[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:30

maessie, leuk huis hoor, heb je al kijkers gehad?

t enige is dat de woonkamer door de grote donkere meubels wat klein oogt. misschien de grote stoel voor het raam en in het midden van de kamer even weghalen voor de foto??
ik moest van mijn makelaar toen ook alle kleine spulletjes weghalen (uit de keuken ed) en zoals jij bijv. op de schoorsteen.. dat scheelt misschien ook qua ruimtelijk ..

veel succes

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:34

Hoi allemaal, ik ga vanavond een berg teruglezen, maar het lijkt me leuk om hier mee te kletsen / lezen
We zijn nu een paar maanden zoekende op de woningmarkt en hebben nu 2 opties waarmee we bezig zijn
1 hangt er vanaf of andere mensen de financiering rond krijgen, en de ander moet 15.000 euro zakken met de prijs.. Spannend allemaal.. Zeker nu alles zo onduidelijk is rondom de regeltjes overal :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:16

spannend stoer.. veel succes.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:34

Dank je, ben helemaal hieper :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:44

pmarena schreef:
Moet toch best te betalen zijn zou je denken :)

Geeft de makelaar wel de indruk dat er zeer serieus geïnteresseerden tussen zitten, of zijn het vooral oriënterende kijkers?

Ja, na afloop van de bezichtiging belt hij direct hoe het gegaan is. De ene kijker is wat serieuser als de ander, maar veel knappen af op die flat aan de overkant, en/of de kleinere kamers boven.. Maar het komt vast wel goed :D
juval schreef:
maessie, leuk huis hoor, heb je al kijkers gehad?

t enige is dat de woonkamer door de grote donkere meubels wat klein oogt. misschien de grote stoel voor het raam en in het midden van de kamer even weghalen voor de foto??
ik moest van mijn makelaar toen ook alle kleine spulletjes weghalen (uit de keuken ed) en zoals jij bijv. op de schoorsteen.. dat scheelt misschien ook qua ruimtelijk ..

veel succes
wij hebben inderdaad ook veel uit de kamer gehaald. We hebben bv een hele grote luie stoel staan, nou voor de foto's hebben we die er mooi uitgesleept ;)
Keuken hadde we ook volhangen met pannen en spullen aan rekjes onder de kasten.. alles weggehaald! :) Scheelt echt wel.

stoer schreef:
Dank je, ben helemaal hieper :)
Leuk! Succes! :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:04

Dabo schreef:
voor 140 mag hij ook weg, maar lager niet. :n

Oh, dat vind ik echt geen verkeerd huis, maessie! Jammer dat het zo verweg staat ;)
Ik heb eigenlijk geen idee wat je er aan zou kunnen doen.. Vind het er knus uitzien!
woonruimte wel wat smal lijkt mij? Boven lijk je dan wel weer ruimere kamers te hebben.
Bij ons precies andersom, beneden ruim, boven wat kleinere kamers.
Succes met de verkoop in elk geval!

Weet je zeker dat je dit online wilt hebben staan? Aangezien je de link naar je huis hier ook hebt staan?

Ik moet overigens bij een nieuwe huurder zelf 100 euro lappen, en de huurder 600 euro geloof ik (echt schunnige bedragen in ieder geval!).

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:16

Hmm ja, misschien niet zo handig, maar ja, whats happend thats happend :D
Denk toch niet dat een bokker mijn huis gaat kopen, haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:19

Ach, wat is het drama als ze weten hoe je er over denkt...ik vind dat er vaak een beetje overdreven spannend / interessant over wordt gedaan hoor, ik ben meer van de kaarten open op tafel en kijken of je een overeenkomst kunt bereiken waar iedereen tevreden mee is...in tegenstelling tot proberen een ander zoveel mogelijk een poot uit te draaien zoals het soms wel lijkt :=

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 21:43

Dabo als je zoveelkijker hebt hebt heb je het iedergeval zeker niet te duur in de verkoop, dus hoef je ook niet zoveel te zakken!

Vandaag weer de vraag of ik mijn huis verhuren wil.. zucht.. waar willen ze slapen dan, allemaal op de bank??? Koop het maar gewoon!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:12

Cyrina schreef:
Dabo als je zoveelkijker hebt hebt heb je het iedergeval zeker niet te duur in de verkoop, dus hoef je ook niet zoveel te zakken!

Vandaag weer de vraag of ik mijn huis verhuren wil.. zucht.. waar willen ze slapen dan, allemaal op de bank??? Koop het maar gewoon!!

maar soms van verhuren een hele mooie optie zijn.
vaak is de huur eens stukje duurder dan wat je zelf voor vaste lasten heb op het huis.
en je kunt contract maken dat ze het netjes moeten achter laten en minimaal 1 jaar je huis huren tenzij het verkocht is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:19

ja maar als je zelf in je huis woont word verhuren best een onhandig gebeuren ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:59

Verhuren is voor ons ook geen optie, het geld hebben we gewoon nodig voor ons nieuwe huis! :D
Makelaar belde net, een van de kijkers is echt serieus geinteresseerd, (die van dat lage bod) en gaat nu om de tafel met zijn ouders en de hypotheker, om te kijken of er nog ergens wat geld (de ontbrekende 15 duizend) vandaan te halen is. Misschien van de ouders.
Spannend!! :D Ik ga duimen voor ze dat het lukt :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:15

