Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:46

Dat wilde ik ook proberen, maar ik denk dat je het misschien een maandje kunt verlengen, niet echt langer eigenlijk. Maar wie weet!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:49

8nnemiek schreef:
Ik heb er een paar weken geleden nog 2 voor een euro kunnen kopen. Vorige week waren ze ineens een stuk duurder ja.
Afgelopen zomer hebben we ons helemaal dood gegeten aan komkommers uit eigen tuin inderdaad :') Ik wil dit jaar eens proberen wat komkommer en tomaat later op het jaar te zaaien, en dan zien of ze 's winters in een pot in de kas ook vruchten geven. Dat lijkt me wel wat!

Hier geprobeerd, maar idd half november was t wel echt gedaan ..

Maandje langer dan buiten idd ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 23:43

Van komkommer kan je ook soep maken gelukkig, heb je voorraadje voor de winter.

Helaas ging het om 6 kiwi's, een stuk of 8 bananen en stuk of 6 peren. De yoghurt zijn 4 kleintjes, wel Alpro soja (plant based). Broodbeleg is wat bereide americain préparé, wat salami en kippenwit. En 450 gram ham voor de macaroni :+ . Met het recept voor 6 personen heb ik 4 porties voor 2 personen kunnen maken, dus die vind ik wel geslaagd. De vriezer zit nu écht tot het randje vol. Naar de markt om in te kopen en klaar te maken voor invriezen is dus tijdelijk geen optie.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 00:16

Hier goed nieuws, we hebben (dankzij een bokker) een geschikte stal gevonden in de buurt.
Iets betaalbaarder, wel meer zelf doen en brok zit niet in de prijs, maar dat voer ik toch bijna niet.
Maar vooral.. paard dichter bij huis, kan ik er eindelijk vaker naar toe, kwartiertje met de scooter ipv 40 minuten met de auto. Dat gaat een bak benzine en tijd schelen..
Hopelijk gaan we dan weer plezier beleven aan onze hobby :D

Van de €50pm stalgeld minder is t misschien hier ook wel de overweging waard om een sportschool abbo te nemen.. ben niet echt te zwaar, maar zou wel graag lekkerder en fitter in m’n vel zitten.
Vind t alleen moeilijk om zo veel geld voor mezelf structureel uit te geven. Heb nou niet bepaald geld “over” ofzo haha.

Gister sinds 2 maanden weer even een stap ritje gemaakt met m’n paard, en ik heb spierpijn, beetje sneu :') dat was wel weer even een wake up call

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:11

Ik heb nog steeds spierpijn van een oefening van maandag, en ben al aan het nadenken wanneer ik terug kan gaan. Misschien vanavond, hangt beetje af hoe laat ik thuis ben want eerste werkdag vandaag op nieuwe job *\o/*

Ik ga dus aan de slag aan een Belgische universiteit als administratief medewerker voor een (kleine) vakgroep. Ontzettend zin in! Wordt een 80% aanstelling met 1 dag vrij en eventueel 1 dag thuiswerk. Ze betalen woon-werk met OV volledig terug. Ticketje heen-terug per werkdag kost €12,20 dus als je telt op maandbasis van 3 dagen/week ben je ook alweer €146,4 kwijt. Rit duurt telkens 50min. Scheelt toch ook alweer op de rekening.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:11

Dat klinkt als een mooie verandering Faelynn! Kan je niet af en toe fietsen naar je paard nu? Scheelt je een sportschoolabbo en is gezond.

Ik neem nooit meer een abonnement op een sportschool. Ik word er zenuwachtig van, voel continu druk om te gaan en als ik niet ga dan baal ik van mezelf. Voor mij werkt het het beste om beweging gewoon in mijn leven te verwerken. Fietsen, wandelen, 2xpd de paarden uitmesten enz.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:13

Fijn dat ze dat terugbetalen! En die dag thuiswerken scheelt je ook nog eens bijna 2 uur reistijd. Wanneer ga je beginnen?

