binnen te komen en ben je dan niet dubbel kwijt als loopruimte in je slaapruimte.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:31

Ik zal straks even gauw een klein plattegrondje maken en plaatsen! Even kijken hoe dat het makkelijkste werkt haha

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:32

En als het maar een tijdelijke oplossing is, ook zonde om zo´n bed te kopen.. Ik heb ook vaak een studio gehad en had gewoon een normaal bed erin hoor. Is veel fijner.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:34

Oké hierbij mijn zeer professionele sims plattegrond :')
Moest wat en ik kwam er met die online plattegrond dingen niet uit, dan maar even snel zo.
De verhoudingen kloppen misschien niet helemaal, want ik denk dat de ruimte "erboven"(wat dus keuken/washok/overloop wordt) niet zo groot is als ik 'm hier gemaakt heb.

Afbeelding

Mijn idee was om (op het plaatje) het bed aan de linkerkant te zetten met het hoofdeind tegen de muur, dan komt het voeteind niet langs het grote raam in theorie. Hier zou dus een kast/kamerscherm voor komen, maar voorkeur gaat uit naar kast. Deze hoeft niet heel hoog te zijn.
Tegen de "bovenste" muur zou ik dan graag de grote kast willen zetten, omdat deze daar het minste plaats in neemt. Deze kast voor het voeteind gaat niet lukken want de kast staat momenteel tegen de linkse muur en neemt daar echt bijna de volledige muur in beslag, het zou dus nogal krap worden om hier telkens langs te moeten.
Hoe we de tv/bank etc gaan neer zetten ben ik nog niet helemaal uit en er moet ook nog ergens een krabpaal in voor de kat :+

Het gaat inderdaad maar om een tijdelijke oplossing. Ik hoop binnen nu en 2 jaar toch een eigen woning te kunnen realiseren. Maar eerst even sparen..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:19

Ik zou even bij ikea gaan snuffelen. Die hebben altijd van die super kleine huizen nagemaakt. Of op RB&B. Daar zie je ook van die kleine super efficiënt ingerichte studio’s. Zelf ben ik bezig om de bovenste verdieping bij mijn moeder in een studio om te bouwen. Maar daar heb ik al snel een 55m2 dus wel ruimte. Hoewel het wel een rare ruimte is hoor. Maar daardoor ook wel weer leuke oplossingen geeft.
Heb je nog wat foto’s? Dat geeft een nog completer beeld van de ruimte.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:31

Foto's kan ik proberen maar de ruimte staat op het moment nogal vol en is niet af(moet nog een muur in komen + deur en dat kan pas over een paar weken), dus of dat zo'n realistisch beeld is weet ik niet haha

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:42

Mijn slaapkamer laat ik nog even voor wat het is.
Ik ga nu eerst op zolder een schuifwand maken.
Ter inspiratie:
Afbeelding

De wand op zolder wordt 3,6 m lang lang met in het midden twee schuifdeuren. De wanden en deuren worden 1,25 m hoog.

Ik heb me verdiept in het railsysteem van Storemax. Een mooi systeem!
Afbeelding

Kosten: €100 maximaal heb ik uitgerekend.

Ik zal de vorderingen posten adhv foto’s. Eerst alles losse spullen in dozen doen :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:18

Zo'n systeem hebben wij thuis ook op zolder, erg handig!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:28

Dat ziet er mooi uit Karijn! Op precies dezelfde plek komt bij ons een dichte muur, waar het bed met het hoofdbord tegenaan komt te staan. Hoe diep gaat jouw kast ongeveer worden?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:17

Change of plans...manlief was het er niet helemaal mee eens. Als ik overal een schuifwand plaats, verliezen we effectief best veel leefruimte. Daar ben ik het wel mee eens.
Onze zolder is 11 meter lang en 1 open ruimte met net niet in het midden langs 1 zijde de trap. We laten nu het gedeelte links van de trap, dat is ongeveer 4,70 m lang, gewoon “kaal” zeg maar maar zetten er een wand met deur neer. Dan wordt dat een grote afgesloten ruimte voor alle spullen als de dozen van computers, tv en de complete boekhouding van de voormalige zaak van mijn man.
Het middelste gedeelte wordt dan logeergedeelte met aan beide kanten onder het schuine dak een bed. Dit gedeelte voorzie ik van een fris verfbeurtje etc. Het gedeelte aan de andere uiterste kant wordt het kantoor van mijn man. Daar zitten al wel schuifwanden met een zeer onhandig systeem. Het schuifsysteem pas ik daar wel aan mbv Storemax H20. De panelen heb ik dus dat scheelt aanzienlijk in de kosten. Achter deze schuifdeuren kan ik dan overtollige kleding kwijt en andere spullen die je vaker gebruikt maar niet elke dag.
Ik zal wel een tekeningetje plaatsen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:59

Geen vliering Karijn? Dat vind ik zó ideaal!

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:34

Echt hè! Een vliering is zo fijn! Wij hebben over de lengte van 1 kant van de zolder schotten en ik vind het echt ideaal! Er past zo ongelofelijk veel oliebol achter! Hiervoor woonden we in een appartement zonder bergruimte, op een kleine voorraadkast na en het is echt ideaal! We hebben de vliering nog niet eens gebruikt omdat alles achter de schotten past..

Ik zal eens wat foto’s laten zien van hoe het er bij ons inmiddels uit ziet.

De slaapkamer:
Afbeelding
Afbeelding

De hal:
Afbeelding

Onze loungehoek buiten: <3
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:09

Leuk Murthul! Eerste wat mij dan weer op valt is de kat haha :)

Lekkere lounge buiten, daar kan je volgens mij bijna altijd wel zitten!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:32

Oh wat gaaf! Die loungehoek vind ik echt geweldig. En hele leuke kat <3