[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:49

We gaan stap voor stap dingen doen, om te beginnen 2 draagmuren eruit waardoor je een grotere woonkamer (met vide) krijgt met open keuken. Keuken gaat er dus uit, duidelijk :+

Er moet in een deel een nieuwe betonnen vloer gestort worden, de hele elektra en alle kozijnen moeten aangepakt worden en we gaan voor energiezuinige maatregelen. De rest is allemaal voor later.
Willen juist zoveel mogelijk de karakteristieke details laten, de balken, bakstenen muurtjes die her en der nog zitten, de vide.

Edit: oohja en er zitten bijna nergens deuren in dus dat gaat ook een vermogen kosten _O-

Morpheus81

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:14

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:21

Ja groot gelijk heb je vind die stenen muren en balken prachtig!
Echt zodra een huis van die balken aan het plafond heeft ben ik al verkocht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:25

Mwah, we zijn ook bij een ander huis wezen kijken waar die balken nog aanweziger waren maar daar raakte ik alleen maar in paniek van de hoeveelheid werk _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:51

Gefeliciteerd Robijntjah

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:04

Meld me hier ook maar.

We willen al even verkopen en iets anders, maar veel obstakels en twijfels steeds en de markt werkt ook niet even lekker mee voor het volgende huis dat we willen kopen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:51

Wat is het aankopen van een huis met agrarische bestemming toch een ramp zeg.. je bent helemaal overgeleverd aan of de gemeente wel of geen zin heeft om mee te werken -O-

Deed iemand hier in het topic nou geen taxaties? Ik heb namelijk een vraag over het laten taxeren van een agrarisch object....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:52

Daarom zijn wij van het agrarische afgestapt maar dat had je inmiddels begrepen Natas _O-
Als het moet kom je maar bij ons wonen met alle dieren, plek zat :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:55

Hahaha ja ik begrijp het helemaal!! :') Maar ik wil zo graag wel de grootte van een agrarisch bedrijf :')
Daar houd ik je aan! :D Lijkt me best gezellig haha :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:58

Nou, anders mij wel.
Eigenlijk moet je al ff een weekendje naar mijn huidige plek komen, kunnen we km´s rijden!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:09

Oehh jaaa... <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:52

Ik werk bij een taxateur maar agrarisch is echt een heel andere tak van sport.

Maar wat wil je weten?

En om welk huis /perceel gaat het?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 01:11

Utopia, ik had het al in andere topic gezegd, maar daarom haal ik al af bij Agrarische bestemming. Kost bij sommigen ook best veel geld om het te veranderen....

Het is ook echt onzin, want heel veel huizen met agrarische bestemming staan echt al langer te koop dan vergelijkbare objecten. Ik kijk er steeds tegenaan dat wat interessant is al verkocht is en die huizen met agrarische bestemming maar te koop blijven staan.....

Ik had het er van de week met een boer over met zelf veel grond. Hij ziet ook geen jonge boeren meer iets nieuws beginnen en wie iets was begonnen, heeft financiele problemen. Dus wie denken ze dat zoiets gaat kopen nog?

Voor een moderne boer is 1 of 2 ha ook helemaal niks natuurlijk. Maar misschien is de enige andere doelgroep paarden mensen en zitten gemeentes daar niet op te wachten.

Ik baal ook wel dat je boven de 5000m2 amper wat vindt zonder agrarische bestemming. Nu zouden wij het daar op zich mee redden, maar je bent veel beperkter.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:51

Tja, het punt is vaak dat een verandering van bestemmingsplan door iemand moet worden aangevraagd, anders wordt de bestemming niet zomaar gewijzigd. Tenzij de gemeente met een grootschalige herziening van het totale bestemmingsplan komt, maar dat blijkt ook weer niet zo simpel. Daarom geldt hier bijvoorbeeld nog een bestemmingsplan uit de jaren zeventig van de vorige eeuw :')
En dat blijft nog wel even zo, de vorige poging om dat te veranderen door de gemeente is vernietigd door de raad van state.
De verkoper kan natuurlijk wel een omzetting naar woonbestemming aanvragen als hij belang heeft bij een snelle verkoop....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:40

En als het al veranderd mag worden koste dat vaak veel tijd en ook geld Bij een pand wat wij wilden kopen moest dan bv als voorwaarde de grote loods gesloopt worden, ja, laat dat dan net de reden van aankoop zijn voor ons

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:47

Hi medehuiszoekende bokkers! Mag ik gezellig meelezen met jullie? :o

Momenteel woon ik een huurappartementje en is mijn vriend met grote regelmaat bij ons (= 2 katten en mij) te vinden. We zijn bijna 3 jaar samen nu. Het appartementje is klein, maar fijn (ongeveer 55 m2). Stiekem verlangen we wel naar een plekje met meer ruimte. Ik ben momenteel mijn scriptie aan het afronden en heb al een vast contract voor 20 uur in mijn werkveld. Mijn vriend heeft sinds 1 januari ook een vast contract met een mooi salaris. Dat zorgt voor een leuk hypotheekbedrag :D

