Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:36

Zoe_97 schreef:
Winged schreef:
Hoe krijg je dat op je 24ste al voor elkaar? :oo

Helaas niet zo een leuk verhaal. Mijn huidige woning uit erfenis van mijn vader grotendeels die overleden is toen ik 16 was. Eigen inbreng voor investering door erfenis van zijn moeder.

Oef... :(:) Dan toch liever het hebben van een hypotheek..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:15

Berdien schreef:
Hoezo mavantos? NHG keert alleen uit als je de woning gedwongen moet verkopen én er als er sprake is van een restschuld. Als jij je woning zat bent en besluit deze te verkopen en je hebt een restschuld, dan keert NHG echt niet uit.

Oftewel, blijven zitten als de markt slecht is en je niet gedwongen hoeft te verkopen...

Maar als er een dringende reden is (bijvoorbeeld beëindiging van de relatie) dan heb je een vangnet. In sommige gevallen kan je trouwens een restschuld mee financieren in een nieuwe hypotheek.

MarjanB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:20

Kan je uit ervaring vertellen dat nhg niet heel makkelijk uit betaald ook niet bij relatie beëindiging. Ze kijken eerst of 1 vab de twee de lasten kan dragen en dat gaat heel ver. Ik hield 39 euro per maand over voor uitgaven naast eten. Heb toen bezwaar ingediend en moeten banketstaaf als brugman…

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:29

Ik heb me vorige week weer staan vergapen aan die rare huizenmarkt.
Mijn broer zette op maandag zijn huis te koop, vrijdag was de sluitdag voor biedingen.
Verkocht voor 115.000 boven de vraagprijs, gewoon een rijtjeshuis in Utrecht. :wow:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:12

Kanzi schreef:
Mijn broer zette op maandag zijn huis te koop, vrijdag was de sluitdag voor biedingen.
Verkocht voor 115.000 boven de vraagprijs, gewoon een rijtjeshuis in Utrecht. :wow:

Pff wauw. Bizar :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:25

Kanzi schreef:

Belachelijk. Dit gaat zo hard in elkaar donderen. Er komen weer tijden dat je je huis aan de straatstenen niet kwijt kan en flink onder de vraagprijs moet verkopen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:05

De NHG gaat volgend jaar naar 355 voor de mensen die dit nog niet wisten.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:51

MarjanB schreef:
Kan je uit ervaring vertellen dat nhg niet heel makkelijk uit betaald ook niet bij relatie beëindiging. Ze kijken eerst of 1 vab de twee de lasten kan dragen en dat gaat heel ver. Ik hield 39 euro per maand over voor uitgaven naast eten. Heb toen bezwaar ingediend en moeten banketstaaf als brugman…

Kan me voorstellen dat ze niet makkelijk betalen, maar toch blijft het een (kleine) extra zekerheid. Vaak is de rente voor een NHG hypotheek ook lager.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:56

Rente voor nhg is inderdaad lager, puur omdat het de bank een stukje extra zekerheid geeft.

Marjan, waarom moesten jullie beroep doen op nhg? Stond het huis “onder water”? Want anders zou je toch denken dat gewoon verkopen een betere optie zou zijn?

Kanzi, in utrecht, haha ja dat is helemaal gekkenhuis :P wel prettig voor de verkoop ;)

Vandaag weer twee afwijzingen voor bezichtigingen (al vol) maar ook een afspraak voor morgen kunnen bemachtigen, dus morgen gewoon weer huis nr zoveel bekijken :j :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 08:19

linda2008 schreef:
Rente voor nhg is inderdaad lager, puur omdat het de bank een stukje extra zekerheid geeft.

Marjan, waarom moesten jullie beroep doen op nhg? Stond het huis “onder water”? Want anders zou je toch denken dat gewoon verkopen een betere optie zou zijn?

