[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:38

Waar zoek je Chantal? ik woon zelf ook in omgeving Eindhoven en werk (nu nog) bij een makelaar taxateur in Eindhoven. Ken de markt wel een beetje daar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:50

ChantalSmook schreef:
Jildau schreef:
We zijn één keer geweest. Het zag er top uit. Ik was er direct weg van omdat het zo goed voelde en m'n vriend heeft kritisch gekeken. :D Volgende ochtend een bod gedaan, direct een tegenbod gekregen en toen hebben wij daar weer op gereageerd en gingen ze akkoord!

https://www.funda.nl/koop/boazum/huis-4 ... it-oerd-3/

Wauw wat een prachtig huis voor dat geld. Best veel ruimte, allles is mooi en een tuin. Even opgezocht maar het is in Leeuwarden. Tsjonge! Regio Eindhoven is echt zoveel minder gunstig

Dankjewel! Het is zo'n 22 km naar het centrum van Leeuwarden. Boazum is een Fries dorpje met 400 inwoners. :D

Maandag gesprek bij de bank over de hypotheek en volgens de adviseur kan de hypotheek snel geregeld worden dus dat is fijn. Na het gesprek direct door naar het kantoor om de koopovereenkomst te tekenen dus het wordt nu echt. Wel fijn als het straks allemaal geregeld is.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:28

sharoontje schreef:
Ons huis loopt minder hard met de bezichtigingen dan we dachten, geen idee waar het aan ligt. De vraagprijs is ook iets gezakt. Dus mocht iemand toevallig opzoek zijn naar een leuke starterswoning in Deventer, dicht aan de IJssel met mooie wandelmogelijkheden en op loopafstand van het centrum.... :))

Heb je een linkje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:26

Nou vandaag een behoorlijke dumpert... ondanks dat mijn jaaropgave van 2018 prima is en op basis van dat salaris recht zou hebben op 179000 euro hypotheek, gebruiken ze mijn werkgevers verklaring als “onderpand” en daar is mijn jaarloon 3.000 euro lager en heb ik opeens 30.000 euro minder. Dit omdat ik nu in de ziektewet zit door operatie vanaf 1 januari. Ik vind dit echt gewoon zwaar fok op dat ik op deze manier word afgestraft want heb een full time contract, duidelijke oorzaak en zal ook weer terug komen en ook een goede stabiele functie... dit is wel echt een grote tegenslag want met 150.000 ga ik niks kunnen vinden..,

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:28

Krijg je daardoor nu ook minder salaris dan?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:32

Ik krijg 100% uitbetaald. Maar heb dus geen overuren nu wat ik dus wel eerst had. Heb vanaf oktober maar weinig gewerkt, kwam 2 uurtjes en verder ziekte (dus vooralsnog 100% ) Toen miste ik wel heel erg de onregelmatigheidstoeslagen van 6 oktober tot 31 december want ik werkte alleen overdag. Dan heb je geen toeslagen. Maar vorig jaar had ik gewoon een prima jaar salaris...daarentegen krijg ik nu ik volledig ziek ben juist wel de onregelmatigheidstoeslagen....

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:24

Paloedie schreef:
sharoontje schreef:
Ons huis loopt minder hard met de bezichtigingen dan we dachten, geen idee waar het aan ligt. De vraagprijs is ook iets gezakt. Dus mocht iemand toevallig opzoek zijn naar een leuke starterswoning in Deventer, dicht aan de IJssel met mooie wandelmogelijkheden en op loopafstand van het centrum.... :))

Heb je een linkje?

Pb gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:27

Overuren tellen toch sowieso niet mee voor een hypotheek tenzij genoemd in de verklaring van werkgever? Dat is wat ik toen hoorde iig.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:56

Lifaya kun je niet een second opinion vragen bij een andere adviseur? Hier in het topic ook wel gelezen dat er dan ineens meer mogelijk is. Bij ons kon de ene ons ook meer geven dan de andere.

Wij zijn vandaag op oriëntatiegesprek geweest bij een aankoopmakelaar, wat een prettig gesprek was dat! Uurtje later gebeld om te laten weten dat we graag dat kantoor de aankoop laten begeleiden. Volgende week gaan we eerst een aantal bezichtigingen inplannen zonder aankoopmakelaar, om even een gevoel te krijgen bij wat huizen. En wie weet zit er direct een serieuze kandidaat tussen. En daarna een keer op pad met de makelaar!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:41

Vervelend zeg lifaya.. is dat al met of zonder intentieverklaring bij de werkfeversverklaring? Als dat eerste er nog niet bij zit kan dat veel verschil gaan maken.

