Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 02:01

Nou, gewonnen zou ik het nog niet noemen, zolang er niets besteld is heb ik niets gewonnen. :')

Ik ben benieuwd of het enten gaat lukken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 06:11

Je bent in ieder geval een goede stap in de richting :P

Ik ook := Heb er een tang voor besteld, had een andere cursus met een mes gedaan maar die methode (en mezelf kennende) vond ik toch niet zo prettig, in de buurt van mijn pols slagaders :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:05

Gaaf zeg, zo veel bomen enten! Ik hoop dat het lukt.

Ik ben ook geen koffiedrinker. Mijn vriend wel, maar die heeft de oploscappuchino van de Makro ontdekt; een kilo voor 4 euro, dus dat is nog wel te doen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:56

Het leven is idd flink duur, al had ik gisteren een meevaller. Moest dringend tanken en de diesel is net gezakt van €1,63 naar €1,59. Scheelt wel een tikje op 50L.

Het nadeel van een kofferdiepvries is toch wel het eeuwige graven en wroeten als hij vol zit. Had een bakje bolognese saus nodig voor vanavond. Uiteraard zitten die ergens onderin een hoekje en moest de halve vrieskist daarvoor leeg.
Na de sportschool naar stal en inkopen doen voor de rest van de week. Ga vanavond nog wat bakjes macaroni met ham en kaas maken om in te vriezen en dan is het echt even klaar, kan niks meer bij dan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:05

Ik heb vorige week mijn nieuwe Vries kast binnen gekregen, 400 liter, er kan 1,5 brood in de lengte er in :D

191x70 cm, echt een enorm ding. Paste maar net door de deuropening :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:22

Qua breedte past de onze ook maar net door de deur, lengte en volume weet ik niet. Ik kan er iig mijn vriend van 1m92 in kwijt als ik 'm opvouw :') maar die intentie heb ik niet.

Het is verdomd koud buiten zeg! Flinke ijzige wind ook. Net even de schuifdeur naar het terras open gehad zodat de kat een frisse neus kon halen, is de temperatuur in huis op 10min gelijk gezakt van 19 naar 18. Zo dadelijk wel de verwarming inschakelen. De was wil anders echt niet goed drogen op het rekje de laatste tijd.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:28

Net even flink wat vegetarische vleesvervangers gehaald bij de supermarkt. Toch een aardig bedrag naar scheelde de helft met de normale prijs. Kreeg het maar net in de vriezer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 12:43

Zoonlief klaagde dat hij (student, woont zelfstandig) sinds een maand of 2 , 3 aan het eind van de maand net iets te kort komt. Een even in zijn uitgaven gedoken... is niets in veranderd, maar het is gewoon echt duurder. Wist ik ook wel natuurlijk, maar mijn eerste reactie was van dan ga je maar een paar uur meer werken (=niet handig want niet goed voor studie).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:49

Varekaj schreef:
Qua breedte past de onze ook maar net door de deur, lengte en volume weet ik niet. Ik kan er iig mijn vriend van 1m92 in kwijt als ik 'm opvouw :') maar die intentie heb ik niet.

Het is verdomd koud buiten zeg! Flinke ijzige wind ook. Net even de schuifdeur naar het terras open gehad zodat de kat een frisse neus kon halen, is de temperatuur in huis op 10min gelijk gezakt van 19 naar 18. Zo dadelijk wel de verwarming inschakelen. De was wil anders echt niet goed drogen op het rekje de laatste tijd.

:')

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:50

PSvanLot schreef:
Koffie is qua geur een van de lekkerste geuren die ik ken. Ik lust het helaas niet, vind ik zo jammer!

Houd wel van thee. Heb veel verse soorten thuis staan.

Ik heb precies hetzelfde! Het smaakt zo naar slootwater, maar die geur, heerlijk!

Af en toe probeer ik het, maar nee ik blijf het smerig vinden.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:04

Varekaj schreef:

Hahahaha. Kijk maar uit, als hij ooit vermist is dan is dat nu de eerste plek waar ze gaan zoeken :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:05

Wij zijn echte koffieleuten. Koop de bonen altijd bij de Sligro per 10 of 15 kilo. Daarmee wel het geluk gehad dat ik de prijsstijging van de koffie pas laat merkte vanwege precies op tijd een flinke voorraad kopen. :)) Heb nu nog 11 kilo staan, wachten tot ie bij de Sligro in de aanbieding is en dan weer toeslaan denk ik. :))

Probleem van de diepvries kist ken ik. Bakjes gaan bij ons daarom nooit in de kist maar in de vriezer met lades.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:36

Ik heb onze diepvrieskist laatst ontdooid en toen even wat handiger opgestapeld met het eten dat eerst op moet bovenop, dat scheelt wel haha. Er kwamen bakjes van vijf jaar geleden tevoorschijn :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:42

Haha oeps :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 13:56

De inhoud was nog goed te eten ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 15:26

Hier ga je hooguit dingen van een jaartje oud aantreffen, als het al zo oud kan worden. In de vrieskist gaat alles in bakjes in: ovenschotels, soepen, curry's, bereide groenten en dan ook de zakken diepvriesgroenten, ovenfriet, ovenhapjes en het vlees. In het vriezertje met lades zitten 1-mans porties, gemalen kaas, ijstaart en ijsblokjes.

