[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:51

salsa, ik vind het prima foto's bij je advertentie hoor, niets mis mee. er zit geen foto van de badkamer bij? verder kan ik over de tekst of prijsstelling weinig zeggen. staat ie al lang te koop? en heb je al kijkers gehad?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:57

Salsa schreef:
Maessie: Ik zou de foto's sowieso nog een keer maken als er een mooie strakke blauwe lucht en zonnetje er is. Ziet een huis er zoveel beter uit en komt vriendelijker over. Nu komt het wat grauw over en donker binnen. Ook zou ik idd die stoel midden in de kamer eruit halen, Dan oogt de woonkamer een stuk groter denk ik.

photoshop doet wonderen. Ons huis is ook met grauw weer op de foto gezet, maar de buitenfoto lijkt heel zomers, fotograaf heeft er 'gewoon' een blauwe lucht achter gezet :D Ook de spullen die bij de buren voor het huis lagen heeft hij enigsinds weggeshopt ;)
Grote stoelen idd beter uit het zicht zetten voor de foto's, hebben wij ook gedaan. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:57

Salsa: ik vind dat jullie eigenlijk hele mooie foto's hebben, heel duidelijk, overzichtelijk, netjes en toch nog huiselijk :)

Enige jammere vind ik die kamer met die kast die zo voor het raam staat, maarja die gooi je er ook niet even uit voor de foto :P
En inderdaad de badkamer?

Selka: Ik zou dan toch wel zoeken naar iets anders hoor als ik jullie was, als je het belangrijk vindt om samen wat op te bouwen dan moet je er toch wat aan doen :)
Huis: http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/hui ... lenweg-88/

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:01

juval schreef:
salsa, ik vind het prima foto's bij je advertentie hoor, niets mis mee. er zit geen foto van de badkamer bij? verder kan ik over de tekst of prijsstelling weinig zeggen. staat ie al lang te koop? en heb je al kijkers gehad?

Vind het ook een erg mooi appartement, mooi opgeruimd en netjes voor de foto's.
maar appartementen zijn moeilijk verkoopbaar, heb ik me laten vertellen.. (ik bedoel met 'moeilijk verkoopbaar' eigenlijk 'nog moeilijker te verkopen dan een gewoon huis..)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:03

Even een egopost...
Hypotheekadviseur heeft nog niets gehoord van de geldverstrekker. Spul is vorige week woensdag allemaal ingediend.
Hoe lang duurde het bij jullie voor je iets hoorde?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:12

Veels te lang. Zenuwslopend is dat hé :D. Zelf veel achteraan bellen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:14

Ja echt heel erg vreselijk! Moet uiterlijk 1 maart rond zijn, dus hoop dat het een beetje op schiet.
Ik kan niet direct naar de geldverstrekker bellen, wel naar mijn adviseur. Net dus gebeld, hij zegt dat hij contact met me opneemt als hij wat hoort.
Ach, bel volgende week vrijdag gewoon weer als ik nog niets gehoord heb

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:17

Gaaf huis pmarena! Ach we wonen al meer dan 6 jaar samen dus alles is al van ons samen. Alleen nu nog samen een eigen huis. Alhoewel we wel denken het alleen op salaris van vriend te willen doen. Ik wil toch op een gegeven moment kinderen en daarbij dan ook minder werken :)

Succes Liselot! Dat lijkt mij ook echt doodeng zo moeten wachten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:25

Senks!

Op 1 salaris is sowieso altijd verstandig :j

Liselot: tenenkrommend idd. dat getrut van het rondkrijgen van de hypotheek en de steeds dichterbij komende datum waarop alles rond moet zijn...en blijkbaar alleen de koper zelf zich zorgen over maakt :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:29

Scheelt wel dat de makelaar waarbij ik gekocht heb al aangaf dat het zonder problemen die periode kon verlengen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:34

Ah ja da's wel een rustgevend idee +:)+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:18

Dank je wel voor de reacties.
appartementen zijn heel slecht te verkopen. Wij hebben nog mazzel dat het huis echt op een top locatie in Arnhem staat en het groot is (100m2 en drie slpk). Hele goede wijk, naast een mooi groot park, dichtbij de A12, erg groene omgeving en dichtbij het centrum. Daarnaast zijn in Arnhem Noord (wat heel populair is) de huizen erg klein of erg duur. Deze appartementen hadden in de tijd dat wij kochten een gemiddelde looptijd van 2 maanden. Helaas is het nu helemaal ingestort. De prijs is wel redelijk goed gezien de kwaliteit, ruimte en locatie.