Wat fijn zeg imd. Wij gaan vanmiddag naar de aankoopmakelaar voor een eerste gesprek. Ben heel benieuwd.
Hoop vooral dat we er qua prijs/courtage uitkomen. Mag ik vragen wat mensen hier met hun aankoopmakelaar af heb en gesproken qua courtage? Ik hoop het naar de 1% te kunnen snoepen on plaats van 1,5 bijvoorbeeld. Scheelt alweer behoorlijk in de portemonnee. Even te bedenken dat je voor dat geld een leuk paard kan kopen :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:46

Je kunt gewoon zeggen dat je 1% wil betalen, incl/excl btw. Wat je daarvoor krijgt is ook afhankelijk per makelaar dus dat zou ik wel goed afspreken.

Ik denk niet dat ze voor 1% incl heel hard voor je gaan lopen eerlijk gezegd, tenzij je 1mio als budget hebt :P Zeker niet als je naar pandjes van 100-150k gaat kijken. Dan is hun marge gewoon te laag. Zij moeten de btw namelijk gewoon afdragen. Dus stel, jij hebt 1% incl btw afgesproken, en je koopt een pandje van 150.000 euro. Dan betaal jij € 1.500, maar zij houden daar maar 1.240 aan over. En voor die prijs zijn ze wel bezig voor je, wat jij niet ziet maar wat bijvoorbeeld wel veel tijd kost zoals het doornemen van de koopakte, andere aktes, vragenlijsten etc.

Voor 1% excl btw dan heb je iets meer kans gok ik.

Maar je kunt er natuurlijk een paar bellen om te kijken wat hun prijs is (al zullen ze dat waarschijnlijk alleen in persoon willen vertellen, dus een afspraak willen maken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:53

Aangezien onze financiering zo goed als rond is durf ik nu wel een linkje te plaatsen :D

*knip*
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 27-06-19 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link op verzoek verwijderd

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:56

Mooi man, een rode keuken! Ik had in ons vakantiehuisje een oranje exemplaar, ook al zo'n bjoetie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:02

Hahahaha fantastisch he!

In de 'officierswoning' die nu op het perceel staat zit nog een veel mooiere, knalgeel _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:05

Vet man! Foto :D

Ons vakantiehuisje was sowieso 'artistiek', oranje keuken, paarse wanden, rode wanden, oranje wanden, nep balken aan het plafond waar mijn man zijn hoofd aan stootte...

Het kon alleen maar beter worden zeg maar, en dat is het ook geworden :P

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:07

Hoi! Al een tijdje aan het meelezen, maar wil nu ook wat actiever meepraten en leren :)

Afgelopen december voor het eerst ooit een huis bezichtigd, maar dat was uiteindelijk niets voor ons. Nu staat sinds vandaag een huis op Funda waar wij heel blij van worden! Het huis zit wel aan de max van wat we aankunnen (online berekend), maar heeft alles wat we zoeken. Ik zit nu te overwegen om een bezichtiging de plannen, want alles wat ons aanstaat is binnen enkele dagen/hooguit weken alweer verkocht..

Mijn vader zit in de bouw dus heeft er wel wat verstand van, maar twijfel erg of we een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen, of dat het zonde van het geld is..
Wil wel een afspraak inplannen (beeldbankieren) voor het hypotheekgesprek bij onze eigen bank ABN Amro.

Ik vind het zo spannend, want er komt zo veel bij kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:08

Hahahaha, zodra we er weer eens zijn zal ik er een foto van maken. Die blijft waarschijnlijk wel trouwens maar dan in het stalgedeelte :+

Heb je voor en na foto's van jullie project?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:12

Birgit__ schreef:
Hoi! Al een tijdje aan het meelezen, maar wil nu ook wat actiever meepraten en leren :)

Afgelopen december voor het eerst ooit een huis bezichtigd, maar dat was uiteindelijk niets voor ons. Nu staat sinds vandaag een huis op Funda waar wij heel blij van worden! Het huis zit wel aan de max van wat we aankunnen (online berekend), maar heeft alles wat we zoeken. Ik zit nu te overwegen om een bezichtiging de plannen, want alles wat ons aanstaat is binnen enkele dagen/hooguit weken alweer verkocht..

Mijn vader zit in de bouw dus heeft er wel wat verstand van, maar twijfel erg of we een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen, of dat het zonde van het geld is..
Wil wel een afspraak inplannen (beeldbankieren) voor het hypotheekgesprek bij onze eigen bank ABN Amro.

Als je een standaard contract hebt allebei een vast jaarinkomen, dan zullen die online berekeningstools best kloppen, maar in alle andere gevallen doe je er toch goed aan om met een (of meerdere) adviseurs te bekijken wat er volgens hun mogelijk is. Dat kan nog weleens tegenvallen.

