[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:41

mmm, dit is ene principe akkoord...nu nog echt alles rond breien , dan geloof ik ze allemaal pas :+

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:49

Nou inderdaad, maar weer afwachten wat het gaat worden.
Wel vervelend inderdaad voor mensen die net een huis gekocht hebben dat ze het nu weer gaan veranderen.
We moeten ook nog maar zien of dit de oplossing is om de huizenmarkt weer in beweging te brengen. Dat hoop ik als verkoper natuurlijk wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:58

Ze zouden eigenlijk gewoon met een mooi definitief plan moeten komen voor de komende jaren, zodat iedereen weet waar die aan toe is als die binnen nu en zeg 5, 10 jaar een huis koopt.

En dan het komende jaar extra aantrekkelijk maken om een huis te kopen, VOORDAT die plannen voor de jaren hierna ingaan.

Dan zou iedereen die nu zit te wachten, eens goed gestimuleerd worden om NU tot aankoop over te gaan :j

Mensen blijven anders toch maar wachten waardoor de prijzen maar blijven zakken en de problemen van verkopers blijven groeien....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:02

Pfffft de regering... :n Als hypotheekadviseurs gaan we maar even nergens meer van uit. Het is bijna onmogelijk geworden om nog fatsoenlijk te adviseren zo, als binnen twee maanden wetten, plannen en regels weer geschrapt worden. Huizen- en hypothekenmarkt wordt zo echt niet beter of stabieler.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:05

momenteel spelen veel kopers idd "the waiting game" is ook niet zo gek :n met al het ge-emmer en de onzekerheden, aanscherpen van regels etc...
voor de verkopende partij is dit gruwelijk naar, want die blijven lang zitten met een huis waar ze vanaf zitten, dubbele lasten als het tegen zit, ook zie ik gewoon vanuit mijn werk situaties, ouderen die eigenlijk in een veel te groot huis zitten met een flinke tuin etc en dat gewoon niet kunnen bolwerken, maar over op een aanleunwoninkje kan niet ivm het niet verkocht krijgen van, daar zitten ook wel schrijnende gevallen tussen trouwens...

een regering die met steeds raardere plannen komen
om over restschulden maar niet te spreken ...

tijd voor een helder, duidelijk en realistisch plan ... edit, en als het even kan een lange termijn plan...dat gestuiter van hot naar her heeft niemand wat aan
kopers, huurders, verkopers, wie dan ook..zootje

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:39

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:43

veerledec schreef:
Ligt het nu aan mij of is het maar de vraag of de nieuwe regels wel zo soepel zijn? Qua lenen dan bedoel ik.
http://www.nu.nl/economie/3198644/veh-s ... egels.html

Snap der ook de ballen niet meer van! Over paar weken maar weer eens de hypotheker lastigvallen als het er officieel door is

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:49

Themba schreef:
veerledec schreef:
Ligt het nu aan mij of is het maar de vraag of de nieuwe regels wel zo soepel zijn? Qua lenen dan bedoel ik.

Snap der ook de ballen niet meer van! Over paar weken maar weer eens de hypotheker lastigvallen als het er officieel door is

krijg je nu niet elke keer dat je de hypotheker 'lastigvalt' een rekening gepresenteerd? omdat die nu niet meer onder een courtageregeling vallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:55

Eerst maar afwachten wat er nog overeind staat als het stof eenmaal neergedwarreld is, nu kun je er toch nog niks van zeggen....balen inderdaad ook voor jou en je collegae Berdien, daar kun je toch niks mee -O-

Hier is er gisteren een woningzoekende rondgeleid en die wil de woning graag huren tot eind van het jaar *\o/*

-------------Maar heeft een heel laag budget.....wat er op neerkomt dat ik er per maand dus 500 euro bij zou moeten leggen om alleen al de maandelijkse vaste lasten (hypotheek, aansluitingen, verzekeringen) te kunnen betalen... -O-

Maandag komt er nog iemand kijken van een andere makelaar, deze heeft naar alle waarschijnlijkheid een veel beter budget, maar wil zich slechts voor 2 maanden vastleggen met de mogelijkheid om telkens een maand te verlengen.

Ik ben toch sterk genegen om dan liever voor de 2e te gaan...wat zouden jullie doen? :)

Morgen komt er nog iemand kijken via het 1e verhuurbedrijf, maar geen idee wat die precies zou willen en voor budget heeft. Afwachten maar weer...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:12

Themba schreef:
veerledec schreef:

dat berichtje geeft wel een vaag beeld ja... het bericht uit het journaal was toch even anders ??

