[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 23:19

Hier wel. Toen ik mijn huis kocht was er nog 1 te koop. In de laatste 2 jaar zijn er al 3 andere te koop gekomen en er komt wrs nog een vierde te koop. En dat van de 16 huizen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:50

Dat zie je wel vaker ja, zeker in bijvoorbeeld nieuwbouw wijken waar mensen tegelijk zijn gaan wonen. Prijzen stijgen, ze zien hun kans om groter te gaan wonen, 1 geeft het voorbeeld en de rest van de schapen volgen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:40

Klopt. Het huis tegenover het huis wat wij gekocht hebben stond paar weken terug te koop. Het is een straat met ik schat 12 huizen dus toen dat verkocht werd baalden we enorm want dat was onze kans dachten we. Nu kwam dus het huis er tegenover te koop en verderop ook eentje. Dat eerste huis was heel snel verkocht dus ik denk dat de rest van de straat daarom mee doet. :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:07

Wij hebben hier in de buurt niet echt dezelfde huizen.

Maar onze buurman heeft het huis nu bijna 10 jaar te koop staan. En ons (huur) huis staat nu sinds januari ook te koop.
Maar zijn 2 volkomen verschillende huizen.

Jildau gefeliciteerd !
Leuk huisje.
Wanneer krijg je de sleutel?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:02

Gefeliciteerd Jildau!! Wat een nette woning :+:

Wij hebben ook een tweede bezichtiging aangevraagd voor het huis waar we afgelopen maandag zijn wezen kijken. Morgen hebben we ook nog een bezichtiging bij een ander huis.. Vind het maar wat spannend allemaal hoor!! :oo

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:44

Gefeliciteerd Jildau! Leuke woning ook, vooral zo’n grote tuin en ook betaalbaar. Baal ik even bijna dat ik in de randstad woon en ook een dure smaak heb qua locatie :+

Wij gaan woensdag in gesprek met een aankoopmakelaar in Zeist en daarna gelijk een woning bezichtigen. Hoop dat het een beetje tempo erin brengt want wil toch wel graag voor de rente verhoging gaan kopen als het ff kan..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:16

Saul: Dankjewel! Precieze datum gaan we nog overleggen maar ergens juni/juli.

Utopia: Dankjewel!

Queelens: Ja ik kan me de prijzen van de randstad dan weer niet voorstellen. Dit is wel een normale prijs voor zo'n soort huis hier in Fryslân. :D Hoop voor je dat de aankoopmakelaar kan helpen!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:31

Jildau schreef:

Queelens: Ja ik kan me de prijzen van de randstad dan weer niet voorstellen. Dit is wel een normale prijs voor zo'n soort huis hier in Fryslân. :D Hoop voor je dat de aankoopmakelaar kan helpen!

Ik ben geen taxateur maar voor die woning betaal je hier toch wel 350.000 ongeveer.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:10

Queelens schreef:
Jildau schreef:

Ik ben geen taxateur maar voor die woning betaal je hier toch wel 350.000 ongeveer.

Ja dat geloof ik direct maar ik schrik me ook altijd dood als ik de prijzen hoor van pensionstallen rondom de randstad. Ik betaal op dit moment €170 voor all-in.. Dat is de duurste optie bij ons op stal. Wil je je paard 24/7 buiten in het land (doe ik zomers) dan betaal je €65.

Laten we het er maar op houden dat de lonen hier vast veel lager zijn. :D Maar naar wat voor woning ben jij op zoek?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 22:43

Queelens schreef:
In welke regio Jildau?
Hier in regio utrecht moet je het echt met een bezichtiging doen en dan snel bieden. Tenzij het een uitzonderlijk huis is wat slechter op de markt ligt doordat het bijvoorbeeld een bouwval is haha.

Wij hebben onze scope dit weekend iets verscherpt. Het was eerst regio Utrecht met een vrij grote straal eromheen haha. Maar hebben er toch wel voor gekozen om echt voor Zeist te gaan met kleine uitschietertjes mocht er een tophuis in bunnik of een dorp wat grenst aan zeist zijn en ook te gaan zoeken naar een aankoopmakelaar daar. Dus mocht toevallig iemand connecties hebben :D

Hoop dat het gaat lukken. Zeist is niet heel goedkoop maar wel zo’n fijne leuke locatie.

