superpony schreef:Utopia, ik had het al in andere topic gezegd, maar daarom haal ik al af bij Agrarische bestemming. Kost bij sommigen ook best veel geld om het te veranderen....
Het is ook echt onzin, want heel veel huizen met agrarische bestemming staan echt al langer te koop dan vergelijkbare objecten. Ik kijk er steeds tegenaan dat wat interessant is al verkocht is en die huizen met agrarische bestemming maar te koop blijven staan.....
Ik had het er van de week met een boer over met zelf veel grond. Hij ziet ook geen jonge boeren meer iets nieuws beginnen en wie iets was begonnen, heeft financiele problemen. Dus wie denken ze dat zoiets gaat kopen nog?
Voor een moderne boer is 1 of 2 ha ook helemaal niks natuurlijk. Maar misschien is de enige andere doelgroep paarden mensen en zitten gemeentes daar niet op te wachten.
Ik baal ook wel dat je boven de 5000m2 amper wat vindt zonder agrarische bestemming. Nu zouden wij het daar op zich mee redden, maar je bent veel beperkter.
Precies dit inderdaad... het is zo zonde, want nu staat er inderdaad heel veel al heel lang te koop.. en dus leeg..
Nu hoeft bij ons het bestemmingsplan niet per se gewijzigd te worden, maar er is nu een milieuvergunning voor het houden van 200 stieren
Wij willen natuurlijk graag een milieuvergunning voor het houden van paarden.. en het lijkt wel of zo'n beetje alle gemeentes iets tegen paarden hebben..
Zal er idd wel om gaan dat er dan vaak ook nog van alles bij komt kijken, qua aanvragen voor vergunningen van rijbakken en dergelijke...
Wat jij zegt Lynn_Nikita herken ik inderdaad ook: juist die schuren zijn voor ons de reden om het huis te willen
Dan moeten we die niet moeten slopen... Zo zonde ook van al het weggegooide geld van het bouwen van zo'n schuur...
Wij hebben nu een handje vol huizen bekeken, meestal loopt het spaak op de gemeente of het gevoel beperkt te worden in ruimte/mogelijkheden...