Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 21:54

Zo lekker middagje op stap geweest met m'n zoon, gelunched en bioscoopje gepakt. Ik vond dat het moest kunnen :)

Morgen naar de tandarts ziet er zo tegenop :o

Benzine is hier nu 1.74 per liter _/-\o_ worden weer normale prijzen. Vind ik dan wel weer grappig dat je daar in de media dan vrijwel niets over hoort :+

Afgelopen week spitskooltje gescoord, sperzieboontjes en taugé waren 35% korting en gadogado gemaakt, heerlijk :Y) lekker en vegetarisch (wel met gekookt eitje erbij). Maar ff geen bloemkool hier nee.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 22:18

We hebben hier nog al wat hellingsverschil en ik heb een vrij zwaar fietsende fiets, ik hou gewoon echt niet van fietsen, vind t zo oncomfortabel op meerdere vlakken, ga dan liever lopen, alleen daar is niet altijd tijd voor. En op zich ben je op stal al veel in beweging en kost de E-scooter ook amper wat, dus t is nou ook niet echt nodig, doe al zo veel fysieke dingen (op werk beweeg ik ook veel, heb geen standaard kantoorbaan), reizen moet vooral efficiënt zijn vind ik altijd. gebruik de fiets nu vooral voor dingen in het dorp. Zal t vast wel eens gaan fietsen met mooi weer, maar niet standaard.

Hier een teleurstelling, ik ging altijd naar de plus voor de 50% datum artikelen, hebben ze besloten er 35% van te maken, heel jammer. -O-

heerlijk vanHuisUit, soms moet het ook kunnen.
Ik had maandag met moeders een high tea geboekt via social deal €10p.p. en dat dan gedaan als lunch, dat zijn ook nog leuke bedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 23:04

Ik ga een keer bekijken op mijn nieuwe werkplek wat de prijzen daar zijn in het personeelsrestaurant. Aanbod is best ruim, zelfs in veggie en vegan opties.

Net even gerekend en ik ga maandelijks gemiddeld 200 tot 360km minder rijden met de auto dankzij nieuwe job! Ik reed sowieso dagelijks 10km minimaal en dan nog de verplaatsingen van 32km/dag extra naar de andere locaties erbij, dat tikte toch aardig aan. Scheelt me 1/3 tot 1/2 van den tank, zal op maandbasis gemiddeld €40 zijn dan.

denice

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 08:50

Hoe was je eerste werkdag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:29

Eigenlijk wel zielig en grappig tegelijk :') Hele fijne mensen, immens warm onthaal overal, gratis lunch :D en fijne rondleiding etc. Op mijn eigen vakgroep was er maar 1 persoon aanwezig en dat was de prof die de aanwervingen beheert. Directe collega had vrije dag, andere proffen/phd's etc waren allemaal vanuit huis aan het werken. We liepen daar dus helemaal alleen in een verlaten verdiep.
Laptop krijg ik maar wou niet opstarten, dat bekijken we vrijdag. Krijg een heel eigen bureau met mooi uitzicht, veel daglicht, lekker ruim. Maar mijn voorganger heeft een zooi achtergelaten, niet normaal.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 11:45

Wienig besparen… tickets voor OS 2024!!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 12:33

Haha, herkenbaar! Ik verleden week maandag al. Dat maakt je een stuk lichter!
Waar ga je naartoe? Ik heb tickets voor atletiek, eventing en golf, maar die laatste zijn voor mijn zus, ik heb daar niets mee.

Varekaj, klinkt goed, je nieuwe job.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 14:55

Ik ben ingeloot voor vandaag maar er is NIKS meer van sporten die ik graag wou zien. Paardensport is er al heel lang tussenuit.
Vriend heeft wel tickets voor basket, rugby, boogschieten, hockey kwart finales en nog iets wat ik nu niet direct kan bedenken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 15:40

Wat voor tickets zijn er gescoord PSvanLot?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 17:35

Oh wat gaaf zeg OS2024 *\o/*
@Faelynn groot gelijk :j
Nou hoop dat je een fijne plek hebt getroffen @Varekaj -:)

Tandarts viel gelukkig mee en vrijwel alles wat is gebeurd valt binnen de aanvullende verzekering _/-\o_
Vandaag flink in de tuin bezig geweest en mega wandeling gemaakt ah strand oftewel gratis workout }:0

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:23

Neonlight schreef:
Wat voor tickets zijn er gescoord PSvanLot?

Top kaarten voor rugby. 2 wedstrijden. En een keer football omdat je 3 kaarten moet.
Ontzettend blij mee!!

Hadden ook nog mooie plaatsen voor finaledag atletiek. Maar voor twee kaarten bijna 2k daar heb ik even over getwijfeld en toen toch niet gedaan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:35

:oo €2.000 euro voor 2 kaartjes?
Dat is wel heftig veel.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:50

Jemig wat een bedragen :=

Wij hebben een nieuw bed kocht bij Swiss Sense. Gisteren kwamen we erachter dat ik niet rechtop in bed kon zitten omdat we zelf creatief aan de slag waren gegaan met het bed, hoofdbord eraf en zelf een ombouw gemaakt. Heel stylish, nu totaal onpraktisch :=
Na weer een keizersnede en al die nachtvoedingen wil je gewoon normaal kunnen zitten en we wilden al een nieuw bed, nu maar een jaar naar voren gehaald. Hopelijk is hij op tijd geleverd zoals ze beloofd hebben!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 18:52

Citaat:
zo dan da's pittig :oo

Kan ik me iets bij voorstellen @denice

En kan me er ook iets bij voorstellen trouwens dat je toch voor die kaartjes gaat. Is wel once in a lifetime event :j en dus een super mooi spaardoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:51

:j atletiek staan nu enkel nog kaarten à €690/ticket beschikbaar. Voor €190 kan je wel nog tickets rugby scoren met de medaillewedstrijden bij, maar vraag me niet welke plek je dan hebt.