Een tijd terug heb ik die grote vrieskist ontdooid en uitgekuist. Ik hing er over de rand ondersteboven in en voetjes van de vloer om erbij te kunnen. We hebben die dag heel veel grapjes gemaakt over plotse verdwijntruukjes :)).

Testen gehad bij sportschool en ik ben echt dramatisch qua conditie. Extra oefeningen en schema meegekregen, nieuwe datum voor evaluatie ook al geprikt. Het gaat aanpassen worden en doorbijten, maar voelde me wel gemotiveerd en energiek moet ik zeggen (al lag mijn tong na de looptest ergens een metertje achter me aan op de grond ofzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:00

Boodschappen gedaan: een bakje gekke peren, bakje kiwi's, tros bananen, 3l melk, 2x 250gr koffie, beleg, ham voor macaroni met ham en kaas, 4 potjes yoghurt en 4 plakjes zalm. Met promotie en korting was ik nog bijna €48 kwijt, en dan heb ik vooral huismerken #)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:33

Heftig is dat, ik heb soms ook echt amper noemenswaardige boodschappen en dan ben je toch zo weer rond de 50 euro kwijt. Het vliegt eruit, en ik verwacht niet dat de prijzen ooit weer gaan dalen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:35

denice schreef:
Heftig is dat, ik heb soms ook echt amper noemenswaardige boodschappen en dan ben je toch zo weer rond de 50 euro kwijt. Het vliegt eruit, en ik verwacht niet dat de prijzen ooit weer gaan dalen.

Ik let ook echt goed op wat ik koop tegenwoordig!!

Groentes gaan wel weer dalen denk ik. Geloof niet dat komkommers rond de €1,50 blijven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:42

Varekaj schreef:
Boodschappen gedaan: een bakje gekke peren, bakje kiwi's, tros bananen, 3l melk, 2x 250gr koffie, beleg, ham voor macaroni met ham en kaas, 4 potjes yoghurt en 4 plakjes zalm. Met promotie en korting was ik nog bijna €48 kwijt, en dan heb ik vooral huismerken #)

Ik verwacht dat dat bakje peren en dat bakje kiwi's minimaal 3 kilo woog, die tros bananen 25 bananen bevatte, de bakjes yoghurt bakjes zijn van 2 liter, je minimaal een kilo broodbeleg hebt gehaald en die ham ook zeker 500 gram was......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:24

Ik probeer de laatste tijd wat vaker naar de markt te gaan voor de groentes, en daar zaten vorige maand nog goede aanbiedingen bij, maar ook daar was die kou in Spanje goed te merken zeg := Ze zetten hun prijzen altijd online, en afgelopen weekend ben ik niet gegaan want er zat echt niks betaalbaars tussen. Die prijzen gaan gewoon weer zakken, daar twijfel ik niet aan, want als er meer aanbod is op de veiling dan wordt het goedkoper voor dat soort groothandels. Deze week dus maar wat meer uit de voorraadkast en de vriezer.
En als het echt goedkoop moet zijn; stamppot met wortel, die koop ik bij de voerhandel voor 1,50 per 10 kilo :))

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:25

Ik koop altijd bij de plaatselijke groenteboer, en dan voornamelijk seizoensgroenten. Dat is niet heel duur. Bij de winkel waar ik kom ga ik meestal met een volle AH tas naar huis voor 12 tot 15 euro.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:31

Komkommers zijn inderdaad echt schreeuwend duur. Van de zomer kweek ik er drie per dag voor een paar euro aan zaad totaal :+

Wij eten graag komkommer, maar 40 euro per maand aan enkel komkommer is absurd toch :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:36

Ik heb er een paar weken geleden nog 2 voor een euro kunnen kopen. Vorige week waren ze ineens een stuk duurder ja.
Afgelopen zomer hebben we ons helemaal dood gegeten aan komkommers uit eigen tuin inderdaad :') Ik wil dit jaar eens proberen wat komkommer en tomaat later op het jaar te zaaien, en dan zien of ze 's winters in een pot in de kas ook vruchten geven. Dat lijkt me wel wat!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:45

8nnemiek schreef:
En als het echt goedkoop moet zijn; stamppot met wortel, die koop ik bij de voerhandel voor 1,50 per 10 kilo :))

Dat is goedkoper als bij ons, 4 euro voor 20 kilo. :))