Mijn verlof is vorige week ingegaan, ik heb bijna 11 maanden vrij :=

Ben benieuwd hoe dat zal zijn en of ik straks juist heel veel zin heb weer aan de slag te gaan, of zin moet maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:18

Vandaag :D

Zit nu in de trein op weg erheen as we speak. Eerst van 9 tot 12u30 onthaalmoment, rondleiding etc en lunch. En dan door naar mijn eigen vakgroep om de taken en werkzaamheden te bespreken, ontmoeten rechtstreekse collega en dat soort zaken. Dat uurtje reistijd geeft me kans om weer meer te lezen bijvoorbeeld.

Fijn dat ze dichterbij staat Faelynn! Je scooter was elektrisch toch? Stalwerk zelf doen is ook een mooie work-out. All-in staan is leuk maar heeft ook wel nadelen dus, zoals beweging voor jezelf.
Je kan opteren voor sportschool als je zeker bent dat je het kan blijven missen of makkelijk kan stopzetten. Anders inderdaad oefeningen thuis doen, wat vaker de fiets nemen.

denice

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:46

Succes dan vandaag, en veel plezier!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:32

Faelynn schreef:
Hier goed nieuws, we hebben (dankzij een bokker) een geschikte stal gevonden in de buurt.
Iets betaalbaarder, wel meer zelf doen en brok zit niet in de prijs, maar dat voer ik toch bijna niet.
Maar vooral.. paard dichter bij huis, kan ik er eindelijk vaker naar toe, kwartiertje met de scooter ipv 40 minuten met de auto. Dat gaat een bak benzine en tijd schelen..
Hopelijk gaan we dan weer plezier beleven aan onze hobby :D

Van de €50pm stalgeld minder is t misschien hier ook wel de overweging waard om een sportschool abbo te nemen.. ben niet echt te zwaar, maar zou wel graag lekkerder en fitter in m’n vel zitten.
Vind t alleen moeilijk om zo veel geld voor mezelf structureel uit te geven. Heb nou niet bepaald geld “over” ofzo haha.

Gister sinds 2 maanden weer even een stap ritje gemaakt met m’n paard, en ik heb spierpijn, beetje sneu :') dat was wel weer even een wake up call

Zonde om geld aan sportschool uit te geven. Thuis kun je zelf ook sporten dmv wandelen, hardlopen en filmpjes van you tube

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:40

Ligt er maar net aan wat je qua sport doet he.
Niet iedereen heeft thuis een krachthonk bv.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:43

Needje schreef:
Ligt er maar net aan wat je qua sport doet he.
Niet iedereen heeft thuis een krachthonk bv.

Pakjes hooi gaan stapelen, ook een goede krachtoefening :D

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:43

In Spanje zelf hebben ze weinig last van dure bloemkolen

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:55

OleJon schreef:
Zonde om geld aan sportschool uit te geven. Thuis kun je zelf ook sporten dmv wandelen, hardlopen en filmpjes van you tube

Tot op zekere hoogte idd prima te doen, maar ook veel niet. Daarbij moet je ook maar de discipline hebben. Ik kan niet eens thuis mijn fysio oefeningen doen, zoveel (uh weinig) discipline heb ik, dus daar voor ga ik naar de sportschool :') En dan helpen de kosten mij, want als je dan niet gaat kost je dat gewoon geld, dus het een een fijnere stok achter de deur voor mij :P

Ik zag dat een paprika 1.30 kost!!

Overigens die foto hierboven. Tuurlijk is het in Spanje goedkoper. Die bloemkolen komen niet gratis naar Nederland en ergens moet er nog een stukje winst op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:09

Als je dan de benzineprijzen nog mee in rekening neemt, die zijn evenmin goedkoop.

Eerste halve dag zit erop, nog even uitbuiken van lunch en dan naar mijn vakgroep. Zin in!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:11

Ik heb net een flinke bloemkool op de markt gekocht voor 1,90.

