Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ChantalSmook schreef:Jildau schreef:We zijn één keer geweest. Het zag er top uit. Ik was er direct weg van omdat het zo goed voelde en m'n vriend heeft kritisch gekeken.Volgende ochtend een bod gedaan, direct een tegenbod gekregen en toen hebben wij daar weer op gereageerd en gingen ze akkoord!
https://www.funda.nl/koop/boazum/huis-4 ... it-oerd-3/
Wauw wat een prachtig huis voor dat geld. Best veel ruimte, allles is mooi en een tuin. Even opgezocht maar het is in Leeuwarden. Tsjonge! Regio Eindhoven is echt zoveel minder gunstig
sharoontje schreef:Ons huis loopt minder hard met de bezichtigingen dan we dachten, geen idee waar het aan ligt. De vraagprijs is ook iets gezakt. Dus mocht iemand toevallig opzoek zijn naar een leuke starterswoning in Deventer, dicht aan de IJssel met mooie wandelmogelijkheden en op loopafstand van het centrum....
Paloedie schreef:sharoontje schreef:Ons huis loopt minder hard met de bezichtigingen dan we dachten, geen idee waar het aan ligt. De vraagprijs is ook iets gezakt. Dus mocht iemand toevallig opzoek zijn naar een leuke starterswoning in Deventer, dicht aan de IJssel met mooie wandelmogelijkheden en op loopafstand van het centrum....
Heb je een linkje?
Birgit__ schreef:Hoi! Al een tijdje aan het meelezen, maar wil nu ook wat actiever meepraten en leren
Afgelopen december voor het eerst ooit een huis bezichtigd, maar dat was uiteindelijk niets voor ons. Nu staat sinds vandaag een huis op Funda waar wij heel blij van worden! Het huis zit wel aan de max van wat we aankunnen (online berekend), maar heeft alles wat we zoeken. Ik zit nu te overwegen om een bezichtiging de plannen, want alles wat ons aanstaat is binnen enkele dagen/hooguit weken alweer verkocht..
Mijn vader zit in de bouw dus heeft er wel wat verstand van, maar twijfel erg of we een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen, of dat het zonde van het geld is..
Wil wel een afspraak inplannen (beeldbankieren) voor het hypotheekgesprek bij onze eigen bank ABN Amro.
Ik vind het zo spannend, want er komt zo veel bij kijken..
Robijntjah schreef:Hahahaha, zodra we er weer eens zijn zal ik er een foto van maken. Die blijft waarschijnlijk wel trouwens maar dan in het stalgedeelte![]()
Heb je voor en na foto's van jullie project?
Robijntjah schreef:Leuk, ben benieuwd!
Je raakt ineens wel bijzonder geinteresseerd in verbouwtechnieken en hoe andere mensen het doen en je gaat echt anders denken, super leuk!
Prairy schreef:Birgit__ schreef:Hoi! Al een tijdje aan het meelezen, maar wil nu ook wat actiever meepraten en leren
Afgelopen december voor het eerst ooit een huis bezichtigd, maar dat was uiteindelijk niets voor ons. Nu staat sinds vandaag een huis op Funda waar wij heel blij van worden! Het huis zit wel aan de max van wat we aankunnen (online berekend), maar heeft alles wat we zoeken. Ik zit nu te overwegen om een bezichtiging de plannen, want alles wat ons aanstaat is binnen enkele dagen/hooguit weken alweer verkocht..
Mijn vader zit in de bouw dus heeft er wel wat verstand van, maar twijfel erg of we een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen, of dat het zonde van het geld is..
Wil wel een afspraak inplannen (beeldbankieren) voor het hypotheekgesprek bij onze eigen bank ABN Amro.
Ik vind het zo spannend, want er komt zo veel bij kijken..
Als je een standaard contract hebt allebei een vast jaarinkomen, dan zullen die online berekeningstools best kloppen, maar in alle andere gevallen doe je er toch goed aan om met een (of meerdere) adviseurs te bekijken wat er volgens hun mogelijk is. Dat kan nog weleens tegenvallen.
En je zit bij mij in de regio, mocht je nog een taxatierapport nodig hebben of toch met een aankoopmakelaar in zee wil, stuur me dan even een pb![]()
Een aankoopmakelaar heeft in de omgeving van Eindhoven wel nut omdat je dan soms net wat eerder of makkelijker aan tafel komt bij de verkopend makelaar aangezien ze elkaar bijna allemaal wel kennen. Heeft mijn baas al meerdere keren laten zien (en ja, dat zeg ik zelfs terwijl ik hier wegga en dus geen belangen meer erbij heb).
Prairy schreef:Je kunt gewoon zeggen dat je 1% wil betalen, incl/excl btw. Wat je daarvoor krijgt is ook afhankelijk per makelaar dus dat zou ik wel goed afspreken.
Ik denk niet dat ze voor 1% incl heel hard voor je gaan lopen eerlijk gezegd, tenzij je 1mio als budget hebtZeker niet als je naar pandjes van 100-150k gaat kijken. Dan is hun marge gewoon te laag. Zij moeten de btw namelijk gewoon afdragen. Dus stel, jij hebt 1% incl btw afgesproken, en je koopt een pandje van 150.000 euro. Dan betaal jij € 1.500, maar zij houden daar maar 1.240 aan over. En voor die prijs zijn ze wel bezig voor je, wat jij niet ziet maar wat bijvoorbeeld wel veel tijd kost zoals het doornemen van de koopakte, andere aktes, vragenlijsten etc.
Voor 1% excl btw dan heb je iets meer kans gok ik.
Maar je kunt er natuurlijk een paar bellen om te kijken wat hun prijs is (al zullen ze dat waarschijnlijk alleen in persoon willen vertellen, dus een afspraak willen maken)