Voetbal is ook nog veel vrij, basketbal ook wel. Ik laat dit aan me voorbij gaan, we hebben al een aantal tickets voor vriend. Ik hoop bij de loting voor losse tickets te zitten en dan alsnog paardensport te kunnen scoren, want die waren razendsnel uitverkocht. En voor de cross en/of een finale jumping/dressuur wil ik echt wel een bedrag aftikken hoor.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:36

Holy... Dat vind ik dan weer echt zonde om zoveel geld aan uit te geven, maar ik heb dan ook weer niet zo veel met sport.

Ik heb weer bijna 250€ uitgeven aan iele boompjes die ik ga onthoofden zodat ik zelf nieuwe fruitbomen kan maken, dat zal ook niet iedereen begrijpen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 07:56

Het hangt er voor mij wel vanaf welke sport en welk type wedstrijd, en wat voor plaatsen natuurlijk. De cross is bijvoorbeeld €50/ticket, die zijn allemaal hetzelfde. Maar ik betaal geen €45 voor een ticket voor de WB op jumping Mechelen, dat vind ik het dan weer niet waard. Terwijl dat op hooguit een uurtje van mijn deur doorgaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:54

Faelynn schreef:
Dat is wel heftig veel.

Ja meer er staan dan wel 10 finalenummers van de atletiek op het programma op topplekken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:04

Ik heb dus vanaf ik wist dat de Olympische spelen in Frankrijk kwamen daarvoor gespaard. Het gaat een hele hoop kosten maar het is voor mij wel een once in a lifetime die ik allang op mijn bucket list had.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 12:16

Voor mij is dat niet zo veel zeggend haha, maar ieder zn hobby wat dat betreft.
Ik durf eens in de paar jaar ook wel 1000-2000 uit te geven aan een mooie reis bijvoorbeeld. Maar zou zo veel geld niet over hebben voor een concert of sportwedstrijd.
Paarden hobby laten we even buiten beschouwing wat daar naar toe gaat _O-
Die van mij begon weer flink te hoesten vandaag, en zelfs benauwd ineens, terwijl ze het de afgelopen weken beter leek te doen.. Weet ook even niet meer wat ik daar mee aan moet, heb zo met haar te doen als ik haar zo zie hoesten.

Hier trouwens ook weer belastingaangifte gedaan, ik krijg altijd geld terug ivm 2e baan geen loonheffingskorting, maar het was toch wel een mooi bedrag deze keer. Dat kan fijn naar de spaar :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 14:49

Agossie wat sneu weer voor je paardje :(:)

Citaat:
Ik heb weer bijna 250€ uitgeven aan iele boompjes die ik ga onthoofden zodat ik zelf nieuwe fruitbomen kan maken, dat zal ook niet iedereen begrijpen :+
:))

Ik kan het me wel voorstellen dat je ervoor spaart en er ook echt serieus geld voor over hebt als dat voor jou een life time event is. Tja en wat dat is is voor iedereen weer anders :7
Vraag is dan wel weer van hoe kom je aan het geld, wat moet je laten staan om genoeg bij elkaar te sparen :$ of hoeveel moet je extra werken etc.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:51

Ik heb van jongs af aan gezegd dat ik ooit eens de OS wou meemaken. Londen dierf ik niet aan beginnen, was er nog nooit geweest, geen flauw benul hoe je aan tickets kon komen, hoe een verblijf boeken etc... Intussen 11 jaar ouder en wijzer en wel wegwijs in dat soort zaken :D En God weet waar het de volgende keer door gaat, dus ik dacht, we gaan er gewoon voor. Ik hoef er niet noodzakelijk extra voor te sparen of dingen voor te laten.

Op nieuwe werkplek is het goedkoop eten: €4,30 voor menu (verschillende opties/keuzes) bestaande uit soep/salade bar, hoofdgerecht, dessertje en drankje. En dat drankje zijn flesjes van 50cl water, frisdrank, vruchtensap. Ik ga regelmatig warme maaltijd op het werk nuttigen denk ik!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 16:55

Hier totaal geen OS interesse. En zeker niet voor die bedragen. Op tv zie ik het nog beter. En kan ik elk onderdeel kijken wat ik wil.
Hier even niet bespaard. Scooter had onderhoud nodig en is meteen nieuwe ecu ingegaan dus hij is nu wat vlotter zeg maar. En dochter wilde dolgraag een nieuwe helm dus nou toe maar weer. Nu blut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 17:33

Ach, als daarmee haar hoofd veilig kan houden is dat iig geen nutteloze uitgave.
Vandaag navraag gedaan en de laptop van werk die ik gehad heb mag ik onbeperkt gebruiken als privé. Ook voor mijn bijberoep. Hoef ik enkel nog een printer aan te kopen, weer fijne besparing!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 18:38

Dat is zeker een fijne besparing. Ook in discussie met je vriend :+

Ik heb vandaag voor het eerst les op een handpan gehad, zo'n gaaf instrument vind ik dat. Ze zijn alleen niet goedkoop, 2000-2500€ is een beetje de prijs voor eentje...