Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Als je een huis echt wilt hebben zul je inderdaad fors moeten overbieden. En zonder voorbehoud financiering bieden ook nog.
ingedebruijn schreef:Hier ook onder volledige financiering gekocht. Je neigt bijna naar dat soort onverantwoorde risico's uit wanhoop maar als je pech hebt sta je daarna zonder huis maar met een boete en dus schuld van tienduizenden euro's. Dat risico is het ons nooit waard geweest.
mavantos schreef:ingedebruijn schreef:Hier ook onder volledige financiering gekocht. Je neigt bijna naar dat soort onverantwoorde risico's uit wanhoop maar als je pech hebt sta je daarna zonder huis maar met een boete en dus schuld van tienduizenden euro's. Dat risico is het ons nooit waard geweest.
Het is wel belangrijk en slim om aan te geven voor hoeveel je een voorbehoud van financiering wilt opnemen. Wil je een voorbehoud opnemen van de vraagprijs, of van de koopsom? Of kan je zelf meer geld inbrengen en heb je daarom nog een lager voorbehoud nodig. Ook is het wijs om bij je bod aan te geven als je al in gesprek bent geweest met een financieel adviseur en de mogelijkheden bekend zijn.
Hoe lager je voorbehoud is, hoe interessanter je bent voor een verkoper.
ingedebruijn schreef:mavantos schreef:
Het is wel belangrijk en slim om aan te geven voor hoeveel je een voorbehoud van financiering wilt opnemen. Wil je een voorbehoud opnemen van de vraagprijs, of van de koopsom? Of kan je zelf meer geld inbrengen en heb je daarom nog een lager voorbehoud nodig. Ook is het wijs om bij je bod aan te geven als je al in gesprek bent geweest met een financieel adviseur en de mogelijkheden bekend zijn.
Hoe lager je voorbehoud is, hoe interessanter je bent voor een verkoper.
Uiteraard maar je moet altijd een bedrag opgeven toch als je onder voorbehoud van financiering biedt? Tenminste zo stond het op onze biedingsformulieren wel.
Op ons eerste huis hebben wij geboden onder voorbehoud van financiering van een bedrag incl bouwdepot. Klopte natuurlijk helemaal niks van haha maar we snapten er nog niet zoveel van. Niet zo gek dat we die niet hebben gekregen
Fitzroy schreef:Maar jullie gaan misschien allemaal uit van een starterspositie. Terwijl er gewoon mensen zijn die én een huis met flink overwaarde hebben én zelf ook nog eens een leuke spaarpot. En die mensen betalen zo een ton uit eigen zak als ze er graag willen wonen.
Earth schreef:Hoe gaat dat eigenlijk over een aantal jaar wanneer de markt weer zakt? Zit je dan met een duur huis waar je nooit meer de waarde van terug krijgt?
Zoe_97 schreef:Ik volg hier ook stilaan mee. Ik ben stilaan aan het kijken om een appartement (in België waar er niet zo een gekte is) aan te kopen als investering. Ik heb mijn eigen woning waar geen hypotheek meer op is. Dus een apartment om te verhuren lijkt me op lange termijn een mooie investering
verootjoo schreef:Zoe_97 schreef:Ik volg hier ook stilaan mee. Ik ben stilaan aan het kijken om een appartement (in België waar er niet zo een gekte is) aan te kopen als investering. Ik heb mijn eigen woning waar geen hypotheek meer op is. Dus een apartment om te verhuren lijkt me op lange termijn een mooie investering
Ga je dat appartement dan ook uit eigen vermogen betalen? Want ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL mag je niet zomaar een hypotheek nemen op een huis en dat huis niet voor eigen bewoning gebruiken.
verootjoo schreef:Zoe_97 schreef:Ik volg hier ook stilaan mee. Ik ben stilaan aan het kijken om een appartement (in België waar er niet zo een gekte is) aan te kopen als investering. Ik heb mijn eigen woning waar geen hypotheek meer op is. Dus een apartment om te verhuren lijkt me op lange termijn een mooie investering
Ga je dat appartement dan ook uit eigen vermogen betalen? Want ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL mag je niet zomaar een hypotheek nemen op een huis en dat huis niet voor eigen bewoning gebruiken.
Winged schreef:Hoe krijg je dat op je 24ste al voor elkaar?
Fitzroy schreef:Dat is alleen een risico als je wilt gaan huren volgens mij. Want als jij weer doorstroomt dan zijn de huizen die jij wilt ook weer goedkoper.
idinn schreef:Fitzroy schreef:Dat is alleen een risico als je wilt gaan huren volgens mij. Want als jij weer doorstroomt dan zijn de huizen die jij wilt ook weer goedkoper.
Maar als jou hypotheek nu 5 ton is.. en je kan dat huis maar kwijt voor 3 ton, dan heb je toch een behoorlijk gat. Het is niet omdat je volgende huis dan maar 3 ton kost, dat je die 2 ton kan negeren..