[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Detroit

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:58

Ik haak hier ook aan, fijn om ervaringen te lezen. Samen met mijn vriend de woningmarkt op. Nemen alleen een hypotheek op zijn salaris (en dat is meer dan genoeg). Zoeken een woning in de omgeving van hoogeveen tussen de 250.000/280.000

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:10

Zo dan heeft je vriend het goed voor elkaar als hij die hypotheek kan krijgen! Maar denk dat jullie met dat bedrag een prachtige woning kunnen vinden!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:19

lifaya schreef:
Ik heb nog geen 100% zekerheid dat ik dat kan lenen maar het zou wel mogelijk moeten zijn. Mijn verwachte jaarsalaris zal boven de 35.000 uit vallen (incl onregelmatigheidstoeslag etc) , heb de functie als teamleider en vast contract. Maar ik begreep dat ze wel eens moeilijk willen doen over salaris met onregelmatigheidstoeslag terwijl je bij mijn werk daar wel echt van afhankelijk bent. Het zal gaan om mijn eigen bank ING, heb daar iig mijn voorkeur bij en komende dinsdag oriëntatie gesprek.

Ah oke, dat is ook wel bijna het dubbele van wat ik verdien met 40 uur per week, dus dat je dan ook ongeveer het dubbele mag lenen klopt wel.
Wel fijn! Voor dat geld ga je vast een mooi plekje vinden :j

Ik vind het momenteel best lastig, kijk al ruim een jaar rond voor een plekje, maar het is als starter echt gewoon bijna niet meer te doen. Erg jammer

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 05:56

lifaya schreef:
Zo dan heeft je vriend het goed voor elkaar als hij die hypotheek kan krijgen! Maar denk dat jullie met dat bedrag een prachtige woning kunnen vinden!

Ja hij heeft t inderdaad goed voor elkaar. We kunnen zelfs wat meer lenen, maar ik vind dit mooi zat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 07:58

Waar zoek je faelynn? Onze vakantiewoning mag eventueel verkocht worden, ligt in de buurt van Oss. Je mag er alleen niet inschrijven bij de gemeente, wel het hele jaar wonen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:17

Prairy schreef:
Waar zoek je faelynn? Onze vakantiewoning mag eventueel verkocht worden, ligt in de buurt van Oss. Je mag er alleen niet inschrijven bij de gemeente, wel het hele jaar wonen.

Oss is te ver weg helaas.
Ik woon en werk op dit moment in Wijk bij Duurstede, dat is zo'n 20km van Utrecht.
Het liefst blijf ik hier, maar alles binnen 20-25km hier vandaan is oké :j Als het maar een rustige plek is

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:17

Vandaag bezichtiging gehad in de buurt. Woning staat voor 119.000 te koop. De woning heeft potentie opzich, maar er moet veel aan gedaan worden... Keuken moet een beetje opgeknapt worden, badkamer moet compleet vervangen worden want het is gewoon lelijk. Het plafond zijn van die kartonnen platen vanwege spots in de woonkamer (zelfde als je vaak in badkamer ziet) en het is nog niet elektrisch koken. Verder veel verven. De vloer is dan wel erg mooi :+ heeft 2 slaapkamers waarvan 1 kleinere en 1 degelijk formaat. Badkamer is best groot dus die heeft wel potentie als die eenmaal onder handen is genomen. Woning is wel 3 hoog zonder lift. Er waren van de 35 aanmeldingen voor de bezichtiging van vandaag zo'n 10 gekomen (maar ik weet niet hoeveel er na mij nog zijn gekomen) en er waren in totaal 8 aanmeldingen in de 3 dagen dat het online staat. De buurt is multicultureel, wat mij dan weer niet veel uitmaakt en het is een portiekwoning wat ik wel weer prettiger vind met een speeltuin achter voor kinderen.

Ik zit dus een beetje in het dubio. Stel ik zou 6.000 overbieden en ongeveer 12.000 (denk ik? nieuwe badkamer, keuken aanpassen/tegelen en alles verven) zelf in verbouwing moeten steken, is deze woning het waard?

de woning:

Afbeelding

Afbeelding

Twijfel om toch maar een makelaar in te schakelen... heb nog een paar andere woningen staan maar die zijn allemaal wel 30.000 euro meer :+
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-02-19 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:26

Wat voor gevoel had je bij de woning?
Klinkt misschien gek, maar heb meerdere woningen bekeken en ondanks dat hier ook wel wat moet gebeuren had ik een heel goed gevoel erbij.
Terwijl ik daarvoor een mooie instap klare woning had bekeken :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:31

Lieszje schreef:
Wat voor gevoel had je bij de woning?
Klinkt misschien gek, maar heb meerdere woningen bekeken en ondanks dat hier ook wel wat moet gebeuren had ik een heel goed gevoel erbij.
Terwijl ik daarvoor een mooie instap klare woning had bekeken :+