Wij zitten in Soesterberg. Net nog iets goedkoper dan Zeist en echt heerlijk wonen...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:00

@jildau: ja klopt. Stalling is hier al snel 300pm en dan staat je paard in de winter alsnog op een postzegeltjespaddock buiten. Oa om die reden staat mijn oudje nog in Brabant.

Ja wij zoeken leuke starterswoning. Liefst zo ver mogelijk af en een redelijke tuin waar je niet direct tegen andere huizen aan kijkt. 3 slaapkamers.

@corine; klopt Soesterberg is gelijk al een stuk goedkoper. Maar op de een of andere manier trekt mij dat niet zo.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 05:48

In mijn geboortedorp (net boven Rotterdam) zijn de prijzen echt niet normaal meer. Staat nu een nieuwbouwhuis te koop (3 jaar oud), rijtjeshuis, hoekhuis, oppervlakte wonen 128m2, perceel 185m2. Vraagprijs slecht 475.000 8)7
En uit eerste hand weet ik dat een vergelijkbare woning in een nieuwere wijk laatst voor 500.000 is verkocht.

Het huis wat Jildau laat zien zou hier ook zo'n 5 ton kosten denk ik.

Ik zie de prijsverschillen ook door het land. Ik zoek zelf serieus al dagelijks op Funda voor twee jaar op zoek naar een koopwoning in de regio Utrecht/Amersfoort. Maar dat is voor 1 persoon niet te doen. Zelfs 3 hoog achter gaat voor minstens 175.000. Dus leuk die lage rente, maar de huizenprijzen zijn zo hoog dat een persoon alleen niet kan kopen of je moet een hele goede baan hebben (minimaal 1,5x modaal).

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 08:55

Nee klopt, de prijzen zijn bizar...
Maar ook buiten de randstad zie je al een stijging.

@Queelens, Zeist is mij alweer te druk :x

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:48

Hallooo mag ik mij hier melden? Ik ben nu ook druk aan het rondkijken en volgende week 3 bezichtigingen en een gesprek met hypotheek adviseur. Ik verwacht dat ik tussen de 155.000 en 170.000 mag lenen, in mijn eentje. Flinke uitdaging met waar ik zoek, namelijk Den Haag, Voorburg en Leidschendam omgeving aan de kant van de A4 en A12.

Ik zoek een woning met minstens 2 ruime slaapkamers, een degelijk grote moderne keuken mer inbouwaparatuur en een degelijke (liefst moderne) badkamer. De woning moet af zijn en direct te betrekken. Verder dus snel op de snelweg komen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:52

Pfoe ik denk heel eerlijk dat dat niet te koop is voor zo weinig geld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:58

Charaz schreef:
Pfoe ik denk heel eerlijk dat dat niet te koop is voor zo weinig geld.

Valt op zich mee hoor, heb al een aantal bezichtigingen gehad in de buurt en dus volgende week ook 3. De vraag is natuurlijk hoeveel mensen overbieden, want dat kan ik dus niet echt..

Volgende week bij een woning kijken die dus alleen een lelijke badkamer heeft en de keuken is mij te klein maar vraagprijs is 119.000 dus dan heb ik meer ruimte om te bieden. Woning is 65 m2 en 2 slaapkamers. Ook bij mij in de buurt waar ik nu woon.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-02-19 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:01

Dat lijkt me een heel lastig budget in die regio,zeker als je een bankschuiver wilt. Huizen die voor de vraagprijs nog weggaan zijn toch vaak klushuizen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:04

Ik heb nu afgelopen week 3 bezichtigingen gehad van 3 goede woningen, alleen bij allen was wel iets wat mij net niet lag. Helaas. Zaten alleen rond de 150.000. Maar nogmaals, ik weet niet waar ze uiteindelijk voor weg gaan.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:20

In je eentje kopen is indd lastig spekkie. Hoop toch dat het je gaat lukken! Wij hebben wat dat betreft geluk dat we samen zijn en we ietsiepietsie boven modaal verdienen. Dan gaat net nml ineens best hard wat je kan kopen..