Het is idd wel een idee om een badkamerfoto erbij te doen. Eerlijk gezegd is het niet zo spannend omdat het echt een hok is met douche en een wasmachine. Maar past er namelijk niet in :') Wel nette witte tegels en een designradiator.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:43

De slaapkamers zijn ook lekker ruim inderdaad zo op de plattegrond te zien :j

Ik vind zelf de indeling beneden niet zo heel praktisch / aansprekend eigenlijk...maar ben niet zo'n appartementen veteraan dus weet ook niet of dat bvb. heel vaak zo is :P

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:47

Het enige rare is dat wij een douche naast de keuken hebben. Dat is voor de jaren 50 heel normaal waarin dit huis ook gebouwd is maar nu wel raar. Verder hebben wij gewoon een losse woonkamer, gang en keuken dus dat zal niet heel raar zijn denk ik?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:50

Ik vind het zo gek (of eigenlijk jammer :) ) dat je keuken en kamer gescheiden zijn. En dan die losse WC en badkamer.
Zo zonde van die ruimte, weg met die hal en opnieuw indelen die handel denk ik als ik het zie, hihi.

Maarja er zal wel een plan achter zitten :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:53

Haha tja dan heb je de trap midden in je grote ruimte ;) Ik heb echt een enorme hekel aan een trap in de woonkamer. Er zijn denk ik veel huizen met een aparte keuken en die ook niet verbonden is met de woonkamer dus denk niet dat mensen er snel op afknappen op de indeling. Zeker niet omdat de ruimtes verder best groot zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:01

Daarom , ik heb geen idee hoe dat met appartementen zit, wellicht is het daar normaler? :)

Bij het zoeken naar een woning vind ik het wel een afknapper als je door een halletje heen en weer moet van kamer naar keuken, en ik kan me eigenlijk ook niet echt een huis voor de geest halen van familie / vrienden enzo waar ik wel eens ben geweest, waarbij dat zo was, dus ik vond het een beetje raar :P

Wij hebben de keuken naast de woonkamer, gewoon met een deur ertussen, en dat vind ik al jammer eigenlijk, zou liever een leuke ruime woonkeuken hebben :P

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:21

in mijn te koop staande huis heb ik een open woonkeuken (zie foto's)... waar we nu wonen is de keuken dicht.. ik vind het aan de ene kant wel prettig, geen etensgeuren in de woonkamer, maar t is ook wel wat hokkerig.. en al die deuren haha.. alleen in de keuken zitten al 3 deuren, (woonkamer, bijkeuken, hal). In de woonkamer ook 2 deuren (keuken en hal).. en in de hal zitten er wel 6 haha..

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:35

Ik trouwens wel de deuren uit de woonkamer en keuken dus er is wel openheid. De deuren kunnen er ook weer makkelijke ingezet worden. Ik vind het zelf ook altijd wel fijn als de keuken een beetje apart van de woonkamer is. Hoeft niet perse in een andere ruimte maar niet dat vanaf de bank zo op het aanrecht kijkt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:46

Hihi nee, daar troost ik mezelf dan ook maar mee dat het ook soms wel even lekker is om even "weg" te zijn :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:35

salsa: Ik vind de volgorde van de foto's ietwat onlogisch. Ik zou persoonlijk alle uitzichtfoto's op het laatst doen. Wel erg prettig dat er een plattegrond bij zit, want aan de hand van de foto's is het moeilijk om de indeling te bepalen.
Verder vind ik het een heel mooi appartement en het lijkt me voor in Arnhem ook helemaal geen gekke prijs voor die oppervlakte :)

Ik heb straks een halfopen keuken, vanuit de woonkamer kan ik er niet in kijken, maar hoef ook geen deur door om er te komen.
Waar ik nu woon zaten ook 6 deuren in de hal. Heb de deur naar de keuken eruit gehaald en de deur naar de woonkamer ook. Anders werd het gigantisch hokkerig.

Net ook een belletje gehad van de adviseur. Het huis is getaxeerd! :D Is hoger getaxeerd dan waar ik het voor gekocht heb, dus dat is goed nieuws :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:50

Zo, ik wilde een paar weken geleden hier posten omdat wij (mijn vriend en ik) maar eens gingen kijken hoeveel we konden opnemen.
Nou, niet gepost omdat ik druk was, maar we hebben al een huis gekocht! We zijn starters en hebben een mooie, ruime hoekwoning met 150m2 woonruimte en 150m2 tuin :)
1 augustus de sleutel! (duurt nog zo lang..)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:55

Gefeliciteerd! Kan dan ineens snel gaan he hahaha
oei, 1 aug duurt inderdaad nog wel lang zeg! Ik vind het al erg dat ik moet wachten tot 2 april :D
Hebben jullie alles al helemaal rond dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:21

Lekker vlotjes geregeld, wel nog lang wachten zeg...of wilden jullie dat zelf?

Liselot: fijn van de taxatie +:)+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:55

inderdaad 1 augustus dat duurt nog lang normaal is het toch ongeveer 6 weken?