Ik weet het niet, opzich wel een woning waar ik mij thuis zou kunnen voelen eer het helemaal af zou zijn. Portiek is precies wat ik wil en het heeft potentie. Buurt daarintegen vond ik wel wat benauwend en dicht op elkaar. Woon er nu 7 minuten vandaan, ook niet de beste buurt maar heb veel meer ruimte wat ik wel echt belangrijk vind :') Ik heb hier nog wat groen als uitzicht zowel voor als achteren. En dat waardeer ik wel echt. Die woning is ingebouwd in een 1 richtingsstraat waar mensen niet kunnen parkeren (schuin parkeren, nemen 2 plekken in beslag etc) en parkeergelegenheid is ook wel echt belangrijk voor mij. Vind het moeilijk.

Edit: heb trouwens morgen mijn gesprek bij ING, heb nog even gekeken hoeveel ik bij ING ongeveer mag lenen en er kwam uit op ongeveer 179.000 dus toch wel gunstig.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:42

Inderdaad gevoel is zo belangrijk.. Ik zag ons in dit huis wat we nu gekocht hebben direct wonen. Terwijl er wel huizen te koop stonden die bijvoorbeeld qua vloer of indeling of badkamer/keuken meer mijn smaak waren. Toch voelde dit huis heel goed en had ik het echt heel erg gevonden als het aan een ander verkocht was. Terwijl ik bij de andere huizen dacht: als dit verkocht wordt komt er vanzelf wel weer wat. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:49

Detroit schreef:
Ik haak hier ook aan, fijn om ervaringen te lezen. Samen met mijn vriend de woningmarkt op. Nemen alleen een hypotheek op zijn salaris (en dat is meer dan genoeg). Zoeken een woning in de omgeving van hoogeveen tussen de 250.000/280.000

Wat zoeken jullie precies?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:27

Waar ik nu woon voel ik mij thuis. Alleen de keuken en badkamer vind ik te klein en oud. Maar ik zal deze niet kopen dus. Vind de keuken en badkamer echt heel belangrijk! In elk geval dat je genoeg speelruimte hebt om het maar zo te zeggen :+ Ik houd van koken en douchen :') En ik moet een extra slaapkamer hebben. Voor nu als logeerkamer en dan tegen de tijd dat die er rijp voor is voor een kleine <3 (hoop het in elk geval := )

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:40

Ik ben bij de woningen waar ik ging of wilde kijken op een aantal verschillende tijdstippen de buurt ingegaan.
Daardoor één woning al niet gaan bezichtigen.
Een buurt had ik twijfels bij maar toch de woning gaan bezichtigen.
Op zich een leuk huis (wel wat werk) maar had teveel twijfels door het totaalplaatje.

Ik kom zelf uit een klein en rustig dorp.
En kon best een aardige hypotheek in mijn eentje krijgen maar was daar alsnog te duur.
Ben dus ook verhuist naar een andere plaats en vond een rustige buurt wel belangrijk.

Ik heb hier een andere keuken ingeplaatst (praktisch nieuw via marktplaats) en wil uiteindelijk het gedateerde toilet en de badkamer wel aanpakken.
Maar ben blij dat ik op mijn gevoel ben afgegaan, woon hier echt heerlijk <3

Ben benieuwd wat je gaat doen Lifaya!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:28

Lastig hoor Lifaya. Denk dat niemand je er echt mee kan helpen behalve je eigen gevoel.

Oh wij hebben al zoveel bezichtigingen afgezegd vanwege de wijk. Vandaag nog. Zouden woensdag met de aankoopmakelaar na een eerste gesprek bij een huis gaan kijken wat zij ook verkopen jn Zeist. Zeist is een van de duurste gemeenten in Nederland maar we reden er gisteren toch even langs, was echt een beetje de mindere buurt van zeist zegmaar, voelden wij ons echt niet fijn dus vanmorgen gelijk gebeld dat we niet meer hoefden te kijken.

Laatst ook een ander huis waren we ook in het weekend ervoor alvast er langs gereden. Buurt voelde ook niet prettig. Hadden de buren ook nog het hoofd van Donald Trump levensgroot op hun voordeur. Nah daar hoef ik ook niet te wonen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:37

Ja ik kende de buurt wel, maar vind dit te veel op elkaar. En ik woon nu ook in een flattenwijk maar gewoon veeeeel meer ruimte. En houd ook niet van wonen aan een drukke straat want dan is parkeren automatisch ook poedersuiker lol.

Oef ja snap het wel hoor dat je dan afzegd! Ik ga eff bij de wijk kijken waar ik nog bezichtigingen heb staan deze week. Ik ken de meeste buurten wel maar ja je rijd er doorheen, je let dan niet op xD

Ik heb nog een leuke woning in leidsendam gezien maar hoge vve, 280 Pm :+ incl stookkosten en water en verzekeringen maar toch. Zit ook wel aan het max wat ik kan lenen maar perfecte locatie en woning zo in te trekken, nette staat, complete inbouwkeuken etc.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:43

Als je een koter in de planning hebt staan dan zou ik toch kijken voor iets met een lift.