Lifaya; ik ken die regio niet zo goed maar wie weet kom je er uit :j
En als mensen overbieden.. lekker laten doen maar 20k overbieden is alles behalve wijsheid, ook als je ‘genoeg’ geld hebt. Zeker als je later je huis wilt verkopen.
Ik ben soms ook in de verleiding om maar heel veel te willen bieden (binnen onze perken wel) en het dan maar te hebben. Maar heb gelukkig een iets wijzere vriend die me tegen houdt :+

Kan ik me voorstellen Corine. Is maar net wat je wilt en gewend bent. Ik woon nu in Bussum. Vind dat echt top alle fasciliteiten om de hoek. Zeist is wat dat betreft een beetje vergelijkbaar, maar dan meer richting Utrecht (wat ik ook wil, want ik wil sneller in brabant kunnen zijn)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:29

In je eentje is inderdaad een stuk moeilijker om te kopen. Gelukkig heb ik opzich een goede baan dus heb daar dan geluk mee maar ja als je dan kijkt naar gezinnen en stelletjes doe zoeken die hebben het een stuk makkelijker, ook omdat het geen starters zijn en al veel eigen geld hebben..

Vanmiddag een woning bezichtiging, ben niet heel bekend in de omgeving qua hoe het daar is met betrekking tot drukte en overlast, dus vooral even kijken. Vlak bij het centrum van den haag en in de buurt van het Zuiderpark. 3 slaapkamers, 2 balkons en ca 80m2. Alleen qua ligging niet ideaal betreft snelweg. 157.000 is de vp

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:53

lifaya schreef:
Ik heb nu afgelopen week 3 bezichtigingen gehad van 3 goede woningen, alleen bij allen was wel iets wat mij net niet lag. Helaas. Zaten alleen rond de 150.000. Maar nogmaals, ik weet niet waar ze uiteindelijk voor weg gaan.

Ons huis komt binne kort te koop? :) hihi

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 17:29

Ik zit in een groot dorp in de randstad en zie de prijzen hier ook nog steeds stijgen..

Ik heb het geluk dat ik een vrij goed salaris heb, maar anders is het gewoon niet te doen alleen. Of je moet concessies doen; oudere woning, mindere buurt etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:03

LinsxDot schreef:
lifaya schreef:

Ons huis komt binne kort te koop? :) hihi

Heb je wat meer info? :P

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:55

oh wauw wat een luxe dat je al zo veel mag lenen in je eentje lifaya! Ik mag met mijn fulltime salaris maar 80.000 lenen -O- Mag ik vragen bij welke bank je dit voor lekaar gekregen hebt, of heb je echt een heel hoog salaris dat je zo veel mag lenen? Mocht je t willen zeggen mag t in pb, maar je hoeft het niet te delen uiteraard.

Ik ben inmiddels druk op zoek naar vakantiewoningen. Aangezien sociale huur de wachtlijst 10 jaar is wat dus niet mogelijk is, en vrije huur kan ik niet betalen en kopen mag ik niet hoop ik op deze manier toch een eigen plekje te vinden :j
Laatst een heel leuke chaletje gezien waar je permanent in mocht wonen, was wel nog 90.000 maar heb ook nog wat eigen geld dat ik bij kan leggen dus dat had best haalbaar geweest, helaas direct voor mijn neus verkocht -O-
Nu elke dag funda in de gaten houden in de hoop dat er weer zo iets op de markt komt :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:46

Ik heb nog geen 100% zekerheid dat ik dat kan lenen maar het zou wel mogelijk moeten zijn. Mijn verwachte jaarsalaris zal boven de 35.000 uit vallen (incl onregelmatigheidstoeslag etc) , heb de functie als teamleider en vast contract. Maar ik begreep dat ze wel eens moeilijk willen doen over salaris met onregelmatigheidstoeslag terwijl je bij mijn werk daar wel echt van afhankelijk bent. Het zal gaan om mijn eigen bank ING, heb daar iig mijn voorkeur bij en komende dinsdag oriëntatie gesprek.