Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:20

oji schreef:
Ik zou juist geen wit-tint doen, maar gewoon echt wit. Alle wit-tinten vergelen iets in de loop der tijd, afhankelijk van hoeveel licht de muur krijgt. Als je dan na een jaar moet bijwerken, krijg je kleurverschil. Met echt wit is dat risico veel kleiner.

Ik had idd een wittint op de kozijnen en dat is echt heel geel geworden. Op de muren durf ik dus ook geen wit tint aan, maar gewoon echt wit of een andere kleur. Kozijnen zijn we nu in de grondverf aan het zetten.

Ik twijfel nog of die wit worden of donkergrijs haha

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:21

Visgraat is inderdaad heel gaaf, maar ben ook zoals DubbelDun en _San87_ zeggen bang dat het niet mooi word op zo'n klein stukje. En krijg het vast ook niet door bij vriendlief; mocht het in de badkamer ook al niet :')

Zou de blauwe muur in de woonkamer ook nog wel kunnen veranderen naar roestbruin misschien. Past inderdaad wel beter bij het behang. Maar blijf vooral de kleur bij de keuken het moeilijkste vinden. Een andere grijstint dan de keuken er boven is misschien ook weer zo saai? En als je het zwart doet valt je aanrechtblad weer weg, vind ik ook zonde. (Zitten trouwens wel 'glitters' van brons in het zwarte stenen aanrechtblad. Misschien dat gebruiken dan??)
Laatst bijgewerkt door xRoossie95 op 24-09-20 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:23

xRoossie95 schreef:
Visgraat is inderdaad heel gaaf, maar ben ook zoals DubbelDun en _San87_ zeggen bang dat het niet mooi word op zo'n klein stukje. En krijg het vast ook niet door bij vriendlief; mocht het in de badkamer ook al niet :')

Zou de blauwe muur in de woonkamer ook nog wel kunnen veranderen naar roestbruin misschien. Past inderdaad wel beter bij het behang. Maar blijf vooral de kleur bij de keuken het moeilijkste vinden. Een andere grijstint dan de keuken er boven is misschien ook weer zo saai?

Hoeft niet saai te zijn als het wat diepte heeft. Bijv van die portugese glanzende tegeltjes, die niet zo heel strak afgewerkt zijn in beetje parelmoergrijs? Ik heb hier een cremekleurige keuken en net een iets donkerdere creme tint tegeltjes, metrotegeltjes, glanzend. Aanrechtblad is massief hout, dat geeft wel de nodige warmte dan weer.

Edit, zoiets, iets meer parelmoer erin zou ik zelf wel gaver vinden overigens: https://tile.expert/nl/tile/sartoria/ts ... hyme-15x15

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:42

Kijk eens naar dingen met een roest/bronskleur en dan in plaatmateriaal.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:33

Vraagje hier :D

Wij hebben vorige week een kersenhouten kast opgehaald van marktplaats.
Afbeelding

Nu willen we 'm gaan verven maar ik twijfel zoooo over welke kleur. We gaan zo al naar de bouwmarkt maar we weten nog steeds niet wat we willen.

Hebben jullie tips? De vloer is eiken en heeft een warme kleur. De muren zijn 'roomwit' van de Gamma. Maar lijkt met daglicht soms een beetje richting een groentint te gaan.

Even wat foto's om een beetje een beeld te krijgen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog een beetje een bij elkaar geraapt zooitje verder hoor. We wonen hier sinds vorig jaar. We gaan langzaam wat dingen vervangen qua meubels etc, meeste komt nog uit mijn oude woonruimte. De eettafel en stoelen zijn wel nieuw, vloer en muur blijven zo.

Mocht iemand verder nog tips hebben voor de inrichting dan zijn die ook welkom :+ We zitten er ondertussen al 1,5 jaar in. Veel gedaan maar we moeten het nog aankleden. Lamp, decoratie ophangen etc. We weten ook nog niet echt wat we achter de bank willen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:52

Deze kast heeft zo'n mooie warme kleur dat het zonde is om hem te verven.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:53

Laten logen en dan in de kleur van je eettafel.

Ik ben begonnen aan mijn muur. Laagje wit zit erop:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:53

Ik zou het stuk met het groen nog een 2e laagje geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:00

RiannaB schreef:
Vraagje hier :D

Wij hebben vorige week een kersenhouten kast opgehaald van marktplaats.
[ [url=m/up1ZIA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu willen we 'm gaan verven maar ik twijfel zoooo over welke kleur. We gaan zo al naar de bouwmarkt maar we weten nog steeds niet wat we willen.