Mijn wens is om in hetzelfde dorp te wonen waar ik nu woon (sommige noemen het eind van de wereld, maar het ligt tussen Leiden en Schiphol in, dus eigenlijk valt dat wel mee hoor). Het voordeel van dit dorp is dat de huizenprijzen relatief nog laag zijn voor nieuwbouw. We hebben al een keer een woning bezichtigd, maar die kwam gewoon net te vroeg op ons pad. Er komt nieuwbouw aan en ik heb contact met d gemeente/ontwikkelaar, dus daar zitten we bovenop. We hebben ''afgesproken'' dat we nieuwbouw afwachten en als dat niet lukt we ook naar bestaande bouw gaan kijken. Een vriendin van mijn moeder/goede kennis is makelaar en houdt ons ook op de hoogte van woningen die in de verkoop komen en in ons budget passen. Al met al best goede ingangen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:33

Hoeveel huizen hebben jullie eigenlijk bekeken voordat je het huis tegen kwamen? Het lijkt me zo lastig te bepalen, wanneer is het nou hét huis, en wanneer denk je toch nog iets meer te kunnen krijgen voor je geld? Ondanks dat wij een aankoopmakelaar hebben die ons kan adviseren vind ik dit nog wel het lastigste.

@Denise: welkom! Nieuwbouw lijkt me erg leuk, alles naar je eigen smaak. Maar dat duurt soms echt heel lang, bij vrienden van ons ook. Als je daar op kunt en wilt wachten, geen probleem natuurlijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:37

Wij hebben op 3 huizen/bouwvallen geboden en de laatste is het geworden.

We hebben er niet zoveel bezichtigd, wel hadden we een mega lijst met interessante huizen waar we langsgereden zijn en afgeschoten.

Ik stond in ons huidige huis in de woonkamer, keek uit over het eigen land en was verkocht. Bij de andere 2 had ik veel minder het gevoel dat dat mijn huis was, op 1 plek zouden we zelf gaan bouwen, de andere vond ik alleen de locatie ok, het huis zelf eigenlijk véél te groot en daar moest zeker 100k in om het naar onze zin te krijgen.

Nu hebben we een huis voor ongeveer 50k verbouwd met de intentie om er 5-10 jaar in te wonen en dan nieuw te gaan bouwen. Eigenlijk hebben we het gekocht om de grond, en zeker niet om het huis, al hebben we er nu uiteindelijk wel een heel fijn huis van gemaakt, we hebben eruit gehaald wat erin zat/mogelijk was. Maar een top huis, zal het nooit worden.

Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je doel is, hoe lang wil je ergens blijven wonen. Voor 5 jaar hoeft het niet je droomhuis te zijn en hoef je er m.i. ook niet zo heel veel bij te voelen. Wil je er zeg 30 jaar blijven wonen, dan zou ik op zoek gaan naar de woning op een locatie waar je je helemaal goed voelt en niet voor minder gaan. Woning kun je enigszins nog veranderen, de locatie niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:41

Eigenlijk alles wat wij bezichtigd hebben hadden wij ook willen kopen maar werden of overboden of bleek bouwkundig afgekeurd te zijn. Belangrijkste voor ons was de ruimte en de locatie, het huis zelf maakte minder veel uit, waren allemaal kluswoningen en met verbouwen kun je het toch grotendeels maken hoe je het wilt. locatie kun je niet veranderen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:50

Voor ons huidige huis hebben we 3 huizen bekeken voor we deze bekeken.

Nu zijn we al jaren af en aan aan het zoeken en hebben we al ontelbaar veel huizen bekeken. Vaak gaan we eerst langs rijden, door de omgeving etc etc, dus dan valt het soms al af.

Qua bestemming is het gewoon waardeloos. De regels zijn ons inmiddels bekend, maar het is in ieders nadeel. Huizen gaan ontzettend snel momenteel, behalve die met agrarische bestemming. Kan me dus niet voorstellen dat het in iemands voordeel is dat die huizen staan te verloederen, niemand het kan kopen en men het dus ook niet kan verkopen.
Er komt gewoon bijna geen nieuwe, jonge boer bij die zoiets wil kopen om zoiets nieuw te starten.

Zelfs als ze paarden mensen weren, wat ik links en rechts wel mee heb gekregen, snap ik het nog niet. Waarom zouden mensen wel koeien/schapen,kippen,geiten boeren willen en niet mensen met paarden?? Vaak is men bang voor een rijbak oa.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:03

Leuk Denise!
En als het kan en je wilt het lekker in je eigen dorp blijven toch? :D
Wilde dat in eerste instantie ook graag, maar was in mijn eentje niet haalbaar.