}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:24

Net even de app van de supermarkt erbij gehaald: €2,59 voor een bloemkool. Ik ga huilen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:58

Ik zag op FB ofzo voorbij dat de bloemkolen in Spanje helemaal niet zo duur zijn... 3 voor €1,00. En op het nieuws was dat de oogst in Spanje zo slecht was door het weer en ze daarom in NL ook zo duur zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:18

De oogst was simpelweg wat vertraagd door de extra koude winter. Vorige week was het ineens weer een stuk warmer, dan schieten ineens veel bloemkolen tegelijk in bloei en krijg je dus weer veel aanbod = lage prijzen. En dat duurt natuurlijk even voordat die bloemkolen weer in Nederland bij de veiling en in de winkel liggen. Ik zag ze bij Nettorama ook alweer voor 1,99 in het krantje staan.
Maar er is natuurlijk altijd een groep mensen die er weer een groot anti-overheid verhaal van maakt :))

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:22

en de vraag is ook altijd of zon foto op FB niet een Hoax is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:48

Dat Idd. En zoals ik al schreef, tuurlijk zijn de kolen in land van herkomst stukken goedkoper dan in een ander land. Ze komen niet gratis en opp eigen gelegenheid naar Nederland vliegen.

Maar goed. Mensen moeten altijd wat te schoppen hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:15

fokfanaat schreef:
en de vraag is ook altijd of zon foto op FB niet een Hoax is.

Een bekende van me die er woont.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:45

denice schreef:
Dat klinkt als een mooie verandering Faelynn! Kan je niet af en toe fietsen naar je paard nu? Scheelt je een sportschoolabbo en is gezond..

Dat kan zeker, het is nu 6km van huis ipv 32km. Moet ik wel zeggen dat fietsen absoluut niet mijn hobby is, pak wel de scooter haha :')

Varekaj schreef:
Fijn dat ze dichterbij staat Faelynn! Je scooter was elektrisch toch? Stalwerk zelf doen is ook een mooie work-out. All-in staan is leuk maar heeft ook wel nadelen dus, zoals beweging voor jezelf.
Je kan opteren voor sportschool als je zeker bent dat je het kan blijven missen of makkelijk kan stopzetten. Anders inderdaad oefeningen thuis doen, wat vaker de fiets nemen.

Klopt! Ben ook blij dat we weer lekker wat kunnen helpen op stal, hoewel de ochtend dienst mij wel wat vroeg is, dat gaat nog wel even zwaar worden :Y)

Op zich beweeg ik heel veel dus daarvoor hoef ik niet te sporten. Maar zou een kilo of 3 kwijtraken wel lekker vinden, en echt wat meer kracht en uithoudingsvermogen opbouwen. Hou wel van een flinke afmat training als ik ga sporten, dat zie ik mezelf niet in de woonkamer doen haha.

We hebben nu een leuke nieuwe sportschool in de buurt die kickboksen en survival achtige trainingen etc doet, maar alle kleine sportscholen (dus geen basic fit ed) zijn echt wel flink aan de prijs viel mij al op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:11

Tancreda4 schreef:
Dat Idd. En zoals ik al schreef, tuurlijk zijn de kolen in land van herkomst stukken goedkoper dan in een ander land. Ze komen niet gratis en opp eigen gelegenheid naar Nederland vliegen.

:j
Plus dat er veel tussenpartijen zijn. Kolen worden daar opgekocht en getransporteerd, dan hier in Nederland geveild, dan vaak nog via een groothandel doorverkocht aan de winkels, en elke partij wil er winst op maken en ook nog de tijd/arbeid/brandstof vergoed krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:19

Ik kan via mijn nieuwe werk een jaarabo bij basic fit krijgen aan €155, geldig in alle filialen en die op mijn werkplek is 24/7 open. Alleen heb ik wel graag iets van begeleiding in de buurt, en dat heb je bij BF niet. Bijkomend dat iemand die onder hetzelfde dak woont ook op jouw kaart kan sporten, maar niet tegelijkertijd. Ik kijk nu vanuit mijn eigen kantoortje uit op het binnenplein van de campus. Inclusief uitzicht op de atletiekpiste én er is een trailrun route van 2500m rondom/doorheen de campus. Ook een zwembad aanwezig, tennispleinen, squashzalen, noem maar op. Dit is echt luxe hoor :)) Kan ik perfect combineren met het schema wat ik in de sportschool heb gehad.

In de zomer is 6km zo gefietst hoor met een mooi weertje en zonnetje erbij. Doe je hooguit 20min over.