En je zit bij mij in de regio, mocht je nog een taxatierapport nodig hebben of toch met een aankoopmakelaar in zee wil, stuur me dan even een pb ;)

Een aankoopmakelaar heeft in de omgeving van Eindhoven wel nut omdat je dan soms net wat eerder of makkelijker aan tafel komt bij de verkopend makelaar aangezien ze elkaar bijna allemaal wel kennen. Heeft mijn baas al meerdere keren laten zien (en ja, dat zeg ik zelfs terwijl ik hier wegga en dus geen belangen meer erbij heb).
Laatst bijgewerkt door Prairy op 27-02-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:13

Robijntjah schreef:
Hahahaha, zodra we er weer eens zijn zal ik er een foto van maken. Die blijft waarschijnlijk wel trouwens maar dan in het stalgedeelte :+

Heb je voor en na foto's van jullie project?

Ik ben volgens mij vergeten om de foto's op te slaan hoe het eruit zag maar ik heb inderdaad wel foto's van de verbouwing. Moet nog even flink opruimen (mijn ouders komen dit weekend langs na 3 maanden op Curacao vakantie gehouden te hebben, dus goede motivatie), dan kan ik wat foto's maken van hoe het nu is, zo goed als af, in ieder geval de belangrijkste ruimtes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:15

Leuk, ben benieuwd!

Je raakt ineens wel bijzonder geinteresseerd in verbouwtechnieken en hoe andere mensen het doen en je gaat echt anders denken, super leuk!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:17

Robijntjah schreef:
Leuk, ben benieuwd!

Je raakt ineens wel bijzonder geinteresseerd in verbouwtechnieken en hoe andere mensen het doen en je gaat echt anders denken, super leuk!

Kom anders een keer langs, kan ik het je laten zien ;) Maarheeze is een minuut of 8 :P

We hebben al genoeg verbouwd ondertussen dus wel enige kennis. En ik vind het nog leuk ook. Na mijn vakantie wil ik ook wel een keer bij jou langs komen, kijken of ik je nog wat advies kan geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:19

Is goed, tof!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:24

Prairy schreef:
Birgit__ schreef:

Als je een standaard contract hebt allebei een vast jaarinkomen, dan zullen die online berekeningstools best kloppen, maar in alle andere gevallen doe je er toch goed aan om met een (of meerdere) adviseurs te bekijken wat er volgens hun mogelijk is. Dat kan nog weleens tegenvallen.

En je zit bij mij in de regio, mocht je nog een taxatierapport nodig hebben of toch met een aankoopmakelaar in zee wil, stuur me dan even een pb ;)

Een aankoopmakelaar heeft in de omgeving van Eindhoven wel nut omdat je dan soms net wat eerder of makkelijker aan tafel komt bij de verkopend makelaar aangezien ze elkaar bijna allemaal wel kennen. Heeft mijn baas al meerdere keren laten zien (en ja, dat zeg ik zelfs terwijl ik hier wegga en dus geen belangen meer erbij heb).

Wat vriendelijk! Zal het zeker onthouden. Als ik iets nodig heb klop ik misschien wel bij je aan.

Wij hebben beide gelukkig een vast contract. Ik heb wel een nieuwe baan en zit over de helft van mijn proeftijd, maar na de proeftijd direct onbepaalde tijd contract gelukkig. Verwacht niet dat daar nog gekke dingen gaan gebeuren de laatste weken.

Heb wel al een mailtje gestuurd om een bezichtiging te plannen..

Robijntjay: wat een tof huis! Prachtig, alvast gefeliciteerd!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:42

Prairy schreef:
Je kunt gewoon zeggen dat je 1% wil betalen, incl/excl btw. Wat je daarvoor krijgt is ook afhankelijk per makelaar dus dat zou ik wel goed afspreken.

Ik denk niet dat ze voor 1% incl heel hard voor je gaan lopen eerlijk gezegd, tenzij je 1mio als budget hebt :P Zeker niet als je naar pandjes van 100-150k gaat kijken. Dan is hun marge gewoon te laag. Zij moeten de btw namelijk gewoon afdragen. Dus stel, jij hebt 1% incl btw afgesproken, en je koopt een pandje van 150.000 euro. Dan betaal jij € 1.500, maar zij houden daar maar 1.240 aan over. En voor die prijs zijn ze wel bezig voor je, wat jij niet ziet maar wat bijvoorbeeld wel veel tijd kost zoals het doornemen van de koopakte, andere aktes, vragenlijsten etc.

Voor 1% excl btw dan heb je iets meer kans gok ik.

Maar je kunt er natuurlijk een paar bellen om te kijken wat hun prijs is (al zullen ze dat waarschijnlijk alleen in persoon willen vertellen, dus een afspraak willen maken)

Ja begrijp ik helemaal. Hoop dat we er uit kunnen komen. Met 1% excl btw gaan ze denk ik (meer dan) genoeg aan ons verdienen, maargoed dan moeten zij daar ook zo over denken :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:44

Leuk huis Jolijn! Wat zijn jullie plannen ermee? Om het helemaal te modernaliseren of her en der wat te verbouwen? Vind dat soort oude klushuizen altijd interessant. Kan je gave dingen van maken :j