Gaaf die Begonia soorten! Hopelijk gaan ze opkomen
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
axel_1997 schreef:Nee de sporen zijn juist donker en zitten aan de onderkant. Niet aan de randen. Een virus zou nog kunnen. virussen kunnen soms verbazende of zelfs mooie effecten veroorzaken zoals het tulpen mozaïekvirus. misschien vraag ik het aan Naturalis.
_Karlijn schreef:Mooie wel![]()
Er zijn toch een aantal Hoya liefhebbers hier? Ik zag een FB post in een groep waar minstens een enkeling van jullie ook lid van is (privacy gewaarborgd) over een heleboel Hoyas die te koop aangeboden werden.
https://www.facebook.com/share/p/ej4kb5dtC7LXLByw/
Hoop dat die het doet.
Ik heb verder geen verstand van Hoya's maar mogelijk is het wat.
axel_1997 schreef:O graag. Ik ben wel benieuwd wat het is.
Maar ik zou het wel jammer vinden als het een virus is. want dan moet ik de plant weg doen.![]()
bruine vlekken is inderdaad wel een vreemde schermweergave. Op mijn scherm en in het echt is dat blad lichtgroen met een witte rand.
J0anieke schreef:Oh hoeft niet perse gelijk hoor. Sommige virussen zijn moeilijk/niet overdraagbaar met alleen handcontact.
Ik denk trouwens zelf dat het een hele andere plant is, vanwege de manier hoe de blaadjes aan de stengels groeien.
De collega die ik het wil gaan vragen heeft ook heel veel kennis over (wilde)planten, dus dat is mooi meegenomen. En anders heb ik nog een collega die gek is van varens die ik het evt kan vragen.
Edit, had even naar wat je dacht dat het was gezocht, o.a. Adiantum, en ik denk dat het een (onder)soort is van die met een beetje gebrek (aan water?).
cissy schreef:Aangezien hier vele groene vingers zitten, wat is hier ad hand?
[ [url=m/hAKMYA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/geUi4r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had deze gekocht voor op kantoor, zo langzamerhand verpietert ie steeds meer.
Zat vol blad bij aankoop, nu niet meer en alles hangt opzij.
Geef ik nou teveel of juist te weinig water?
Heeft ook al voeding gehad maar zie m langzaam doodgaan.
axel_1997 schreef:Oké ik ben er denk ik achter.
het is denk ik Adiantum raddianum 'Gracillimum' compleet met het fijnere blad dan de soort en de soms wat verkleurde randjes.En deze soort komt verwilderd in Nederland voor wat dus verklaart hoe hij in dit potje terecht komt. De bladschade is denk ik echt het gevolg van de hitte. want al het jonge blad is gezond en groeit hard.
Janine1990 schreef:cissy schreef:Aangezien hier vele groene vingers zitten, wat is hier ad hand?
Ik had deze gekocht voor op kantoor, zo langzamerhand verpietert ie steeds meer.
Chinese evergreen?
Ik heb de mijne een tijd in de zon gehad, deed hij dit ook. Niet te licht zetten en geen water geven was de remedie. Praktisch verwaarlozen, dan komen ze weer tot leven.
cissy schreef:Aangezien hier vele groene vingers zitten, wat is hier ad hand?
J0anieke schreef:axel_1997 schreef:Nee de sporen zijn juist donker en zitten aan de onderkant. Niet aan de randen. Een virus zou nog kunnen. virussen kunnen soms verbazende of zelfs mooie effecten veroorzaken zoals het tulpen mozaïekvirus. misschien vraag ik het aan Naturalis.
Oh dan zie ik het niet goed aan de foto. Ik zie alleen bruine vlekken middenin het blad.
(Ik ben zelf plantenviroloog, maar het is allemaal zo groot en ingewikkeld dat ik niet alles zie aan een foto haha. Kan eventueel een collega vragen wat zij er van vindt volgende week)