Hier overigens geen ervaring met een aankoopmakelaar, denk dat het vooral belangrijk is om inderdaad de verkopende makelaars goed in de gaten te houden maar ook je vrienden en kennissenkring op de hoogte te brengen en houden van jullie zoektocht. Zo heb ik via via ook al ruim voordat de woning online kwam al tipjes gekregen dat bepaalde woningen in de verkoop komen. In jullie geval zal dat dus ideaal zijn..!
Wij zijn nu bijna 2 jaar aan het rond snuffelen op de huizenmarkt (kijken wat die doet, wat er is, wat we evt. zouden willen en wat we kunnen) en zins een jaar is het hier allemaal serieuzer geworden en hebben we ook een aantal bezichtigingen gehad. Alleen nog niet echt 'het' huis gevonden (al zegt ons gevoel van wel, maar net bij die word ons geduld nu erg op de proef gesteld), zijn een paar gaan bezichtigen waar we enthousiast over werden (en waarbij de eerste indruk ook echt wel goed was). Maar nadat we er hadden gekeken en alle feiten en dingetjes een beetje hadden laten bezinken we tot de conclusie kwamen dat het niet wat was. Nu gaan sommige huizen hier overigens ook echt enorm snel, anderen staan er weer erg lang op en net in die laatste categorie kijken wij veel....
Voor ons is het dus nog erg goed te doen en mogen we absoluut niet klagen, ook weinig last van frustratie. Ik heb de gedachte dat als het voor onze neus weg word gekaapt het dan toch niet voor ons bedoeld was en ons (droom)huisje dan nog wel op ons pad gaat komen. En daar probeer ik maar in te blijven geloven al was dat wel moeilijk toen we 1 bekeken waar echt een run op was, echt een leuk huisje maar moest nog veel aan gedaan worden. Toch leek die in eerste instantie echt zo slecht niet en had ie zeker wel een hoop potentie. Ik was de gene die graag snel wilde handelen en dus ook de gene die behoorlijk baalde dat we niet door zette in de wetenschap dat als we niet snel handelde het voor onze neus weg zou worden gekaapt.

Enige waar ik me nu een beetje over frustreer is dat we getipt werden dit voorjaar door een verkopend makelaar over wel erg leuke huisjes die de gemeente gaat verkopen maar waar eerst nog het e.e.a. aan moest gebeuren voordat ze op de markt komen. Ze zouden eind september op de markt komen, maar de verbouwing ging allemaal al trager en staan zowel bij de gemeente als de makelaar bovenaan het lijstje en bellen er soms zelf ook even achteraan om het warm te houden maar het schiet allemaal totaal niet op.

Oftewel, het is soms maar goed dat je niet weet wat er op de markt gaat komen.

Hoewel, weekje of 2 van te voren zou wel fijn zijn natuurlijk!