Hoi allemaal! Sorry dat ik hier zo brutaal kom binnenvallen, maar ik kan nergens een topic vinden dat een beetje aansluit bij mijn vraag en zo te lezen zijn jullie inmiddels allemaal woningmarkt-experts :)

Hebben jullie last/profijt van de gevolgen van het nieuwe akkoord? Vriend en ik willen nu wel eens wat gaan kopen (huren al meer dan 6 jaar) maar iedere keer lijkt het weer onzeker wat het met de huizen / hypotheken gaat doen. Nu heb ik begrepen dat het makkelijker zou moeten worden om een hypotheek te krijgen, is dit echt zo? Iemand van jullie die dit al gemerkt of geprobeerd heeft?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:20

Dat is goed nieuws Dabo! Ik duim met je mee :)

@Selka, ik heb geen antwoord voor jou. Lijkt me gewoon een kwestie van het gesprek aangaan met bank/hypotheekverstrekker. Heb je al een huis op het oog?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:24

@Symbeami: we zijn nog ruzie aan het maken over de woonplaats :P Ik wil gewoon in Brabant blijven, vriendlief wil naar zijn werk (Rotterdam) maar ik werk in Brabant ;) Plus in Brabant kan ik veel meer huis kopen voor hetzelfde geld dan in de Randstad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:25

Hierzo, mooi huis in Oostvoorne te koop, interesse?

Half uur van Rotterdam en toch groen :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:42

Haha pmarena: het is heel aantrekkelijk zo dichtbij het strand. Alleen dan zit ik ruim een uur van mijn werk af en vriend een half uur. Dus dan zijn we allebei een tijdje onderweg, dat is niet helemaal de bedoeling ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:24

Hè verdorie -O- :P

Kunnen jullie allebei geen werk bij de ander in de buurt vinden :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:32

Bij welke makelaar heb jij je huis te koop staan pmarena ?
Wij zitten wel in dezelfde hoek ( wil alleen in Hellevoet wonen)
Dacht dat Oostvoorne behoorlijk gewild zou zijn op de huizenmarkt :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:49

Dabo schreef:
Verhuren is voor ons ook geen optie, het geld hebben we gewoon nodig voor ons nieuwe huis! :D
Makelaar belde net, een van de kijkers is echt serieus geinteresseerd, (die van dat lage bod) en gaat nu om de tafel met zijn ouders en de hypotheker, om te kijken of er nog ergens wat geld (de ontbrekende 15 duizend) vandaan te halen is. Misschien van de ouders.
Spannend!! :D Ik ga duimen voor ze dat het lukt :)

Jeetje zou toch helemaal te gek zijn om je huis in twee weken te verkopen en dan nog voor een goed bedrag ook. :oo
*beetje erg jaloers eerlijk gezegt* :o

Hier ook niet verhuren. We gaan ook zeker geen tweede huis kopen als de eerste niet verkocht is. Dat is wel het slechtste wat je kan doen in deze tijd. En we hebben het geld ook nodig voor huis nr. 2

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 12:54

Stoer: sinds afgelopen december bij v/d Hoek gewoon, is eigenlijk de grootste / bekendste van Oostvoorne.

Hellevoet is al een stuk beter betaalbaar :j

Ik zie in Oostvoorne ook weinig verkocht worden momenteel eigenlijk... prijzen liggen ook hoger dan in de regio natuurlijk, maar de nieuwe Maasvlakte moet wel huizenkopers op gaan leveren als het eenmaal draait....als het goed is :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:06

@pamrena: Jawel, maar dat zou dan voor mij betekenen dat ik iets anders moet zoeken. Vriend is namelijk de geldverdiener en ik ben meer voor mijn beesten aan het werk. In dit arbeidsklimaat (ben 24) durf ik niet zomaar te switchen. Dat houdt ons nu dus ook voornamelijk tegen.

Mag je wel linkjes delen van huizen? Dan ben ik stiekem toch wel benieuwd naar jouw huis!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:10

@Juval: bedankt voor de tips! Dat van die wat donkere fotos vond ik zelf idd ook wel wat, misschien toch nog maar even puzzelen met de meubels dan. Onze eettafel is ook redelijk groot voor dit huis, maar goed, die kunnen we er lastig uitgooien.. Ik zal er eens even mee aan de gang!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:12

Hebben jullie nog tips voor onze advertentie op Funda? (zie mijn onderschrift) En wees echt super kritisch. We willen best wel wat aanpassingen doen maar vinden ook lastig om te bedenken wat nou kan helpen en wat zinloos is.

En hebben jullie ook ervaring met je huis op marktplaats zetten?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:14

Maessie: Ik zou de foto's sowieso nog een keer maken als er een mooie strakke blauwe lucht en zonnetje er is. Ziet een huis er zoveel beter uit en komt vriendelijker over. Nu komt het wat grauw over en donker binnen. Ook zou ik idd die stoel midden in de kamer eruit halen, Dan oogt de woonkamer een stuk groter denk ik.