Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:05

manzano schreef:
Bah!! Plafond is waarschijnlijk nog wel een keer gewit. Muren zijn vaak behang en dus vaak 'origineel' haha. Zo kocht ik ons huis ook.

En waarom kan de witkwast dan niet even over de muur?

Huis van mijn schoonouders wat ook niet meer zo wit als bedoelt, al was het minder erg dan dit, maar even de witkwast erover deed wonderen, net als het vastplakken van wat behangrandjes.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:14

ikke schreef:
manzano schreef:
Bah!! Plafond is waarschijnlijk nog wel een keer gewit. Muren zijn vaak behang en dus vaak 'origineel' haha. Zo kocht ik ons huis ook.

En waarom kan de witkwast dan niet even over de muur?

Huis van mijn schoonouders wat ook niet meer zo wit als bedoelt, al was het minder erg dan dit, maar even de witkwast erover deed wonderen, net als het vastplakken van wat behangrandjes.

Alles kan. Alleen vaak wordt tussentijds behang niet geschilderd. Als het al van ellende van de muur af komt wordt het vaak van schilderen niet beter.
Behang wordt sowieso veel geler dan een gestuuct plafond, dus misschien lijkt het daardoor ook wel gewoon wit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:57

Haha, zoals jullie het vertellen kan ik de rooklucht gewoon ruiken!
Bij onze overburen roken ze ook in huis. Dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar zodra ik daar binnen stap slaan mijn longen acuut dicht. Ik val dan gewoon bijna flauw van de stank := Maar ik heb chronische bronchitis met lichte astmatische symptomen, dus dat verklaart het ook wel een beetje.
Verder zijn het superlieve mensen hoor! Geen kwaad woord over ze :D Maar pfoe, ik kom daar niet graag binnen in huis :')

Cayenne

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:23

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:30

De buitenkant ziet er ook uit als een gevangenis.

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:34

'Gezellig' wel :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:47

Volgens mij was de ontwerper nogal paranoide :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:41

Cayenne schreef:
Volgens mij was de ontwerper nogal paranoide :=

En in ieder geval niet erg technisch.

Blikseminslag doet veel meer met een huis dan alleen in de fik zetten.
Beetje blikseminslag in dit huis richt in 0,1 sec meer schade aan dan een sloper in een maand voor elkaar krijgt.

Over binnen komen: ramen zijn het zwakste punt.
Als ik daar binnen wil komen, neem ik een sterke vrachtwagen, flinke blok beton erop (stelcon platen of zo) beetje goed mikken, baksteen op de gasplank en ik ben binnen, zeker weten.
Die kozijntjes gaan geen 20 ton ijzer en beton tegen houden dat aan, pak 'm beet, 25km/h aan komt denderen......

Oh, enne, camerasystemen zijn ook niet heilig. Zijn systeem mag dan onhackbaar zijn, feilloos is het niet. Beetje zender met wat vermogen helpt de volledige signaalhuishouding om zeep en je systeem is een zinloze hoop koper.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:50

Ja joh, tuurlijk joh, Ikke de topcrimineel fikst dat wel effe, en daar hebben ze vast niet over nagedacht.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:41

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:04

Shadow0 schreef:
Ja joh, tuurlijk joh, Ikke de topcrimineel fikst dat wel effe, en daar hebben ze vast niet over nagedacht.

Iets wat gemaakt is, kan stuk, punt, uit. Kwestie van lomp genoeg uit de hoek komen.

In het dorp waar ik vandaan kom is ooit een ongeluk met een vrachtauto en een trein gebeurt. Daar botste een trein op een vrachtwagen met 30 ton straatstenen. De trein reed vol in op de oplegger en waar de chauffeur van de vrachtwagen met de schrik vrij kwam, heeft de machinist het niet overleeft. De cabine van die lok was volledig in elkaar gedrukt. Als 83 ton locomotief (met een sleep eraan, weet niet meer wat ie trok) terug gekopt kan worden door 30 ton stenen, wat denk jij dan dat zo'n kozijntje te melden heeft?

Enne, weleens gehoord van EMP? Google maar eens op elektromagnetische puls. Dat is dodelijker voor techniek dan een atoombom (of toch niet want juist de EMP van een atoombom is wat het nog erger maakt, naast de straling)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:13

Bij dat beveiligde huis denk ik vooral, wat heb je op je geweten als je dat wil/nodig denkt te hebben :')
Mooi stulpje voor een drugsbaron

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:17

gewoonmarie schreef:
Bij dat beveiligde huis denk ik vooral, wat heb je op je geweten als je dat wil/nodig denkt te hebben :')
Mooi stulpje voor een drugsbaron

Voor derde deel undercover :')

Ik denk dan vooral van why :') echt als je zo paranoia bent... haha als je dood bent merk je er toch niks meer van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:18

@Ikke, hoe zal ik dit nou eens subtiel verwoorden... het interesseert me echt helemaal niets. Niente, niks, nada, geen klap.