Ik heb voor deze woning drie andere huizen bekeken.
Eerste was echt een leuk huisje maar zat teveel werk in en dat was niet realistisch genoeg.
Tweede huis ook aardig wat werk (wel bewoonbaar).
Derde huis was instapklaar, maar buurt had ik mijn twijfels over.
Huis wat ik gekocht heb wilde ik eigenlijk in eerste instantie niet eens bekijken :o
Maar had een heel goed gevoel bij deze woning, moet alleen nog flink aan de bak eigenlijk :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:58

Wij hebben al iets van 6-8 woningen bekeken. Daarvan was ik op een huis echt helemaal verliefd. En een stuk of 2 die ik zeker leuk genoeg vond om er wat mee te doen. Je voelt het of je voelt het niet. Ik heb dat al best snel dat ik mezelf ergens wel zie wonen. Mijn vriend daarentegen een heel stuk minder :+

Leuk Denise. Nieuwbouw vind ik indd zoals hierboven genoemd ook erg lang duren. Ik ben er op afgehaakt. Maar als je geen haast hebt. Wij wonen al ruim 2 jaar samen op 43m2 en dat gaat ook prima :D enige reden waarom ik graag weg wil is overlast..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:50

superpony schreef:
Utopia, ik had het al in andere topic gezegd, maar daarom haal ik al af bij Agrarische bestemming. Kost bij sommigen ook best veel geld om het te veranderen....

Het is ook echt onzin, want heel veel huizen met agrarische bestemming staan echt al langer te koop dan vergelijkbare objecten. Ik kijk er steeds tegenaan dat wat interessant is al verkocht is en die huizen met agrarische bestemming maar te koop blijven staan.....

Ik had het er van de week met een boer over met zelf veel grond. Hij ziet ook geen jonge boeren meer iets nieuws beginnen en wie iets was begonnen, heeft financiele problemen. Dus wie denken ze dat zoiets gaat kopen nog?

Voor een moderne boer is 1 of 2 ha ook helemaal niks natuurlijk. Maar misschien is de enige andere doelgroep paarden mensen en zitten gemeentes daar niet op te wachten.

Ik baal ook wel dat je boven de 5000m2 amper wat vindt zonder agrarische bestemming. Nu zouden wij het daar op zich mee redden, maar je bent veel beperkter.

Precies dit inderdaad... het is zo zonde, want nu staat er inderdaad heel veel al heel lang te koop.. en dus leeg..

Nu hoeft bij ons het bestemmingsplan niet per se gewijzigd te worden, maar er is nu een milieuvergunning voor het houden van 200 stieren :') Wij willen natuurlijk graag een milieuvergunning voor het houden van paarden.. en het lijkt wel of zo'n beetje alle gemeentes iets tegen paarden hebben.. -O- Zal er idd wel om gaan dat er dan vaak ook nog van alles bij komt kijken, qua aanvragen voor vergunningen van rijbakken en dergelijke...

Wat jij zegt Lynn_Nikita herken ik inderdaad ook: juist die schuren zijn voor ons de reden om het huis te willen :') Dan moeten we die niet moeten slopen... Zo zonde ook van al het weggegooide geld van het bouwen van zo'n schuur...

Wij hebben nu een handje vol huizen bekeken, meestal loopt het spaak op de gemeente of het gevoel beperkt te worden in ruimte/mogelijkheden...

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:08

De nieuwbouw waar wij momenteel op wachten zou gelukkig niet heel grootschalig zijn, waardoor de realisatie wat sneller is dan de grote projecten. De verwachting is eind dit jaar in de verkoop en oplevering dan najaar 2020. Dat duurt natuurlijk nog behoorlijk lang, maar we zitten momenteel prima en we hebben het er wel voor over als het in hetzelfde dorp is en we er de komende jaren dan kunnen blijven. Voordeel is natuurlijk dat je gelijk alles naar je eigen smaak kan maken. En ik moet zeggen dat de prijzen gewoon best aantrekkelijk zijn, mede omdat het all-electric woningen worden! :D

Ik herken wel veel in jullie ervaringen: je hebt momenteel gewoon niet de tijd om nog een tweede bezichtiging bijvoorbeeld te doen. Lijkt me zo lastig om met zoveel druk een beslissing te maken. Kijken jullie toevallig ''kijken zonder kopen''? Bizar om te zien dat alles zo snel verkocht wordt! En wat ik heel leuk vindt is het opknappen van woningen waar je echt wel even doorheen moet kijken bij bezichtigen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:16

Utopia, oke, dus komen ook geen kosten bij? Je wil het alleen geregeld hebben voor de hypotheek?

Ik heb sterk het idee dat gemeentes anti paard zijn, maar ook vooroordelen hebben naar nieuwe inwoners. Hier mogen mensen en bedrijven die ''bekend'' zijn in het dorp een binnenbak of bedrijshal bouwen, waar een ander nog geen buitenbak mag aanleggen. De buren mogen het wel, maar wil iemand naar een nieuwe plek en ene bak, dan steigeren de buren direct. Ondanks dat het omringt wordt door veebedrijven etc etc
Ook de verlichting voor bakken is hier echt een probleem.

Je kan beter ergens gaan wonen, vriendjes worden met de buren en na een jaar eens beginnen over een rijbak.