Elke keer naar 3 hoog met de trap incl alle rotzooi die je daarvoor mee sleept, lijkt mij niet ideaal.

Zo te zien heb je het budget ervoor, dus dan zou ik lekker nog even verder zoeken naar iets dat beter past. Als je iets klussen niet erg vind dan is er meestal meer mogelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:48

Ik heb een kinderwens alleen nog geen partner dus ja wanneer die koter komt :+ word dit jaar 30 dus het moet wel binnen 5 jaar gebeuren :+ maar ik ben idd gewoon nog aan het rondkijken, 2e verdieping zonder lift is voorkeur en anders idd met lift. Kijk dus inderdaad nog maar eff door. Al is het niet makkelijk hoor want heb nu door ziektewet eindelijk tijd voor woningen bezichtigen. Dus ik zal het wss toch moeten gaan uitbesteden aan een makelaar... want ik kan als ik weer werk heel moeilijk naar bezichtigingen... ik werk in Schiphol dus kost een hoop tijd :+ en als ik weer 100% werk helemaal onmogelijk... diensten variëren van 04:30-14:00 tot 14:00-23:00 of 22:00-06:30 bijv. Dus praktisch is het niet...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:17

Nou, die werktijden zijn ideaal voor bezichtigingen!
Ik werkte 40 uur per week met 1 uur reistijd.
Elke ochtend 7 uur weg en 18 uur thuis, dan moet je dus echt vrij nemen voor bezichtigingen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:23

Ja inderdaad dat is juist ideaal voor zulke dingen. Je kunt dus of na 14:00 kijken, of 's ochtends, of juist de gehele dag. Onze verkopende makelaar is open van 08:30 - 17:00 en de bank ook zoiets. Vriend en ik werken beide van 08:00-17:00. Moesten dus voor de bezichtiging vrij vragen, hebben vrij gevraagd voor het gesprek bij de bank en zullen ook weer eerder weg moeten of vrij vragen voor het tekenen van de koopovereenkomst.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:25

Wij bleven idd ook vrij vragen ivm kantoortijden
Tenzij je echt aan open huis momentjes vast zit op stomme tijden
Lijken mij dat juist ideale tijden
Hele ochtend of middag
Alleen met nachten kan het even lastig zijn idd

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:03

Nouja, goede tijden :+ ik werk dan tot 14:00 en dan is de vraag hoe laat ik thuis ben. Met een beetje geluk 15:15 en anders kan het veel later uitlopen. A4 is leuk behalve rond die tijdstippen tussen Schiphol en den haag zuid lol. En tot nu toe zijn de meeste bezichtigingen tussen 14:00 en 16:00 geweest dus het is echt kantje boord... heb nog veel andere werktijden, dat is het dingetje. We hebben ook oa nog 06:00–15:30, 04:30-14:30, 11:00-18:00, 04:15-14:15, 06;30-16:00 etc :+ dus verre van ideaal met die files hihi. Zonder file is het ca 1 uur en 15 minuten incl van werk naar parkeerplaats gaan, met file kan het oplopen tot 2,5 uur :+ het is dan echt puzzelen. Maar ik denk dat ik pas echt weer volledig werk rond oktober dus heb nog wel even de tijd.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:15

Ja het is sowieso lastig nu omdat alles op kantoortijden is. Ik heb ook een 40u kantoorbaan. Hoef gelukkig niet vrij te vragen, werk dan gewoon flexibel. Werk ik in de avond een uurtje extra of de dag erna wat langer. Gelukkig is mijn werkgever en team daar makkelijk in.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:41

Wij hebben gelukkig ook wel wat huizen getroffen waar we op zaterdag konden komen kijken!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 12:18

Ons huis loopt minder hard met de bezichtigingen dan we dachten, geen idee waar het aan ligt. De vraagprijs is ook iets gezakt. Dus mocht iemand toevallig opzoek zijn naar een leuke starterswoning in Deventer, dicht aan de IJssel met mooie wandelmogelijkheden en op loopafstand van het centrum.... :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:18

Jildau schreef:
We zijn één keer geweest. Het zag er top uit. Ik was er direct weg van omdat het zo goed voelde en m'n vriend heeft kritisch gekeken. :D Volgende ochtend een bod gedaan, direct een tegenbod gekregen en toen hebben wij daar weer op gereageerd en gingen ze akkoord!

https://www.funda.nl/koop/boazum/huis-4 ... it-oerd-3/

Wauw wat een prachtig huis voor dat geld. Best veel ruimte, allles is mooi en een tuin. Even opgezocht maar het is in Leeuwarden. Tsjonge! Regio Eindhoven is echt zoveel minder gunstig