Maar ik zou gewoon in overweging willen geven dat iemand die echt zo paranoide (of misschien gerechtvaardigd bezorgd) is dat ze 3 geheime vluchtroutes aanleggen, wellicht ook meer nagedacht heeft over dit soort dingen en er ook voorzorgen zijn getroffen die ze niet in de krant zetten.

En nou ben ik er wel klaar mee want ik kan niet genoeg benadrukken hoe het me echt helemaal niks interesseert hoe jij in theorie een gewelddadige aanslag op de bewoners van zo'n huis zou doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:20

Hihihi ik zie ikke al staan met een stalen pijp bovenop het huis :+ maar denk vooral dat hij probeert te zeggen dat het allemaal een wassen neus is.

Heb een leuk huis gezien, alleen net buiten ons zoekgebied en voor wat er nog moet gebeuren te duur..

https://www.funda.nl/koop/mill/huis-411 ... fseweg-38/

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:25

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:33

MarjanB schreef:
Hihihi ik zie ikke al staan met een stalen pijp bovenop het huis :+ maar denk vooral dat hij probeert te zeggen dat het allemaal een wassen neus is.

Heb een leuk huis gezien, alleen net buiten ons zoekgebied en voor wat er nog moet gebeuren te duur..

https://www.funda.nl/koop/mill/huis-411 ... fseweg-38/

Ik geloof ook niet dat ik in die hoek zou willen wonen.
Als je diezelfde afstand naar het noorden gaat, zit je in veel leuker gebied :j

En ja, ik lag vooral in een deuk om de beschreven technologie. Het is mijn vak en ik weet dus heel goed hoe dat in elkaar steekt. Not impressive, zogezegd.
Er zit ongetwijfeld veel meer techniek in dat huis, maar dat werkt eerder tegen je omdat je op deze manier wel heel erg rond strooit: hier is wat te halen.
Het echte spul op dit niveau komt niet op internet, dat gaat onderhands.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:35

@ikke, helaas is naar noorden geen optie ivm werk van vriendlief.. die werkt in noord Limburg. Voor mij maakt het niet zoveel uit waar ik woon als het maar een soort van centraal is tussen nl, België en Duitsland.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:48

MarjanB schreef:
@ikke, helaas is naar noorden geen optie ivm werk van vriendlief.. die werkt in noord Limburg. Voor mij maakt het niet zoveel uit waar ik woon als het maar een soort van centraal is tussen nl, België en Duitsland.

Ehm, noord-Limburg is heel relatief, vanaf jouw plek }:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:51

ikke schreef:
MarjanB schreef:

Ehm, noord-Limburg is heel relatief, vanaf jouw plek }:)

Hahaha echt noord noord zeg maar, maar goed eerst maar ff februari halen qua contact :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:12

Het huis in Werkendam zou voor mij ook te afgelegen zijn denk ik.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:04

Sure_lee schreef:
Een collega van mij is op zoek naar een huis. Aangezien ik het leuk vind om op Funda te kijken zoek ik een beetje mee. Ik vond deze fantastisch:
https://www.funda.nl/koop/werkendam/hui ... andijk-39/

Hij ook maar ze vinden het te afgelegen.
Zou ik heerlijk vinden.

Deze mensen kunnen nog met de auto/fiets het vaste land bereiken. Nicht van mij woont met haar gezin een stukje zuidelijker en zij moeten altijd met de boot. Dan woon je echt heel afgelegen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:16

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 07:07

Die in Werkendam zou midden in de natuur zijn. Ik zie het niet. Ik denk dan meer aan een huis ergens alleen, in de bossen of zo.

Die in Mill is netjes hoor :j . Wij hebben ook wel naar huizen daar in de buurt gekeken. Mijn schoonmoeder komt uit die omgeving. Mijn schoonouders wonen nu bij Venray in de buurt. Is Noord Limburg, vanaf Nijmegen ben je er zo. En bij ons vandaan is het maar een uurtje rijden. Mensen denken altijd als we zeggen dat mijn schoonouders in Limburg wonen we uren onderweg zijn. Dat is echt niet zo. Mijn schoonouders wonen mooi. Rand van het dorp, landelijk uitzicht en met 5 minuutjes lopen in het bos. Die in Mill is ook niet ver van een bos(je) af.

Paardenobject in de buurt van Venray, bij Ysselsteyn: https://www.funda.nl/koop/ysselsteyn/hu ... eg-35-35a/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 08:20

SusanH schreef:
Die in Werkendam zou midden in de natuur zijn. Ik zie het niet. Ik denk dan meer aan een huis ergens alleen, in de bossen of zo.

Als er in die hoek 5 bomen bij elkaar staan, noemen ze het een bos.....

Maar het lijkt in de Bieschbos te staan en dan staat het in een natuurgebied. Of je daar dan blij van wordt, is een volgend punt.