Kanzi, in utrecht, haha ja dat is helemaal gekkenhuis :P wel prettig voor de verkoop ;)

Vandaag weer twee afwijzingen voor bezichtigingen (al vol) maar ook een afspraak voor morgen kunnen bemachtigen, dus morgen gewoon weer huis nr zoveel bekijken :j :D

Is nu 8 jaar geleden en ging om 40k na verkoop dat over bleef.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:12

Mijn buren hebben hun (hoek)woning te koop gezet. Vraagprijs is 249.000. :oo

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:27

Is het meer of minder dan je dacht Winged? Omdat je verbaasd bent?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:31

Winged schreef:

Zo weinig :wow: :wow: Waar bestaat dat nog? :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:06

Denise_Storm schreef:
Winged schreef:

Zo weinig :wow: :wow: Waar bestaat dat nog? :=

Assen haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:10

Haha nja mijne had vraagprijs 179.000. Gekocht voor 221.000. In juli. Dus ja, wel wat verrast.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:13

Dat lijkt mij dan wel een reëel bedrag toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:15

Geen idee.. had verwacht dat t zoiets zou zijn na overbieden. Niet als vraagprijs. Maar ben benieuwd:)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:25

Jeetje dat is dan een groot verschil idd.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:32

Winged schreef:
Geen idee.. had verwacht dat t zoiets zou zijn na overbieden. Niet als vraagprijs. Maar ben benieuwd:)

Vragen kan altijd. Wil niet zeggen dat het ook nog flink overboden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 00:19

Mijn reactie: wooow zo goedkoop. Hier gaat een simpele tussenwoning gerust weg voor 450 :=

Wij zijn vandaag niet naar het ene huis wezen kijken. Gisteravond nog even zelf het bestemmingsplan ingedoken. Info makelaar over het huis klopte.. voldoet aan overgangsrecht dus mag gewoond worden met bestemming agrarisch. Wel de nodige mitsen en maren qua verbouwen. De groenstrook ernaast met net geplante boompjes klopte ook. Hij had alleen niet gemeld dat op amper 10 meter van de erfgrens (en +- 30m vanaf woning) in diezelfde groenstrook nog een perceel met bestemming 'bedrijf' zit. Met een maximale bouwhoogte van 15 meter. We hebben dus vriendelijk afgebeld met de mededeling dat er wel 2 ton van de vraagprijs af kan gezien de mitsen en maren door het bestemmingsplan :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 16:18

haha hier ook op zoek naar een simpele tussenwoning waarbij je tot 350 eigenlijk bijna niet meedoet...

idinn, wat goed dat je er zelf zo uitgebreid onderzoek naar hebt gedaan :j

Hier vandaag een stapje verder dan ik tot nu toe ben gekomen. Vanochtend een bod gedaan op een woning, waarna ik werd gebeld dat het vrijwel gelijk is aan 2 andere. Nu mochten wij vanmiddag dus alle 3 een eindbod neerleggen. Ik heb nog nooit bij de "top 3" gezeten dus dit was sowieso al een leuke ervaring :P of mijn bod wel of niet geaccepteerd zal gaan worden hihi!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 17:10

Oeh spannend!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:06

Spannend, Linda !

Ik kan het nu officieel melden, ik heb geheel onverwacht een appartement gekocht *\o/* en mijn huis gaat de verkoop in. Ik heb dit echt te danken aan de aankoopmakelaar die ik last minute had ingeschakeld. Hij wist wat ik moest bieden en ik had ook nog zonder voorbehoud van financiering geboden. Zowel de hypotheekadviseur als mijn verkoopmakelaar zeiden dat dat makkelijk kon, dus ik heb hun advies opgevolgd en dat gaf inderdaad de doorslag.
Edit: ik heb dus ook geen motivatie aangeleverd, mijn aankoopmakelaar heeft het allemaal geregeld.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:11

Wat leuk, gefeliciteerd! *\o/* Wilde je net vandaag een berichtje gaan sturen hoe het was afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 20:40

Gefeliciteerd *\o/*