Hebben jullie tips? De vloer is eiken en heeft een warme kleur. De muren zijn 'roomwit' van de Gamma. Maar lijkt met daglicht soms een beetje richting een groentint te gaan.

Even wat foto's om een beetje een beeld te krijgen:
[ [url=m/nWcUiP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qUazA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JhTp60.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nog een beetje een bij elkaar geraapt zooitje verder hoor. We wonen hier sinds vorig jaar. We gaan langzaam wat dingen vervangen qua meubels etc, meeste komt nog uit mijn oude woonruimte. De eettafel en stoelen zijn wel nieuw, vloer en muur blijven zo.

Mocht iemand verder nog tips hebben voor de inrichting dan zijn die ook welkom :+ We zitten er ondertussen al 1,5 jaar in. Veel gedaan maar we moeten het nog aankleden. Lamp, decoratie ophangen etc. We weten ook nog niet echt wat we achter de bank willen.

Neeee, niet schilderen, eeuwig zonde.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:02

Bedankt voor de reacties. Nu weet ik het helemaal niet meer, haha! Ik vind de kleur van de kast ook erg mooi, maar maakt de boel wel donker. En hij vloekt dan met de vloer?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:18

Het voordeel van hout is dat je meerderen kleuren/soorten bij elkaar kunt kombineren en ik vind de vloer helemaal niet storend bij de kast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:20

Ik zou zo'n kast dus gerust groen of oker verven ofzo _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:21

Ik vind m ook totaal niet storend bij de vloer, je vloer heeft ook een rode gloed. Op foto 1 en 3 zie je dat heel goed, en kleurt t, vind ik, supermooi bij de kast :j.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:41

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:44

DubbelDun schreef:
Ik zou het stuk met het groen nog een 2e laagje geven.

Ik kijk even hoe het opdroogt.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:16

Bedankt voor het meedenken allemaal :D

Kennen jullie die grap van dat stel dat naar de bouwmarkt wilde gaan omdat ze een kast wilden verven?
Ze gingen niet :+

Dankzij jullie besloten om 'm zo te laten. We gaan nu op zoek naar een hangplant voor op de kast en om er een plant naast te zetten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:30

Oh nee ik zou hem ook zeker niet verven. En ik vind het in combinatie met de andere spullen zeker niet storend. Zo extreem gestyled vind ik gauw wat nep worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:31

Goed zo :)
Zoek een plant met kleine lichte blaadjes, dat 'licht' de kast wat op en ernaast ook een pot die licht is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:37

RiannaB schreef:
Bedankt voor het meedenken allemaal :D

Kennen jullie die grap van dat stel dat naar de bouwmarkt wilde gaan omdat ze een kast wilden verven?
Ze gingen niet :+

Dankzij jullie besloten om 'm zo te laten. We gaan nu op zoek naar een hangplant voor op de kast en om er een plant naast te zetten.

+:)+ :)).

Planten zijn altijd een goed idee. Makkelijke planten zijn epipremums en pothos soorten, bijvoorbeeld. Denk dat dat heel mooi staat bij de rode gloed van de kast <3.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:13

Mooie kast! Past in deze kleur prima in het interieur :j Ik zou er een mooie hangplant op zetten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:46

Haha, ik zou de kast dus zeker wel verven. Ik mis namelijk wat kleur in de inrichting. Dus de kast inderdaad een kleur geven of de muur achter de kast een kleur en dan de kast zwart of wit (sorry Bokkers haha). Ik houd van hout, maar ik vind dat soort kasten echt ouderwets/niet zo mooi. Maar smaken verschillen gelukkig haha!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:56

Ach je kunt de kast altijd nog vervend als je je inrichting verder 'af' hebt en je wilt toch een kleur. Ik ben ook helemaal blij dat de mijne wit is, maar kleurtjes kun je altijd nog doen. Misschien zelfs wel slimmer op die manier :D Vind het ook een mooie kast overigens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:18

Meestal haal je met schilderen van oud hout het karakter eruit. Tot een paar jaar terug was het echt een enorme trend, er zijn heel wat antieke stukken flink verpest daardoor :o.

Gelukkig bestaat er zoiets als zandstralen. Maar toch. Ik zou eerder de muur verven, dan de kast.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:15

Haha, zo zie je maar, smaken verschillen. En door de reacties over verven ga ik juist weer twijfelen :+ Nouja, verven kan altijd nog inderdaad!

San, ik heb de planten die jij noemde niet kunnen vinden :(

We hebben nu dit er van gemaakt:
Afbeelding
Misschien het 'tafeltje' nog verven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:17

Wat voor een lichter idee ook kan helpen is de binnenkant van de kast te bekleden met papier oid met een zacht kleurtje.