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:51

Lastig pmarena! :( Evengoed elke maand nog 500 bijleggen is ook zo wat he :/

Wij hadden vandaag weer een kijker, en die was wel enthousiast, sprak blijkbaar al over een 2e bezichtiging met een aankoopmakelaar. Spannend! :D Vrijdag weer een bezichtiging. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:00

zo he.. dat gaat lekker dabo... volgende week ben je je huis kwijt!!

pmarena, ik zou ook liever even afwachten wat die andere huurder te bieden heeft hoor.. t is wel balen als je er elke maand bij inschiet lijkt me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:12

Ha, tweede keer kijken, nu wordt het serieus +:)+

Ja...het is natuurlijk fijn om niet alles elke maand zelf te hoeven betalen, maar om me nu sowieso al vast te leggen op de rest van het jaar nog 500 euro per maand kwijt zijn....dan wil ik er toch wel op gokken dat er iets beters mogelijk is... er is toch nog steeds vraag naar huizen voor expats, alhoewel het wel duidelijk minder wordt en men er ook minder voor wil betalen. Twee jaar geleden kon ik er nog wel 1600 voor krijgen, nu moet ik al blij zijn met 1000 :=

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:26

Ik vind er ook wel wat aparte dingen in staan in dat akkoord.. nou we zien wel..

Dabo dat gaat goed zeg! hoe lang staat jouw huis nu te koop?

pmarena. Ik zou niet gaan voor degene waar je nog 500 op moet toeleggen. Tegen de tijd dat die andere er uit gaat is er vast welweer iemand die beter betaald.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:40

Pffff laten ze aub nu een knoop doorhakken. Maakt me bijna al niet meer uit wat het wordt als er maar van uit kan gaan. En ik hoop dat ze rekening houden wbt de hoeveelheid huizen die verkocht worden met schuld. Volledig aflossen enz maakt me niet veel uit als ik een deel vd schuld maar deels mee kan nemen en toch een goed huis kan terug kopen. Bijna niemand heeft even min 20.000 euro in een lade liggen om ff bij je huis te leggen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:05

pmarena schreef:
Eerst maar afwachten wat er nog overeind staat als het stof eenmaal neergedwarreld is, nu kun je er toch nog niks van zeggen....balen inderdaad ook voor jou en je collegae Berdien, daar kun je toch niks mee -O-

Hier is er gisteren een woningzoekende rondgeleid en die wil de woning graag huren tot eind van het jaar *\o/*

-------------Maar heeft een heel laag budget.....wat er op neerkomt dat ik er per maand dus 500 euro bij zou moeten leggen om alleen al de maandelijkse vaste lasten (hypotheek, aansluitingen, verzekeringen) te kunnen betalen... -O-

Maandag komt er nog iemand kijken van een andere makelaar, deze heeft naar alle waarschijnlijkheid een veel beter budget, maar wil zich slechts voor 2 maanden vastleggen met de mogelijkheid om telkens een maand te verlengen.

Ik ben toch sterk genegen om dan liever voor de 2e te gaan...wat zouden jullie doen? :)

Morgen komt er nog iemand kijken via het 1e verhuurbedrijf, maar geen idee wat die precies zou willen en voor budget heeft. Afwachten maar weer...

Moet jij zelf ook een bedrag aan de makelaar betalen per nieuwe huurder?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:20

Cyrina schreef:
Dabo dat gaat goed zeg! hoe lang staat jouw huis nu te koop?

2 weken :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:31

Veerledec: nee, ik hoef niks te betalen aan de makelaar of het verhuurbedrijf, zij houden gewoon een deel van de betaling van de huurder in :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:20

Weer een (veel te laag) bod gehad.. Leuk, maar nu eentje die wat hoger biedt a.u.b. haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:21

Wat voor biedingen krijg je, bij welke vraagprijs, als ik zo brutaal mag zijn? :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:26

125.000 op een vp van 149.500 ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:27

Ja, da's wel typisch een bod voor de elkaar-gek-maak-cultuur van dit moment :P

Hebben jullie wel nog ruimte, of heb je hem vrij strak er in gezet :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:42

Ach dan kun je altijd nog een tegenbod plaatsen toch? Wilde dat wij eens een bod kregen, ons huis kost hetzelfde! Denk dat die van jullie zo weg is!

Iemand nog tips oid om ons huis aantrekkelijker te maken? (link zie onderschrift) (Of anders gezegd, wat zouden jullie de minpunten van ons huis vinden?)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:19

voor 140 mag hij ook weg, maar lager niet. :n

Oh, dat vind ik echt geen verkeerd huis, maessie! Jammer dat het zo verweg staat ;)
Ik heb eigenlijk geen idee wat je er aan zou kunnen doen.. Vind het er knus uitzien!
woonruimte wel wat smal lijkt mij? Boven lijk je dan wel weer ruimere kamers te hebben.
Bij ons precies andersom, beneden ruim, boven wat kleinere kamers.
Succes met de verkoop in elk geval!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:25

Moet toch best te betalen zijn zou je denken :)

Geeft de makelaar wel de indruk dat er zeer serieus geïnteresseerden tussen zitten, of zijn het vooral oriënterende kijkers?